Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:36

Ik heb ff geen idee waar het over gaat......... wat voor teruggave?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:41

Woonbladen ed zijn altijd duur ja :j

Kan wel tijdje duren voordat er een nieuwe tak in komt :j

Lastig Yv, wat voor terug gave is dat dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:42

Ik vind seasons, Home & Garden, Buitenleven, Landleven, Eigen huis & Interieur, Herenhuis en Residence helemaal leuk om te lezen :D
Wat enorm balen zeg... Kan je het niet gewoon zelf? Is echt niet moeilijk hoor!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:49

Hypotheekteruggave per maand. Ik weet even de naam niet, ben niet zo goed in die termen :P.
Ik betaal nu zeg maar bruto en dan kun je toch een teruggave krijgen per maand of per jaar (keus die je zelf maakt)? Om die gaat het, die loop ik nu dus al effetjes mis. En op zich geen probleem, want jaarlijks terugkrijgen vind ik ook niet erg, maar ze hebben het bij het afsluiten van de hypotheek aan me gevraagd en toen heb ik duidelijk geantwoord dat ik het per maand terugwilde, omdat die centjes me in de tijd van de verbouwing meer dan goed van pas komen..

Mootje, tuurlijk kan ik het zelf, maar het is me nu meer een principe-kwestie geworden. Er is een compleet pakket afgesproken en puntje bij paaltje blijkt dat er een aantal dingen gewoon helemaal niet geregeld zijn... Of vergeten door te geven aan me, snap je.

Home & Garden vind ik ook errug leuk ja! Maar duuuurrrrr!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:52

Ooh dus wat je nu achterloopt is 1000,- Ik dacht dat je maandelijks 1000 terug kreeg :')

Vreemde gang van zaken. Al is het echt appeltje-eitje, 3 minuten werk om dat zelf aan te vragen. Dus ik zou zeker geen energie in die lui stoppen en het vanavond ff zelf doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:57

Pff, Gisteren schuurspul voor mijn aanrechtblad gekocht... Vanavond maar flink schuren en morgen in de olie zetten. Kan het mooi drogen als ik weg ben. Ik heb er alleen nooit zin in om dat te doen :+
*Benjenaamkwijt*, Is de bekisting van het beton er al af? Ik ben echt benieuwd of het gelukt is!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:59

Hahahahah nee joh, zoveel betaal ik nieteens :P.
Krijg zo'n 300 euro per maand terug. Nouja, voor mij, die het huis alleen moet ophoesten, is dat toch wel een errug lekker bedrag! Daar staat mn paard weer gratis van zeg maar :P. Dus dat bedrag x3 maanden (heb 4 maanden rentevrij gehad) en nog een beetje, is voor mij een heeeeeerlijk bedrag waar ik een heeeeeleboel accessoires van kan kopen bij de intratuin :+. Hahaha!

Nou, de boekhouder van mijn ouders heeft het op de post gedaan, dus ben allang blij.
Het gaat mij meer om de gang van zaken van dat andere bedrijf. Ik was groener dan groen mbt koophuizen, dus dacht er goed aan te doen om alles in handen van een professioneel bedrijf te leggen. Dan maar wat meer geld kwijt, als alles maar goed geregeld zou worden. Nieteens zo'n stomme gedachte toch?

Aanrecht schuren? Beschadig je het dan niet?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:01

Nee opzich niet stomme gedachte. Al heb ik nooit iets aan tussenpersonen gewild. Die moeten altijd ergens aan verdienen ;)
En zoek het dan liever zelf uit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:02

Yv, het is 80mm dik kersenhout :) Ik moet het juist 1x in de zoveel tijd schuren!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:04

Poeh, lijkt me niet het leukste klusje idd :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:06

Gelukkig zit ik hier voorlopig nog wel effe, maar een volgend huis komt ook echt niet meer in handen van een tussenpersoon :). Ga zelf wel gesprekjes aan en dingen regelen :D.

Oww zo. Maar hoe gaat dat in z'n werk dan? Je haalt er een laagje af en dat moet je dan (neem ik aan?) behandelen met een spulletje om het weer mooi glanzend enzo te krijgen? Succes, klinkt echt niet als een fijne klus :P.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:09

Klopt Yv :j Eerst schuur ik met 120, dan met 150, dan met een polijstpad en dan zet ik het met een linnen doek in de olie... De olie die ik superfijn vond hebben ze alleen niet meer in productie en die nieuwe olie kan ik het niet zo mee worden eigenlijk -O-
IKEA heeft ook olie, misschien dat de volgende keer eens bekijken!

Er is ook een bedrijf in Haarlem wat het voor je kan doen, maar dat kost 200 euro... Daar pruts ik liever zelf een avondje voor!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:10

Succes, klinkt als een aardig klusje!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:17

Yv, wij hadden een tussenpersoon waar we het juist wel mee getroffen hadden!! Nu regelen we het zelf (kon alleen hypotheek bij rabo, dus daar kon onze tussenpersoon niets mee :P ) en dat bevalt ons een stuk minder...
Je hebt helemaal gelijk, als je iemand veel geld betaald om dingen voor je te regelen, mag je ook verwachten dat dat gebeurd en anders moeten ze maar aangeven dat ze dat niet kunnen en je het zelf moet doen!
Ik vind dat je niet te subtiel hoeft te blijven. Zij zijn degene die het nu meerdere malen flink verpest hebben!

Heb altijd zo'n hekel aan schuurklusjes.... Óveral kom je daarna stof tegen :P Maar je hebt daarna wel weer eer van je werk :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:35

@Mootje: Hahaha onderzijde van het granol heeft deels losgelaten omdat manlief en schoonpaps iets te onvoorzichtig te werk zijn gegaan met het verwijderen van oude plinten. Deze plekken dus weer opgevuld met rotband in vergelijkbare structuur. Glad stucen vonden wij niets ivm jonge kinderen, en granol is toch echt veel minder vatbaar voor stalen loopauto's die in volle vaart tegen de muren opbotsen :D Over een paar jaar als alles 6+ is veranderen we het inderdaad.

Verder gaat de verbouwing redelijk voorspoedig, wel een paar tegenvallers:
-zoldervloer welke dusdanig verlijmt heeft gezeten dat we deze nu moeten egaliseren
- Glasvezel behang op alle bovenste etages dat slechts tot aan de plint is geplakt, terwijl wij platte plinten willen en absoluut geen hoge (afschuwelijk!) Verwijderen is quasi onmogelijk, dus nu gladstucen en opnieuw behangen :o
- Binnenverfwerk dat enkele maanden geleden nog door de vorige bewoners in geverfd, zag er keurig uit... Helaas dankzij manlief en schoonpaps kunnen inmiddels alle deuren, deurkozijnen en trap kaal worden gehaald omdat men door onvoorzichtigheid her en der behoorlijk diepe butsen/krassen heeft veroorzaakt. Mijn favo karwei (not!) vooral schuren... ;(

@Susem: Zo best bedrag! Leuk!!
@Manzano: Ik heb ook een tijdje kruiden buiten gehad, maar zie ze ook liever in mijn vensterbankje van de keuken. Frisser (?)
@Yv_ Loont de moeite, moet ik ook nog achteraan.. *gaat zoeken op internet*

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:37

Yv_ schreef:
Moestuintjes vind ik ook erg leuk om te zien, maar echt niks voor mij. Zou allemaal doodgaan :').
Hbe m'n orchidee trouwens kortgeknipt gister. Hoelang moet ik het nu de kans geven om weer te kunnen groeien voordat ik gewoon 2 nieuwe haal :)?

bij mijn was het een maandje wachten ongeveer...
moestuintje, moet ook weer eens wat plantenbakken volgooien met kruiden :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:38

manzano schreef:
Ooh dus wat je nu achterloopt is 1000,- Ik dacht dat je maandelijks 1000 terug kreeg :')

Vreemde gang van zaken. Al is het echt appeltje-eitje, 3 minuten werk om dat zelf aan te vragen. Dus ik zou zeker geen energie in die lui stoppen en het vanavond ff zelf doen.

zou ik ook doen idd, zeker als het om zoveel geld gaat wat je meer dan goed kan gebruiken... :j

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:42

Oh wat zonde zeg, dat het verfwerk nu alsnog moet Pinda_Dipje! Vooral dat schuren had ik ook zo'n gruwelijke hekel aan, verven vind ik op een zekere manier altijd wel bevredigend en therapeutisch haha :')
En waardeloos van het behang op de bovenverdiepingen, toch weer extra werk, net als de zoldervloer! :\

Succes met schuren en oliën Mootje!

En groot gelijk Yv dat je niet mee verder wilt met hen, erg laks allemaal!
Wij hebben een tussenpersoon genomen omdat wij ook echte newbies waren op huizengebied. Hij heeft ook echt heel veel geregeld voor en tuurlijk verdient hij daar ook leuk aan, maar wij waren al lang blij dat we met al onze vragen bij hem terecht konden :) Misschien dat we bij een volgend huis wel alles zelf gaan doen hoor.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:44

PD, Veel extra werk door jouw eigen mannen dus :')
Hihi, ik zie het helemaal voor mij *kinderen keihard botsend tegen de muren*...

Als ik de huizen van ouders met jonge kinderen tegenwoordig zie, vraag ik mij af hoe mjin ouders het altijd zo netjes hielden. Zo enorm week ik niet af van de huidige generatie jonge kinderen, behalve dat wij veel buiten waren met vriendjes!

Ik heb de financieën allemaal zelf gedaan... Ouders hebben nooit een hypotheek gehad en vriendje woonde nog in een studentenhuis. Met internet kun je tegenwoordig een hoop zelf. Vroeger ging dat iig een stuk lastiger (en was enorm tijdrovend) :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:49

Ja hou op schei uit... Kan hen momenteel wel schieten. :') "Pas op!".... "Let op dat je niet stoot!".... "Doe nou eens voorzichtig!!" Zij mij waarschijnlijk ook.
Morgen gaan we beginnen met vloeren leggen, en ga ik het behang voor de slaapkamers ophalen. Het opbouwwerk kan langzaam beginnen, jeeej!

Zit nu op mijn werk, en zat net snel even te lezen over eigen woning forfait, dat kan pas bij mijn volgende belastingaangifte neem ik aan? Moet daar eens rustig voor gaan zitten...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:52

Pinda_Dipje, Wat zonde dat het verfwerk nu overnieuw moet!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:57

PD, Als je nu al centjes terugkrijgt met een VT, moet je nu ook al het forfait meenemen :j Gebeurt automatisch in dat programma als je de WOZ invult.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:35

Pinda_Dipje schreef:
- Binnenverfwerk dat enkele maanden geleden nog door de vorige bewoners in geverfd, zag er keurig uit... Helaas dankzij manlief en schoonpaps kunnen inmiddels alle deuren, deurkozijnen en trap kaal worden gehaald omdat men door onvoorzichtigheid her en der behoorlijk diepe butsen/krassen heeft veroorzaakt. Mijn favo karwei (not!) vooral schuren... ;(

Ow herkenbaar ja, ik mocht lange tijd niet verven van mijn vriend 'want dat heeft toch geen zin als we gaan verbouwen!'
Hij heeft dus een soort van gelijk zie ik := Mánnen :roll:
Mijn verhuizers (schoonbroers) hadden de droger op de salontafel gezet, pakken hem weer op, schuiven er een beetje mee, 'kggggggggk' hele kras :oo _-:(

Yv, voor 3000 euro + een bijdrage per maand mag je best onsubtiel worden hoor :j :j

Wat ik me afvraag Mootje, is zo'n kersenhouten blad dan wel sterk/ krasvast? Of is daar juist de olie voor?

Mijn orchidee doet het nu al een paar jaar. Een tijdje geleden dacht ik, nu is hij écht op, hij had al een maand of 6 niet gebloeid denk ik, en nu staat ie weer vol bloemen. Die houtige takjes knip ik eraf en dan maakt hij (zij?) weer een nieuw takje :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:06

Nicolle, kersenhout is redelijk zacht hout inderdaad. Na 4 jaar zitten er maar 2 kleine oppervlakkige krassen in. Olie doet daar weinig mee... Dat is alleen om het waterdicht te maken en het hout te voeden.
Je moet iig geen hout nemen als je ruw te werk gaat met koken :+
Dat is echt zonde van je tafel. Hoe heb je dat opgelost?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:52

Ik ben een ruwe koker inderdaad := :')

Ik heb de tafel nog niet opgelost (ben toch nog aan het verbouwen) het is een simpele IKEA tafel, maar wel een dure voor Ikea begrippen, en volgens mij niet meer verkrijgbaar.
Ideaal voor ons, je kan het blad inklappen en dan heb je een kleiner tafeltje, er zit een plankje onder én een bergruimte onder het blad.
Perfect voor de bezichtigingen was dat toen *D alles, hop, in de tafel :D

Ik denk dat ik hem maar ga schilderen, maar ben er nog niet uit welke kleur en verf. Het moet namelijk wel een beetje krasvaste verf zijn met zo'n inklapsysteem.