Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
leeslampje schreef:@Lucifertje, spannend zeg. Ik hoop dat je planning gewoon door kan gaan.
@Zoe_97: superJullie zijn in lockdown toch? Dan is het inderdaad afwachten. Wordt daar wel soepel mee omgegaan?
Wij hebben net bouwkundige keuring achter de rug. Beetje houtje-touwtje, met 1,5m afstand houdenGelukkig geen grote bijzonderheden of showstoppers geconstateerd. Morgen skypen met de hypotheekadviseur over het papierwerk
Zoe_97 schreef:leeslampje schreef:@Lucifertje, spannend zeg. Ik hoop dat je planning gewoon door kan gaan.
@Zoe_97: superJullie zijn in lockdown toch? Dan is het inderdaad afwachten. Wordt daar wel soepel mee omgegaan?
Wij hebben net bouwkundige keuring achter de rug. Beetje houtje-touwtje, met 1,5m afstand houdenGelukkig geen grote bijzonderheden of showstoppers geconstateerd. Morgen skypen met de hypotheekadviseur over het papierwerk
België heeft alle aspecten van een lock down ingevoerd, maar we noemen het geen lock down![]()
Jij succes morgen!!
manzano schreef:Zoe_97 schreef:[quote="leeslampje"
@Lucifertje, spannend zeg. Ik hoop dat je planning gewoon door kan gaan.
[/quote
België heeft alle aspecten van een lock down ingevoerd, maar we noemen het geen lock down![]()
Jij succes morgen!!
Je mag toch nog steeds gewoon de straat op en buiten sporten. Vriendin gaat gewoon wandelen en fietsen. Dat noem ik geen lockdown
karuna schreef:Ik heb gister de notaris maar gemaild, hoewel ik nog steeds wacht en niet alles rond is. Gevraagd naar de wat als als we dadelijk nergens heenmogen van de overheid. Daarnaast blijk ik zo goed al zeker nu besmet (na 2,5 week aanklooien daarmee) en zit dus al even thuis met flinke klachten en voor nu geen vooruitgang.
Ik kan niet tekenen, geen sleutel ophalen, niet verhuizen niks. Ik hoop daar vandaag antwoord op te krijgen. Benieuwd wat de wettelijke richtlijnen zijn hierover.
manzano schreef:Voor deze vreemde tijd zijn er geen regels. In principe kan alles gewoon doorgaan.
Als je niet afneemt zit je vast aan de boete ja.
Je kan het wellicht bespreken met de verkoper en wil die coulant zijn om de datum van overdracht een paar maanden op te schuiven.
Edit: onze transporten gaan gewoon nog door. We adviseren mensen nu wel vast preventief een volmacht af te geven bij de notaris.
Electra63 schreef:manzano schreef:Voor deze vreemde tijd zijn er geen regels. In principe kan alles gewoon doorgaan.
Als je niet afneemt zit je vast aan de boete ja.
Je kan het wellicht bespreken met de verkoper en wil die coulant zijn om de datum van overdracht een paar maanden op te schuiven.
Edit: onze transporten gaan gewoon nog door. We adviseren mensen nu wel vast preventief een volmacht af te geven bij de notaris.
2 weken geleden ging onze overdracht van onze oude woning niet door, omdat bij één van de kopers de verdenking was op Corona.
Het passeren van de akte is toen uitgesteld.
Gevolg: huis was nog van ons, verzekeringen geactiveerd.
Er kon helaas geen volmacht meer af gegeven worden bij de Notaris omdat deze koper al in quarantaine was.
Uiteindelijk bleek het geen Corona te zijn en hebben kopers een paar dagen later alsnog getekend.
Wel werd de afrekening aangepast. De Gemeentelijke heffingen liepen nog een paar dagen langer door, ten laste van ons.
Wij hadden wel de 10% op kunnen eisen, maar dat raadde de Notaris af.
Wij moesten even geduld hebben.