[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:16

Ik zal voor je duimen juval!!

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:20

Mag ik hier ook mee praten? :D Wij hebben net binnen 2 weken ons huis verkocht, koper is nu koopakte aan het doornemen. Nu zijn we hard op zoek naar iets nieuws, maar dat valt nog niet mee. Het lijkt wel dat alle woningen die wij leuk vinden opeens verkocht zijn.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:27

Fiebie schreef:
Bedoel je in mijn situatie of in 't algemeen? :)

Jouw situatie. Geen idee of het verstandig is.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:48

Mijn huurprijs is net kostendekkend, dus als ik het in een huurkoop constructie zou gooien, moet de prijs wel dusdanig omhoog dat ik uit de kosten kom. Anders ga ik 10 K verlies lijden en dat is best veel op een ton. :o

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:50

@joosie veel succes met het bezichtigen van het huis

Ze zeggen dat de crisis voorbij is en de woningmarkt aan sterkt. Nou kom maar op dan :P. Wij willen ons huis wel kwijt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:53

Welkom Luigi!

Hier even een meevaller: op 2 muren na is alles gesausd beneden en kunnen we de deurposten gaan doen *\o/*
Van die 2 muren was het stucwerk nog steeds niet droog, dus moet nog even wachten. We hopen op morgen.
Dan gaan vrijdag de deuren uit, laatste stukjes schuren en kan alles in de grondverf.
Toch nog redelijk op schema!
De timmerman begint ook morgen, dus daar kunnen we van het weekend ook al dingen in de verf zetten.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:57

Fiebie schreef:
Mijn huurprijs is net kostendekkend, dus als ik het in een huurkoop constructie zou gooien, moet de prijs wel dusdanig omhoog dat ik uit de kosten kom. Anders ga ik 10 K verlies lijden en dat is best veel op een ton. :o

Mmmm, dan is het voor mij ook niets, want mijn appartement zit in dezelfde prijsklasse als de jouwe ongeveer.
10 k verlies wil ik liever niet.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:23

Daarom verhuur ik het ook voorlopig.
Ik ga niet voor 10K het schip in :n

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:29

Onze makelaar zou ons vandaag bellen voor het maken van een afspraak voor het tekenen van de koopakte. Maar nog niks gehoord. Heb hem gisteren een email gestuurd dat wij graag wilden weten hoe het nu verder gaat. Ik kreeg een email dat het consept van de koopakte in de brievenbus zou zitten en wij vandaag telefoon zouden krijgen maar nog niks gehoord. Wanneer komt er eigenlijk een bord met verkocht in de tuin of komt het op funda te staan?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:26

In ons geval heeft de verkopende makelaar gewoon niets gedaan. Geen verkocht bord en het bord te koop mochten we van haar gewoon in de container gooien. Echt bijzonder laks dat kantoor en zeker gezien de reputatie erg opmerkelijk te noemen. Ik zou er in ieder geval niet over nadenken om daar mijn huis in de verkoop te zetten na deze ervaring. Mijn broer heeft er een aangekocht bord opgehangen, plek om op te hangen was uiteraard ook geen probleem :+

Oh ja... het te koop bord lag al geruime tijd op de grond te rotten :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:41

welkom luigi, waar en wat zoeken jullie? veel succes! en super dat je jullie huis zo snel kwijt zijn!

onze kijker van gister wil misschien met een bouwkundige langskomen voor een 2e bezichtiging. de kijkers van vandaag waren op zich ook wel enthousiast, maar die moeten de financiën eerst nog op een rijtje krijgen. spannend hoor.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:49

Is opzich hoopgevend nieuws Juval!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:01

appiesjappie schreef:
Onze makelaar zou ons vandaag bellen voor het maken van een afspraak voor het tekenen van de koopakte. Maar nog niks gehoord. Heb hem gisteren een email gestuurd dat wij graag wilden weten hoe het nu verder gaat. Ik kreeg een email dat het consept van de koopakte in de brievenbus zou zitten en wij vandaag telefoon zouden krijgen maar nog niks gehoord. Wanneer komt er eigenlijk een bord met verkocht in de tuin of komt het op funda te staan?

Op funda komt het meestal kort daarna, verkocht o.v.b.
Bij ons huis hing er vorige week al verkocht op, alleen was dat dus nog niet rond, "verontwaardigde familie en bekenden" waarom we niks verteld hadden. Maar wij vemoeden dat dat is geweest om de open huizen route. Maar bij het verstrijken van de datum in de akte denk ik.

Vanmorgen sleutel weer terug gebracht en al veel ingepakt en opgeruim :D d, geeft al wat rust gelukkig
Gaat niet helemaal lekker op de tablet. :-P

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:19

wij hebben morgen ineens 2 bezichtigingen achter elkaar! Ideaal natuurlijk, ik hoop dat de kijkers " hebberig " worden als ze zien dat er nog meer gegadigden zijn! Zouden de open huizendag en de positievere nieuwsberichten dan toch helpen??

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:38

juval schreef:
welkom luigi, waar en wat zoeken jullie? veel succes! en super dat je jullie huis zo snel kwijt zijn!

onze kijker van gister wil misschien met een bouwkundige langskomen voor een 2e bezichtiging. de kijkers van vandaag waren op zich ook wel enthousiast, maar die moeten de financiën eerst nog op een rijtje krijgen. spannend hoor.

Dankje! We zoeken in de omgeving Nieuwgein/IJsselstein iets en gewoon een eengezinswoning. Maar niet die standaard rijtjeshuizen, dus we zijn best kritisch :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:11

dusch...vanmorgen met bouwkundige door het huis geweest , op zich niets echt spannends tegengekomen, maar wel wat kleine zaken die bij elkaar opgeteld tot enig denkwerk leiden :)

wel heel verhelderend weer...vanavond nog eens goed voor gaan zitten met zijn tweetjes, eventueel babbelen met schoonouders want denk dat vriend wil kijken of er geleend kan worden voor een issue of twee...

huis zou in ieder geval tegen houtworm moeten worden behandeld, tis maar minimaal de schade en hij heeft maar 1 vers hoopje houtmeel gevonden op zolder, maar waar er 1 is, zijn er natuurlijk mee.
en de locatie van het huis, de straat is een aantal jaar terug gerenoveerd en sindsdien zijn de huizen wat meer onderhevig aan trillingen etc van verkeer...
en nog wat kleinere zaken die wel blijven meetellen in het totaalplaatje...
maar goed, we hebben een hoop info gekregen en dat moet even bezinken, de plussen en minnen tegen elkaar afwegen en we hebben ook de max een beetje aangepast wat betreft beginnen en eindigen met bieden door hetgeen we nu weten ... en die is dus lager dan we in eerste instantie bedacht hebben :j

heb afgesproken met de makelaar dat ik morgen even contact opneem.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-10-13 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:13

Spannend Sonja! Toch maar goed dat de bouwkundige een rondje heeft gelopen.
Hopelijk komen jullie tot een overeenkomst! :)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:28

Is maar goed dat de bouwkundige meekijkt dus Sonja. Succes met je beslissing!

Bij ons huis kwam inderdaad na een aantal dagen al verkocht onder voorbehoud. De definitieve verkocht kwam toen alles rond was en bij de notaris lag.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:47

Hebben jullie tips voor energie leverancier? Wij gaan uit een huurhuis inclusief. Maar als ik sommige beoordelingen lees word ik wat huiverig.

Spannend sonja :-) het is wel echt een leuk huisje maar moet veel aan gebeuren.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:59

Hier de nuon en nog nooit problemen mee gehad!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:05

ik was weer erg blij met de beste man :j aangetrouwde familie van hem heeft zelfs het huis waar we gekeken hebben ontworpen :')
onder de noemer "funny facts"
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-10-13 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:08

Luigi schreef:
juval schreef:

Dankje! We zoeken in de omgeving Nieuwgein/IJsselstein iets en gewoon een eengezinswoning. Maar niet die standaard rijtjeshuizen, dus we zijn best kritisch :)

ik heb een niet standaard huis te koop.. half uurtje van nieuwegein.. :)

maar goed, dat is een beetje uit de richting van IJsselstein..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:09

Ik heb Eneco, ook tevreden klant, heel makkelijk :o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:17

ik heb Oxxio, ook nooit problemen mee gehad. (en je krijgt een tablet :) )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:38

Leuk Sonja! Ben benieuwd wat je gaat doen :j
Klinkt als een leuk huis.

Hier Eneco. Al jaren een tevreden klant.