[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 17:31

Augustus '23!! :):)

Deze maand is er écht veel gebeurd, en dat is voor een héél groot deel te danken aan m'n lieve vriendinnetje Denise. Die een hele bups mensen heeft opgetrommeld en gemotiveerd om ff flinke slagen te slaan hier :D Na het maken van een lijst met alle klussen (niet per se erg motiverend :7 :') want die is LANG!), hebben we er enkele uitgekozen om mee te beginnen :D

Zelf was ze vooral hier te vinden _O- _O-

Afbeelding

Nee grapje, die heeft ook weer superveel staan opruimen, uitzoeken en herindelen :+: _/-\o_

Omdat er deze maand ook een andere klus staat te beginnen, moesten we hier plaats maken:

Afbeelding

Dat ging verrassend snel :')

Afbeelding

Toen de beplanting een andere plek gegeven.. en wonder boven wonder heeft alles wat we verplaatst hebben 't gewoon gered!! :oo :D

Afbeelding

Een vervelende flinke boomstronk, die al een hele tijd een doorn in mijn oog was.. werd ook eindelijk aangepakt :):)

Afbeelding

En gelukkig ook goeie hulp met het dichtmaken van het gat :D

Afbeelding

En deze dode boom werd ook uit ons lijden verlost :') Stammetje mocht blijven staan, en daar zit nu een mooi vogelvoederhuisje op haha :D <3

Afbeelding

Het leuke is: de wortels waren dus nog niet helemaal dood, er beginnen nu dus weer hulst takjes te groeien van onder aan het stammetje! Wat natuurlijk helemaal mooi is voor de vogeltjes: kunnen ze veilig van het buffet genieten :D Zo is 't nu <3:

Spoiler:
Afbeelding

Hier stond nog een stuk hek, gaashek van 2m. hoog, van de oude bewoners, die hier toch wel steeds meer in de weg staat.. De doorgang naar de wei vanaf hier was eigenlijk net té smal, waardoor je er ook niet lekker soepel doorheen kon met de trekker..

Afbeelding

Maar zoals alles, hadden ze deze palen érg goed neergezet, dus moest zwaarder geschut aan te pas komen om uit de grond te krijgen :') =:)

Afbeelding

En weg :D Gelijk het hekje van de pony's fixen, die ging ook niet zo lekker meer :')

Afbeelding

Dakje doorgezakt...

Afbeelding

Dakje gemaakt :D

Afbeelding

Hekje krom...

Afbeelding

Hekje recht :D

Afbeelding

En de andere kant ook :D

Afbeelding

Afbeelding

Het donkere hout rond de ramen is toch wel erg ouderwets.. eens kijken of we dat wat op kunnen frissen...

Afbeelding

Staat toch wel beter ja... <3 Nu de rest van de kozijnen van 't huis nog :=

Afbeelding

Oja... dat stuk wat we laatst helemaal hebben opgeruimd, achter de stallen...

Afbeelding

Nog meer een update.. want het is tijd om hier iets te gaan maken ook :D :):)

Afbeelding

En de klus die ook deze maand gestart is!!! Dit gaat zo geweldig worden.. beetje jammer dat 't sindsdien nog steeds zo erbij ligt.. :') De aannemer heeft 't eerst verkeerd gedaan, en ging toen failliet... dus heeft alles zo achtergelaten.. :7

Afbeelding

Balk erin en de stenen erboven weer netjes teruggemetseld! :):) Dit is overigens gewoon goed gedaan en kan zo blijven, dus hier wel ERG blij mee :+: Het kozijn wat hier in zit vastgemaakt, is echter het buitenkozijn... :Y) Dus we moeten het er weer, onbeschadigd, uit zien te halen.. de buiten muur op dezelfde manier verstevigen en terug opmetselen, en dan dit kozijn daar in. Dan kan binnen het binnenkozijn erin en dan deuren + zelfde latjes als die in de stallen zitten, met plexiglas ramen aan de bovenkant <3

Afbeelding

En ik kan niet wachten tot 't af is.. hier moet dus een grote getoogde dubbele deur in komen <3 Dat gaat het in- en uitlopen al zóveel makkelijker maken, maar gaat ook zoveel meer licht binnen laten :+: Hopelijk gaan we er dit jaar aan toe komen om 't zelf te proberen :')

Afbeelding

Groeiende poezels :+:

Afbeelding

Groeiende konijnenkindjes <3

Afbeelding

Knuffelen met de paarden :+: <3

Afbeelding

En de lieve Splashy natuurlijk weer :D <3
Met m'n buurmeisje

Afbeelding

En met de dochter van iemand die hier ook vaak komt helpen klussen. Als dank, doe ik z'n dochter les geven, en die vindt het he-le-maal geweldig <3

Afbeelding

De dochter van een andere vriend, samen met haar nichtje, komen ook vaak gezellig mee. Dan krijgen de paarden weer de nodige aandacht <3 Lekker manen wassen en vlechten, lekker tutten :+:

Afbeelding

Kevin kreeg bezoek _O-

Afbeelding

Ik ook verder met de trainingspaarden, grondwerk ging hartstikke goed, dus al snel overgestapt op rijden. En wat geniet ik daarvan <3 :+: Deze merrie is echt geweldig <3 Heeft zoveel in d'r mars, maar is er nooit echt uitgereden, dus ze geniet zelf ook :+:

Afbeelding

En de kleine bonte krijgt een kleine heropvoeding. Kan soms rennerig zijn en heeft daardoor wat mensen angstig gemaakt :(:) Om te kunnen verkopen moeten we daar natuurlijk wat aan doen, pony mag nog flink groeien, maar iedereen is er al weg van :D

Afbeelding

Uiteraard zelf ook nog geprobeerd te genieten deze zomer.. vakantie zit er waarschijnlijk niet in, dus dan doen we 't maar weer zo! :D

Afbeelding

En met vrienden erbij, duiken wij weer de pick-up in om te slapen.. terwijl de vrienden met hun gezinnetje in de vouwwagen kunnen slapen, na een heerlijk gezellige BBQ <3

Dit is toch geweldig wakker worden <3

Afbeelding

En nog een van m'n nieuwe favoriete bloemen: strobloemen <3 Zó mooi en bijzonder :+:

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:36

Ik kan helemaal meegenieten met het afvinken van dingen op de to-do-list. Ik heb hier nu ook zo'n lijstje. Hoog tijd om dat eens te delen en te zien of ik ook wat hulp kan krijgen. Je steekt me helemaal aan. :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:40

Wat lijkt dit kort geleden allemaal!
Maar het is alweer bijna 2 jaar geleden johh pfff haha.

Heerlijke update weer!
Mooi weer, beestjes, heerlijkk!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:44

xXutopiaXx schreef:
DeniseES schreef:
Ik let even niet op en meteen 2 updates!

Zoveel anders weer in bijna 2 jaar man...

Wel bij blijven hè haha :')

Druif :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:54

Zooo wat een leuke update weer :D Die kip op Kevin :')

Ik ben dat hok inderdaad niet meer uit geweest, maar man, wat is dat nu ook alweer anders joh!
(en ik ben nog steeds verbaasd dat die verhuisde boom nog leeft)

En ik had helemaal nooit gezien dat je kozijnen nu wit geworden zijn _O-

Dit jaar weer aan de bak, de mini mannen zijn weer 2 jaar groter en kunnen ook meer helpen :P Ik krijg er weer helemaal jeuk van!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:06

Die kip is bijna net zo groot als Kevin :')

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:07

Leuke updates weer! :):)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 18:34

Hahah, wat een leuke reacties allemaal weer <3 <3 Heb de foto's van september al weer klaar liggen voor de volgende update :):)

Malenka schreef:
Ik kan helemaal meegenieten met het afvinken van dingen op de to-do-list. Ik heb hier nu ook zo'n lijstje. Hoog tijd om dat eens te delen en te zien of ik ook wat hulp kan krijgen. Je steekt me helemaal aan. :D

Jaaa zeker doen!! Er zijn meer mensen die dat afvinken helemaal leuk vinden en zijn er vast genoeg ook te vinden die willen helpen, jij hebt ook zo'n heerlijk plekje <3 En leuk om te horen dat ik je aansteek, door het terugkijken en uitzoeken van de foto's steek ik ook mezelf weer aan _O-

DeniseES schreef:
Dit jaar weer aan de bak, de mini mannen zijn weer 2 jaar groter en kunnen ook meer helpen :P Ik krijg er weer helemaal jeuk van!

Jaaa dat is waar! :D

jolmer20 schreef:
Wat lijkt dit kort geleden allemaal!
Maar het is alweer bijna 2 jaar geleden johh pfff haha.

Echt hè!! Die tijd gaat zo enorm snel... :oo

Maddy_Paola

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:38

Wat is er eigenlijk veel veranderd :wow:

Sta je zo niet bij stil en in zo'n overzicht zie je het mega goed

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 20:21

Maddy_Paola schreef:
Wat is er eigenlijk veel veranderd :wow:

Sta je zo niet bij stil en in zo'n overzicht zie je het mega goed

Jaa, als je het dan achteraf terug gaat kijken. Maar het is ook zo snel weer normaal, als je wat gedaan hebt :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 20:49

Gelijk maar weer door!! Nu ik de smaak te pakken heb :')
September '23! :D

Grote klus deze maand: het kippenhok!
Er zat nog giftige verf op het hout, ook aan de binnenkant. En om te voorkomen dat ze dit misschien kapot pikken en binnen krijgen, wilde ik eigenlijk de verf verwijderd hebben.. maar vriendlief vond dit geen klus voor een dame, en ging zelf aan de gang 8-) Had ie wel een beetje spijt van denk ik :') Maarrrr...

Before:

Afbeelding

En after:

Afbeelding

En om 't helemaal leuk te maken, het hok weer verder aangekleed :D
Ze hebben nu een schommel!! En tot mijn grote verbazing, maken ze er nog gebruik van ook _O-

Afbeelding

Wat is 't toch een gezellig hokkie <3

Afbeelding

Ze vinden 't ook wel erg leuk om lekker los te lopen :D

Afbeelding

Maar het grasveldje naast het kippenhok, was al snel niet spannend genoeg meer .. dus begonnen ze om het huis heen te scharrelen :')

Afbeelding

En kwamen zelfs de katten lastig vallen, want kattenvoer, dat lusten zij ook _O-

Afbeelding

Tja, als je dan een ei kwijt moet, is achter de tomatenplant een prima plekje :')

Afbeelding

Dit is uiteraard ook de maand van het bloemencorso hier in 't dorp.. het was weer prachtig allemaal <3

Afbeelding

En nu zoveel strobloemen dat ik ook weer een eigen bosje kon plukken :+:

Afbeelding

De uitgebloeide zonnebloemkoppen geknipt, en klaar gelegd om te drogen, zodat ik de zaadjes kan oogsten :D

Afbeelding

Gelukkig staan er nog genoeg in bloei, want het blijft er toch wel heel erg leuk uit zien :+:

Afbeelding

Flinke klus: de wei uitmesten.. hebben we misschien een beetje laten versloffen, dus nu een dagje doorwerken. Vriendje met een volle kruiwagen, ik met een volle laadbak van de trekker :D Eerlijk verdeeld toch :')

Afbeelding

En zo konden we een, zo goed mogelijk, strontvrij plekje creëren, zodat vrienden hun nieuwe tent konden testen :D :')

Afbeelding

Het was allemaal heerlijk weer, dus ook lekker vaak wezen zwemmen met Brego <3

Afbeelding

Afbeelding

En zelfs nog een hardcore feestje gedaan! :):)

Afbeelding

Op mijn vaders verjaardag naar Limburg afgereisd om op bezoek te gaan. Mijn ouders staan daar eventjes lekker op een camping, voordat ze door trekken naar Italië :D

Afbeelding

Deze maand stond ook in 't teken van vele fotoshoots.. maar daar maak ik even een aparte post voor :+: <3 Een van de locaties:

Afbeelding

En nog een prachtige locatie:

Afbeelding

Poezen hebben maar een andere stoel uitgekozen, de vorige werd te klein _O-
En ja, er ligt daar een tandenborstel, maar ik heb geen idee waarom _O- _O-

Afbeelding

Wat groeien ze toch goed, ons knappe welpje Blaze <3

Afbeelding

Afbeelding

En Flame vindt Brego wel heel erg lief... :+:

Afbeelding

Frosty, het kleintje van het stel <3

Afbeelding

Weer een lading hooi mogen ophalen... vindt Dije wel een handig rijdend buffet _O-

Afbeelding

Schattig <3

Afbeelding

Plekje is wel heel idyllisch zo :+: Met een nieuw bankje bij de bak :D

Afbeelding

Ook met de paardjes natuurlijk lekker bezig, samen met Chayenne lessen! :):)

Afbeelding

En kijk ze 's bezig zijn samen 8-) <<)

Afbeelding

De vosmerrie wat buitenrijd ervaring opdoen <3
Wat kijkers geweest al, maar nog geen echt goeie klik gevonden...

Afbeelding

Ook met de bonte merrie lekker verder oefenen. Het is hier niet alleen dressuur in de bak, het is maar net wat de eigenaar wil, en het paard nodig heeft. Zoals bijv. buitenrijden, zoals hierboven. Maar ook oefenen met geduld op de poetsplaats te kunnen staan, zodat je in alle rust lekker kunt poetsen. Of, wanneer het nodig is, de dierenarts hier veilig het paard kan onderzoeken.. Want het is leuk als je op je jonge paard eindelijk kan rijden, maar als er in de omgang geen land mee te bezeilen is, is er nog weinig sprake van een goede opvoeding...

Afbeelding

En ook voor deze dame waren er véél mensen geïnteresseerd...
Deze klik ziet er wel al heel goed uit :+: .....

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:09

Wat een heerlijke update. Prachtig plekje

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:37

<3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:44

De kippiesss <3
Zo'n leuk hokje!

En knappe poezels <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:54

Wat een leven! Je leeft mijn droom <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:37

Wauw wat een mooie updates, ik was er alleen in de winter dus dan zie je niet alles zo mooi in de bloei, maar het is echt zo'n prachtig plekje <3

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:16

Ik blijf ook meevolgen, leuk dat er weer updates zijn! :)
Prachtig plekje en fijn dat Dije er nog steeds is!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 22:28

Zoals beloofd een aparte post met de prachtige foto's die door Chayenne zijn gemaakt <3 <3
Als je er, net als ik, ook zo fan van bent: volg haar dan zeker even op IG: Chay's dierenfotografie :D

Vroeg in de maand september zijn we naar de heide afgereisd, want deze stond prachtig in bloei <3 Jay mocht model staan, en wat heeft hij zich geweldig neergezet :+:

Behalve deze stoere reel zijn er ook prachtige foto's gemaakt.. wat voel ik me dan trots zeg <3 Kijk dan, wat een plaatje :+:

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ook eens wat anders proberen, en ook bijpassend aangekleed :D

Afbeelding

Zo dankbaar voor deze foto's samen <3

Afbeelding

Afbeelding

Net echt zo 8-) <3 :

Afbeelding

Afbeelding

En nog een leuke variatie op de eerdere reel:
https://www.instagram.com/reel/CxYXhUoI ... BiNWFlZA==

Zoals jullie in de update konden lezen is begin september het bloemencorso. Deze wagens zijn volledig bekleed met Dahlia's en deze bloemen worden overal in de omgeving gekweekt in velden vol kleurenpracht. Dit jaar hadden mijn overburen ook zo'n veld <3 <3 Als het corso is geweest, en de meeste bloemen voor de export al zijn geplukt, mogen wij op de paden tussen de bloembedden met de paarden <3

We moeten natuurlijk beginnen met mijn topper <3
Tamme

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En m'n andere knappe zwarte parel, favoriet van velen <3
Dije

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook hier was een prachtige reel van <3

Jay was hier ook van de partij!

Afbeelding

Afbeelding

M'n oude trouwe ros mocht ook eens serieus op de foto :):)

Afbeelding

Afbeelding

En aangezien m'n buurmeisje nu z'n beste vriendin is, en het gewoon een prachtig stel is.. mochten zij samen speciaal op de foto :+: Voor het eerst zonder zadel en dan gelijk op zo'n 'gekke plek', zo stoer! <3

Afbeelding

Afbeelding

Kijk nou toch <3 <3 <3

Ook de paarden die nu in training staan, mochten mee op de foto!

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk hebben we de tijd om ook dit jaar weer een (aantal) shootdag(en) te realiseren.. het is zó mooi <3 :+:

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 09:45

Knappe pony's allemaal <3
Dit jaar zeker proberen over te doen :o *\o/*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 09:49

Oooh die foto's met je buurmeisje, dat is toch om te smelten <3
Geweldige foto's allemaal, ik zou de hele muur vol hangen als ik jou was :D

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:29

Goed bezig geweest en hele leuke en mooie foto’s van de diergaarde. Vooral die van de paarden tussen de bloemen zijn heel mooi geworden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:48

Ohhhh ik geniet zo van je updates <3

En zo fijn dat je een leuke vent aan de haak geslagen hebt die je mee helpt!
Is je gegund <3

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:22

Die kippies _O- toch jammer dat ze nu niet meer los kunnen -O-

En prachtige foto's van de paardenbeesten <3 en sowieso natuurlijk, maar deze extra _O-

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:23

September 23 was wel een rustige maand voor je btw, ook wel eens lekker denk ik _O- veel paarden

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 18:10

Leuke reacties op de foto's <3 Dankjulliewel :+:
Als je in de buurt woont, kijk zeker even of je je paard hierheen kan slepen dan.. kunnen we een shootdagje organiseren :):)

DeniseES schreef:
September 23 was wel een rustige maand voor je btw, ook wel eens lekker denk ik _O- veel paarden

Haha jaa, vooral veel trainen denk ik.. en volgens mij was 't toen best warm.. geen weer om te klussen :')

DeniseES schreef:
Die kippies _O- toch jammer dat ze nu niet meer los kunnen -O-

Op zich, vind ik 't niet eens zo erg, dat ik niet overal meer poepjes tegen kom :')

Saul schreef:
Ohhhh ik geniet zo van je updates <3

En zo fijn dat je een leuke vent aan de haak geslagen hebt die je mee helpt!
Is je gegund <3

Ahh vind ik lief <3 <3 Ben ook zó blij dat ie me mee wil helpen.. anders had ik deze droom niet zo kunnen leven, zoals nu.. even wat veren in z'n reet, ondanks dat ie 't toch niet leest :') Maar hij staat elke ochtend voor z'n werk vroeger op, om de paarden hooi te voeren en uit te mesten _/-\o_ Zodat ik iets langer in bed kan blijven liggen, want ik doe 't 's ochtends niet zo goed _O- :+: