Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:02

Was je je kleding met azijn ja?

Ik heb voor de witte was eigen merk van of de Lidl
Of de Aldi (weet ff niet meer)

Wisten jullie ook dat de nachtcreme van eigen merk Aldi als beste is getest?
Potje kost nog geen 2 euro geloof ik
En werkt echt +:)+

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:04

Ik heb ook wle eens die grote bus van de Liddl, voor alle was en dat werkt prima! Voor de witte was enkel vanish erbij en klaar :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:10

Jep met schoonmaakazijn. Ipv wasverzachter.. Merk geen verschil..behalve in positieve zin omdat mijn donkere was altijd muf eruit kwam en nu heerlijk fris. Wel in combinatie met wasmiddel natuurlijk!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:13

_bloempje_ schreef:
Jaa zo blijven we creatief hier!

Zijn jullie bekend met het merk Indesit en of Whirlpool?

En nu over wasmiddelen :), welk goedkoop wasmiddel werkt volgens jullie goed?

Volgens mijn ouders is whirlpool een prima merk. Die hadden wij ook gekocht maar was kapot gegaan in het magazijn waardoor we een andere kregen. Ik was nu nog met persil. Was toen bij de action in de aanbieding en zeer tevreden!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:17

wow wat moest ik veel bijlezen (niet alles gelezen dus ook :o )

Heb vandaag voor 33 euro de weekboodschappen binnen, maar daar moet nog wel groente bij, was niks nu.
En aangezien mijn mijn moeder a.s. vrijdag geopereerd wordt en mijn vader niet kan koken door handicap kook ik deze week wat extra wat zij kunnen invriezen. Net a.s. dinsdag gaat ook kun keuken er nog uit, zodat mijn vader ook weer kan koken. Maar omdat hij in een rolstoel zit en last van zijn armen kan hij de aangepaste keuken niet meer bedienen en die wordt nu eindelijk elektrisch :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 06:31

Ik heb met Indesit een slechte ervaring, whirlpool weet ik niet.

Mijn beddengoed gaat op 90 graden dus 2x per week wordt de wasmachine schoongehouden.
Ik was met Hema wasmiddel, 2euro voor 1,5 liter. Daar doe ik dan azijn of ossegal bij, afhankelijk van mijn bui. Azijn is uiteraard het goedkoopst :)

Naar zweet ruikende kleding even in badje azijn doen en daarna wassen helpt trouwens ook goed en is ook goedkoop :)

Vanish komt er hier niet meer in, hartstikke duus dn doet naar mijn idee erg weinig :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 07:37

Indeshit is een betere benaming,wat een rotmerk Komt er bij ons niet meer in. Whirlpool schijjnt wel goed te zijn. We hebben nu een LG die bevalt ook goed.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:45

Ik heb een indesit droger, al 12 jaar := ding is niet kapot te krijgen....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:47

Wij hebben nu een Bosch en een Siemens (droger en wasmachine), de wasmachine is A++++ ofzo weet niet precies hoeveel plusjes maar heel veel ;) dat bespaart als het goed is flink op de energiekosten ;)
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 27-10-12 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:51

DebGizmo schreef:
haha nee dat is patat met kip (meestal kebab) en sla/komkommer,tomaat enz en dan sambal en knoflooksaus

Heerlijk!! Binnenkort weer eens maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:01

Dames, er is net een moderator opmerking geweest of we het tot praten over boodschappen wilde beperken. Volgens mij is een wasmachine geen boodschap.

Kunnen jullie dat niet per pb sturen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:04

Laatst bijgewerkt door MMIDV op 27-10-12 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:04

Het aanschaffen van een nieuwe wasmachine is toch ook een boodschap? Als we alleen maar mogen discussieren over wat we in de supermarkt kunnen kopen word het wel erg beperkt.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:07

Dat is nog is een vernieuwend recept Mar
Jeetje... dat je het aandurft :')
hihihihihi

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:16

Bedankt voor de reacties! Is op dit moment een mooie aanbieding bij de wehkamp van whirpool en voor 30 komen ze hem ook thuisbezorgen.

Ik moet wel een beetje in de goedkopere prijsklasse kijken, anders wordt het zoiezo niks!

Zo had ik het nog niet eens bekeken, het is ook een aankoop en bovendien moet die 'goedkoop' in aanschaf zijn!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:25

tiwi1969 schreef:
Of dat je wel calgonit anti-kalk bij je boodschappen mee moet nemen en waar je dat goedkoop kan krijgen zodat je wasmachine langer meegaat. ;)

Ik denk dat als je het niet gebruikt, je zoveel veel bespaart dat je van dat geld een nieuwe wasmachine kunt kopen.

Ik gebruik het niet.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:32

Het volgende topic moeten we maar een uitgebreidere naam geven zodat we veel breder kunnen praten en niet alleen over goedkope boodschappen :P

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:33

Misschien kan de titel nu nog aangepast worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:50

Ik zit hier eerlijk gezegd wel puur voor meelezen van ideeën over goedkope boodschappen en de weeklijsten.

Misschien beter er een ander topic naast doen met algemene budget tips / vragen?

Of verdwijnt dan iedereen hier?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:50

misschien bezuinigen in het algemeen :j

ik gebruik ook geen calgonit, vind het een beetje te duur hahaha
ik gooi er wel af en toe azijn in en ik heb van die goedkope schoonmaakblokjes voor de wasmachine.... maar die vergeet ik meestal en ik doe dus al 2,5jr met 1 doos. Ook besparend :')

ja het lijkt mij wel lekker Wen, ben benieuwd! heb echt nog nooit bewust knolselderij gegeten hihi

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:51

Maar het merendeel is toch nog boodschappenlijstjes. Mij valt alleen op dat daar weinig op gereageerd word.
Typ ik me helemaal de blubber mijn bonnetjes over, is er niemand die er wat mee doet.... dan ben je snel uitgekletst denk je niet?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:52

ja maar zo beetje alle tips zijn al gegeven dus wat maakt het uit dat het woordje wasmachine eens voorbij komt.
Mijn schoonmaakmiddelen probeer ik zoveel mogelijk bij de op is op shop te halen, scheelt enorm vind ik dan.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:57

Volgens mij is ook al eerder gezegd dat het goed is om je wasmachine leeg met of soda of schoonmaakazijn te laten draaien op 90. Ter behoudt van je machine.

en knolselderij, jammie! 50/50 met aardappel en dan puree van maken, zo lekker zacht van smaak! Laatst gekookt in slagroom (ja dat gaat) en dat gepureerd, was nog lekkerder dan koken in gewoon water :)

Bonnetjes vind ik altijd een beetje lastig :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:01

Ik ben echt heel benieuwd Lieke, ik eet het pas donderdag dus moet nog even wachten hihi
hoe moet ik het trouwens bewaren, dat ding, in de koelkast of gewoon erbuiten?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:01

Veel van mijn schoonmaak spullen,douche producten,shampoos en wasverzachter haal ik bij de action. Scheelt veel geld.
Ik ga daar ook nog maar 1 keer in de maand naar toe met een lijstje, kom ik ook minder in de verleiding om andere dingen mee te nemen.

Ook knutselspullen voor de kinderen haal ik daar vandaan. Scheelt veel met de Bruna. Voor een tientje heb ik een flinke zak vol, en kunnen de kinderen vooruit.