pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tijn

Re: pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:55

Neutraal schijnt het beste te werken, beetje VT wonen moet het zijn ;)
Ons huis staat ook te koop, moest wel wat persoonlijk spul opbergen maar mijn
katten zijn gewoon thuis hoor als er mnsen komen kijken, ga niet lopen zeulen
met die beessies, worden ze helemaal niet blij van!
Succes met de verkoop :)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:04

nee de kat blijft ook gewoon thuis. Ik haal wel een kleinere krabpaal, dan kan die makkelijker opbergen als er kijkers komen. Ik heb nu zo'n groot geval waar poeslief helemaal in kan klimmen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:18

VtWonen heeft juist ook contrast muren ;)

Verder.... Ik vind de meeste foto's op Funda om te huilen :o :o
Dus dat de "prof" fotograaf je tegen is gevallen verbaast me niets :o

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:20

nou ik vond zelf dat ik het best leuk had ingercht en zo. Dus ik vraag me af wat ze doen met huizen met groene badkamer tegels en bruin oranje keukens en zware houten balken. Daar is geen vt wonen huis van te maken ben ik bang

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:21

Veel foto's op Funda zijn niet door prof fotografen gemaakt.

Verbazingwekkend dat jullie die donkere muren mooier vinden.
Mijn vriend krijgt nooit meer kleur-keuze _O-

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:24

Amvbeek schreef:
nou ik vond zelf dat ik het best leuk had ingercht en zo. Dus ik vraag me af wat ze doen met huizen met groene badkamer tegels en bruin oranje keukens en zware houten balken. Daar is geen vt wonen huis van te maken ben ik bang

Daar heb ik het met één van de makelaars over gehad die wij hebben laten komen.
Volgens hem moeten die mensen de nieuwe inrichting van hun nieuwe huis eerder laten komen, zodat ze daarmee hun oude huis te koop aan kunnen bieden 8)7
Volgens mij moeten de kijkers daar doorheen kijken. Zijn meestal toch bepaalde type huizen die (nog) zo ingericht zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:36

Wij hebben de foto's zelf gemaakt, dus die zijn al helemaal niet professioneel. :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:08

Ik heb ze ook zelf gemaakt, maar vind ze veel beter dan die van de makelaars mét prof fotograaf die bij ons langs zijn geweest voor offerte.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:27

Bij ons is een fotograaf geweest en ik ben tevreden met het resultaat. Soms kan de fotograaf of makelaar er ook niets aan doen dat het geen geweldige foto's worden, als mensen bijv. niet de moeite nemen om hun bed op te maken (heb ik serieus voorbij zien komen op funda) 8)7
Ik weet niet wat super verkoopt hoor, het moet gewoon net de smaak van de koper maar zijn, al is een lichte muur natuurlijk makkelijker overschilderbaar ;)
Wat mij wel is opgevallen bij de woonprogramma's op tv dat maar weinig mensen door meubels en kleuren heen prikken hoor. De werkelijke ruimte moet je als verkoper toch wel laten zien is mijn gevoel.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:43

Volgens mij is dat de hele clou. Je wil niet je inrichting verkopen, maar de ruimte waarin die inrichting staat.
Dus zorg ervoor dat die ruimte zo goed mogelijk uit de verf komt, niet je inrichting.
Alles wat de aandacht naar de inrichting toetrekt, maakt het moeilijker om er doorheen te prikken.

Zelf foto's maken, is trouwens wel leuk. Voordeel is natuurlijk dat je er echt tijd en aandacht aan kunt besteden. Maar dan heb je wel geschikt materiaal nodig, want met mijn pocketcameraatje kan ik nog zoveel moeite doen, ik krijg nooit zulke scherpe foto's als een prof fotograaf kan maken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:03

Nou zal je zeggen dat wij met deels de spiegelreflex foto's hebben gemaakt en met de compact en dat we van de laatste de meeste foto's hebben gebruikt :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:25

ik heb ze ook zelf gemaakt, anders zou de makelaar het met een klein ding doen, dan neem ik liever zelf alle tijd.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:27

Maar jij hebt zelf goede apparatuur, toch?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:28

heb ook nog een andere lens gehuurd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:08

Ik heb een eenvoudige spiegelreflex gebruikt met een groothoeklensje die ik ergens in de verzameling van mijn vader vond. (Hij had zelf vast een beter plan gehad en ook mooiere foto's kunnen maken, maar dat is helaas niet meer mogelijk.) Zelf heb ik alleen een zoomlens voor de paarden, maar dan stond bijvoorbeeld alleen het kussen van de bank op de foto, ghehe.

Het ligt natuurlijk wel voor een groot deel aan het huis en de inrichting hoe mooi de foto's worden, maar ik zie ook wel behoorlijk kwaliteitsverschil tussen de makelaars.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:09

Kwaliteitsverschil tussen de makelaars is inderdaad echt opzienbarend :j
Prijsverschil overigens ook :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:11

jazeker, maar zoals wij wonen heb je niet zoveel keus. Ben heel blij met die wij gevonden hebben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:41

Met mijn gewone camera krijg ik de ruimte er nooit zo mooi op.
Er zit zeker verschil in wat ik heb gemaakt en wat de fotograaf gisteren heb gemaakt want zijn camera is stukken beter en een groothoeklens zorgt ervoor dat met 1 foto alles er mooi opstaat.

Ik vond het alleen nógal jammer dat hij foto's van bijv. de douche had gemaakt terwijl er nog spulletjes (die mijn vriend niet had opgeruimd) stonden %) ik zei nog, misschien kunt u beter een foto maken als ik de spulletjes even weghaal.
En ik kwam erachter dat er op de magnetron nog rommel stond, vergeten weg te halen. Maar die man ging zó snel, binnen 20 minuten stond hij weer buiten %) en ik er maar achteraan rennen om spulletjes die we nog niet kunnen opbergen, weg te halen.
Ik had ook iets meer tips verwacht. Zelfs het kaarsje stond nog scheef op tafel zag ik later.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:48

fokfanaat schreef:
jazeker, maar zoals wij wonen heb je niet zoveel keus. Ben heel blij met die wij gevonden hebben.

Sorry , maar dat snap ik niet , hoe bedoel je dat ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:39

Groothoek moet je wel echt mee uitkijken dat het niet te veel vervormd. Dat is echt een nadeel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:41

petrea schreef:
fokfanaat schreef:

Sorry , maar dat snap ik niet , hoe bedoel je dat ?

makelaars, ik woon in een klein dorpje, dan heb je niet zoveel keus.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:39

je hoeft toch niet een makelaar uit je eigen dorp te kiezen?

Het huis wat wij uiteindelijk gekocht hebben was op de foto's verschrikkelijk (ernstig uit de tijd en leek heel klein) maar we zijn toch maar gaan kijken vanwege de plek en de ruimte. En hoewel het nog steeds enorm gedateerd was was het veel groter dan het op de foto's leek :P
De makelaar had het iig niet mooier laten lijken dan het was en daar moet je ook mee uitkijken natuurlijk. Als alles heel ruim lijkt op de foto maar uiteindelijk niet is valt dat echt tegen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:42

Nee, dat maakt inderdaad niet uit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:42

het hoeft niet maar heeft wel grote voordelen, zij kennen de markt, kunnen een betere taxatie van je woning geven, hebben zelf een portefeuille van mensen die wat zoeken in de buurt, hebben een "winkel" in het dorp met een etalage waar er fotoos van de huizen hangen, en waar mensen een brochure op kunnen halen. adverteren in de plaatselijke kleine krantjes ed.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:55

Bij mij is een fotograaf uren bezig geweest nadat ik alles al volgens een stylisten advies had aangepast. De fotograaf was zelf ook stylist en heeft ook nog van alles aangepast, meubels weer verplaatst etc. Zij gebruikte een groothoeklens. Ik vond de foto's er niet uit zien: de ruimtes waren vervormd en leken daardoor juist kleiner. Ik heb daarna zelf foto's gemaakt met een heel eenvoudige camera. Die foto's staan nu op funda.