E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:51

Ik bedoel je papieren boeken..... dus zou je je zelf gekochte digitale boeken ook mogen verkopen.

daffodil

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:53

Nee dat mag dus niet, voor digitale dingen (boeken, muziek, programma's etc.) gelden andere regels dan voor papieren zaken.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:33

highwaykind schreef:
Hoe wil je een boek tweedehands verkopen als er een ID aan het boek gekoppeld is zodat hij alleen op jouw e-reader (Kindle kan alleen gekocht boek lezen dat voor die Kindle gekocht is) of account (ik dacht dat Sony het zo deed) af te spelen is??

Is het niet zo dat als ik ook een Kindle heb ik jou boeken kan lenen/lezen/overnemen??
Het wordt dus op de E-reader zelf uitgegeven?? Of begrijp ik het nu verkeerd?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:37

@This is me - nee, een boek dat voor jouw Kindle gekocht is kan ik niet op mijn Kindle lezen..ander nummer-> foutmelding.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:56

Maar alle boeken die ik voor mijn Sony ereader heb en dat zijn voornamelijk nederlandse boeken, kan ik zo doormailen naar iemand anders.....

Denk dat ze er in NL gewoon niet zo goed over nagedacht hebben net als toen met het downloaden van muziek......

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 12:21

Dat is inderdaad niet zo fijn dat ze daar een "bescherming" voor hebben bedacht.

Maar sommige mensen kunnen wel hun bestanden uitwisselen met elkaar. Dus blijkbaar is dat ook weer type afhankelijk?!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:22

Beveilinging schijnt inderdaad vrij simpel te verwijderen te zijn... en dan kun je maar uitwisselen. Maar is illegaal dus.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:35

Beveiliging is er inderdaad wel af te slopen :)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:39

ik volg even...!

Kun je ook (echte) eboeken met anderen uitwisselen overigens? Ja toch...?

even edit; had nog niet in het topic gelezen, dus hoef geen antwoord op mijn vraag meer.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:38

Gisteren eindelijk mezelf de schop onder de derriere gegeven en een Bebook Neo gekocht! Ik bleef maar twijfelen maar las op onze lokale webkrant dat de bieb in Hilversum digitaal gaat uitlenen. Moet dus ook van bieb wisselen maar toch handig. Er lijkt iets op te zitten dat je ze maar 3 weken kunt lezen.... da's wel weer jammer want dat lukt zelden.
Nu nog dat ding gaan snappen.......

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:55

Heb zelf een bebook one (2010) en die bevalt me echt prima! Heb ook veel oudere boeken (waar het auteursrecht al niet meer geldt, dus ze zijn gratis), maar koop ook boeken. Zijn toch best wel al aardig wat nederlandse titels en het is echt heel goed te lezen, ook buiten en ook in de volle zon, net als een boek. Niet te vergelijken met een lcd scherm, waar je buiten bijna niets op ziet. Heerlijk met dit weer en ik ben van dat gesleep van die dikke pillen af. Heeft ook weinig stroom nodig. De eerste keer moet je even wennen aan hoe het werkt, maar als je dan de juiste programma's hebt geinstalleerd dan is het heel simpel.
Lees wel enorm veel, heb de afgelopen 2 weken de millenium trilogie uitgelezen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:10

daffodil schreef:
Maar alle boeken die ik voor mijn Sony ereader heb en dat zijn voornamelijk nederlandse boeken, kan ik zo doormailen naar iemand anders.....

Denk dat ze er in NL gewoon niet zo goed over nagedacht hebben net als toen met het downloaden van muziek......

Je kan ze wel doormailen maar een ander kan ze niet openen als het officieel gekochte boeken zijn, dan krijg je een melding op het moment dat je hem wilt openen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:10

highwaykind schreef:
Beveiliging is er inderdaad wel af te slopen :)

Vertel :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:09

Tavanta schreef:
daffodil schreef:

Je kan ze wel doormailen maar een ander kan ze niet openen als het officieel gekochte boeken zijn, dan krijg je een melding op het moment dat je hem wilt openen.

Ja dat zijn het natuurlijk niet......vind officieel gekochte boeken namelijk veel te duur!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:17

Ken dat :D

heb er nog niet een gekocht :o

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 10:41

Dat is dus ook een beetje mijn struikelblok.. alles wordt opzoch wel steeds goedkoper, zowel de E-reader als de boeken.

Maar zelfs een 2e hands papierenboek is nog goedkoper dan een digitaal bestand. En ik ben niet iemand die hele oude boeken lees waarvan de auteursrechten al vervallen zijn.. :o

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:10

Hebben Sony en BeBook en Nook etc ook dat je gratis een deel van een boek kan downloaden eigenlijk?
(Ik kan met mijn Kindle een 'sample' downloaden voor ik echt koop)

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:05

Neff schreef:
Heb zelf een bebook one (2010) en die bevalt me echt prima! Heb ook veel oudere boeken (waar het auteursrecht al niet meer geldt, dus ze zijn gratis), maar koop ook boeken. Zijn toch best wel al aardig wat nederlandse titels en het is echt heel goed te lezen, ook buiten en ook in de volle zon, net als een boek. Niet te vergelijken met een lcd scherm, waar je buiten bijna niets op ziet. Heerlijk met dit weer en ik ben van dat gesleep van die dikke pillen af. Heeft ook weinig stroom nodig. De eerste keer moet je even wennen aan hoe het werkt, maar als je dan de juiste programma's hebt geinstalleerd dan is het heel simpel.
Lees wel enorm veel, heb de afgelopen 2 weken de millenium trilogie uitgelezen.

Haha, dat heb ik nu ook, ik ben alleen maar aan het lezen, heb ook bijna geen tv meer gekeken de afgelopen tijd. Heb ook een Bebook, en is echt aan te raden inderdaad. Heb al aardig wat boeken!

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:08

Misschien kunnen we onderling wat boeken uitwisselen met zijn allen?
Heb vooral interesse in lekkere weglees-vakantieboeken. Ben ook nog op zoek naar boeken van Maeve Bincy en Jilly Cooper, maar die schijnen moeilijk te vinden te zijn. Ook Jill Mansell etc. is altijd leuk.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:08

highwaykind schreef:
Hebben Sony en BeBook en Nook etc ook dat je gratis een deel van een boek kan downloaden eigenlijk?
(Ik kan met mijn Kindle een 'sample' downloaden voor ik echt koop)

Ik ben het met mijn Bebook nog niet tegengekomen. Heb ook alleen op bekende sites gezocht zoals Bol.com etc.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:11

is er niet voor de be book
ik heb alleen sf en fantasy voornamelijk
hoe staat het eigenlijk met de nederlandstalige e-books, zijn die al een beetje te koop??

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:58

Die zijn er zat te koop maar ze zijn nog erg duur... :j Ik hoop dat ze wel iets goedkoper worden...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 09:53

Uiteindelijk zullen ze ook wel met de prijs gaan zakken. Er zijn nu al zoveel boeken en E-readers te koop.. Het gaat in de toekomst nog veel meer worden..

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:07

Is ook een van de redenen waarom ik een Kindle gekocht heb, lees toch al veel in het Engels, en alle boeken zijn 10 dollar of minder.

En het proberen van een boek voor je hem koopt is ook wel heel erg handig - net als doorbladeren van een echt boek.

Ik wil binnenkort proberen om een boek bij BOL te kopen, en dan kijken of ik die op mijn Kindle kan zetten.. maar voor ik geld uitgeef..
Heeft iemand misschien een testbestand voor me?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:13

Heb je mijn bestand nooit ontvangen??