Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:42

De hot variant blikjes zijn 4 cent goedkoper :P En heb eigenlijk nooit sambal in huis...

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:44

Heb die hotblikjes nog nooit gezien. En ben wel van het 'hete' zeg maar :+
Heb zelfs verschillende soorten sambal, en ook nog chilivlokken :o

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:45

Annemiek80 schreef:
Voor wat, hoor wat :')
Die bruine bonensoep die je gaat maken maak je die vers en heb je daar evt. een recept van?

Ik denk dat deze voor mij was?
Doelde op de vegabonensoep uit je eigen post...... :P

Maar ik heb wel een lekker ander recept van buine bonensoep voor je - een echte wintermaaltijdsoep.
2 fijngesneden uien en 2 a 3 teentjes knoflook in stukjes even fruiten in olie.

Na een paar minuten 2 preien - 2 in reepjes gesneden groene paprika's en 6 tomaten in stukjes erbij doen. Ca 5 minuten laten sudderen. 1 dl rode wijn (die laat ik weg) erbij doen met een laurierblad en 2 theelepels paprikapoeder. Ca 15 minuten sudderen. Dan 1.5 liter vleesbouillon toevoegen met een groot blik bruine bonen. Ca 30 minuten doorkoken dan op smaak maken met peper en zout.
Dit is echt een voordeelsoepje......

Vrijdag heb ik een nog voordeliger soep gemaakt:
Ca 800 gram tuinbonen - uit eigen tuin uit de vriezer ca 30 minuten koken in weinig water. Bonen in de blender tot puree maken. Zoveel water toevoegen tot het een lekkere soep is. 3 Preien (uit de tuin gehaald) in ringen gesneden erbij doen met 4 fikse winterpenen - uit de zak paardenpeen - in kleine stukjes toevoegen. Paar groentebouillontabletten erdoor, mogelijk nog wat peper erbij. Ik had twee liter soep en in totaal heeft het misschien 50 cent gekost.....
Laatst bijgewerkt door pimmetje222 op 04-11-12 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:45

Ik zag ze van de week ook pas voor het eerst (Appie in Antwerpen) in het vak naast de gewone blikjes. Geen idee of ze ze in NL al langer hebben of ook pas sinds kort.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:05

pimmetje222 schreef:
Annemiek80 schreef:
Voor wat, hoor wat :')
Die bruine bonensoep die je gaat maken maak je die vers en heb je daar evt. een recept van?

Ik denk dat deze voor mij was?
Doelde op de vegabonensoep uit je eigen post...... :P

Maar ik heb wel een lekker ander recept van buine bonensoep voor je - een echte wintermaaltijdsoep.
2 fijngesneden uien en 2 a 3 teentjes knoflook in stukjes even fruiten in olie.

Na een paar minuten 2 preien - 2 in reepjes gesneden groene paprika's en 6 tomaten in stukjes erbij doen. Ca 5 minuten laten sudderen. 1 dl rode wijn (die laat ik weg) erbij doen met een laurierblad en 2 theelepels paprikapoeder. Ca 15 minuten sudderen. Dan 1.5 liter vleesbouillon toevoegen met een groot blik bruine bonen. Ca 30 minuten doorkoken dan op smaak maken met peper en zout.
Dit is echt een voordeelsoepje......

Vrijdag heb ik een nog voordeliger soep gemaakt:
Ca 800 gram tuinbonen - uit eigen tuin uit de vriezer ca 30 minuten koken in weinig water. Bonen in de blender tot puree maken. Zoveel water toevoegen tot het een lekkere soep is. 3 Preien (uit de tuin gehaald) in ringen gesneden erbij doen met 4 fikse winterpenen - uit de zak paardenpeen - in kleine stukjes toevoegen. Paar groentebouillontabletten erdoor, mogelijk nog wat peper erbij. Ik had twee liter soep en in totaal heeft het misschien 50 cent gekost.....

Nope, was voor lieke bedoeld maar geeft niet :P
Dank je voor de recepten, ga de eerste zeker uitproberen volgende week.
Vraagje over de tweede, ik vind tuinbonen echt verschrikkelijk, nu moet ik eerlijk toegeven dat het ruim 10 jaar geleden is dat ik ze voor het laatst heb (moeten) gegeten dus mijn smaak kan veranderd zijn, ik vond vooral het 'taaie' velletje 'vies' volgens mij. Maar ik neem aan dat als ik de staafmixer erdoor haal je geen last meer van het velletje hebt :P
Is de smaak van tuinbonen door de soep anders dan dat als je het als hoofdgroente gekookt eet?
Ben een beetje een muts ermee, heb echt een trauma overgehouden van tuinbonen door het moeten eten (en heel doorslikken was geen goede oplossing :') )

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:10

Geeft niet ik heb zo'n zelfde trauma, maar dan met spruiten.
Ik doe het met de blender, dan is het velletje echt weg. Ja de smaak is anders, minder tuinbonig.... :P
Gaat een beetje in de richting van erwtensoep.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:15

Spruiten hou ik helemaal niet van.
Van groenten eet ik het lieftse doperwten, sperziebonen en sla haha!

Over bezuiniging van dekens, mijn paard heeft zijn dure masta deken gesloopd....iets waar ik niet blij van wordt! Nu te kijken naar de Nika dekens, twijfel nog of dit goede dekens zijn anders is het alsnog zonde van de 60 euro.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:18

Die van mij heeft nu voor 2e seizoen Winterdeken van nika, ik heb er geen klachten over bloempje :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:20

Bedankt :) heb je even een pb gestuurd!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:28

Ik heb op dat gebied gelukkig een zuinig paard :P
Ze gaat haar 4e seizoen met haar Harry's horse winterdeken in, 2 jaar geleden heb ik al een nieuwe deken aangeschaft voor het geval dat, deze ligt nog steeds nieuw te wezen in de verpakking, heb hem nu maar op de boktmarkt gezet want harry's horse zit haar gewoon als gegoten qua pasvorm (en heb QHP 2 jaar geleden aangeschaft), ze staat nog niet in de dekens btw, wanneer ik merk dat ze het koud krijgt krijgt ze haar deken op ze is wel lekker een teddyvachtje aan het krijgen nu, maar heel veel erger zal het waarschijnlijk niet worden (vorig jaar stond ze wel onder een regendek constant, nu niet)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:34

Kijk dat is helemaal een zuinig paard! Budgetbewust ;)

haha de mijne niet, gisteren nog een halster gesloopt tijdens het scheren. Ach zo blijf je bezig...het is ook echt een "haantje' mijn paard en ja dan sneuevelt er wel eens wat, maar verder bezuinig ik dus door op de boodschappen en alles om het paardje te kunnen blijven betalen ;)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:40

zelfde hier hoor bloem :j :(:)
ik had het dan ook alleen over dekens >.< halsters en touwen willen nog wel eens zeer snel gaan hier, vooral in de zomerperiode (als we lekker buiten poetsen :P), madame heeft nog wel eens hangsessies, en hoezeer ik er ook op bedacht ben... even het zadel halen kan al voldoende zijn voor madame om te bedenken 'hé eigenlijk wil ik liever richting de wei'. Ze gaat dan ook bewust zitten het zijn geen schrikacties.
Er komen hier dan dus ook geen dure halsters en touwen in huis, vorig jaar een hele partij opgekocht via bokt (5 halsters en 5 touwen oid) daar zijn we nu bij het laatste touw en halster aanbeland lol

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:41

haha paarden zijn niet altijd zo budgetbewust en wij maar bezuinigen op de boodschappen haha

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 07:11

@lieke2 .. Ik maak het hele pak pizza deeg omdat het deeg dan beter lukt .
Je hoeft maar zo weinig toe te voegen , als ik dat ook nog eens door 4 delen moet :?
Het deeg is na ontdooien weer kneetbaar , als het wat plakt iets bloem toevoegen .

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:06

Dat zijn altijd leuke acties. Sparen voor een boodschappendoos. Vooral als er veel bruikbare spullen in zitten. Het lijkt er op dat ik deze maand een beetje geld over houd. Moet ook want deze maand moet de auto voor de keuring, kost ook weer geld -O-

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:26

waar is die actie nu dan? Of is ie op deze moment niet bezig?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:36

Bij de plus is zo'n actie nu. Je hebt wel 60 zegels nodig dus je moet eerst voor 600euro boodschappen doen. :+ red ik nooit. Met die acties geef ik de zegels altijd aan m'n schoonmoeder, en dan delen we de actie. Zo heb ik van die dubbelwandige glazen, pyrex ovenschalen, een messenblok van makro, fijn spul. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:37

Op dit moment kan je sparen voor een boodschappendoos bij de Plus. Alleen bij 10 euro krijg je een zegeltje en bij 60 zegeltjes heb je pas een doos! Ik ga dat nooit redden, want doe daar niet veel boodschappen. Mijn moeder wel, dus die ging voor mij sparen, als ze zelf 2 dozen had :')

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:40

Nika dekens vind ik niet fijn, liggen op geen enkel paard goed bij ons.

zegeltjes endergelijke spaar ze wel, maar krijg nooit genoeg voor de actie afgelopen is.

Meeste boodschappen doe ik bij de Aldi en Lidl, zijn paar dingen die standaard bij de Appie, C1000 ofzo weg komen

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:47

Ik pak spaardingen wel altijd aan, vooral als het 'kinderspeelgoed' is zoals nu de superdierenplaatjes bij de AH, om ze vervolgens weer weg te geven aan kinderen die ik ken :P
Musicalzegels/dagje uit etc doe ik niet aan mee of ik moet echt in de planning hebben er binnenkort heen te gaan maar dat is de laatste 2 jaar al niet voorgekomen lol

Verder, tja met een 1 persoonshuishouden schiet sparen over het algemeen voor andere acties niet echt op.
Ik doe wel grotendeels mijn boodschappen bij de Albert Heyn (qua euroshopper/eigen merk, geef weinig om A merken) waar ze altijd wel een spaaractie hebben lopen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:52

de pannenkoeken actie van de appie, daar haal ik altijd wel een paar kaarten mee vol :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:54

Bij de Emté hebben ze ook altijd wel een spaaractie. Nu bijvoorbeeld met voetbalplaatjes van de vereniging van het dorp! Neefje voetbalt daar, dus spaart ook, dus alle plaatjes gaan naar hem.

Net nog even de aanbiedingen van de c1000 doorgenomen, kom dinsdag in het dorp waar ze een c1000 hebben, maar niets enorm voordeligs of iets wat ik echt nodig heb, dus die sla ik over.

Ga vanmiddag om boodschappen en ga heel gericht shoppen, erg benieuwd!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:25

Komende week alleen toetje, komkommer en brood nodig, ideaal :)
Scheelt ook dat ik nog veel in huis heb (drinken, half brood, broodbeleg) en daarnaast vaak mee-eet met mijn huisgenoten, kosten van samen eten en boodschappen voor afdeling gaat van afdelingsrekening.

Spaaracties doet mijn moeder thuis meestal aan mee en soms profiteer ik wel van dingen die zij heeft gespaard (ovenschaal of dingen die voor thuis niet geschikt zijn). Maar acties waar je pas zegel krijgt per € 10 red ik nooit.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:33

Vanochtend keek ik op mijn rekening. Was er een klein bedragje gestort. Blijkt dat mijn schoonouders iets 2x gekocht hadden en ze konden maar 1x geld terug krijgen dus de tweede kregen wij terug

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:14

Mijn vorige paard was zeer zuinig met zijn dekens. Heb hem 7 jaar gehad en hij heeft er geen een stuk gemaakt :)
Mijn huidige paard heb ik krap een jaar, en die heeft er al 2 gesloopt := Gelukkig waren ze nog wel te repareren :+ .

Ik zag die spaaractie idd ook staan in het foldertje van de Plus, leuk als je daar aan komt, maar de meeste 1 persoons huishoudens gaan daar niet aan komen denk ik :P