Deze maand is er écht veel gebeurd, en dat is voor een héél groot deel te danken aan m'n lieve vriendinnetje Denise. Die een hele bups mensen heeft opgetrommeld en gemotiveerd om ff flinke slagen te slaan hier

Zelf was ze vooral hier te vinden

Nee grapje, die heeft ook weer superveel staan opruimen, uitzoeken en herindelen

Omdat er deze maand ook een andere klus staat te beginnen, moesten we hier plaats maken:

Dat ging verrassend snel

Toen de beplanting een andere plek gegeven.. en wonder boven wonder heeft alles wat we verplaatst hebben 't gewoon gered!!

Een vervelende flinke boomstronk, die al een hele tijd een doorn in mijn oog was.. werd ook eindelijk aangepakt

En gelukkig ook goeie hulp met het dichtmaken van het gat

En deze dode boom werd ook uit ons lijden verlost

Het leuke is: de wortels waren dus nog niet helemaal dood, er beginnen nu dus weer hulst takjes te groeien van onder aan het stammetje! Wat natuurlijk helemaal mooi is voor de vogeltjes: kunnen ze veilig van het buffet genieten

Hier stond nog een stuk hek, gaashek van 2m. hoog, van de oude bewoners, die hier toch wel steeds meer in de weg staat.. De doorgang naar de wei vanaf hier was eigenlijk net té smal, waardoor je er ook niet lekker soepel doorheen kon met de trekker..

Maar zoals alles, hadden ze deze palen érg goed neergezet, dus moest zwaarder geschut aan te pas komen om uit de grond te krijgen

En weg

Dakje doorgezakt...

Dakje gemaakt

Hekje krom...

Hekje recht

En de andere kant ook

Het donkere hout rond de ramen is toch wel erg ouderwets.. eens kijken of we dat wat op kunnen frissen...

Staat toch wel beter ja...

Oja... dat stuk wat we laatst helemaal hebben opgeruimd, achter de stallen...

Nog meer een update.. want het is tijd om hier iets te gaan maken ook

En de klus die ook deze maand gestart is!!! Dit gaat zo geweldig worden.. beetje jammer dat 't sindsdien nog steeds zo erbij ligt..

Balk erin en de stenen erboven weer netjes teruggemetseld!

En ik kan niet wachten tot 't af is.. hier moet dus een grote getoogde dubbele deur in komen

Groeiende poezels

Groeiende konijnenkindjes

Knuffelen met de paarden

En de lieve Splashy natuurlijk weer

Met m'n buurmeisje

En met de dochter van iemand die hier ook vaak komt helpen klussen. Als dank, doe ik z'n dochter les geven, en die vindt het he-le-maal geweldig

De dochter van een andere vriend, samen met haar nichtje, komen ook vaak gezellig mee. Dan krijgen de paarden weer de nodige aandacht

Kevin kreeg bezoek

Ik ook verder met de trainingspaarden, grondwerk ging hartstikke goed, dus al snel overgestapt op rijden. En wat geniet ik daarvan

En de kleine bonte krijgt een kleine heropvoeding. Kan soms rennerig zijn en heeft daardoor wat mensen angstig gemaakt

Uiteraard zelf ook nog geprobeerd te genieten deze zomer.. vakantie zit er waarschijnlijk niet in, dus dan doen we 't maar weer zo!

En met vrienden erbij, duiken wij weer de pick-up in om te slapen.. terwijl de vrienden met hun gezinnetje in de vouwwagen kunnen slapen, na een heerlijk gezellige BBQ

Dit is toch geweldig wakker worden

En nog een van m'n nieuwe favoriete bloemen: strobloemen