[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:19

Wanneer moeten jullie eruit Zesiram?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 08:31

8 juli is de overdracht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:41

Auch, dat is inderdaad wel snel.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 08:48

Ja, dat was op ons verzoek 8)7
We gaan naar een ander deel van het land verhuizen, en ik begin daar 1 juni met mijn nieuwe baan. Ik kan 1 maand minder werken, en dus op en neer rijden, maar vanaf 1 juli moeten we echt die kant op.

Als we gaan kopen, zit je nog met regelen van de hypotheek, wachttijd bij de notaris ( +/- 2 maanden ) , die andere mensen moeten er ook maar net uit kunnen...oftewel, stress :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:34

Pff heb ik vanmiddag kijkers, houdt mijn stofzuiger ermee op! Heeft geen zuigkracht, maakt raar geluid en ruikt branderig :o

Moet ik maar ff mee heen dus.. ;)

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:18

Wij hebben gisteren een bod op ons huis gehad!
Lang verhaal, geen idee wat mij ouders gaan doen.

Die man is eerder geweest, toen het nog niet bij de makelaar te koop stond. Toen deed hij een bod ZOO laag, maar er kon wel 10.000 zwartgeld bij! Ja doeg, daag beginnen we niet aan.

Eergisteren stonden ze aan de deur, want het zijn 'kennissen' van de buren. Of ze even binnen konden komen, nou waarvoor, want zo goed zijn we niet meer met ze. Hij wou een hoger bod doen, me moeder zegt nou daar is de makelaar voor, daaag!

Dus nou had hji het via de makelaar gedaan, guur type 8-)

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:19

Relaxed schreef:
Pff heb ik vanmiddag kijkers, houdt mijn stofzuiger ermee op! Heeft geen zuigkracht, maakt raar geluid en ruikt branderig :o

Moet ik maar ff mee heen dus.. ;)

Hahah zal je altijd zien hé. Gisteren hoorde ik op de radio dat er al ? 14% ? meer huizen waren verkocht het eerste kwartaal van het jaar, hopen maar! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:34

Ja ik hoorde ook dat de markt behoorlijk aantrekt!

Ik ben nu met swiffer stofdoekjes in de weer en dan met de kruimeldief bultjes kattengrind en haar opzuigen :+ Voor de vloerbedekking had ik toevallig al de stofzuiger van mijn ouders opgehaald, die hebben er 1 met zo'n speciale kop, maar die kan dus geen laminaat :+

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:37

Dat is goed balen van je stofzuiger, zal je altijd zien!

@Iris: zulke dingen moet ik ook niks van hebben, lekker via de makelaar laten lopen (betaal je die beste man immers ook flink voor ).

De markt trekt idd wat aan, jammer voor ons haha!

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:43

Ook hier een positief bericht. Maandag een bezichtiging! Dus nu ook driftig in de weer met wonderdoekjes, stofzuiger en dan nog de tuin en stallen schoonmaken en nog op concours dit weekend, en we hebben nog een uitwisselingsstudent in huis. Oh ja, en zondag komen ze nog kijken voor de pony die we te koop hebben staan.
Waarom heeft een dag maar 24 uur???

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:45

Oh spannend, alvast succes!

Ik heb ook ondertussen mijn paard tekoop staan, dat geeft een dubbele dosis stress. Hopelijk zowel je pony al je huis kwijt volgende week :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:46

Ooooh allemaal bezichtigingen !! Spannend ! Succes !!!
Ik wil ook :P

Nog steeds 2 huizen in de aanbieding hier , zucht.

Zijn voor het huis van vriendlief wel weer mensen die willen huren....maarja nu komt ook de goede verkooptijd er weer aan , vanwege voorjaar enzo....

En voor mijn huis loopt de verhuur in oktober af , willen ze dan nog langer huren , of is er inmiddels een koper ?? *stress* :=

Ik hoop echt dat we dit jaar gewoon van die huizen af komen , hoeven er niks op te verdienen maar gaan er ook zeker geen geld op toeleggen om de hypotheek af te betalen :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:48

Citaat:
Ik heb ook ondertussen mijn paard te koop staan, dat geeft een dubbele dosis stress.

Hou op, daar slaap ik niet van. Wij hebben er twee staan die een nieuw baasje moeten hebben. Maar ik ben zo'n muts, die lieverds voelen voor mij bijna als kinderen. En onze oude Janssen, met zijn 19 jaar ... misschien toch in een rusthuis?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:54

Ik heb geestelijk al wel afstand genomen van mijn paard zeg maar, als ze hem ophalen zal er nog wel een traantje vloeien, maar ik heb er wel vrede mee.
Ik vind het nu vooral vervelend dat ik er elke dag naar toe moet, elke keer bezichtigingen, dat is zo emotioneel. Ik heb mijn droom opgegeven, en wordt daar nu nog even elke dag aan herinnert.

En natuurlijk loopt hij op dit moment als een trein, heerlijk is het, en dat maakt het nog moeilijker. Vanavond komt er weer iemand kijken, en morgen ook. Ik hoop dat het snel ophoudt.

Het lijkt me moeilijk om afstand te doen van een wat ouder paard. :(:)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:56

Citaat:
Het lijkt me moeilijk om afstand te doen van een wat ouder paard. :(:)

Als hij niet als spanpaard met zijn broertje naar een héél goed adres kan, gaat hij absoluut in een rusthuis. Maar om ze nu al uit elkaar te halen, vind ik ook weer erg. Dus mocht iemand ze als span willen kopen (Whisper is pas 7), dan krijgt dat de voorkeur.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:59

Is er een beetje belangstelling voor een compleet span? Ik kan me voorstellen dat dat wel een fijne koop is, een ervaren span, voor een menner.
Ik weet voor de rest niks van tuigpaarden :o

Voor mijn paard is enorm veel belangstelling ( het totilas-effect, het is een Gribaldi), alleen omdat ik hem zo weinig heb gereden loopt hij kwa opleiding achter met zijn leeftijdsgenoten, en dat weerhoudt mensen er dan toch van. Terwijl hij met een beetje training volgens mij binnen een paar maanden de sterren van de hemel sjouwt, maar ja, dat moet je maar net willen investeren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:11

Heel eerlijk? Ik weet het niet, omdat ik nog steeds er niet aan toe ben ze te adverteren. Liefst zou ik iemand hebben die ze spontaan een fantastisch leven biedt ;-) Ze hoeven niet veel op te brengen, als ze het maar goed krijgen.

Ik hoop voor je dat jouw paard ook een fijne baas vindt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:19

Zet ze in je onderschrift dan , maak een leuk foto-topic aan van het span aan het werk , en wie weet reageert daar iemand heel leuk en enthousiast op de beestjes en wil diegene ze overnemen ?

Alleen dan kan het "spontaan" denk ik , als mensen ze zien en weten dat ze weg mogen :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:45

Je hebt gelijk, ik moet dat ook gaan doen :-)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:54

Wat een leuk nieuws allemaal hier.
Wij zijn gisteren gebeld door een makelaar van de openhuizenroute..
Mensen willen niet verder zakken. Ze hadden gezegd dat er wel een 4 voor het bedrag moest blijven staan. Dat vinden wij het absoluut niet waard. Dus die kan eigenlijk min of meer van ons lijstje.

MoniqueT, dat is balen dat je ze alletwee weg moet doen. Je zou eens moeten kijken op marktplaats bij paarden gezocht.
Zo hebben wij een advertentie neergezet voor een gezelschapsmerrie gezocht voor een goed tehuis. Ze staat er inmiddels een half jaar en is echt een supermaatje voor mijn ruin :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:13

Dank je Fiebie, wat een goed plan. Wist niet eens dat ze daar een rubriek gezochte paarden hadden!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:16

Ja zeker. Wij hadden de advertentie neergezet dat wij een merrie zochten waar we eventueel nog mee konden fokken, maar dat ze vooral als gezelschapsmaatje voor Sil was. Aangezien de andere merrie volgend jaar de sport in gaat en wij Sil dan niet alleen achter willen laten als we weg zijn.
Ik heb in totaal 120 reacties gehad, dat ging helemaal nergens over.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:18

Mmm, op dit moment niets wat echt 'past', maar je weet maar nooit.

Ondertussen is hier deze week grote terras- en tuinschoonmaak gehouden, want het huis gaat de 19e officieel in de verkoop.

Het verschil:

Afbeelding

Afbeelding

(De onderste foto is van vorig jaar, maar zo fris ziet het er nu weer uit)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:20

zo zeg, wat een verschil!! Pakken je paarden de kleding niet van de lijn af?? :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:23

Janssen kan er nét niet bij. Ook niet bij de tulpjes trouwens :-)