Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:34

Zooplus kan echt ongelofelijk voordelig inkopen! Ik weet zelf de normale inkoopprijzen zijn voor ondernemers (door mijn webshop) en sommige producten kunnen ze aan de klant aanbieden, voor maar een euro meer dan waar ik het voor zou moeten inkopen. Ik heb het niet met alles gecheckt, maar met veel voer zijn ze dus echt super voordelig.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:13

Dank je, ik zal die site in de gaten houden. Zie dat de prijs nu voor gourmet ongeveer zelfde is als nu bij de AH. Maar ze zullen die ok wel keer in aanbieding hebben, dat scheeld dan een hele boel :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:06

gewoon in de gaten houden idd Firefly :)

ik let trouwens ook op energiegebruik, telefoonkosten(ben ik ook voor overgestapt)
kleding, ik koop vrijwel alles in uitverkoop, via marktplaats, ebay en ook in de kringloop pik ik wle enes wat op.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:25

Ook even maar de markt geweest voor 5 euro heb

Vier rode uien
Doosje frambozen
Vier appels
Drie bosjes lente uien
Aardbeien
Snijbonen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:26

Netjes Brig!
Hoeveel was je vandaag kwijt voor de frambozen? gister waren de groedkoopste 1,25 :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:32

Nu ook :) vriendje vindt ze lekker dus hopelijk deze ook

En aardbeien een euro dankzij jou

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:55

Ik vond maar weinig goede bakken gister. Snijbonen heb ik inderdaad ook best veel zien liggen, maar daar had ik geen trek in :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:11

Ik ook. Snijbonen eten wij wel vaak dus dacht eens uitproberen

En verder de paprikas zagen dr slecht uit. Dus niks van meegenomen. Net zoals de komkommers.

Maar heb nu ook aardig wát, vooral om zo te eten en de uien waren op. Dus dat kwam mooi uit nu :)
Ga de volgende x ook kijken voor perssinasappel vindt vriendje lekker en zo hebben we goedkoop fruit en weet ik zeker dat ie ze eet. :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:13

Vandaag 30 euro bij aldi en ik kreeg 85 cent terug bij de plus. :+ (kratten bier ingeleverd)
Heb ik deze week ongeveer compleet of er moet nog iets tussen komen.
Wij hebben ook bezuinigd op huurkosten (van appartement naar eengezinswoning en minder huur.)
Ik let op stookkosten en kleding bezuinig ik ook wel. (alleen wat nodig is en niet meer ooh wat leuk en dan hangt het daarna ongedragen in de kast. :7 )

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:22

Ik ben vandaag weer in Duitsland boodschappen wezen doen, scheelt ook een heleboel!
Ook de cosmetica (shampoo enzo) én de benzine.. Ook het bier is daar goedkoper.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:29

Zooplus is inderdaad een erg goede site. Vooral vanaf 19,- ook gratis verzending. Kwaliteit is over het algemeen ook erg goed en nette service! Alleen de kwaliteit van mijn nieuwe konijnenhok vond ik tegenvallen. Maargoed dat was een gokje en vergeleken met de prijs viel dat ook nog wel mee eigenlijk. Blij dat ik niet de hoofdprijs in de winkel had betaald.
Waar ik op let buiten de boodschappen is voortaan of ik bepaalde zaken echt nodig heb, zoals nieuwe kleren. Wasmiddel/shampoo/deo e.d. koop ik eigenlijk alleen in de 1+1 gratis. Heb nog een flinke voorraad en als die dreigt op te gan en ze hebben weer leuke acties sla ik die in.
Stookkosten probeer ik te minderen maar ik woon in een appartemnet met een slecht energielabel.. Heb nog een gaskachel alleen in de ewoonkamer en wanneer het koud is dan is het in huis ook verschrikkelijk. Begin stookte ik met een elektrische kachel bij in de rest van het appartement maar toen ik de naheffing kreeg schrok ik enorm. Ik hoop stiekem ook als ik later dit jaar eindelijk verwarming krijg dat mijn stookkosten echt naar beneden gaan. Want ivg met andere huizen betaal ik echt belachelijk veel. Maargoed dat is dus nog afwachten.
Verder fiets ik veel en schaf ik bewust nog ff geen auto aan omdat de maandelijkse kosten dan ook flink stijgen en ik dat geld liever spaar nu dat nog kan. Heb hem ook nog niet echt nodig en het is goed voor mijn lijn. Fiets elke dag wel een uur.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:54

Weet iemand nog een telefoonabo of sim only dat betaalbaar is?
Moet mn werktelefoon inleveren en heb nog n telefoon uit de oertijd van mezelf, maar wil niet veel geld kwijt aan een telefoon of abbo met telefoon.
Is het voordeliger n los toestel te kopen en zo ja welke?

Bel en sms niet heel veel, wel whatsapp, bokt en mail op telefoon.
:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:34

Mijn pa heeft vorige week een abo via Typhone afgesloten. Een smartphone met 500mb internet, 300 belminuten en 200 sms'jes (of iets in die richting) voor 15 euro per maand, de gehele contractduur!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:53

Ik heb gekozen voor een sim only abbonoment voor 17,50 in de maand zonder internet met 300 smsjes en 400 belminuten bij simpel. Ben nu aan het sparen voor een andere telefoon want die van mij doet het nog wel maar heeft een hele rare barst in het beeldscherm.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:55

amanda2 schreef:
Weet iemand nog een telefoonabo of sim only dat betaalbaar is?
Moet mn werktelefoon inleveren en heb nog n telefoon uit de oertijd van mezelf, maar wil niet veel geld kwijt aan een telefoon of abbo met telefoon.
Is het voordeliger n los toestel te kopen en zo ja welke?

Bel en sms niet heel veel, wel whatsapp, bokt en mail op telefoon.

Ik ben overgestapt naar Simyo, sim only. Ik betaal 15 per maand voor 300 belminuten/smsjes en 500 mb internet

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:38

Je hebt ook Simpel, Hollandse Haring, Simyo en Ben om maar een paar voorbeelden te noemen, die zijn zeker goedkoop!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:58

Maar dat zijn vaak Sim Only dingen toch?

Ik mag over een paar maanden ook weer overstappen en ga dan zeker even Typhone in de gaten houden voor aanbiedingen, want ik wil over het algemeen wel elke 2 jaar een nieuwe mobiel. Ik maak er intensief gebruik van, dus dan is hij vaak ook wel aan vervanging toe. Stel dat m'n mobiel tzt nog wel helemaal goed is, dan ga ik ook de Sim Only's bekijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:21

Mijn toestel was nog goed (najah alleen te oud om nog nieuwe apps erop te kunnen zetten) dus heb ook sim only nu van tmobile. De goedkoopste van rond de 7,50 want zit meeste tijd toch in Antwerpen. Heb geen internet nodig dus en sms/bel enkel af en toe in weekend en vakantie. Maar meestal gebruik ik whatsapp en wifi. En die was toen als aanbieding eerste 2 jaar 50% korting.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:16

Bedankt voor de tips!

Wat is dan een leuk betaalbaar toestel voor bij mn sim only abbo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:28

amanda2 schreef:
Bedankt voor de tips!

Wat is dan een leuk betaalbaar toestel voor bij mn sim only abbo?

Wil je een smartphone? En wil je een goede of hoeft t niet zo bijzonder te zijn? Dan is een iPhone 3 namelijk best een mooi toestel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:14

En die zou ik juist absoluut niet aanraden ... de software is niet meer compatibel voor de huidige apps. Hierdoor had ik begin dit jaar geen whatsapp meer, omdat die de oude versie niet op de server meer lieten (en wel gewoon pushberichten ontvangen *zucht*). Daar zijn ze gelukkig op terug gekomen, want die doet het bij mij weer *soort van*. Echter ken ik er ook die de app al hadden verwijderd en nieuwe downloaden gaat dus niet, door de te oude software. Een groot deel van de apps op mijn telefoon doen het niet meer of extreem traag. Maar mijn software is dus te oud om die te kunnen updaten.

Ik zou gewoon eens een telefoonwinkel instappen en kijken wat voor toestellen ze hebben en wat de prijzen zijn. En vooral bij een wat ouder model vragen hoe het zit met de software. Het is zonde als je een telefoon koopt en na een jaar er niks meer mee kan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:22

Amanda, wat wil je met de telefoon?
als je een aantal apps wil kunnen draaien etc heb je net wat meer nodig kwa schijfruimte dan als je eigenlijk alleen maar belt, smst en whatsappt bijvoorbeeld.

zelf heb ik een samsung s advance en die voldoet voor mij helemaal :j
kan er het normale mee wat ene telefoon hoort te kunnen, foto's zijn netjes en er kunnen aardig wat apps etc op zonder dat ie traag word of vol zit.
maar toch ook een redelijk betaalbare telefoon.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:02

Ik wil met de telfoon bellen, smsen en whatsappen. Verder niet veel apps, heb nu n blackberry torch van mn werk en behalve whatsapp mag ik daar geen apps op en eerlijk gezegd mis ik ze niet.

Daarnaast is mn telefoon ook mn internet dus n groter scherm is dan fijn.

Ik schrok toen ik laatst ging kijken voor n los toestel!
500 euro ben je zo maar kwijt,
Al heb ik mij laten vertellen dat dat op termijn voordeliger is dan een abbo met toestel...

Lief dat jullie meedenken!
:j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:16

Mijn boodschappen ook weer binnen
Ben vrij en was zo lekker weer dat ik in het zonnetje mooi verschillende winkels af ben gefietst voor de aanbiedingen. Helemaal blij van het zonnetje!

Totaal 13,50. Heel misschien nog 1 brood nodig maar verder alles in huis.

AH:
Paasstol 2,- (normaal 4,-)

Jan Linders(3,30 en korting was 2,80):
Bonduelle 1 p. blikjes 1+1 gratis
Bietjes
Witte bonen in tomatensaus
2 x kikkererwten
erwtjes/mais
kidneybonen
2 courgettes

c1000
Vond het 2 brood voor 2,- niet lekker eruit zien dus niet meegenomen
Beker zigeunersaus 1,29

Lidl 6,94
Ik heloof uit mijn hoofd:
8 Peren
6 Appels
500 gr tomaten
Sla
Melk 1 Liter
Filet american
Geitenkaas (Die heb ik geloof ik niet betaald, staat niet op mijn bonnetje.)
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 18-03-13 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:29

Het is lidl ;) niet liddle

Ik heb voor 98 cent boodschappen gedaan. Daar kunnen we 2 avonden van eten icm vriezer en voorraad