Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Annemiek80 schreef:Voor wat, hoor wat![]()
Die bruine bonensoep die je gaat maken maak je die vers en heb je daar evt. een recept van?
pimmetje222 schreef:Annemiek80 schreef:Voor wat, hoor wat![]()
Die bruine bonensoep die je gaat maken maak je die vers en heb je daar evt. een recept van?
Ik denk dat deze voor mij was?
Doelde op de vegabonensoep uit je eigen post......
Maar ik heb wel een lekker ander recept van buine bonensoep voor je - een echte wintermaaltijdsoep.
2 fijngesneden uien en 2 a 3 teentjes knoflook in stukjes even fruiten in olie.
Na een paar minuten 2 preien - 2 in reepjes gesneden groene paprika's en 6 tomaten in stukjes erbij doen. Ca 5 minuten laten sudderen. 1 dl rode wijn (die laat ik weg) erbij doen met een laurierblad en 2 theelepels paprikapoeder. Ca 15 minuten sudderen. Dan 1.5 liter vleesbouillon toevoegen met een groot blik bruine bonen. Ca 30 minuten doorkoken dan op smaak maken met peper en zout.
Dit is echt een voordeelsoepje......
Vrijdag heb ik een nog voordeliger soep gemaakt:
Ca 800 gram tuinbonen - uit eigen tuin uit de vriezer ca 30 minuten koken in weinig water. Bonen in de blender tot puree maken. Zoveel water toevoegen tot het een lekkere soep is. 3 Preien (uit de tuin gehaald) in ringen gesneden erbij doen met 4 fikse winterpenen - uit de zak paardenpeen - in kleine stukjes toevoegen. Paar groentebouillontabletten erdoor, mogelijk nog wat peper erbij. Ik had twee liter soep en in totaal heeft het misschien 50 cent gekost.....