Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:07

Wij hebben gekozen voor Agnesplaten(?) Die zijn makkelijk afneembaar mocht er vuil op komen en ze hoeven ook niet geschilderd te worden

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:10

Wij schilderen hem over, maar het is ook de enige plek in de badkamer zonder schimmel.
Hier dit weekeind akkoord gegeven op een installatie-offerte. Eerst mogelijke plek, mei 2023 -O- 3K duurder dan wat we vorig jaar afwezen omdat het te duur was in onze ogen zucht

miccamaaike

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:29

Wow jeetje dat duurt nog wel heel lang. Geen andere opties?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:45

Jakkes knabbelgirl. Hier ook een jaar moeten wachten overigens, en het bedrijf maakt geen winst meer op onze badkamer vanwege de gestegen prijzen het afgelopen jaar...

Wij gaan van kunststof plafond naar hetzelfde als scum denk ik. Helemaal stucen was heel duur, de andere oplossing gaf naden en dat was met onze schuine plafond minder mooi.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:15

Stucen was juist de goedkoopste optie maar daardoor twijfel ik ook over of ze dan niet letterlijk de laag een keer glad stucen en er dan weer heel snel schimmel komt. Als we het willen laten stucen moeten we het ook zelf verven, dat vind ik ook wel een dingetje als de badkamer verder helemaal klaar is want ze zeiden dat ze dat als laatste doen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:51

Verven deden ze hier ook niet, maar wel via de badkamerzaak een schilder ingehuurd. Op dit bedrag is die vijfhonderd euro extra het ook niet meer.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:33

Geen andere opties nee, is hier zo belachelijk druk dat je tussen de 1-3 jaar wacht over het algemeen. Waren nu al een jaar bezig was het echt zat.
@Veerledec eigenlijk ook sneu voor zo'n bedrijf dan he!

Wij verven voor de badkamer erin komt, na het slopen een avondje doorhalen. Maar zou voor de, voor jouw badkamer, meest duurzame optie gaan anders krijg je spijt. Als dat verlagen is, zeker doen!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:32

Ik vind de wachttijden nog tot daar aan toe. Maar ik kreeg gisteren een offerte voor 7000 euro voor een minitoilet. Dat vond ik wel een heftig bedrag.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:42

Jee, dat is toch niet normaal, 3 jaar wachten. En als je nu de spullen alleen besteld en dan zelf een klusjesman regelt? Dat is wel meer gedoe maar misschien is dat wel sneller.
Wij waren vorig jaar 3 maandjes na het ondertekenen van de offerte al aan de beurt.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:53

Scum schreef:
Jee, dat is toch niet normaal, 3 jaar wachten. En als je nu de spullen alleen besteld en dan zelf een klusjesman regelt? Dat is wel meer gedoe maar misschien is dat wel sneller.
Wij waren vorig jaar 3 maandjes na het ondertekenen van de offerte al aan de beurt.

Het 'gevaarlijke' daarvan is dat het qua garantie heel lastig wordt. Een klusjesman geeft geen garantie op andermans materialen dus dat is al een grote gok. Verder mochten er problemen ontstaan is het heel lastig dat op iemand te verhalen.

Wij hebben het overigens wel zo gedaan. Zelf de materialen besteld en een bevriende loodgieter heeft alles gemaakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:25

Bij ons komt er een installateur om het hele huis te doen dus die doet ook de badkamer. Tegelzetter is via de aannemer geregeld en die werkt ook voor de badkamer zaak. Hoop dat ie er eind april in zit.. maar goed iets met een aannemer die niet zo goed is in plannen _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:15

Oh, dan hebben wij mazzel dat de badman hier met 3 maanden aan het werk kon :=
Over 1,5e week is het al zover, ik moest ineens nog opschieten met spullen bestellen _O-
Onze badman heeft een groter bedrijf en installeert voor huizenbouwers, maar als hij dan tijd in zijn planning heeft, doet hij particulier er wat opdrachten bij.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:55

Scum schreef:

Dat doen we nu dus al, via bedrijven was het zo'n 40K en 1 jaar wachten en niet onze smaak meubels.
Nu 7.5 spullen en 13 installatie. Flevopolder is erg druk en we zijn ook wel heel kritisch hoor, bijvoorbeeld de voegen van de tegels moeten allemaal gelijk overlopen van vloer naar muur etc. Dit is een installateur die de winkel aanraadt en waarmee ze dan wel gewoon garantie geven
Gaat trouwens om een badkamer van 2x3 waar een thuisklusser bezig is geweest, total gutjob. Leidingen zijn zo slecht gelegd dat er geen waterdruk is, lekkages dus alle gipsplaten worden vervangen enzo, is nu geen functionerende ventilatie, de verhoging gaat er ook uit en er komt weer een verwarming want die hebben ze weggehaald (hing boven het bad)

Dit is het nu (minus de dolfijnen en de wasmachine + droger, dit zijn de verkoopfoto's):

Afbeelding

Afbeelding

En dit wordt het:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met deze spullen:

Afbeelding

Afbeelding
Grijze tegels op de vloer en tegen het bad en de wc ombouw, witte tegel op de rest van de muur, groene tegel in de douche en de nissen bij de wc. Staaltjes van het wasmeubel liggen er ook bij

Afbeelding
Kraan en de staaltjes van het meubel

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bellex op 03-03-22 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:58

Wat een prijzen! En wat een wachttijden. Tegen de tijd dat het geplaatst wordt is het alweer ouderwets. :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:01

dat dus -O- :+ En spijt dat we vorig jaar nee zeiden op prijs en wachttijd, inmiddels zouden we nu dan klaar zijn geweest :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:09

Dat is al een hele verbetering :P Ben je neit bang dat het storend is dat je tegen het toilet 'aan loopt'?

Dit is trouwens ons moodboard. Op de dressoir komt een marmeren plaat en 2 waskommen met gouden kranen. De spiegel is te klein dus we moeten even andere spiegels bestellen. De lampjes komen vna Etsy, dat zijn vintage Ikea lampen :D
Afbeelding

En met deze douchewand:

Afbeelding

En deze tegels.
Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:21

Nee totaal niet, dit was de enige indeling waarbij het bad er ook in kon, en hij zou iets voorbij de deur uitkomen nu, ernaast is nog een stuk ruimte dus je hebt hem sowieso niet tegen je benen gelukkig

Ook mooi zeg! Leuk dat het al zo dichtbij komt voor jou, hoe lang verwachten ze erover te doen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:35

Ah ok, ja misschien vertekent het ook hoor met de ruimte die je hebt.

Ja het is echt spannend, heel tof dat het straks allemaal gaat gebeuren omdat we uiteindelijk toch een nogal uitgesproken ontwerp hebben :P Het gaat 2 weken duren. Dat is tenminste de bedoeling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:37

Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jou gaat worden Earth :j met je tegels :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:47

Cer schreef:
Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jou gaat worden Earth :j met je tegels :D

8-)

Zo gaat het ongevveer worden qua tegels. Alleen de marmer tegels komen verticaal, 2 keer 1.20 mtr boven elkaar. En volgens mij is deze vloertegel niet helemaal de juiste maar dat gaat meer om het idee.
Het badmeubel komt tegen de marmeren kant aan. En dan 2,5e muur met marmer en 1 muur met de golf. 2,5 is omdat de wand aan de deurkant maar een klein stuk is :P
Afbeelding

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:55

Gaaf Earth, ik ben heel benieuwd! Het dressoir is tof!

Wij hebben alles los gekocht en verschillende mensen gehad voor de diverse klussen, maar ons hele huis werd gelijktijdig verbouwd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:14

Zal die van ons ook nog ff tonen.

Huidig :')
Afbeelding
Minus het mannetje _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:19

Kreeg je dat mannetje er niet bij dan?!?! :oo :')
Ik vind de indeling mooi, het hout van het meubel mooi maar de rest vind ik saai, sorry :') Maar dat vind ik van zo'n 98% van badkamers hoor _O-
Wat dat betreft ben ik zo blij dat mijn man ook wel een beetje hetzelfde is als ik. We liepen laatst een badzaak in, en het was echt zo van 'saai, saai, ook saai, heel saai, nog saaier, beetje saai, nog steeds saai. Ok kom we gaan weg hier.' :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:32

Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet Earth, ik kan het me nog niet helemaal voorstellen zo.

Marjan, mooi strak zo hoor! Wij krijgen ook zo'n bankje in de douche. En een nisje boven het bad, I love it. Krijg je daar verlichting in? Elektriciën hier zei van de week dat ze alleen nog met verlichting deden, 'anders kon je net zo goed een kast tegen de muur plaatsen'. Ben dat niet helemaal met hem eens, maar wel interessant om zijn kant erover te horen. Ze waren nog best aan het zoeken/experimenteren hoe je nou het mooiste licht krijgt in een badkamer.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:41

Ja ik vind t ook saai maar goed ik ben niet de enige thuis :+

Ja idd met lampjes in de nisjes en daar wil ik foto’s in maken zodat er wat meer kleur in komt :)