Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 07:53

Hier direct boodschappen voor deze week doen. Zal deze week wel wat duurder zijn. Weinig in de aandiending wat ik nodig heb.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 08:09

Vond de aanbiedingen ook tegenvallen, had ook een duurdere week en moet nog vaatwastabletten kopen.

Simongek, naar wat ik begrepen heb is het juist niet besparend om je wasmachine op een korter programma te zetten. Het kost de wasmachine meer energie om hetzelfde voor elkaar te krijgen in dat korte programma. Ik zet em juist op 'eco perfect' het duurt dan langer maar is besparend. Met haast zet ik em weleens op 'speed perfect'

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 08:40

Ja volgens het boekje van onze vaatwasser scheelt het bijna de helft van de stroom. Snel is niet perse goedkoper inderdaad. In sommige gevallen is het zelfs naar verhouding het duurste programma.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:10

ga ik toch nog eens kijken of ik dat boekje kan vinden. :j

mijn vaatwasser zet ik wel op eco en dan duurt het 3x zo lang.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:19

type je wasmachine in op google met handleiding erbij en grote kans dat ie online staat, moet je wel het typenummer van machine weten ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:45

Vaatwas tabletten van Dreft (de enige waar de vaatwasser fris van blijft ruiken vind ik) zijn vanaf dinsdag in de aanbieding bij de Deka als je die in de buurt hebt.
Ik heb er nog twee, dus met een beetje goede wil (flink stapelen ;) ) zingen we het nog wel uit tot dinsdag.

Eco programma's duren over het algemeen langer omdat de vaatwasser het water filtert en hergebruikt, het hoeft dan niet opnieuw opgewarmd te worden, waardoor het stroomgebruik ook minder is.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:29

ik zag van de week ook de dreft en sun vaatwas tabletten in de aanbieding bij de kruitvat.
is wel gelijk een mega verpakking.

niet zoet broodbeleg; spread [ook bij de aldi] eieren..banaan

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:20

simongek schreef:
de wc en badkamer moeten bij mij grondig schoon zijn. :j

goed dat je het zegt!

badkamer en wc moeten bij ons ook weer eens een poetsbeurt hebben _/-\o_

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:29

ik heb sun vaatwastabletten, een hele voorraad nog zelfs _O-
2 volle dozen (a78 stuks) + een doos waar er max een stuk of 10 uit zijn.
Dan heb ik nog 2 tubes sun in de kast staan (waarvan 1tje open en gebruikt wordt).

Ideaal die vleoibare trouwens! Op het balkon staat een ompottafel die geverfd is. Daar heeft een tijdje een frituurpan op gestaan. Met de vloeibare sun kreeg ik em best goed schoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:40

Ow ik had mijn afwasmachine ook altijd op 'quick en clean' 60 graden staan.. Soms op eco 50 graden, maar die laatste is dus veel zuiniger? Zet hem toch 's avonds aan, dus maakt niks uit dat ie langer bezig is :n

Net boodschappen gedaan, 30 euro bij AH (incl kratje bier) en 44 euro bij Aldi.. Had daar weer flinke voorraad geshopt, dus volgende week weer minder als het goed is :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:20

voor hoeveel personen is dat relaxed?
als je een voorraadje haalt is altijd wel lekker dan hoef je als het goed is de volgende week weer minder te halen.

wij hebben helemaal geen vaatwasser.
hoeven dus geen vaatwastabletten te kopen, maar wel afwasmiddel.

Ik had trouwens op de huishoudbeurs bonnen gekregen om bij €10,- aan boodschappen bij de lidl een gratis fles wasmiddel te halen.
had er 2 bonnen van en heb er al 1 gebruikt.
volgende week de 2e bon maar inleveren voordat hij verloopt.
want het is gratis :j
de was ruikt lekker en lijkt schoon ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:22

We zijn met zijn 2en.. Had vorig weekend maar voor 25 euro ofzo, dus nu weer iets meer :j

Mijn schoonmoeder heeft ook altijd wasmiddel van Lidl, zo'n grote doos poeder.. Ze is er fan van en ze is heeeel kritisch, dus zal wel goed zijn dan :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:26

ik heb de vloeibare variant.

Nemen de mensen hier in het topic ook vaak de goedkopere merken bij een supermarkt?
of ook echt de duurdere?
bepaalde dingen neem ik wel echt de merken van (tampons bijvoorbeeld, heb ik altijd OB van.... wil geen andere)
maar bijvoorbeeld potten groenten nemen wij gewoon de goedkoopste van, want die vinden we net zo lekker.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:26

Wij gebruiken dat wasmiddel op het werk van de Lidl. Voor de witte jasjes enzo. Werkt super! Ik werk bij een dierenkliniek.

Maar voor mezelf gebruik ik liever Fleuril. Vind ik toch fijner spul. Ik heb bijna alleen maar donker en gekleurde was. De vloeibare variant trouwens

Voor mijn paard gebruik ik alleen maar waspoeder van neutral op het moment. Hij krijgt snel jeuk. Van de Fleuril kreeg hij toch wat meer kriebels dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:44

voor mijn paardenspul gebruikte ik biotex, werkte super.

Qua boodschappen neem ik zelden merkspul, doe meestal gewoon eigen merk. Cola niet, vind alleen coca cola lekker.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:51

Frisdrank altijd de a merken maar pakken sap meestal Wicky en Taksi. Zijn minder duur als die roosvice, appelsap etc.
hagelslag en chocopasta ook gewoon perfect.

wasmiddel wel altijd merk want anders ruikt de was niet echt fris.

Vaatwastabletten heb ik altijd gewoon van perfect. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:54

Vandaag voor de rest van de week boodschappen gehaald en was 24 euro kwijt en daarbij zat een 4-pack coca cola.
Totale boodschappenlijstje
2 broden
2 pakken melk
2 flessen yogidrink
1 pak krackers
2 bolletjes smeerworst (weer 1 cent per bol goedkoper geworden nu maar 21 cent)
1 pak vlokken
1 pak vla
Bananen
Gehakt
Worstjes
Taco schelpen
Boter
Fles 7-up (eigen merk)
4 flessen coca cola
zak croky chips
eigen merk aardappelschijfjes (diepvries)
Aviko aardappelschotel (diepvries)
1 pot appelmoes

Nu besparen we nog niet eens heel grondig want de vla is van boerenland en de brood was 1,50 per brood maar naast zuinig houden we ook wel van lekker en dat hele goedkope brood krijg ik bijna niet weg.
In principe hebben we nu genoeg voor minimaal 1 week alleen de Cola is voor 4 weken (aanbieding) en we hebben veel vlees in de vriezer.
Dingen als Rijst en Macaroni hebben we nog wel op voorraad.
We zullen komende week alleen nog wat verse groente moeten halen denk ik.
We hadden wel 6 stickers met 20% korting en die hebben we op de duurste artikelen geplakt.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:14

IvysToeter schreef:
Nemen de mensen hier in het topic ook vaak de goedkopere merken bij een supermarkt?
of ook echt de duurdere?
bepaalde dingen neem ik wel echt de merken van (tampons bijvoorbeeld, heb ik altijd OB van.... wil geen andere)
maar bijvoorbeeld potten groenten nemen wij gewoon de goedkoopste van, want die vinden we net zo lekker.

Hier precies t zelfde! Heb van meerdere merken tampons geprobeerd, maar ik blijf bij OB!
En goedkope groenten zijn idd net zo lekker...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:25

Ik koop echt geen OB, veel te duur. Tampons van Lidl werken bij mij net zo goed, dat gladde laagje op OB vind ik vervelend, net alsof hij daardoor minder goed opneemt.

Wasmiddel heb ik altijd de vloeibare van Lidl, de kleine geconcentreerde flessen van ca. 2,80 (geloof ik :o ) Witte was wordt goed schoon met 1 dopje (zacht water hier) en lekker fris
Voor de donkere was gebruik ik iets meer wasmiddel omdat dat minder heet gewassen wordt en ik wel frisse was wil. In de winter doe ik er een scheutje wasverzachter bij Lenor of Robijn net wat er in de aanbieding is, ruikt zo lekker als de was hangt en kleding is niet zo snel statisch.
In de zomer hangt de was buiten en gebruik ik bijna nooit wasverzachter.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:32

Weten jullie wat pas besparend is, je afwas met de hand afwassen haha.
Bakje met water en een fles voor 80 euro cent. Daar doen we hier wel 2 maanden mee!
;) Na eerlijk, ik wou dat ik een vaatwasser had!
Zelfde met mijn was, moet met de hand! een keer in de week kan ik een wasmachine gebruiken op mijn werk. Dan draai ik er ook meteen 2! haha.

Gister een bak aardbeien gekocht voor 1,50!
ze zijn heeerlijk.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:41

Laatst was mijn antieke vaatwasser kapot, na 2 dagen had ik een nieuwe. Ik zou echt niet zonder willen.
Altijd een aanrecht met vuile vaat. ;( wij zijn vaak laat met eten omdat we eerst gaan rijden na school en werk, dan is koken vaak al een hele opgave. Ik heb echt geen zin om dan na het eten aan de afwas te gaan.

Wat wel scheelt is dat ik geen hulp meer heb in huis. Die heeft in december haar werk opgezegd en omdat ik mijn veulen van vorig jaar graag wilde houden heb ik geen nieuwe hulp meer genomen.
I.v.m. een blessure ben ik daar twee jaar geleden mee begonnen. Nu doe ik het schoonmaken weer zelf, maar ik mis mijn hulp wel, vooral voor de badkamer en de ramen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:12

ik ben ook maar een student (of meer een student met tussenjaar in het buitenland) dus een vaatwasser ook wel een beetje te veel luxe! mijn vriendje vind afwassen prima in ruil voor mijn kook kunsten dus ik vind het prima!

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:20

Ik ga zo boodschappen doen, heb een lijstje. Ben benieuwd wat ik kwijt ben dadelijk

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:44

Zonnebloem, ik mis in jouw lijstje groente en fruit? Op de bananen na :) dan snap ik wel dat ik meer kwijt ben want wij eten zo'n 6 dagen per week wel groente bij het avondeten (1x per week patatjes of een blikje soep met brood) 3 en ik heb iedere week meerdere soorten fruit (bananen, appels, mandarijnen, druiven en perssinaasappels zijn standaard hier)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:50

We hebben veel groente in de vriezer zoals soepgroente, spinazie, sperziebonen en rode kool, de groente hier bij de supermarkt vind ik vaak niet heel vers en uit de vriezer is dan een stuk beter, we hebben helaas geen groenteboer op fietsafstand (geen auto).
Fruit hebben we inderdaad niet veel, mijn vriend is fructose intolerant en bij ons op het werk liggen altijd appels dus dan neem ik zelf alleen een banaantje mee.
En zoals er onder vermeld haal ik meestal tussendoor nog wel wat groente in de winkel, maar voor dit weekend hadden we alles al in huis en wil ik niet nu al de groente voor maandag in huis halen.