Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:02

mamamier schreef:
Ik vind m zo al erg mooi!! Maar in de krijtverf zal ie ook het mooi zijn. Of strak wit. Bijna alles kan wel met zo'n kast vind ik. Wat doe je met de rest van de slaapkamer?

Ik vind 'm zo ook al erg mooi, daarom heb ik de kast ook gekocht, hoeft niet perse wat aan te gebeuren.
Krijtverf heb ik geen ervaring mee, ik zou niet eens weten waarom het zo heet :o
We hebben nu twee wit houten bedden naast elkaar, maar tzt mag daar een mooi (donker houten?) bed voor komen. Budgettechnisch nu even handiger om deze bedden te houden ;)
Nachtkastjes ben ik wel al naar op zoek en die zoek ik ook in deze stijl.

Verder gaan we op een bovenverdieping wonen wat één open ruimte is. Om het slaapgedeelte toch wat af te schermen gaan we waarschijnlijk gordijnen ophangen zodat een hoek slaapkamer word.
Kleur en stof enz bepaalt denk ik ook veel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:05

Safiera schreef:
Verder gaan we op een bovenverdieping wonen wat één open ruimte is. Om het slaapgedeelte toch wat af te schermen gaan we waarschijnlijk gordijnen ophangen zodat een hoek slaapkamer word.
Kleur en stof enz bepaalt denk ik ook veel.

Kan je die grote kast niet gebruiken als een oort scheidingswand/ room divider. Hij is in ieder geval groot genoeg en de achterkant kan je best leuk maken met verf/ behang etc.

Safiera

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:21

Ja de kast kan sowieso niet tegen de muur dus komt in de ruimte te staan als een soort roomdivider :j

Alleen is de kast niet zo heel hoog dus misschien moet er daar nog wat boven. Behang op de achterkant is een heel leuk idee!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:33

Gaaf die kast! Zelf houd ik niet zo van hout kleur, dus zou ik hem een kleurtje geven, maar een whitewash lijkt me ook gaaf daarop.

Ik heb inmiddels mijn televisie meubel af.

Afbeelding

Nu nog de tafel en 4 stoelen, maar ik ben bang dat ik van het witte krijtverf te kort ga komen :(

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:48

Whotewash gaat niet lukken ivm multiplex/board/meubelpaneel zijwanden.

Kan iemand me uitleggen waarom krijtverf krijtverf heet en wat de voordelen van Sloan zijn?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:56

Oh, dat met dat plakplastic, mooi aan het worden.

Dekenkisten ben ik gek op, gaat vast als ie af is ook heel mooi zijn.

De donkere slaapkamerkast, zou ik wel wit durven maken, maar zo is hij ook al mooi.

Hoekmeubeltje is ook goed gelukt, dat gaat inderdaad meer verf kopen worden bij jou thuis denk ik.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:03

Krijtverf geeft een hele andere uitstraling dan strak gelakte verf. Het voordeel is dat het echt op bijna alles hecht en dus geen schuren en grondverven nodig heeft. Maar het is wel vrij duur en als je meubel goed wilt beschermen moet je hem daarna wel in de wax zetten. Krijtverf alleen is namelijk erg gevoelig voor stoten en krassen verf is er echt zo af. Bij van die sierkastjes ed, kun je heel mooi de randjes wat opschuren waardoor het een wat ouder en verweerd uiterlijk krijgt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:13

Oh ok, nu snap ik het! Lijkt me wel vervelend als je meubels sneller beschadigen. Maar iid ook weer handig voor het doorschuren, al vind ik dat persoonlijk niet altijd mooi.

Ga er nog eens wat meer over lezen :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:20

De wax is vrij makkelijk aan te brengen, en heeft een paar weken nodig om echt volledig uit te harden (kunt het dan wel gebruiken, maar gewoon nog voorzichtig mee zijn), maar daarna is het oppervlak gewoon beschermd. Kleurtjes worden er wel ietsje donkerder van.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:16

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:57

Tijdje geleden op dit topic gestuit.
Vandaag annie sloan verf besteld!
Iemand nog tips?
Ik wil van mijn groenige grenen meubelen de poten wit maken.
Heb een zacht roze tint en een blauwige tint genomen voor de laatjes en deurtjes van mijn kast.
Ben bang dat het een hoop werk gaat worden, maar als ik de recensies moet geloven werkt het heel makkelijk!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 08:11

Echt super easy hoor Princesspres!! Ben echt geen kluswonder of schilderexpert maar ik schilder zo zonder vlekken en vegen mijn meubels met Annie Sloan :D Enige wat ik moeilijk vind is de wax gelijkmatig aanbrengen met een kwast dus ben ik maar overgestapt op een doek.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:19

Ik vond het juist lastig met een doek (was aangeraden door de annie sloan winkel), en overgestapt op een goede brede dikke kwast, vond ik sneller en makkelijker. De doeken die ik had pluisde heel erg. Wat voor duik gebruik jij dan?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:32

Mooie oude, misschien wel antieke kast gevonden. Ga hem volgende week ophalen. Voor mn jongste dochter op haar kamer, kan de babykamer er eindelijk uit. Hij is 182 hoog en 125 breed. Twee derde legplanken en één derde hang. Ga hem lichtgrijs maken Denk Ik met annie sloan. Wat zou een mooie prijs zijn voor deze kast volgens jullie?

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:06

@shiloh, een wit katoenen t-shirt in stukjes.

Gave kast mamamier! Ik zou denk ik zo'n €100, Max €150 betalen :)

Mijn nachtkastjes zijn eindelijk af! Ik moet nog foto's maken en het was een hele klus, maar ik ben tevreden :)

Nu begonnen met een grote broodkast die moet dienen als linnenkast. Daar gebruik ik de french linnen en old white voor. Moet bekennen dat ik de old white wel erg wit vind.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:42

Hihi, ik heb m voor 25 euro!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:00

Kijk dat is nog eens efficient shoppen!
Maar als je die 25 euro + verf bloed zweet en tranen erbij op telt kom je ook wel op onbetaalbaar!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:56

Haha en niet te vergeten al het vloeken en schelden hè... Ik vind echt alles leuk qua klussen behalve verfen. Maar ja, wil toch een leuke kast op het kind dr kamer.

Heb ik hier trouwens mijn loungebank al eens laten zien? Vorig jaar gemaakt van pallets maar ik begon me nu toch te storen aan de lelijke achterkant en zijkanten. Dus van de week wat tuinhout gehaald, zelfde als de schutting en mn bank mooi afgetimmerd.

Afbeelding

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:53

mamamier schreef:
Hihi, ik heb m voor 25 euro!!!

Whahaha.....ik dacht voor ik je antwoord las al max 25 en als t kan gratis. Die staan er hier in de omgeving met regelmaat op en het is en blijft spaanderplaat achtig spul. Wel heel leuk! I love it!

Heel mooi die bank zo, ziet er gelijk anders uit!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:01

Ben ik ook benieuwd naar hoor, hoe die kast in het echt is. Doe mevrouw zei dat ie erg zwaar is dus ik hoop op massief hout. Aan de andere kant, dat zegt een vrouw op leeftijd nogal snel hè haha. Anders maakt het ook niet uit hoor, ik maak er toch wel wat moois van.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:42

Aah het is geen massief hout :D Dat scheelt een boel. Mijn broodkast is massief eiken en dat hebben vader en vriend geweten ~~}>

Gave loungebank!!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:30

mamamier schreef:
Ben ik ook benieuwd naar hoor, hoe die kast in het echt is. Doe mevrouw zei dat ie erg zwaar is dus ik hoop op massief hout. Aan de andere kant, dat zegt een vrouw op leeftijd nogal snel hè haha. Anders maakt het ook niet uit hoor, ik maak er toch wel wat moois van.

Hij ziet er zwaar uit ;-) en staat waarschijnlijk al 50 jaar op dezelfde plek hihihi.......oude vrouwtjes en kasten. Wel ff goed op houtworm checken! Misschien dat zijwanden en onderstel massief is maar deuren niet vermoed ik, maar dat doet idd niets aan de kast af. Ben benieuwd!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:40

Goeie tip van de houtworm inderdaad. Ik ga hem zondag halen, staat in een bejaarden tehuis. Mevrouw gaat naar een verpleeghuis. Heb maar niet gezegd dat ik m ga pimpen haha!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:30

Nee gewoon zeggen hoe mooi en authentiek hij is en dat hij een goede bestemming krijgt en jullie we nog jaren plezier aan gaan beleven......dan lieg je geen woord ;-)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:06

PenP2014 ik ben wel benieuwd hoe dat kastje is geworden met dat beslag klaar.
Met de deurtjes ervoor.
Want toevallig heeft mijn moeder ook zon kastje, van mijn opa en oma.
Wat een mooie loungebank is dat geworden, heb je ook grotere fotos? Erg leuk.
Leuke dingen weer voorbij zien komen.
Probleem hier is, huis is vol...kan niks meer kwijt :-)