Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:48

Voor dat ik zoiets kies zal ik eerst met de makelaar overleggen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 17:38

Cv huren is inderdaad echt niet handig voor verkoop huis. Bij de taxaties die ik gedaan heb, en ook bij verkopen, is het gewoon een nadeel. Plus dat je uiteindelijk duurder uit bent.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 17:40

Ja zat al een rekensommetje te maken.
Op zich valt de complete prijs incl installatie me nog mee. 1589 euro totaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:00

Hehe, ik kreeg vandaag éindelijk de brief voor de belastingteruggave. Beter laat dan nooit :))

En dan mag volgende week de auto naar de garage, want de airco werkt niet meer :roll:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:02

Ik heb hem ook gehad, hopelijk staat het morgen op mijn rekening. Ik heb het al bijna uitgegeven :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:03

Belastingteruggave valt tegen, 297 euro... En ik krijg niks

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:06

8nnemiek schreef:
Hehe, ik kreeg vandaag éindelijk de brief voor de belastingteruggave. Beter laat dan nooit :))

En dan mag volgende week de auto naar de garage, want de airco werkt niet meer :roll:

ik heb hem ook binnen, dagtekening 25 juni, ben benieuwd wanneer het geld binnenkomt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:06

fjordjes schreef:
Belastingteruggave valt tegen, 297 euro... En ik krijg niks

o das wel zuur....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:08

Grrrrr willen de gehele zijkant van de woning uitbouwen. Zelf al helemaal wat bedacht, wat blijkt... zit er geen woonbestemming op dat stuk grond.
Nu is het hopen op de kruimelregeling omgevingswet dat ze het aan willen passen, maar de kans is klein.
De architect kwam gisteren en die zag het in de eerste 5 minuten al gelukkig.

Net naar een huis gaan kijken die aan de achterkant uit gebouwd hebben, daar gaan we nu maar even onderzoek naar doen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:32

Oef. Definitieve toeslag kinderopvang toeslag. Ik was zo bang met die toeslag affaire om eraan te beginnen. Afgelopen jaar inkomen expres te hoog gezet i.v.m. tijdelijk wisselende uren ivm zwangerschap maar ook baan wissels van manlief. Maar we krijgen 621 euro terug. Maar ik ga morgen sinds 3 jaar (Zwanger + kleine van 1,5 inmiddels en corona) eindelijk weer echt een paar uur alleen shoppen. Heb ook dingen nodig. Heb bedacht dat ik die 600 euro in het ergste geval gewoon mag uitgeven (2 goede BH's a 100 euro en schoenen a 70 euro moeten eigenlijk sowieso. Ook wat sokken, onderhempjes van de primark e.d.). Eens kijken hoever ik ga komen met de drukte van tegenwoordig weer in winkels!

PSvanLot wat enorm balen van het huis.... gelukkig kom je daar nu achter. Jeetje wat een tegenvaller.

Annnemiek ben benieuwd met de airco. Hier was het APK + airco onderhoud ets over de 100 euro geloof ik. Die komt volgende week aan de beurt. Hopelijk geen gekke dingen maar hij heeft in het najaar nog wel een beurt gehad en hij zag er netjes uit toen.

Fjordjes zuur... 296 betalen dus. Minder leuk!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:40

Wat heerlijk Steenbok, lekker even tijd voor jezelf en heerlijk even winkelen. Soms mag het geld gewoon weleens op.

Ja, het viel wel wat tegen, nu moeten we even goed nadenken of we alle ellende met de gemeente wel willen voor de zijkant en dat we niet gewoon voor de achterkant gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:05

Oei samantha wat een geld. Zuur.

LunarEclipse: het plan was om goede doch niet te dure stal schoenen te kopen want die heb ik niet echt meer voor in de zomer en een paar goedkope chaos. Dat verzandde al snel in de duurste Ariats passen, toch maar naar de goedkoopste laarzen kijken en thuis komen met de duurste model petrie uit de winkel :+ wel standaarmaten dus niet te vergelijken met die die ik nu heb. En ik wist dat het ook wel uit kon. Sowieso vind ik het wel prettig om reserve te hebben.

Ik hou alles bij in een app, mijn potjes heb ik al gepost. Voordeel is dat je het altijd bij hebt en goed overzicht. Ook makkelijk rapportjes kunt trekken en zien of je potjes nog kloppen.

Prairy: ik lees te veel twijfel. Ik zou het laten gaan zoals je het nu schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:49

Ik moet bijna 500 euro betalen.. maar ach ik heb het afgelopen jaar dat dus ergens te weinig betaald. Dus eigenlijk is er niks zuurs aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:28

Ik heb mezelf al wat uren kunnen inplannen in het vaccinatiecentrum voor juli. Morgen bekijk ik voor augustus. De dagen dat vriend naar buitenland moet voor werk zullen ook stilaan bekend worden en ga proberen op die dagen extra shiften te doen. Dat wordt dan soms misschien stevig aanpoten met 2 shiften vaccinatie en gewone werk, of eens 6 dagen/week werken aan 4-8u/dag extra maar hey, het tikt dan alsnog lekker aan. Alles wat extra naar de spaarboek kan is mooi meegenomen denk ik dan.

Ik heb geen potjes, enkel een lopende rekening en een spaar. Ik bekijk mijn maandloon, ik bereken mijn vaste onkosten, kijk wat er over blijft, denk even aan de zaken die erbij komen en op basis daarvan schuif ik dan wat naar de spaar. Soms heb ik wedstrijd aan de andere kant van het land, dan weet ik dat ik extra zal moeten tanken bijvoorbeeld.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:40

Leuke job in het vaccinatie centrum! Helaas heb ik geen big registratie meer, anders had ik het ook graag gedaan.

Horeca vind geen personeel momenteel. Zou er best wat uren willen draaien in het weekend en zomervakantie, maar de meeste zullen niet cash willen betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:46

Oh die zijn er vaak genoeg hoor :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:01

idinn schreef:
Oh die zijn er vaak genoeg hoor :+

Eens een keertje wat rondkijken, wil best een dag in het weekend en in de vakantie 2 dagen per week bij werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:20

Het grote voordeel is dat ik nu gewoon makkelijk mijn eigen uren kan invullen en ook wijzigen als ik wil. Bij andere vormen van bijverdienen is dat toch lastiger. Nu pas ik het aan naar mijn eigen uren, les/wedstrijden met paard, werkuren van partner etc.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:17

PSvanLot schreef:
Leuke job in het vaccinatie centrum! Helaas heb ik geen big registratie meer, anders had ik het ook graag gedaan

In Nederland mag je zonder big werken. Ik ben doktersassistent dus ook geen big, nooit gehad ook, maar na goedkeuring van de arts mag ik gewoon prikken en vaccins voorbereiden!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:31

Wat balen van jullie huis, PSvanLot.

Ik had het geld van de Belastingdienst vandaag binnen. Gelijk maar doorgezet naar de spaarrekening, want het zijn nog steeds voorlopige aanslagen.

Ook weer wat geld overgeboekt naar de spaarrekening waar ik eigenlijk niet aan mag komen :+ Nog een klein bedrag en dan staat hij weer op het peil dat ik achter de hand wil hebben voor onvoorziene gevallen.
En dan kan ik volgende maand hopelijk weer naar de ‘gewone’ spaarrekening storten waar nu nog 50,- opstaat. :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 13:46

Het gaat er soms met golven uit en komt dan weer met drupjes terug, zo'n spaarrekening :(:) sterkte voor iedereen die dat betreft. Als het bij mij gebeurd moet ik altijd weer een beetje moed vatten :o

Fijn als de belastingcentjes weer zijn gestort... en tja, belasting betalen heb ik altijd zoiets van tja... maar goed, zonder belasting stuk minder fijn land dus het is niet anders.

Weet ik hoor vwb huren verwarmingsinstallatie maar als je het geld niet hebt, heb je het geld niet, dan kan huren een optie zijn. Maar zeker je bent duurder uit onder aan de streep en voor verkoop van het huis is het wat minder gunstig. Aan de andere kant, ik weet het niet hoor met die huizen, ze gaan zo snel, geen idee of dat nu zo'n nadeel is. Maar nieuw is mooi, dat is zeker.

Ik spaar deze 2 maanden niet zoveel, ben wel wat aan het potten voor de vakantie in augustus. En voor de rest wil ik in juli / augustus niet zoveel werken. Dus dan komt er ook minder geld binnen :)

Fijn hoor Varekaj! En ik mag inderdaad ook prikken als er een uitvoeringsverzoek is. Volgens mij bij vaccinatiecentra krijg je een training en dan ben je vwb intra-musculair prikken bevoegd en bekwaam, hoe je geen BIG registratie voor te hebben. Hele BIG staat sowieso wat wankel momenteel doordat heel veel verpleegkundig personeel geen trainingen / bijscholingen heeft kunnen doen afgelopen 1.5 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:32

Dat is in NL misschien zo maar hier in B vragen ze daar uitsluitend verpleegkundigen of iig mensen met gepast diploma voor. Wij mogen ook enkel prikken van vaccins als er een arts in de buurt is -> in het centrum dus. (Of praktijk of consult of whatever).

Ik heb vandaag mijn eerste B cross gereden. Laat ons zeggen dat ik morgen spaarzaam ga zijn op mijn energie en mezelf :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:50

Varekaj schreef:
Dat is in NL misschien zo maar hier in B vragen ze daar uitsluitend verpleegkundigen of iig mensen met gepast diploma voor. Wij mogen ook enkel prikken van vaccins als er een arts in de buurt is -> in het centrum dus. (Of praktijk of consult of whatever).

Ik heb vandaag mijn eerste B cross gereden. Laat ons zeggen dat ik morgen spaarzaam ga zijn op mijn energie en mezelf :+

Ik vraag me ook echt af of ze je bij de ggd willen zonder big registratie in NL.
Ook hier is er een arts aanwezig op de locatie waar geprikt wordt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 23:58

Nou vanuit de school waar ik lesgeef worden hele ladingen leerlingen VIG en VPK richting vaccinatiecentra gestuurd :7 is niemand BIG geregistreerd van... en zeker zal er een arts in de buurt zijn, één per vaccinatielocatie of iets dergelijks maar dan heb je het wel gehad.

Ik had weer lekker veel ORT dus gisteren wat zomerkleding gekocht :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 00:11

Meer dan een arts is ook niet nodig. Gelukkig gebeurt er eigenlijk nooit wat.