Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:11

Air schreef:
Oeh Magda heel mooi!

Verdorie, mijn orbifolia heeft ook trips -O- Geen idee hoe, Monstera staat nogsteeds op een aparte kamer. Direct maar behandeld dus, hij geeft wel de hele tijd nieuw blad dus zonde als die allemaal aangetast worden.
De monsters is er ook nog niet vanaf, al grotendeels gesnoeid. Nou heb ik wel tijdje het even verwaardloosd maar het geeft niet veel hoop voor de Orbi.

En de andere Thea's ook.... |( ga straks alle planten even controleren maar nooo...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:16

Air schreef:
Air schreef:
Oeh Magda heel mooi!

Verdorie, mijn orbifolia heeft ook trips -O- Geen idee hoe, Monstera staat nogsteeds op een aparte kamer. Direct maar behandeld dus, hij geeft wel de hele tijd nieuw blad dus zonde als die allemaal aangetast worden.
De monsters is er ook nog niet vanaf, al grotendeels gesnoeid. Nou heb ik wel tijdje het even verwaardloosd maar het geeft niet veel hoop voor de Orbi.

En de andere Thea's ook.... |( ga straks alle planten even controleren maar nooo...

Huilen is dat :'(. Hopelijk heb je t snel onder controle.

VenoSnorlax

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:21

Ga weer actiever meepraten want ben terug van vakantie. Mijn calathea heeft t wel enorm zwaar gehad is een hang plant geworden. De schaal gevuld met water en hopen dat ie opknapt, meer tips zijn welkom!

Nog mensen leuke aankopen gedaan dezeweek of van plan dit weekend?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:23

Misschien ook even sproeien?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:27

Nou lekker, deze dieffenbachia laatst gekocht, lopen beestjes op die ik nog niet eerder heb gezien.. ook direct maar behandeld. Heb al liefdesverdriet, moet ik straks ook nog rouwen om alle plantjes :(

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:29

Wat zijn dat voor beestjes?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:55

Ik vrees dat het ook trips is.. maar dan volwassen? Heb het al even in een fbgroep gegooid :=

Het zou wel verklaren waarom het opeens een plaag in huis is.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:59

Ik had hier ook in eens een plaag. Je word er niet vrolijk van.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:33

Beestjes, brr. Gelukkig nog geen ervaring mee, maar dat lijkt me echt drama. Hopelijk krijg je ze snel weer weg!

Als het mag kom ik graag weer mee kletsen, begin steeds meer interesse in plantjes te krijgen. :+

Begin er ook steeds meer te verzamelen hihi.

Nu heb ik een hygrometer en kwam er achter dat eigenlijk alles vrij vochtig staat, terwijl de grond eigenlijk niet vochtig voelt. Twijfel of ik alles voor de zekerheid toch eens ga verpotten. Wat voor grond kan je ze het beste in zetten?

Dit zijn mijn plantjes nu:
Afbeelding
Clusia rosea princess

Afbeelding
Zamioculcas

Afbeelding
Stekjes van de zamioculcas, eerste keer dus ben benieuwd...

Afbeelding
Ceropegia woodii (Chinees lantaarnplantje), nog een stekje net in de aarde.

Afbeelding
3 cactusjes, geeen idee welke. :+

Afbeelding
Mooie orchidee <3

Afbeelding
Monstera adansonii (monkey mask) stekje

Afbeelding
Begonia Maculata stekje

Afbeelding
Philodendron Brasil stekje

Afbeelding
En dan heb ik mijn paprika nu binnen staan, kijken of het lukt om m te laten overwinteren, maar zitten zooooveel paprika's in dat ik het zonde vond meteen weg te gooien.

Afbeelding
En 2 orchideeën in rust, maar ze groeien allebei erg hard.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:37

Hier staat de paprika bij mijn ouders in de garage/bijkeuken. Misschien wel een idee om hem binnen te zetten inderdaad, alleen staan ze bij mij in zo'n lange balkonbak, dus weet nog even niet waar ik die dan moet laten :P.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:51

Quir schreef:

[.

Geduldwerkje. De blaadjes worden geel, dan bruin, verschrompelen en gaan dood. Geen wanhoop! Terwijl dit gebeurt wordt er ondergronds een knolletje gevormd waar nieuwe bladen uit groeien. Dit kan maanden duren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:11

Kuggur schreef:
Quir schreef:

[.

Geduldwerkje. De blaadjes worden geel, dan bruin, verschrompelen en gaan dood. Geen wanhoop! Terwijl dit gebeurt wordt er ondergronds een knolletje gevormd waar nieuwe bladen uit groeien. Dit kan maanden duren.

Oh, goed dat ik het weet! Anders had ik ze waarschijnlijk weg gegooid. :+

Sting schreef:
Hier staat de paprika bij mijn ouders in de garage/bijkeuken. Misschien wel een idee om hem binnen te zetten inderdaad, alleen staan ze bij mij in zo'n lange balkonbak, dus weet nog even niet waar ik die dan moet laten :P.

Haha ja dat is wat onhandiger! Geen idee ook of het lukt, helaas geen plek direct voor het raam voor hem. Als het niet te koud is en de zon schijnt zet ik m overdag nog in de serre, maar het vriest al best in de nacht, dus dat gaat ie niet meer leuk vinden.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:23

Mag ik mij ook melden? :)
Sinds kort woon ik op mezelf dus ruimte voor plantjes *\o/*
Gister kwam mijn “stekjesbox” aan en alles gelijk maar in water/grond gezet. Had helaas geen goede potjes meer dus daar zal ik vanmiddag nog om uit. Afbeelding
Afbeelding

Verder staan hier in huis nog een (verwaarloosde :x ) kokospalm, pilea’s, erwtenplantjes, een philodendron en twee waarvan ik de naam niet weet..

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:58

Quir oh die paprikaplant! Wij hebben er 2 van de Aldi, ik dacht echt dat het peperplanten waren, maar die lijkt er toch verdacht veel op! Zijn dat grote vruchten die eraan komen?

Ik lees hier gewoon nog steeds mee en geniet van jullie plantjes :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:02

Ik zie steeds die begonia maculata. Ik wil 'm ook :7.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:24

Haha, dat heb ik ook _San87_. Wat een leuke stekjesbox nijnthju, heb je die van Marktplaats? Heb je misschien een linkje van de verkoper? *D

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:53

goldith schreef:
Haha, dat heb ik ook _San87_. Wat een leuke stekjesbox nijnthju, heb je die van Marktplaats? Heb je misschien een linkje van de verkoper? *D

Natuurlijk!
http://link.marktplaats.nl/m1415160273? ... ons_seller
Er is ook een advertentie op de facebookmarkt en een facebookgroep

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:46

nijnthju schreef:
goldith schreef:

Natuurlijk!
http://link.marktplaats.nl/m1415160273? ... ons_seller
Er is ook een advertentie op de facebookmarkt en een facebookgroep

Ooooh daar ga ik vanavond eens wat leuks uitzoeken <3.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:05

Mooie verzameling Quir! Ik ben mijn zamio ook aan het stekken maar heb m op water gezet. Hopen dat dat ook kan :=
Gaaf behang heb je ook trouwens, waar heb je die gekocht? O:)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:09

Air schreef:
Nou lekker, deze dieffenbachia laatst gekocht, lopen beestjes op die ik nog niet eerder heb gezien.. ook direct maar behandeld. Heb al liefdesverdriet, moet ik straks ook nog rouwen om alle plantjes :(

[ [url=m/U1RHKM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je wat het is en wat je eraan kan doen? Volgens mij heeft mijn alocasia dit ook.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:56

nijnthju schreef:
Gister kwam mijn “stekjesbox” aan en alles gelijk maar in water/grond gezet. Had helaas geen goede potjes meer dus daar zal ik vanmiddag nog om uit. [ [url=m/79PKxv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D85V8q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder staan hier in huis nog een (verwaarloosde :x ) kokospalm, pilea’s, erwtenplantjes, een philodendron en twee waarvan ik de naam niet weet..

Wat een toffe stekjes! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :D

Titsia schreef:
Quir oh die paprikaplant! Wij hebben er 2 van de Aldi, ik dacht echt dat het peperplanten waren, maar die lijkt er toch verdacht veel op! Zijn dat grote vruchten die eraan komen?

Lijken peperplanten niet op paprika? Weet eigenlijk niet. Komen best grote vruchten aan.

Hier zie je de vruchten wat beter. :D
Afbeelding

Afbeelding

_San87_ schreef:

Die is gaaf hè! Ik wil die ook al zo lang, echt weken op zoek geweest naar een stekje of plant. Nu een stekje gevonden, hopelijk gaat dat een mooie grote plant worden. :))

imd schreef:
Mooie verzameling Quir! Ik ben mijn zamio ook aan het stekken maar heb m op water gezet. Hopen dat dat ook kan :=

Volgens mij kan het allebei? Twijfelde, maar uiteindelijk in de aarde gezet. Benieuwd of het lukt haha.

Geen idee waar het behang vandaan komt, haha. Zat er al op, we wonen ook in Zweden dus zeer waarschijnlijk een Zweedse winkel. :=

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:12

Woow ik dacht dat paprika eenjarig was hahaha, dan zal ik die van mij ook eens binnenhalen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 20:21

Capsicum is meerjarig zolang je ze maar naar binnen haalt voor de winter :)
Vaak is het wel wijs flink te snoeien en goed te voeden als je ze binnen haalt om te overwinteren
Moet er van het weekend ook nog even drie oppotten

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:54

Quir schreef:
nijnthju schreef:
Gister kwam mijn “stekjesbox” aan en alles gelijk maar in water/grond gezet. Had helaas geen goede potjes meer dus daar zal ik vanmiddag nog om uit. [ [url=m/79PKxv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D85V8q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een toffe stekjes! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :D

Titsia schreef:

Lijken peperplanten niet op paprika? Weet eigenlijk niet. Komen best grote vruchten aan.

Hier zie je de vruchten wat beter. :D
[ [url=m/oc3iUk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/55Z9oD.jpg]Afbeelding[/url] ]

_San87_ schreef:

Die is gaaf hè! Ik wil die ook al zo lang, echt weken op zoek geweest naar een stekje of plant. Nu een stekje gevonden, hopelijk gaat dat een mooie grote plant worden. :))

imd schreef:

Volgens mij kan het allebei? Twijfelde, maar uiteindelijk in de aarde gezet. Benieuwd of het lukt haha.

Geen idee waar het behang vandaan komt, haha. Zat er al op, we wonen ook in Zweden dus zeer waarschijnlijk een Zweedse winkel. :=

Hi quir, stekjes komen van:
http://link.marktplaats.nl/m1415160273? ... ons_seller Er is ook een fb pagina stekjesbox. Ben heel benieuwd of alles aanslaat

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:05

Luxorvalkje schreef:
Air schreef:

[ [url=m/U1RHKM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je wat het is en wat je eraan kan doen? Volgens mij heeft mijn alocasia dit ook.

(Volwassen) trips helaas... Ik gebruik Spruzit-R om te sprayen, krijg op fb wel de tip om ook de potgrond te vervangen, daarbij de wortels ed eerst afspoelen.. maar dat gaat een hele klus worden want het zijn 5 grote planten :=

Alleen trips kunnen zich nestelen in de potgrond en daar voortplanten, dus het is niet in één keer klaar.. weet nog niet of ik het verpotten ga doen.