Wie heeft er allemaal Twitter en vind het leuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:50

Rienn schreef:
Ik ben ook nogal een flapuit, en ik weet dat ik er problemen mee kan krijgen. Pas daarom ook heel vaak mijn berichtjes aan of ik verzend ze niet. Maar waarom zou ik niet mogen Twitteren dat ik ander werk zoek en dat ik het niet meer naar mijn zin heb op mijn werk? Ik maak mijn baas, mijn manager en het bedrijf niet zwart. Ik zal ook niet iets negatiefs over ze schrijven.

Tuurlijk mag dat, maar ik denk dat je er goed bij stil moet staan dat twitter net zoiets is als sms/email/bokt. Ik lees jouw berichten waarschijnlijk anders dan jij bedoelt omdat ik ze anders interpreteer omdat er geen non-verbale communicatie bij te zien is, of een stem bij te horen is met een bepaalde toon. En ik denk dat je daar onbewust schade mee kan aanbrengen, wat ook niet handig is voor als je op zoek bent naar ander werk. Iedere werkgever googelt zijn nieuwe personeel..

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:47

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:30

Marieke_K schreef:
Rienn schreef:
Ik ben ook nogal een flapuit, en ik weet dat ik er problemen mee kan krijgen. Pas daarom ook heel vaak mijn berichtjes aan of ik verzend ze niet. Maar waarom zou ik niet mogen Twitteren dat ik ander werk zoek en dat ik het niet meer naar mijn zin heb op mijn werk? Ik maak mijn baas, mijn manager en het bedrijf niet zwart. Ik zal ook niet iets negatiefs over ze schrijven.

Tuurlijk mag dat, maar ik denk dat je er goed bij stil moet staan dat twitter net zoiets is als sms/email/bokt. Ik lees jouw berichten waarschijnlijk anders dan jij bedoelt omdat ik ze anders interpreteer omdat er geen non-verbale communicatie bij te zien is, of een stem bij te horen is met een bepaalde toon. En ik denk dat je daar onbewust schade mee kan aanbrengen, wat ook niet handig is voor als je op zoek bent naar ander werk. Iedere werkgever googelt zijn nieuwe personeel..

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik heb er niet bij stil gestaan dat zij het anders kunnen interpreteren dan ik bedoel. Ik zal er vanaf nu goed over na denken wat ik over mijn werk schrijf en of ik er nog wel iets over schrijf. Wil natuurlijk geen problemen krijgen in de toekomst.

Eilish

Re: Wie heeft er allemaal Twitter en vind het leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:48

Ik heb net een twitter account aangemaakt: http://twitter.com/#!/Karaktervol
Moet nog mijn profiel enz aanpassen.
Ik wil het gebruiken om mijn bedrijfje onder de aandacht te brengen :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:13

Even het lijstje ingevuld:

- Naam; Tara
- Link naar je eigen Twitteraccount; http://twitter.com/#!/Karaktervol
- Waar gebruik je het vooral voor? Om meer naamsbekendheid te krijgen voor mijn bedrijf.
- Wie volg je zoal? Mensen van bokt en paardgerelateerde bedrijven/organisaties.

Ik heb zo'n beetje iedereen uit dit topic vandaag toegevoegd :Y)
*edit, bij nader inzien maak ik een list van alle mensen uit dit topic.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:17

Ik heb ook Twitter en Twitter ook actief én sociaal (dus niet alleen zelf tweeten, maar ook reageren).

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:17

Ik heb twitter en ik vind het leuk

naam: iriseverts

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:18

toch maar even lijstje :D

- Naam. iriseverts
- Link naar je eigen Twitteraccount. http://twitter.com/#!/iriseverts
- Waar gebruik je het vooral voor? anderen vragen over school of andere dingen ect. en gewoon leuke dingen die je meemaakt tweeten
- Wie volg je zoal? meestal bekenden van school, soms bekende zangers ect of een groep met leuke tweets om te retweeten :D

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:20

t valt me op dat mensen op twitter alleen over school praten :')

als jij dat niet doet dan followen we mekaar wel :')

www.twitter.com/Nrkeee

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:26

@nrkee: :') geen last van. Ik heb ook veel werkgerelateerde twitteraars die ik volg. En mensen met onnozele tweets als: ik ga douche. En dat 2x per dag, die verwijder ik.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:36

Marieke_K schreef:
@nrkee: :') En mensen met onnozele tweets als: ik ga douche. En dat 2x per dag, die verwijder ik.

Maar eigenlijk is dat wel waar Twitter oorspronkelijk voor bedoeld was. Wat doe je en waar doe je dat.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:53

Ja maar dat kan wel iets intelligenter vind ik :+ heel de dag tweets ontvangen over: ik ga douchen, ik sta in de metro, ik ga tandenpoetsen, ik ga slapen, ik ga eten. Dat boeit mij niet. Draag je standpunt uit, op een ludieke wijze, dat is veel interessanter.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:55

Ik heb het ook en ik vind het leuk. :) je moet wel genoeg mensen followen zodat je ook een beetje kan mee praten.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:08

Marieke_K schreef:
Ja maar dat kan wel iets intelligenter vind ik :+ heel de dag tweets ontvangen over: ik ga douchen, ik sta in de metro, ik ga tandenpoetsen, ik ga slapen, ik ga eten. Dat boeit mij niet. Draag je standpunt uit, op een ludieke wijze, dat is veel interessanter.

Mee eens! Mensen die alleen maar simpel tweeten wat ze op dat moment aan het doen zijn, verdwijnen snel uit mijn followlijstje :Y)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:58

Marieke_K schreef:

Klopt! Vind het altijd leuker om tweets te schrijven/lezen die ingaan op bijv. het nieuws. Zo had ik er vandaag deze tweets tussen zitten:

Twitter schreef:
er zou een dierenpolitie moeten komen!..dan kunnen mishandelde dieren die aan korte kettingen vast zitten wellicht een beter leven krijgen

Twitter schreef:
kunnen we de daders opsluiten en bestraffen....ach, is ook eigenlijk geen geld voor, je moet prioriteren..#wezienhetgebeurenendoenernietsaan

Je weet meteen waar het over gaat, hoe mensen er over denken etc.

Heb zelf eens per week ongeveer een bui dat ik er weer een grappig gezegde (beetje verdraaid bestaand gezegde zeg maar) of grapje op zet en die tweet. Dat ik ga douchen hoeft de wereld niet te weten. Als ik rijles heb probeer ik dat ook op een grappigere manier te vertellen en ik ben sinds afgelopen week helemaal verslaaft aan een deense TV serie: The Killing. Daar tweet ik ook regelmatig wat over. Zo doen anderen dat ook en brengt mij dat ook weer inspiratie om die film te gaan kijken.

Edit: En natuurlijk volg ik Bokt.nl op twitter!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 02:01

heb al eens antwoord gehad van ze.
daar doe ik het voor ook van thomas berghe, halina reijn en sarina voorn
Kelly1992 schreef:
Ik heb twitter zodat ik mensen kan volgen

zoals nick&simon
Jeroen van koningsbrugge enzo.. vin dik altijd wel leuk:)

oja en van lisa x factor

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:10

Aan bekende Nederlanders volgen doe ik niet echt. Youp van 't Hek vind ik wel grappig, en MMH, maar verder niemand geloof ik.

Vind het leuker om 'gewone' mensen te volgen :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:15

Hee ik zie dit topic nu pas :+ Ik Twitter ook. Voor de mensen die het leuk vinden om mij te volgen; m'n gebruikersnaam is

Ik volg wel een aantal bekende Nederlanders, waaronder Halina Reijn, Acda&de Munnik, Jeroen van Koningsbrugge en Youp van het Hek.

Ik vind het ook leuk om voor mij onbekende mensen te volgen, als ik ze interessant vind :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:18

Dolf Jansen vind ik trouwens leuk om te volgen, hij tweet erg origineel. Overigens zeg ik ook niet zo vaak dingen als 'net wakker, nu douchen'. Ik doe m'n best om af en toe een beetje gevat en humoristisch over te komen :+

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:19

hahaha ik heb dit ook! Echt grappig! :-D nogal verslavend alleen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:22

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:46

ik heb ook twitter :D www.twitter.com/ronaaa94 en nu ik sind een paar weken internet op me mobiel en nu ben ik een beetje verslaafd :P
ik twitter omdat ik t leuk vind om te kijken wat andere mensen tweeten hihi

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 18:52

Many schreef:
Chris Rock is ook geniaal om te volgen :D http://www.twitter.com/NotChrisRock
Goede tip! :D Ik volg hem nu ook :j
Vind Nick en Simon eigenlijk maar saai.. Dus die ga ik unfollowen :Y)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:31

Ik heb zo'n twee weken geleden ook een Twitter account aangemaakt, ik moet alleen nog even uitvinden hoe het precies werkt.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:37

Sabin_e schreef:
Vind Nick en Simon eigenlijk maar saai.. Dus die ga ik unfollowen :Y)

Serieus? Ik vind ze echt ontzettend grappig! :') :D