Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:19

Kruipt onder steen vandaan...

Zag een tijd terug hier een paar hele mooie 'stelling'kasten voorbij komen. Dat breekt ook de lange muur.

Eindelijk, eindelijk zit er schot in de zaak... in week 14 gaan ze hier van start en in week 19 moet het klaar zijn...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:42

Ik wil eigenlijk geen behang met print, willen het wel een beetje goedkoop houden omdat ik verwacht dat we hier geen jaar meer zitten. Willen groter gaan wonen.

De muur breken wil ik sowieso doen door middel van stellingkaarten. Er staat nu halverwege een dressoir met een spiegel er boven
Half schilderen is misschien ook nog wel een optie ja. :j
Mijn vriend wil perse een kleur op de muur. Het is al heel wat dat de andere muren wit mogen. Er zit nu een wat donkerdere bruinige/grijzige kleur op de lange muur. Maar omdat de andere muren ook wat donkerder zijn lijkt het wel heel donker nu.

Denim Drift is misschien wel wat te donker ja. Zou dan een tint lichter gemaakt kunnen worden, want vind het wel een prachtige kleur. We hebben er een bruine vinyl vloer in liggen met heel lichtjes een blauwige tint er doorheen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:14

Iemand hier goede (voordelige :D ) ervaringen met het aanschaffen van een tuinposter? Eentje die aardig aan de maat is, voor op een schuurwandje van max. 200x180
Heb al verschillende sites gezien, maar iets met bomen en bos en zo %)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:23

Wil je een canvas Mamamiesje, of een poster? Daar zit ook nog verschil tussen ;). Bij mijn ouders hangt er al jaren 1 van de Action, die blijft in prima staat. In het voorjaar even een nat doekje erover en dan kan hij er weer tegenaan. Zag er vandaag nog een paar in een nieuwe folder staan die wel erg leuk was... Lild/Aldi geloof ik...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:41

poster, denk ik. Want hij "moet" wel een beetje groot worden. Die van de Lidl/Aldi/Action ken ik wel; maar dat is niet wat ik zoek. Dat zijn meestal bloemen en budha's enzo :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:56

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 01:22

Loes, ik zou inderdaad voor die gekleurde muur ook een lichtere tint kiezen dan denim drift.
Ral 9010 lijkt mij een goede keuze voor de overige muren. Wel zou ik je aanraden om deurposten en deuren (en plinten?) ook in deze kleur te verven. Zo ontstaat er eenheid wat meer rust en ruimte geeft.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:19

Bedankt voor je mening noviceh. :j
Ik ga de deuren etc ook aankaarten, maar dat zit er denk ik niet in. Deze moeten neem ik aan helemaal kaalgeschuurd worden dan? We willen er eigenlijk niet teveel tijd, werk en geld instoppen omdat we verwachten/hopen dat we er eind v/h jaar weer uit zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:43

Als je de deuren weer verft zou ik gewoon alleen schuren ter voorbereiding van het verven
Maar echt niet helemaal terug schuren

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:56

_Ekenna schreef:
Bedankt voor je mening noviceh. :j
Ik ga de deuren etc ook aankaarten, maar dat zit er denk ik niet in. Deze moeten neem ik aan helemaal kaalgeschuurd worden dan? We willen er eigenlijk niet teveel tijd, werk en geld instoppen omdat we verwachten/hopen dat we er eind v/h jaar weer uit zijn.

En de muren moet je nog verven toch? Als je die nou ook 901 doet? Dan heb je de eenheid.
Wij hebben 901 en een narcissen kleur geel op 1 wand dat houd de ruimte licht en toch een leuke kleur op de muur, nou gaan we binnenkort verhuizen dus weet niet hoe we dat gaan doen met kleuren.

Maar je geeft aan dat jullie er niet lang meer willen blijven, ik weet niet of verven echt nodig is? Anders zou ik het laten zitten tot het nieuwe huis ;)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:09

Ja verven is echt nodig om het voor mij toch een beetje als thuis te laten voelen.
Er zit inderdaad 9001 op de deuren, maar zou het niet te geel/viezig geel worden in een kamer met weinig licht (ligt op het oosten)? Daar ben ik een beetje bang voor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:30

Nouja je kan of de deuren dan ook verven dat is dus meer werk of een andere kleur 9010 gebruiken op de muur en dan zie je wel verschil maar dat hoeft ook geen punt te zijn, mijn ervaring is als je de muur in dezelfde kleur verft dat he toch het kleur verschil ziet omdat zijdeglans of muurverf toch anders zijn eb de deuren er al een tijdje op zit, maar dezelfde kleur blijf ik zelf wel mooier vinden, en juist als de kleur net anders is worden de deuren juist gelig. Ik zou als ik binnen een jaar zou verhuizen hooguit ėėn muur een spetterend kleurtje geven of juist een wandbord maken met behang due zou je mee kunnen nemen ook naar je nieuwe huis. En de rest met leuke spulletjes toch je smaak maken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:28

Mag ik hier ook mee kletsen?

Ik woon samen met mijn vriend al 6 jaar in een jaren 30-huis. Toen we het huis kochten waren we helemaal weg van een landelijk/romantisch interieur en daar hebben we de meubels dus ook op gekocht (veel via MP).

Nu ben ik het romantische een beetje zat (niet in onze relatie hoor :D) en wil een wat stoerder interieur.
Onze woonkamer ziet er nu zo uit (ja ik heb een paars-fetish :+ )

Afbeelding

Ik heb het nu wat stoerder gemaakt door een schapenvacht, bontje en houten kistjes toe te voegen:

Afbeelding

Afbeelding

De eettafel en eetkamerstoelen worden ook vervangen. We krijgen een steigerhouten eettafel met een soort nubuckleren stoelen.

Maar nu het laatste deel: we hebben vrij grote ramen en zitten op een hoek, dat betekent dus veel inkijk. Dat hebben we nu zo opgelost:

Afbeelding

Maar ik vind het te tuttig, en te onrustig. Daarnaast is er nu een overkill aan de kleur...paars.
Heeft iemand ideeën om de inkijk te verminderen, zonder raamfolie of plichegordijnen (past weer niet in de rest van het interieur).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:47

Afbeelding
Afbeelding

Zoiets voor je raam zetten?
Deze heb je natuurlijk in tig kleuren/ stylen (deze even genomen als voorbeeld)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:25

@laetitia, wat een onwijs gaaf huis, ik hou ook van de landelijke stijl en denk dat het nog gaver wordt als ik lees wat er komt met stijgerhout en stoelen van dat stoere leer.
Ik zou ook raamschermen gebruiken, die heb je o.a bij action, xenos, maar ook bij de duurdere woonwinkels als je een bijzondere stijl wilt.

Ik vind de kleden op de grond niks en sommige frutsels zou ik zelf niet doen ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:43

Leuk huis laetitia!

Ik zou de spiegel boven dat kleine kastje aan de paarse wand hangen.
En boven de bank iets stoerders, misschien wel een dikke houten plank met wat erop.

Lampenkapjes vervangen van de kleine lampjes en een paar losse decoratie dingen eraf halen.
Denk dat de nieuwe tafel en wat minder roze al veel doet voor een industrielere look.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:09

Dank voor de complimenten en de tips !

@ ClaudiaHS, ik vind die eerste mooi. Waar heb je die gevonden? Zie nu veel houten raamschermen met hartjes en dat vind ik weer te tuttig.

@ Wax en Kaaren, dank voor de tips.
Welke frutsels zouden jullie weghalen?
Spiegel boven de sidetable heb ik nooit aan gedacht, wat een goede!

Kleden worden ook vervangen, ik vind een kleed zelf wel mooi omdat het "eilandjes creeerd" in de lange kamer (geleerd bij VT wonen :P).

Zijn jullie ook gek op programma's als VT Wonen en De grote verhuizing met Phil en Kirsty?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:05

De grote verhuizing vind ik een mooi programma, er us een zender dat heet fine living daar komen ook hele mooie programma's op ;)

Ik zou de spiegel laten hangen, maar er staan een hoop spulletjes die het op de foto's druk maken daar zou ik wat meer met ėėn kleur werken zeg maar ;) omdat je ook wat robuuste meubels hebt, zou ik eerder een grote lamp neerzetten dan allemaal kleintjes bijvoorbeeld om het wat rustiger te ogen zeg maar.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:19

Ik heb 'm van Google geplukt laetitia haha.
Maar volgens mij verkoopt action/xenos/kwantum wel zulke .
Heb ze sws wel eens gezien bij de Action maar weet niet of ze die nog steeds hebben.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:20

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:50

Hihi Claudia, ik ga maar eens zoeken naar zo'n scherm en wat frutsels weghalen.

Deze tafel wordt gemaakt (wel een slag kleiner): http://www.wortelwoods.nl/product/eetkamertafel-jan/
en dan krijgen we deze stoelen erbij: http://www.woondock.nl/zitten/stoelen/motion-cognac (stof is in het echt een stukje ruwer. Dus geen glad leer).

Dank voor de tip Revanches :j. Het hoeft niet heel erg industrieel, is het het huis niet voor. Maar wil wel af van dat tuttige. Zal eens op die pagina kijken voor inspiratie.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:59

laetitia schreef:
Hihi Claudia, ik ga maar eens zoeken naar zo'n scherm en wat frutsels weghalen.

Deze tafel wordt gemaakt (wel een slag kleiner): http://www.wortelwoods.nl/product/eetkamertafel-jan/
en dan krijgen we deze stoelen erbij: http://www.woondock.nl/zitten/stoelen/motion-cognac (stof is in het echt een stukje ruwer. Dus geen glad leer).

Dank voor de tip Revanches :j. Het hoeft niet heel erg industrieel, is het het huis niet voor. Maar wil wel af van dat tuttige. Zal eens op die pagina kijken voor inspiratie.

Denk dat je ver uit de voeten kunt met allerlei ideeen van die pagina.
1 probleem, het is nogal koopverslavend, en je wordt overladen met berichtjes van ideeen, vragen, kooptips etc.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:08

Laetitia: www.roomed.nl

Daar zitten sms hele gave ideeën tussen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:35

O ja ik vind een kleed ook mooi hoor alleen de betreffende kleden passen niet bij de rest ;) maar ze worden vervangen, kijk met alle tips wel uit dat je niet ineens een hele andere weg in slaat want de basis vind ik eigenlijk wel heel leuk en passend bij het huis ;)