Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:35

Volgens mij bedoel jij Sammie? Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar die buurvrouw!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:47

Oja.. haha. Soms is the lastig om iedereen uit elkaar te houden :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:49

Niks meer gehoord, anders dat ze niks doet met de schuttingen tot d'r man d'r is :')

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:29

Mooi huis Natasja. Jammer dat de keuken buiten het budget viel.

Mbt verlichting in de keuken. Wij willen graag een koof met spotjes.

Hoe werkt het bij jullie met de hypotheek zo tijdens de bouw? Betalen jullie vanaf de 1e maand al meteen de volle mep?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:34

Nee je betaalt per termijn en hoe meer termijnen hoe hoger je hypotheek dan wordt.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:47

Loopt dat snel op?
Wij hebben namelijk de eerste afschrijving staan voor volgende week en dat is het gehele maandbedrag voor de hele hypotheek zeg maar.
Beetje onduidelijk hoe dat nou precies zit, aangezien er nog geen paal in de grond zit.
Onze hypotheekadviseur was toch niet zo'n topper 8)7

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:51

huh? het loopt op per termijn dat je betaalt. Wij zijn volgens mij begonnen met 100 euro en na de 10de termijn was het het complete hypotheekbedrag, omdat toen alle termijnen ingediend waren en je je bouwdepot ten volste benut. Krijg je ook geen bedrag terug dan? Over het bedrag dat nog in je bouwdepot zit krijg je nl. gewoon netjes rente :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:54

Huh is inderdaad ook wat nu bij ons speelt haha.
De adviseur ging er achteraan, maar daar wachten we dus nog op.
We hebben nu de afschrijving staan & daar is inderdaad wel rentevergoeding van afgegaan, maar dat is maar 70 euro. Wat betekent dat we nu eigenlijk gewoon volledig dubbele lasten hebben, want die 70 euro meer of minder stelt ook niks voor.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:37

YankeeBoy bij ons liep het vrij snel op aangezien ze snel bouwen. Dus het is afhankelijk van de bouwsnelheid.

Lekker rustig gelukkig dus met jouw buurvrouw Sammie :) .

Noviceh geen vitrinekastje helaas.
Dit type hieronder is het geworden.
(Ook met streepjes in het kader maar lastig te zien op de foto)
Afbeelding

Afbeelding

Onder de kookplaat komen 2 keer 2 lades met in de bovenste besteklades
Achter deurtje onder oven 2 inbouwlades
Donker composiet werkblad en de afzuigkap wordt inbouw.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:59

Ook mooie keuken Natasja! Is toch wel inclusief die prachtige hanglampjes hè <<) Ik vind dat werkje in die deurtjes heel leuk.

Dat is raar YankeeBoy! De maandelijkse aflossing wordt inderdaad bepaald door de verstreken termijnen. Ik weet eventueel nog een goede hypotheekadviseur voor jullie als jullie er niet uitkomen. Legt ook alles uit in Jip & Janneke taal.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:06

Mooi die keuken!!

Ik snap daar dus ook helemaal niks van, ik neem aan dat onze hypotheekadviseur daar goed over nagedacht heeft

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:08

Mooie keuken hoor!

Natasja, ze zijn bij ons nog helemaal niet begonnen, daarom is het zo raar.

Thanks Noviceh, maar ik ga er vanuit dat hij nog met een goede uitleg komt. En anders kunnen we er vast niet veel meer mee, want alles is toch al rond..
Kunnen we dat geld beter gebruiken voor de hypotheek dan voor de adviseur :+

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:07

YankeeBoy weet je zeker dat je een hypotheek hebt met rentevergoeding over het depot? (zullen vast wel hypotheekverstrekkers zijn die daar niet aan doen)
Of misschien verrekenen ze het later?

Noviceh niet echt mijn smaak die lampen dus gelukkig krijg je die er niet bij :+

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:32

Ik lees wel mee dames maar ben zoooo moe dat ik de rust niet heb om te reageren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:46

Natasja22 schreef:
YankeeBoy bij ons liep het vrij snel op aangezien ze snel bouwen. Dus het is afhankelijk van de bouwsnelheid.

Lekker rustig gelukkig dus met jouw buurvrouw sammie.

Helaas te vroeg gejuicht. . Nu wil ze weer dat we afvoer van de berging op het riool aan sluiten, want nu ligt al dat water bij hun in de tuin.. Nou dat laatste kan ook verklaart worden door dat de punt het laagste is van de hele tuin en twee waar ligt er momenteel geen water in de tuinen..? En ten derde we willen daar een vijver en vangen op die manier het water op.. Dus.. Geduld geduld.. oh en vier bij hun komt er op die plek een trampoline. .

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:27

Afbeelding
Nouja dat punt snap ik wel sammie... als t water namelijk haar tuin in loopt krijg je een situatie die ik nu heb
..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:39

Maar van zzoiets is helemaal geen sprake van. Het is puur dat ze daar gegraven hebben dat t wat lager ligt. Bovendien gaan we die pijp en afvoer op de vijver aansluiten en niet op het riool omdat zij dat nodig vind.

En al dat water komt ook echt niet bij ons vandaan.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:50

Ooohh oliebol typisch probleem met veel regen zand en stenen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:54

zon opvangbak met keien schiet ook niet op hoor, :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:12

Tja als ze zelf de tuin lager heeft gemaakt dan moet zie niet klagen. Is zelfs zo bij wet geregeld dat lager liggend land het water moet ontvangen van hoger gelegen land. Dus als ze dat niet wilt dan is de oplossing heel simpel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:03

Nee, een deel is door de bouwers gedaan bij het vergroten van de berging. Die hebben daar staan graven en de rest er naast laten liggen ipv teruggooien en evt. aanstampen.
Dit is de situatie, let ook even op de plas bij die twee liggende palen. Dat komt gewoon uit hun eigen tuin omdat dat hele stuk lager ligt. Het bestaat bij lange na niet dat dat allemaal van het dak van de berging is komen zetten. Vast wel een deel, want die keienbak doet natuurlijk niks op deze manier. Maar het is geen plaatselijke zondvloed op onze berging geweest.
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:17

Hoe is het Collendoorn? Had VEH nog punten gevonden bij jullie huis? En nu flink aan de klus?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 07:45

Jaa goed !! Helemaal leuk wel onwijs gek voelt nog niet helemaal alsof we klussen in ons eigen huis haha.

Jaa wel wat puntjes, schilder loopt gelijk mee om alle plekjes nog even te schilderen en een mannetje van de bouw voor schroeven spijkers enz.

Maar er bleven een paar kleine puntjes Over maar ze vond onze huizen er keurig uitzien! Ze ziet wel eens anders

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:24

Kijk dat is fijn! Scheelt een hoop rompslomp. Zijn jullie meteen met klussen begonnen?

Hier zit echt alles met de keuken tegen 8)7 Vaatwasserpootjes kunnen niet laag genoeg anders kan het blad er niet op, stukje laminaat weggezaagd, vaatwasser weer erin. Oven aangesloten op een stopcontact achter de koelkast, koelkast in de inbouwkast, blijkt het stopcontact te dik waardoor de deur van de koelkast niet dicht kan, koelkast eruit, stopcontact anders gemaakt, koelkast erin, hehe eindelijk goed. Afzuigkap op de goede hoogte (allang blij dat we met boren in de muur geen leiding hebben geraakt), koof erboven, metalen sluis erboven, he die is veel te lang! Pff nou daar weer een oplossing voor verzinnen.
Zo zijn we alles van de keuken dubbel of driedubbel aan het doen voordat het goed zit. Het is helaas nog steeds niet af en onze verhuisdatum komt steeds dichterbij! %)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:55

Ooohh wat een gedoe!! Dus nog geen idee hoe jullie dat gaan doen?

Jaa flink aan de klus !! Gaat al de goede kant op ik zal eens even kijken of ik er een mooie foto van kan maken