[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 19:02

Helaas laat mijn gezondheid het nog echt niet toe om dat soort dingen zelf op te pakken, anders had ik dat zeker wel willen doen/leren!

Iedereen bedankt voor de input en ervaringen etc! Ik ga het allemaal even meenemen :o .

Het was wel fijn om vandaag even geen lawaai om de kop te hebben :D Huidige voorspelling is dat het volgende week begin vd week weer 30 graden is. Maar in elk geval wel droog zullen we maar zeggen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 01:03

MarliesR schreef:
Helaas laat mijn gezondheid het nog echt niet toe om dat soort dingen zelf op te pakken, anders had ik dat zeker wel willen doen/leren!

Iedereen bedankt voor de input en ervaringen etc! Ik ga het allemaal even meenemen :o .

Het was wel fijn om vandaag even geen lawaai om de kop te hebben :D Huidige voorspelling is dat het volgende week begin vd week weer 30 graden is. Maar in elk geval wel droog zullen we maar zeggen :')

Ik doe het niet zelf, dat kan ik ook niet meer. Mijn man doet het :) Maar ik help wel :) of doe alsof.

Hier net besproken hoe we de grond gaan voorbereiden volgende week voor de garage. Omdat het daarna moeilijker bereikbaar wordt met grote machnies wilden ze al de hele tuin open halen. Pffff, liggen zoveel tegels enzo. En ons zwembad met 7000l water staat nog.
Aan de andere kant denk ik, ga maar even door. Met die grote machines gaat het wel sneller en dan is dat weer gedaan.

Ben ook benieuwd na die mooie nazomer.

palousa_boy

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:29

Mooie nazomer? Pff ze voorspellen hier gewoon 35 graden {:} dat gaat weer zweten worden. Daarna een paar dagen regen dus dat is mooi weer om te ploegen en daarna te zaaien.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 08:59

Haha wat grotere machines maken inderdaad wel snel voor een bouwput :+

Oh bij jullie nog warmer dan zeg! Hier voorspellen ze nu 30 graden. Vind ik ook wel warm zat :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:37

Ik denk dat het wel anders aanvoelt, Het is 's avonds al wat frisser ook, dus einde van de middag koelt het vast weer af.

Wel lekker als het droog is om nog even wat dingen door te pakken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:36

pmarena schreef:
Nog nooit zó fijn ergens mee "geverfd" als met dit....je gaat gewoon zoeken naar wat je er nog meer mee kan verven, wat een verslavend spul :))

:') Dat klinkt zo goed dat ik het bijna ga kopen, zonder dat ik het nodig heb :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:44

Echt man....ik heb zelfs de waslijnpalen ermee in staan smeren, wat een verslavend spul :)

En het is niet alsof we niks te doen hebben zeg maar :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 14:19

pmarena schreef:
Echt man....ik heb zelfs de waslijnpalen ermee in staan smeren, wat een verslavend spul :)

En het is niet alsof we niks te doen hebben zeg maar :=

:') :')

Hier even gebruik gemaakt van het mini hitte golfje om de inloopstal met de hoge druk reiniger aan te pakken, eindelijk :D Écht goed schoon krijg je het niet meer, maar het scheelt al de wereld met hoe het was :D .
Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:02

Is dat de stal waar je een halve meter verschimmelde turf uit hebt staan steken? Dat is met recht eer van je werk :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:09

Wat een mooi ruim hok zo, heerlijk +:)+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 15:17

Foaly schreef:
Is dat de stal waar je een halve meter verschimmelde turf uit hebt staan steken? Dat is met recht eer van je werk :D

Haha ja die ja :D :D
Of eigenlijk twee stallen dus :D
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 14-09-20 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:42

Een roze drinkbak!? :wow: <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 15:49

Ir111 schreef:
Een roze drinkbak!? :wow: <3

Hahaha jaaaaa, te fout maar zo leuk :D :D :D

Toen een aantal foute dingen gekocht, gewoon, omdat het kon :+ :')
Afbeelding

En nu ik toch die oude foto even aan het opzoeken was kwam ik deze ook weer tegen. Man wat een verschil dan met het donkere en gore hok wat het was :D :D
Afbeelding

Nog wel heel wat stappen te zetten om hem uiteindelijk te krijgen zoals ik hem hebben wil, maar heel blij dat er nu weer even echt wat grote stappen gezet worden :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:58

Ik vind t leuk! Ik heb roze hoofdstelhaken, de rest mag niet roze van mijn vriend... :roll: :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 16:00

Ir111 schreef:
Ik vind t leuk! Ik heb roze hoofdstelhaken, de rest mag niet roze van mijn vriend... :roll: :D

Ik heb gewoon besteld :')

"Wat heb je NOU weer gekocht" :')
Deal with it! Stal is mijn domein :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:09

Ik moet de stal delen dus helaas. . :D Het compromis is een citroengele kruiwagen, ook leuk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:12

Als je toch al een palomino hebt, dan is roze toegestaan :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:31

Haha fantastisch dit :')
Maar heerlijk om nu met de hoge druk reiniger bezig te zijn _/-\o_ :D En het ziet er weer spik en span uit! Zeker in vergelijking met je laatste foto.. al moet ik ff puzzelen wat nu precies de nieuwe inloopstal is geworden :P

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 15:21

pmarena schreef:
Als je toch al een palomino hebt, dan is roze toegestaan :P [/quote
Hahaha ja precies, foute penny kleur paard, foute penny kleur drinkbakken/what ever :D

xXutopiaXx schreef:
Haha fantastisch dit :')
Maar heerlijk om nu met de hoge druk reiniger bezig te zijn _/-\o_ :D En het ziet er weer spik en span uit! Zeker in vergelijking met je laatste foto.. al moet ik ff puzzelen wat nu precies de nieuwe inloopstal is geworden :P

Nu goed opgedroogd ziet het er nog beter uit :D :D
En snap ik met de foto haha, op de foto zijn het de twee stallen links die nu 1 grote stal zijn geworden met dus twee grote inloop openingen :D Heb vast ook nog wel wel foto's van hoe die stallen waren in het begin, maar die kon ik zo snel even niet terug vinden :D

----

Afgelopen paar dagen even bezig op het achterste stukje land. Door het verder naar binnen plaatsen van de omheining langs de kant van de weg (waar we de Meidoorn achter gaan planten), was het laatste stukje track van de poel naar de hoek mij wat te smal geworden. Met alleen Vi en Dailey was het wel te overzien, maar met jonge paarden erbij vond ik het niet wat. Uiteindelijk gaat dat pad vervallen, maar wilde voor nu voor de winter het in elk geval breder hebben. Daarbij wilde ik nog een voerpleintje achterin, waar vanuit straks ook de al langer geplande slinger gaat komen.

Zoals gewoonlijk dácht ik al mijn spullen bij elkaar te hebben. Had de eerste drie palen al uitgegraven. Om er dan nog achter te komen dat ik mijn palenboor was vergeten. Lijkt wel alsof je toch altijd minimaal 1 item moet vergeten ofzo :+

Afbeelding

Kon het niet echt goed op de foto krijgen, dus maar een klein filmpje. Waar het pad eerst gewoon rechtdoor liep en dan (met een afgeflauwde) hoek de bocht om ging en weer rechtdoor, is er nu dus een soort rond lopend "pleintje". Op termijn (ooit) wil ik hier dan wel iets van semi-harding/verhoging/iets met daarop een overdekt hooistation/ruif/iets. Als het even kan tijdgestuurt :D

En vandaag had ik opeens inspiratie om het al langer geplande slingerpad vanaf dat voerpleintje, teruglopend naar de poel, toch nog weer net wat anders te doen :D . Namelijk met nog weer een mini-rotonde in het midden. Ze gebruiken de al bestaande twee zo leuk ook. Vond het leuk om nog een keer terug te laten komen. Wil dan in het midden een boom gaan planten (neig naar Zwarte Els of een Iep). Langs de beide buiten randen ga ik een wilgenhaag planten. En het eerste recht lopende stukje tot de 'rotonde' wil ik een poging doen tot een wilgenboog. Dit is de eerste ruwe opzet, ga er vast zoals gebruikelijk nog wel in de komende dagen nog wat aan tweaken :D

Als uiteindelijk alles volledig staat (denk volgend voorjaar dat ik hier palen ga plaatsen, iets met uitgaven spreiden...) komt het stukje pad langs de weg (dus tussen het voerpleintje en de poel) te vervallen. Dat trek ik dan bij het weiland. Dit is dan het enige punt op de track dat niet gewoon "rechtdoor" kunnen. Maar kunnen kiezen voor of terug, of de slinger op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:08

Nou ik vind het allang bewonderenswaardig als je palen kan plaatsen (inclusief isolatoren) en je daarbij maar 1 keer wat tekort blijkt te komen +:)+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:32

Ik kom regelmatig bij het maken van een tijdelijk draadje nét een half metertje te kort :j
Wat betekent dat ik tegenwoordig met 50 meter draad te veel op pad ga, zodat ik zeker weten genoeg heb. Inmiddels ook geleerd om meer prikpalen mee te nemen dan je eerste schatting en een handvol isolatoren ook niet altijd genoeg is.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 19:52

pmarena schreef:
Nou ik vind het allang bewonderenswaardig als je palen kan plaatsen (inclusief isolatoren) en je daarbij maar 1 keer wat tekort blijkt te komen +:)+

:') Haha
Heb eerdere keren ook al wel vaak gehad dat ik toch echt meerdere keren terug moest lopen. "Zo, ik geloof dat ik nu ècht alles in 1x heb!. Oh, schaar -O- ". *Haalt schaar op*. "Zo. Nu kunnen we echt. Even beginnen met de rotorspanners los h... oliebol, de rotorsleutel ligt op op stal.".

Hilary schreef:
Ik kom regelmatig bij het maken van een tijdelijk draadje nét een half metertje te kort :j
Wat betekent dat ik tegenwoordig met 50 meter draad te veel op pad ga, zodat ik zeker weten genoeg heb. Inmiddels ook geleerd om meer prikpalen mee te nemen dan je eerste schatting en een handvol isolatoren ook niet altijd genoeg is.

Oh dat heb ik ook al een paar keer gehad ja :') Ik heb sindsdien ook vrijwel altijd ruim te veel mee :D . En wil daar sowieso eigenlijk nog een keer zo'n mooi 'afwikkelsysteem' voor met zat cord er op zodat je makkelijker kan verplaatsen en wat verlengen en verkorten enzo. Maar goed, he. En zo nog 10.000 dingen op de wenslijst :') .

Isolatoren heb ik in een emmertje zitten en neem altijd gewoon de hele emmer mee :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:35

Verlengen / verkorten kan op een haspel, die je kunt ophangen aan een haspelhoekpaal. Heeft Gallagher. Niet heel goedkoop, maar volgens mij wel vrij duurzaam :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 21:10

Hilary schreef:
Verlengen / verkorten kan op een haspel, die je kunt ophangen aan een haspelhoekpaal. Heeft Gallagher. Niet heel goedkoop, maar volgens mij wel vrij duurzaam :j

Zo'n ding bedoel ik inderdaad!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:02

Ik heb hier een combinatie van breed lint en dun draad, dat is helemaal kaa-uu-tee om voor beide soorten alles bij je te hebben :=