Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:28

Kim90 schreef:
Ik heb geen weekmenu, ik ben zo'n muts die me er dan niet aan houd als ik er geen trek in heb die dag

_O- Dat heb ik ook ..., of ik moet langer werken en heb dan geen zin meer in koken .... :o

Magnetron maaltijden haal ik nooit , als ik echt geen zin/tijd in koken heb ga ik
naar de slager hier .
Die maken zelf soepen en stampotten en dan is het een kwestie van verhitten thuis .

manzano

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:46

Maar zijn die niet dicht dan tegen de tijd dat je thuis bent??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:32

Dat jullie zoveel geld kwijt kunnen bij de AH tijdens de hamsterweken! Ik zie echt nooit wat in de folder staan wat ik normaliter zou eten of gebruiken :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:41

Ik heb vorige week gehakt, milder kaas, bertolli pasta saus en kip filet voor op brood gekocht.
Deze week de gelderse gelokte worst voor op brood en ham

Of pasta en pindakaas in de vriest kunnen vroeg iemand. Pindakaas wel, pasta weet ik niet, dat heb ik niet in huis.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:50

Lekker goedkoop deze daagjes. Gister een flinke pot Surinaams gekookt. Bruine bonen met kip. De kippenvleugeltjes waren van de week in de aanbieding bij de c1000 .

Ik heb een nieuwe besparing ontdekt. Ik ben overgestapt naar ander kattengrit. Ik had eerst silicaat, en nu klontvormend van extreme classic. Ik heb de kattenbak in november gevuld. En pas 2 zakken gebruikt. Tot nu toe alleen maar bijgevuld en niet hoeven verschonen. Silicaat moest ik 1 keer per week helemaal leeggooien en uitsoppen. Die was echt heel smerig. Doordat het klontvormende grit ook de plasjes opvangt blijft de bak brandschoon. Silicaat kostte me 3 euro per week en klontvormend ongeveer 1,40.

Ik heb 2 katers (Siamezen) en 1 kattenbak.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:04

Mootje schreef:
Dat jullie zoveel geld kwijt kunnen bij de AH tijdens de hamsterweken! Ik zie echt nooit wat in de folder staan wat ik normaliter zou eten of gebruiken :)

Tja, dat is maar net wat je eet natuurlijk. Ik eet nooit de dingen die jij noemt :')
Heb van de week allemaal biologische gehakt ingeslagen. Gaat best hard. Gister enorm veel kaas gekocht. En maaltijdpakken, sultana's, 10 pakken crackers, bakboter, pff geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:41

Kattengrit kan je inderdaad soms veel op besparen. Ik heb ook altijd klontvormend, ideaal spul. Op kot nu Tigorino (ofzoiets) erin... begon met een halve zak in de bak begin november. En heb 1x bijgevuld. Alleen heeft de kat er groot deel van december niet gezeten. Dus als deze zak leeg is kan ik pas bij de volgende zak zien hoe lang ik ermee doe. Maar als ik kijk hoe de klonten eruit gaan een stuk langer als het merk war ik hiervoor had.

Het is inderdaad maar net wat je eet. Op dagen dat ik weinig tijd heb eet ik iets met zo'n potje hak groente erbij. En de maaltijdpakketen zijn ook gewoon lekker simpel. En dan nog meer dingen die ik normaal heel af en toe koop, omdat ik het te duur vindt, maar nu door 1+1 gratis wel betaalbaar zijn.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 10:51

Nou...ik heb mijn lijstje ook weer gemaakt.
Sinds ik lijstjes maak vind ik het wel makkelijker om boodschappen te doen.
Sta iig niet meer zolang voor het vlees en groente vak om te bedenken wat we gaan eten :')
Neem ook geen overbodige dingen meer mee en dat is altijd wel goed :j

Ons lijstje
wo; wraps met gehakt en boontjes + saus
do ; macaroni met gehakt ,groente,rucola en tomatenblokjes (uit blik)
vr; lasagne
za; spaghetti met groente,tomatenblikjes (blik) en zalm
zo; patatjes
ma; chinees......wij zijn dan 5 jaar bij elkaar en 4 jaar getrouwd,dus een klein feestje :D
di; macaroni uit de diepvries.
Had vorige week een grote pan macaroni gemaakt waar wij met z'n 3-en 4x van kunnen eten :+ was een hele grote pan dus :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:17

Wat eten jullie enorm veel pasta Nientje!
Die boodschappenlijstjes vind ik echt megahandig! Scheelt mij bijna de helft aan kosten denk ik :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 11:24

ja...mijn dochter eet momenteel niks anders dan dat.
Wij zijn trouwens zelf ook niet echt aardappel eters,maar eten het wel voor haar.
Maar zij eet dus niet zoveel meer en van de pasta gaan er hele borden van leeg.
Tja...keuze is dan snel gemaakt, hutspot gaat er trouwens nog wel in.
Of puree met witte bonenschotel, dat ging er laatst ook in als pap :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:25

Dan zou ze aan mij een slechte moeder hebben denk ik :+

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 11:26

Zodra ze weer wat beter gaat eten komen hier ook weer wat aardappels op tafel hoor :j
Maar ze zit echt tegen de ondergrens aan van wat ze dagelijks mag eten.
Zit om de paar weken bij het cb om haar te wegen, gewoon om te kijken of ze niet afvalt...gelukkig is dat nog niet gebeurt.

We hebben ook een periode gehad dat ze bijna niks dronk en tegen uitdroging aanzat,
dat is ook goedgekomen dus zal het nu ook wel weer goedkomen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:31

Mootje schreef:

Wij hebben vorige week ook 2 kg gehakt ingeslagen en deze week de rundertartaar en de kipfilet :j
Verder wat wereldgerechten vorige week ingeslagen bij een andere supermarkt (toen waren ze €1,- p.s.) en deze week wat bertollipakketten. We eten maar 1 zo'n gerecht per week, maar op de lange termijn helpt dat wel :j
Voor vriendje cola ingeslagen, die drinkt minimaal 4 flessen per week, dus heb nu 16 flessen gehaald, scheelt ook weer behoorlijk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:35

De Lidl is hier nu gesloten wegens verbouwing. We wilden de laatste dag nog inkopen gaan doen omdat ze 2 maanden dichtgaan, denk dat we veel koopjes hadden kunnen doen. Helaas is het vanwege mijn werk niet van gekomen.
Vorige week maar langs de AH gegaan en we waren zo`n E81 kwijt! Maar we kunnen wel 1,5 week eten zonder boodschappen te hoeven doen. Het enige wat we moeten hebben zijn vuilniszakken, boterhamzakjes en dat soort onzin..

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:37

Pasta kan ook gewoon in de vriezer, vriendlief hier maakt ook vaak meerdere pakketjes klaar en legt deze in de vriezer.
Maar tegenwoordig doen we het het liefste andersom, brood uit de vriezer halen 10 boterhammen voor vriendlief en 3 voor mij.
Bevroren de avond ervoor beleg erop doen, dan de koelkast in en de volgende morgen niet vergeten te pakken! Bevalt mij erg goed, eerst gooide ik altijd zoveel brood weg en dat gebeurd nu niet meer is dus goed voor de besparing!

Nienke: Ik lees jouw berichtje en ik was vroeger ook zo, tot waanzin van mijn moeder. Tegenwoordig eet ik wel krieltjes uit de hetelucht frituurpan, dus zonder vet. Maar van gekookte aardappelen ben ik nog geen fan.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 11:42

Volgens het cb hoef ik me geen zorgen te maken en is dit gewoon weer zo'n 'face'
maar ja...tis idd niet zo leuk om je kind zo weinig te zien eten. En ze is gewoon dol op pasta dus kan ze dat krijgen.

Bij mijn ouders thuis aten we elke dag aardappels.
Zat ze toen ook al met lange tanden te eten,ben er nooit dol op geweest.
Was blij toen ik op kamers ging :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:43

Wat raar dat heb cb tegenwoordig het advies geeft om je kind maar aan te bieden wat ze willen eten :?
Maar dat is natuurlijk weer een discussie apart :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:45

Hmmm even denken:
Gister: Beef Shanghai (mie met gehaktballetjes in saus met prei)
Vandaag: wittebonenschotel met aardappelpurree
Woe: Krieltjes, rode kool met appel, schnitzel
Do: Lasagne met spinazie, champignons, gehakt en mozerella
Vr: mexicaanse schotel met gehakt, paprika, kidneybeans, mais en nachos met kaas uit de oven
Za: geen idee nog, heb dan wedstrijd en vriendlief eet bij Las Palmas (van Herman den Blijker), dus mogelijk een patatje op concours ofzo
Zo: ga ik weer boodschappen doen, dus dan zien we wel weer verder.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 11:47

Mootje schreef:
Wat raar dat heb cb tegenwoordig het advies geeft om je kind maar aan te bieden wat ze willen eten :?

Dat hebben ze me niet als advies gegeven hoor ;)
Ik geef haar zelf waarvan ik weet dat ze het eet,want je wil toch dat ze iets eet.
Maar zelfs dan wil ze soms ook niks hoor.
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 08-01-13 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:48

Mootje schreef:

Had ik maar zo'n CB vroeger :D

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:52

Ik begrijp wel dat je pasta's aanbiedt zo weet je in ieder geval zeker dat ze toch iets eet! Teminste je hebt dan in ieder geval meer kans!

manzano:klinkt als een lekker weekmenu!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 12:04

Idd _bloempje_ , zo krijgt ze namelijk ook haar koolhydraten binnen (aangezien ze ook weinig brood eet) en er gaat altijd verse groente en vlees doorheen.
En ja, cb weet wat ik haar te eten geef.
Ze geven het niet als advies,maar ze denken hier wel met je mee en dat vind ik wel fijn.

Maar goed, dit is weer een andere discussie :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:53

Ik had als kind geen keuze hoor, ik had te eten wat de pot schaft := En niet eten was gewoon de rest van de avond in mijn eentje aan tafel blijven zitten tot ik wel gegeten had.
Ging er in elk geval snel van eten, ook de dingen die ik niet lekker vond kreeg ik wel weg.... en daar ben ik nu heel blij mee want ik lust nu heel veel en mijn vriend die wel een keuze had met eten die lust nog steeds niets en probeert ook niets...

Wij zijn echt tot nu toe goed bezig weer met de lijstjes, hou me er netjes aan :) en vrijdag bij schoonouders eten, scheelt ook weer :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:16

@Marley... nou ja.. ik kreeg ook de keuze en als het me niet beviel mocht ik boterham met pindakaas nemen en nu probeer en lust ik heel veel ;)
CB is in de jaren gelukkig ook nog bijgeschoold enzo... want over eten e.d. zijn behoorlijk wat dingen anders dan 20 jaar geleden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:19

Ik ben gisteren naar de Nettorama geweest en daar weer wat dingen ingeslagen. Zoals 2 pakken bietjes voor maar 1 euro :D
Eigenlijk zouden we gisteren zuurkool eten, maar ik had voor 40 cent broccoli bij de Nettorama, dus die gegeten en de zuurkool kunnen we dan wel weer over poosje eten, dat blijft toch altijd zo lang goed.