Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:21

Jakkie BerdinaBvd, beterschap voor hem :(:)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:51

Ja dank je :)

we moeten volgende week donderdag terug naar het ziekenhuis, ze konden door de zwelling niet goed zien of zijn hak gebroken was of niet, dus volgende week gaan ze nog een keer kijken

Het is waarschijnlijk een hoopje grind geweest wat in de bocht lag.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:35

Succes met de foto’s hoop op een goede afloop.
Rommel op de weg in bochten echt gevaarlijk, levens gevaarlijk, _-:( mocht nooit naar de grond kijken met paard rijden, maar op een motor leer je dat wel en voor uit kijken waar je heen moet. :j :j

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:38

Quarterh0rse schreef:
Leuk zo'n toertocht! Helaas ben ik al bij een andere "dames" dag.

Misschien vinden sommige van hier het ook wel leuk. Op zondag 27 mei is er in Lelystad een Motorstoeidag voor vrouwen georganiseerd door http://www.motorcursussen.nl

De dag begint met voertuigbeheersing op je eigen motor en een (anti)sliptraining op slipmotoren.
In de middag gaan we het circuit op om te werken aan bochten, lijnen, technieken etc.

Dus alleen maar met dames, erg gezellig dus! :D

Meer info staat hier: http://motorcursussen.nl/vrouwentraining.htm

Hee QuaterhOrse mag je de circuittrainingen op Lelystad ook volgen met een circuitmotor of moet het persé een straatfiets zijn?
Ik wil dit jaar weer vaker het circuit op en een dagje Lelystad lijkt me best leuk (ook qua kosten), maar ik wil hiervoor alleen mijn circuitmotor gebruiken.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:38

Wat een mooi weer hier vandaag. Gisteren door de regen gereden, met ook hagel :\ en vandaag kwam in de middag de zon :).
Dus gisteren nat + vies en vandaag nat + schoon

Afbeelding

Afbeelding

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:54

mooi wit is niet lelijk. 8-)
ik zit liever recht op. :j :j

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:59

Het voorover zitten valt voor mij wel mee, aangezien ik niet heel groot ben. Een groter iemand dan ik zit wel echt naar voren en is aan het hangen op de polsen. Ik heb er gelukkig geen last van

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:25

Afbeelding
mijn zilveren stalen ros kon ik makkelijk alles overzien, jammer dat ik er niet meer mee kan rijden door mijn gezondheid, evenwicht problemen.

Delias

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:32

Hallo!

Ik zou graag ook gaan lessen voor mijn motorrijbewijs, is er een rijschool in de omgeving van Hellevoetsluis die jullie kunnen aanraden?
Mijn zusje wil ook gaan rijden en ik wil haar (en mijzelf) voor haar verjaardag een introductieles geven.
Graag lees ik mij even in in de verschillende rijscholen hier in de buurt voor ik een afspraak maak, dus tips en trics zijn welkom!

Alvast bedankt!

Chantal

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:31

Eagerly schreef:
Quarterh0rse schreef:
Leuk zo'n toertocht! Helaas ben ik al bij een andere "dames" dag.

Misschien vinden sommige van hier het ook wel leuk. Op zondag 27 mei is er in Lelystad een Motorstoeidag voor vrouwen georganiseerd door http://www.motorcursussen.nl

De dag begint met voertuigbeheersing op je eigen motor en een (anti)sliptraining op slipmotoren.
In de middag gaan we het circuit op om te werken aan bochten, lijnen, technieken etc.

Dus alleen maar met dames, erg gezellig dus! :D

Meer info staat hier: http://motorcursussen.nl/vrouwentraining.htm

Hee QuaterhOrse mag je de circuittrainingen op Lelystad ook volgen met een circuitmotor of moet het persé een straatfiets zijn?
Ik wil dit jaar weer vaker het circuit op en een dagje Lelystad lijkt me best leuk (ook qua kosten), maar ik wil hiervoor alleen mijn circuitmotor gebruiken.

Helaas, moet volgens de baanreglementen een motor zijn die ook op de openbare weg wordt toegelaten. :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:17

hallo motorrijders, even een vraagje tussendoor(heb niet alles gelezen)
moet je ook een motorrijbewijs hebben voor een 'automaat' motor. een scooter bijv zonder versnellingen :o lijkt me wel wat in de toekomst. of is daar een ander examen voor oid?
en een quad, hoe zit dat met het rijbewijs?
bvd!

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:23

Quarterh0rse schreef:
Helaas, moet volgens de baanreglementen een motor zijn die ook op de openbare weg wordt toegelaten. :)

Daar was ik al bang voor, nou ja ik dan hou ik het maar bij Assen en Zolder (ook leuk :D ).

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:16

Momenteel rijd ik een BMW F650, leuke speelfiets maar toch gaat ie weg, wil wat zwaarders en vooral geen 1 cilinder meer :P
Wat ervoor terug komt weet ik nog niet, maar om die periode te overbruggen hebben we nog een Honda CBF500 staan of de Pan, ook best fijne fietsen maar heel verschillend.

Motorrijden vind ik een zalige bezigheid en doe het erg graag, kan het iedereen aanraden :j

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 00:07

Ik heb vanaf mijn 20e mn rijbewijs. Heerlijk eerst gereden op een "afgeknepen" lichtere motor een Yamaha Virago (tjopper model met veel groom *D ) En nu rij ik een Harley SportsterAfbeelding Hoop dat foto het doet.. Nouja rijden.. De meesten weten wat ze zeggen van harley's.. de meeste harleys worden gemaakt op de weg. Ben zelf nog even aan het sleutelen, waarschijnlijk is de carburateur (s&s) niet goed afgesteld, nu zelf op "fabrieksinstellingen" gezet en nog wachten op luchtfilter, weer afstellen en dan hopelijk eens goed rijden dit jaar!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:45

@Montyjansen: Jouw motor is wel gaaf. Lekker rechtop en toch sportief. Jammer dat van je evenwicht, je hebt in ieder geval een mooi plaatje van je stalen ros :D.

Delias schreef:
Hallo!

Ik zou graag ook gaan lessen voor mijn motorrijbewijs, is er een rijschool in de omgeving van Hellevoetsluis die jullie kunnen aanraden?
Mijn zusje wil ook gaan rijden en ik wil haar (en mijzelf) voor haar verjaardag een introductieles geven.
Graag lees ik mij even in in de verschillende rijscholen hier in de buurt voor ik een afspraak maak, dus tips en trics zijn welkom!

Alvast bedankt!

Chantal

@Chantal: Ik kom zelf helemaal niet uit de buurt dus kan je helaas niets aanraden. Succes met zoeken naar een rijschool en vooral veel plezier met je proefles!

Amalarab schreef:
hallo motorrijders, even een vraagje tussendoor(heb niet alles gelezen)
moet je ook een motorrijbewijs hebben voor een 'automaat' motor. een scooter bijv zonder versnellingen :o lijkt me wel wat in de toekomst. of is daar een ander examen voor oid?
en een quad, hoe zit dat met het rijbewijs?
bvd!

@Amalarab: Welkom hier. Volgens mij moet je voor aan automaat motor ook een rijbewijs hebben. Je kan dan met afrijden aangeven dat je een beperkt rijbewijs wil net als met de auto. Maar ik weet het niet 100% zeker. Anders bel je een rijschool op. Die weten het (als het goed is) zeker.
Voor een quad heb je volgens mij geen rijbewijs nodig, maar eigenlijk heb ik geen idee onder welke categorie dat valt.

@Eagerly: Ik ben nu wel heel nieuwsgierig wat voor motors jij hebt. Heb je een foto? En misschien ook een foto van jezelf in actie?

fl0wer schreef:
Momenteel rijd ik een BMW F650, leuke speelfiets maar toch gaat ie weg, wil wat zwaarders en vooral geen 1 cilinder meer :P
Wat ervoor terug komt weet ik nog niet, maar om die periode te overbruggen hebben we nog een Honda CBF500 staan of de Pan, ook best fijne fietsen maar heel verschillend.

Motorrijden vind ik een zalige bezigheid en doe het erg graag, kan het iedereen aanraden :j

@fl0wer: Waarom wil je geen 1 cilinder meer? Wij hebben ook een 1 cilinder staan en ik moet eerlijk zeggen dat ik die ook wel gaaf vind. Al heb ik er niet meer op gereden toen ik mijn eigen motor kocht.

@Sociolan: Wat gaaf dat je zelf zo met je motor bezig bent. Je motor ziet er stoer uit 8-)

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:43

MoOtJuHh: Dank je! Ja ik denk, waar ik op rij of mee rij wil ik weten hoe het werkt. Net als bij een auto, iets meer dan de basis kennen scheelt een hoop kosten. Bij mn motor zoek ik het gewoon op via youtube, en anders heb ik nog het werkplaatsboek van mn motor :D Wel heb ik hulp van mn lieve pa :D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:36

Zo doen wij het ook met de motor van manlief.

Gaan de onderdelen die kapot zijn gegaan door de schuiver ook zelf opnieuw erop zetten

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:19

@ MoOtJuHh

Op de straat rijd ik op mijn Honda VTR SP2 (het model waar Edwin Collins in 2002 de Superbikes mee won).

Afbeelding

Het is een 1000cc tweecilinder en net zo bokkig als mijn schimmel. :D
Echt een heerlijke machine!

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:23

Op de circuit leef ik me uit met mijn Yamaha R6 van 2004.
Ik mag 18 mei weer. *\o/*

Afbeelding

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:35

Ik ben niet zo heel erg racer fan maar die van jou, Eagerly (bovenste foto) is wel erug gaaf! Had vorig jaar voor het eerst gereden op een race van een goede vriend.. moet wel toegeven... het rijd super!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:30

Eagerly: WAUW! Je eerste foto vind ik super gaaf! Grote lamp erachter gezet?
En je actie foto is gaaf! Ik wil ook een leer pak bijpassen bij mijn motor.

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:13

@ Sociolan: Onze motoren zijn twee uitersten, maar ze hebben allebei hun charmes en hun groep van liefhebbers.
Ik heb een keer op een chopper gereden, maar dat was niet zo'n succes. De remmen van de chopper waren niet berekend op mijn rijstijl en daar kwam ik pas achter toen ik ze nodig had. :\ Gelukkig leverde deze constatering me alleen het nodige zweet en een hoog adrenaline gehalte op.

@MoOtJuth: Inderdaad de SP wordt verlicht door een grote bouwlamp achter de motor.
Wat knap dat jij kan zien dat mijn motorpak en motor helemaal bij elkaar passen. Ik kon nergens een geel race-overall (dus geen combi) voor dames vinden, daarom heb ik het pak laten maken bij Verheul. Volgens mij moet het geen probleem zijn om een bijpassend pak te vinden bij jouw mooie witte Suzuki. Op marktplaats staan diverse witte combi's aangeboden. Desnoods laat je je naam in rood achterop je pak zetten of voeg je andere rode accenten toe. De kosten hiervan vallen reuze mee.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:07

BertinaBvd schreef:
Ja dank je :)

we moeten volgende week donderdag terug naar het ziekenhuis, ze konden door de zwelling niet goed zien of zijn hak gebroken was of niet, dus volgende week gaan ze nog een keer kijken

Het is waarschijnlijk een hoopje grind geweest wat in de bocht lag.

hoe zijn de foto’s af gelopen.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:28

Gister geweest, er bleek echt niets gebroken te zijn.
Alleen zwaar gekneusd :)
Dus het valt allemaal reuze mee gelukkig.

Hij is vandaag weer vooor het eerst naar het werk, kijken hoe het gaat :)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:45

Kan hij nog wel even last van houden. :(:) beterschap. :j