Samsung Ultra Touch, ervaringen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:54

Ik vind het een fijne foon; ik heb 'm nu een week en ben al helemaal gewend (al heb ik de laatste snufjes vandaag uit dit topic, want in die gebruiksaanwijzing staat echt niks). :) Ik heb hem trouwens gratis gekregen bij een tweejarig Vodafone abbonnement.

Dorus

Re: Samsung Ultra Touch, ervaringen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:11

Ik heb hem vandaag gekregen, ook bij een 2-jarig Vodafone abonnement. Hij stond alleen ingesteld op Frans toen ik hem aan zette. Denk dat ik nu ook meteen weet waarom één van de verzegelingen verbroken was; via die opening hebben ze de Nederlandse gebruiksaanwijzing in de doos gedaan.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:35

Tja, heb hem nu een week of 2 en moet zeggen dat ik er opzich wel tevreden mee ben, echter niet zo tevreden als ik in het begin met mijn U600 was.
De camera lijkt minder dan je verwacht
De batterij vind ik niet bijster goed..
Ik kreeg bluetooth met geen mogelijkheid uit, die ging alleen weg met complete reset wat resulteerde in contactpersonen die allemaal weg waren.. ook niet ideaal.. gaat niet meer aan in principe..
Internet vind ik dan wel weer erug fijn werken! Snel en mooi beeld, beeld is super net als touch screen. Moet er wel weer aan wennen dat + geen spatie is, zoals wel op mijn U600 was..

Laat ik het zo zeggen: Had hem niet los aangeschaft voor 420..

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:54

Shantie, je bluetooth uitzetten doe je in je bluetooth schermpje door op dat middelste rondje te klikken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:33

Daar was ik ook achter gekomen. Het was even zoeken hoe de bleutooth werkt, maar nu ik erachter ben werkt het eigenlijk best wel fijn.

En ik weet nu zeker dat ik een Franse telefoon heb. Bij de widgets staan een paar favorieten van franse websites. Die wil ik er eigenlijk uit hebben. Ik heb wel gevonden hoe ik diverse widgets aan en uit kan zetten, maar deze staan er niet tussen. Iemand enig idee?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 13:00

Wat raar zeg... Als je ze niet uit kan zetten, zou ik ze gewoon onderaan in je widgetbar zetten, dat je ze niet ziet.. Daar heb ik ook agenda en provider geplant, zodat het beeld 'schoon' is :) En bovenaan de dingen die ik gebruik :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:36

Er zijn mensen die het lastig vinden wanneer ze een punt zetten o.i.d. dat het pijltje weer naar het begin van de tekst gaat, maar bij mij is dat niet zo ...

één keer drukken op de 1 is een punt en met de 0 kun je doordrukken en dan krijg je '?', nog een keer drukken '!', nog een keer de komma etc etc. met twee stippen en dan op de 0 drukken krijg je smiley's, met drie stippen smeiley's met een neus ... :D En daarna kun je zo weer verder typen, want de cursor blijft gewoon staan waar je gebleven was!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:42

Falona schreef:
Daar was ik ook achter gekomen. Het was even zoeken hoe de bleutooth werkt, maar nu ik erachter ben werkt het eigenlijk best wel fijn.

En ik weet nu zeker dat ik een Franse telefoon heb. Bij de widgets staan een paar favorieten van franse websites. Die wil ik er eigenlijk uit hebben. Ik heb wel gevonden hoe ik diverse widgets aan en uit kan zetten, maar deze staan er niet tussen. Iemand enig idee?

Ik :D
Ik heb een duitse telefoon, die kwam met duite favorieten.
Bij widget instellingen kan je offline en online dingen selecteren, bij online staan de internet sites , die heb ik er ook allemaal uitgegooit.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:08

thx, dan ga ik straks eens even kijken. Ben vandaag zo slim geweest mijn telefoon thuis te laten liggen.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:05

Hier nog iemand met een samsung :D
Heb hem nu zo'n anderhalf maand en ben er super blij mee.
Dit is alwel mijn 2de, heb mijn eerste in de plee laten vallen en kreeg van de verzekering een nieuwe, koste me alleen 50 euro.
Was in het begin wel heel erg wennen, maar vind hem nu echt super fijn.
Vanaf aug. heb ik internet op mijn mobiel, want dan is mijn oude abbo afgelopen kan ik dat ook eens uitproberen.

Weet iemand trouwens of het internetten in het buitenland erg duur is? Ik zit dan net in Turkije en hoop dat ik hem dan al kan gebruiken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:58

Wat internetten in het buitenland kost is afhankelijk van je provider ;)
Maar houd er maar rekening mee dat het aardig duur is, net als bellen in het buiteland. Het valt namelijk niet onder je internetbundel.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:15

Internetten in het buitenlan dmoet je niet willen := Dat is echt superduur en nog traag ook :=

Hoor dat er veel een buitenlandse telefoon hebben.. ik neem aan dat jullie hem dan via internet hebben gekocht?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:26

Ik heb de mijn inderdaad via internet gekocht. Sort of. Ben de internetsite niet op geweest. Ik heb tijdens mijn studie bijna 3 jaar bij het betreffende bedrijf gewerkt en weet dat je daar vaak betere deals kan krijgen dan in de winkels. Daarnaast zet ik thuis ook graag alles even op een rijtje voor ik iets aanschaf.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:50

Nee oke :) Maar ik vroeg het me af omdat de winkels nederlandse producten moeten leveren ;) Dus het zou niet kloppen als jij dan wel je telefoon in een gewone winkel had gekocht zegmaar

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:20

Sorry dat ik dit topic om hoog schop...

Het heeft 8(!!) lange weken geduurd maar ik heb eindelijk mijn telefoon terug. Hoe het met het aantal smsjes zit weet ik (nog) niet en zal dit nog wel doorgeven als ik hem weer wat langer gebruik. Er is een software update gedaan en daardoor is het smsen ook een heel stuk fijner! De tekst springt niet meer terug naar het eerste woord met een leesteken neerzetten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:50

Jeszica schreef:
De tekst springt niet meer terug naar het eerste woord met een leesteken neerzetten.

Dat alleen al is de moeite waard om hem op te laten sturen voor een software update.
Maar ik ben er nog steeds niet over uit of ik de touchscreen nu fijn vind of niet. Ik heb het idee dat hij niet nauwkeurig genoeg is. Ik moet echt op de gok het scherm aanraken.
Als ik bijvoorbeeld aan het bokken ben dan wil ik wel wat kunnen lezen in mijn schermpje dus gaat het lettertype op erg klein. Maar het oranje vlakje bij mijn berichten om naar het laatst gelezen bericht te springen word dan zooo klein dat ik die nog maar nauwelijk kan selecteren. Als het lettertype op z'n grootst staat is dat al nagenoeg onmogelijk.

Ben ik de enige die hier last van heeft?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:35

Ik begrijp je heel goed Falona maar bij mij gaat het heel makkelijk met selecteren. Ook erg snel :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:36

Ligt het dan aan mijn dikke vingers of aan mijn scherm ofzo?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 08:55

Goh, dat is inderdaad een reden om hem eens terug te sturen...
Daarnaast heb ik laatst ook gehad dat ie een half schermpje weergaf.. Uitzetten lukt niet, dus via batterij gedaan..

Falona, mijn vriend heeft ook geen dunne vingers, maar kan er ook prima mee.. Probeer je hem aan te raken met je vinger zodat je meer oppervlak aanraakt dan de bedoeling is? Of alleen met je top? Heb er eerlijk gezegd ook geen moeite mee..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:29

Ik heb al vanalles geprobeert, met heel mijn vinger, de top van mijn vinger, de zijkant, mijn pink.

Waar ik trouwens ook iedere keer ruzie mee heb is posten op bokt oid. Ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik een letter die ik verkeerd heb getypt kan wissen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:34

Hmm internet heb ik niet meer op mijn tel, dus kan dat niet meer meekijken, kon het wel..
Jammer dat je er niet zo goed mee kan.. Lijkt me inderdaad lastig.. :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:36

Als ik dan bijvoorbeeld zit te internetten (en daar wil ik toch wel graag gebruik van maken, ik betaal niet voor niets voor die bundel) dan is het eerst gokken om de link te selecteren en dan moet ik het nog eens presteren om op precies dezelfde plek te drukken om de link activeren. Soms moet ik wel 20 keer drukken, eerst drie keer om de link te selecteren en dan in een poging hem te activeren deselecteer ik hem weer waardoor ik weer drie keer mag drukken om hem opnieuw geselecteerd te krijgen en dat een paar keer achter elkaar.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 09:38

Zonde, en nog frustrerend ook...
Sorry, kan je niet helpen.. :(:)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:40

het is zeker en fijne telefoon heb hem gehad maar helaas kon ie niet tegen 1 keer vallen en was niet eens hard heb en nieuw scherm besteld hopen dat ie gemaakt kan worden

vond hem voor al kwa foto maken erg goed was gelijk aan mijn compact camera super foon

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:52

Ik heb een probleempje, als ik mijn filmpjes upload, krijg ik ze op de kop, op de pc. Hoe kan ik dit veranderen?