Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:36

Ik koop vooral ook dingen bij http://www.jysk.nl, heeft vaak wat leuks staan. Daar heeft ook houten wasmand staan, ik ga daar misschien halen, haal dan ook de bureau en ladekast.

Ik heb ook een hulsta kledingkast op marktplaats te weten tikken voor 225 euro, hij is echt nieuw en kost normaal boven de 1000 euro :+ en past ook heel mooi bij mijn bed!

Wat die badkamerkraan betreft, ik moet gelijk plassen als ik die plaatje kijk := maar wel heeel erg mooi!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:42

_Hedwig_ schreef:
Volgens mij heb ik bij de Ikea of de Gamma ofzo pas zo iets gezien...

Ja dat klopt, maar alleen raar dat er niet geen prijs erbij staat en geloof dat op maat moet zagen :? http://www.gamma.com/doe-het-zelf/wasmand/

Inwonderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:47

Nee, das een doe het zelf iets, voor de diehard klusser, staat bij het doe het zelf kopje...
Maar gewoon een kant en klare in de winkel is er ook, dan zul je alleen ff bij de gamma (of ikea, pin me niet vast op de winkel) langs moeten om te kijken.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:19

Kijk altijd mee om inspiratie op te doen enzo en zag nu de kraan. Had laatst in een blad gelezen dat je glas in de douche goed schoon kon houden met witte wijn. Zelf niet uitgeprobeerd, maar wie weet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:44

@ sjaslique: bedankt voor de tip! Kan het altijd uitproberen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:47

Ik heb overigens deze doucheset gekocht:

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:50

mooi!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:23

Cardy@ heerlijke douche, ik heb dat ook soortgelijke! :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:10

Naath86 schreef:
Even een vraagje he.. Wij wonen ondertussen een half jaar in ons huis, maar we moeten nog steeds alle nieuwe deuren schilderen.. Daar wil ik mee gaan beginnen, maar wat werkt het beste: Met een kwast of met een roller?

We hebben deze deuren, Cando Maastricht.
http://www.deurtotaalmarkt.nl/d721/binn ... richt.aspx

Dan zit je dus wel met de lijsten die je dan niet met een roller kan doen en vraag me af of je dan kleurverschil gaat zien als je de grote vlakken met een roller doet en de lijsten met een kwast.. Hoor graag tips van jullie!

Hoi hoi, ik kom even inbreken in het topic :wave: ik kan ook interieurtips gebruiken over een tijdje :j

Maar wat betreft de deuren, je moet ze plat leggen en de schuine kanten met een kwast en meteen de rechte delen en zijkanten met een roller.
Als je rolt en plat legt (op een tafel of schraag) en genoeg verf gebruikt dan krijg je geen raar wolken-effect.

Mijn vriend heeft eerst de lichte kleuren gedaan, daarna afgeplakt met HEMA schilderstape (let op, zei hij want als je andere tape gebruikt trek je de verf eraf) en toen de donkere delen gedaan.

Zie:
http://i248.photobucket.com/albums/gg18 ... G_1011.jpg
(foto is te groot voor BOkt)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:06

Bedankt voor alle tips met de deuren!

We hebben idd de deuren plat gelegd en we hebben het eerst met een kwast geprobeerd, maar dit wordt toch niet mooi. We hebben nu een roller gekocht en daar schilder is ze nog een keer mee over. Ben nu benieuwd naar het resultaat.

Mochten er nog mensen verf nodig hebben! Bij de Gamma hebben ze nu 50% korting op Flexa! Ik heb direct drie grote blikken ingeslagen!!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:39

ik ben vanochtend naar Heerlen gereden naar de ikea, ipv m'n honger te stillen is ie alleen maar groter geworden :) LOL
Ik heb zooooooveel leuke dingen gezien en zo'n leuke ideetjes gezien... aarrrggg zo niet goed voor mij :)

Ik heb alleen niet alles gevonden wat ik wilde... Heb 2 inox gruntal spots gekocht en een verbindingskabel zodat we hem op 1 schakelaar kunnen aansluiten. Verder zocht ik nog haakjes om m'n poetsmateriaal op te hangen. Heb wel wat losse haakjes gezien die je op een plankje kan vast maken en zo op die manier zo ver uit elkaar te zetten zoals je zelf wil... maar die lagen nergens los, ook niet in de winkel beneden en we vonden niet direct een verkoper, dus dan maar zonder naar huis.

Verder heb ik nog groene gastenhanddoekjes gevonden. die passen goed bij de kleur van de muren (felgroen), heb groene keukenhanddoeken gevonden en een groene placemat. Volgende zaterdag maar eens naar de gamma en eens kijken of we daar haakjes kunnen scoren :).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:52

Wij gingen weer hard vandaag, hier een fotoupdate :D

Afbeelding
Helaas nog even zonder greepjes, maar de keuken staat!
Greepjes waren niet geleverd, die komen aanstaande week :) .

Afbeelding
Andere kant (deurtje van de vaatwasser moet je er even zelf bij denken ;) Die kan er pas op als de grepen er zijn)

Afbeelding
Spoelbak en kraan :9

Afbeelding
Boven laminaat leggen.

Afbeelding
Laminaat met plinten, hele bovenverdieping gelukkig in 1 dagje af kunnen krijgen :) .

Verder de meterkast vandaag gewit, de trap naar beneden geschuurd. Van de week nog ikea inkopen gedaan; ladenkastje en wat hogere opbergkast. Vouwgordijnen besteld, wasmachine, droger, frituurpan, strijkijzer en grill/tosti-ijzer allemaal besteld, tv ook besteld. Einde komt in zicht :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:19

Wauw ...gaaf de keuken Destino .... <3 ik vind ook het werkblad heel gaaf .

Ikea....dat staat ook op mijn to do lijst in de vakantie .
Nog 5 daagjes werken .

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:22

Nou dat schiet lekker op Destino!!!

Wij hebben ons droomhuis gevonden hoor....helaas moeten we wel eerst de verkoop van ons eigen huis afwachten. Hij staat nu sinds een week op funda en we hebben twee kijkers gehad op do. en vrij. Ben benieuwd....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:33

dat gaat goed, duim voor jullie!!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:10

Thanks!
We hopen nu ook echt dat het snel verkocht zal zijn....we zijn gewoon straalverliefd op dat andere huis. Ligt enorm gaaf, is vrijstaand en heeft een heerlijke tuin voor de honden en poezen. Eigenlijk is het precies het huis wat we zochten. Hopelijk is het niet al verkocht tegen de tijd dat ons huis weg is. Maar waarschijnlijk is voor dat huis niet zoveel markt, het is namelijk boven heeeeel klein. Twee minikamertjes maar....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:12

je kan ook proberen of de verkopers van je droomhuis voor zoiets te porren zijn, wij hebben ook een bod onder deze voorwaarden uitgebracht:

Zonder risico kopen kan!

Met 48 uur (No Risk) clausule.
Koop onder voorbehoud van verkoop van uw eigen woning:
Onderhandel met de verkoper over het kopen van zijn woning onder de ontbindende voorwaarde dat u de koop kunt ontbinden als uw eigen woning niet binnen een nader te bepalen termijn verkocht is.U kunt dan rustig aan de slag met de verkoop van uw eigen woning.

Lukt het niet om uw eigen woning op tijd te verkopen, dan kunt u zelf nog van de aankoop van uw nieuwe woning af zien. Het nadeel is dat weinig verkopers met deze clausule willen werken, omdat ze zich dan volledig afhankelijk stellen van de voortgang van de verkoop van uw woning en daardoor misschien zelf andere kopers mislopen.
Maar..............koop met 48 uurs clausule:
Dit systeem is vrijwel gelijk aan het kopen onder voorbehoud van verkoop van eigen woning (zie eerstgenoemde punt), maar zoals daar staat aangegeven willen veel verkopers dat niet omdat ze dan te veel afhankelijk zijn van uw verkoop.

Door de 48 uurs clausule te gebruiken spreek je met elkaar af dat de verkopers, na het sluiten van een koop met u (onder voorbehoud van verkoop van uw eigen woning) wél door mogen gaan met de verkoop van hun woning/uw droomhuis.

Echter als ze een andere koper vinden moeten ze (voordat ze een koop met die andere kandidaat mogen sluiten) eerst ú nog 48 uur de tijd geven om alsnog te beslissen of u wilt kopen zonder voorbehoud of toch van de koop af ziet. Op deze manier heeft verkoper nog mogelijkheden om een andere koper te vinden, maar heeft u als eerste gegadigde altijd het laatste woord om de woning te kopen.

U zult het besluit om wellicht toch te kopen af laten hangen van de situatie met betrekking tot uw eigen woning. Heeft u net een bod op uw huis ontvangen, dan kunt u misschien toch uw droomhuis kopen. Is er weinig animo voor uw eigen woning dan zult u waarschijnlijk geen gebruik maken binnen die 48 uur om tot koop over te gaan en dan is de verkoper vrij om met de andere partij in zee te gaan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:17

Hee, die clausule kende ik nog niet???
Ik ga eens even in alle mogelijkheden duiken! De laatste kijker (overigens een BN'er hahaha) was volgens de makelaar wel een beetje verliefd geworden op ons huisje en belt volgende week terug over hoe en wat. Wij hopen natuurlijk dat ze nog een keer wil komen kijken, of meteen een bod uitbrengt hahahaha
Misschien dat we dan toch de makelaar van ons a.s. droomhuis willen gaan bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. De mensen die er nu wonen, gaan er al snel uit (gelijkvloers wonen) en hebben dus al gekocht...dat is in ons voordeel denk ik....weet overigens niet of er heel veel animo is voor de woning....ik denk het haast niet. Ligt in een gehucht in de kop van NH en heeft, zoals ik al zei, een heeeeeeeeeel kleine bovenverdieping en de badkamer beneden (kan ook een afknapper zijn voor mensen).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:20

ja spannend, iig al 2 kijkers dat gaat wel lekker, dan zou je het ook nog wel af kunnen wachten.
ik was toch te bang dat een ander er met ons droomhuis vandoor gaat, en vind het in de onderhgandeling om ons huis ook fijn om te weten voor welk bedrag we het nieuwe huis aan kunnen kopen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:21

proberen kan altijd, deze regeling is voor jou risicoloos of je moet tegen een ander huis aanlopen in de tussentijd

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:46

wow gaaf destino!!

en dat wordt hard duimen dems! maar moet gewoon lukken!!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:54

jaaaah...heel hard duimen...we zijn zó verliefd op dat andere huis!!!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:56

Hallo, een trouwe poster in de eerste topics en meelezer in de latere meldt zich. :)

Ben nog wat aan t opruimen, iemand nog interesse in een kitsch spiegel? :D
http://link.marktplaats.nl/480459276

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:31

Wat blijft dit topic toch leuk he! Lees altijd vol bewondering alle berichtjes en tips!
Heb er veel uit kunnen halen, maar heb nu iets waar ik echt niet uit kom! Heb dus jullie advies nodig.
Deze foto's zijn onze slaapkamer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu heb ik deze klok (zie link) nog over die ik graag op die witte muur wil hebben.
http://creawinkel.nl/images/7403.jpg
Maar natuurlijk niet gewoon. Ik wil wat meer warmte/kleur op de muur.
ik dacht zelf aan een plaat van 1 bij 1 die schilderen/behangen en daar de klok op.
Of een plaat van 1 bij 1 en daarnaast nog aan beide zijden een plaat van 0,25 bij 1 meter zodat je een soort drieluik krijgt.
Alle ideeen zijn welkom! Vooral de kleur vinden we heel moeilijk!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:25

Oh Destino, ik vind jullie huisje zo ontzettend gaaf!

Hebben jullie ook ervaring met zo'n soort railtje (gordijnrail?) aan het plafond waar je zo'n grote plaat oid aan kan hangen? Want ik kan geen gaten in de muur boren op mijn slaapkamer, heb gipsplaten, maar ik heb een ontzettend kale, witte muur tegenover mijn bed en ik wil er graag of een enorme klok aan de muur of stuk of 9 fotolijstjes. Maar zou zo'n grote klok aan zo'n rail kunnen hangen?