[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:18

Met de aanbieding van Vodafone scheelde het mij met so en los toestel (en 20% P-korting) maar 100,-. Daarom koos ik voor het abbo, want nu hoefde ik niet inene 500+ euro neer te leggen.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:41

Cer schreef:
Met welke providers is dat?

60 euro pm voor 150 belminuten vind ik wel veel eigenlijk :o

Ik zit bij HI :j Ik heb toen een abbo genomen omdat ik de telefoon los niet kon kopen en ik MOEST m hebben haha :') Ik dnek dat je goedkoper uit ben als je het toestel los koopt en een simonly neemt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:51

Vodafone vind ik ook duur in zn Iphone abbo's.. 50 euro per maand en maar weinig belminuten.. :?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:51

Ik heb overigens geen iPhone abbo, maar de bel sms web variant..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:18

Ik zat te denken wat het nou was met vodafone.. die bel sms web voor 32 euro is prima, maar ze hebben niet de 4s... :\ Altijd wat daar :D
De 5 vind ik qua vasthouden niet zo handig denk ik..
het abb is dan 35 euro pm (200 min en 500 mb) toestelprijs 394 euro

Via gsm web hebben ze wel de Iphone 4S 16, kost 39 euro pm, met een toestelprijs van 253 euro. (500 mb / 400 min)

het iphone5 abonnement via VF is dan goedkoper... *denk*

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:26

Een losse 4s is bij Apple 574, daar doe je dus bij 39 euro pm 16 maanden over om terug te betalen. Maar je hebt bij aanvang van t abonnement al bijna 253 euro bijbetaald!
Een 5 is bij Apple 676, dus doe je iets langer over t terug betalen maar je betaald ook wel 400 euro bij..

Kortom bij een abonnement wordt je gewoon grof geld door de neus geboord.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:34

Wat is het alternatief? Een sim only dus?
Een redelijk sim only abbo van VF is toch nog 22,50 pm, plus 23 euro pm als je het losse toestel verdeelt over 24 maanden, zit je ook aan 45 euro pm?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:39

Maar t toestel is wel van jou, helemaal een iPhone gaat zeker langer dan 2 jaar mee als je er normaal mee omgaat. Wil je perse bij Vodafone blijven? Tele2 heeft bijv sim onlys van iets meer dan een tientje.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:50

Ligt het aan mij of zijn de prijzen van abbo's met iPhone over de afgelopen 2 jaar echt gigantisch gestegen?? Ik vind de prijzen echt absurt!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:50

Shiloh schreef:
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van abbo's met iPhone over de afgelopen 2 jaar echt gigantisch gestegen?? Ik vind de prijzen echt absurt!

Dat id had ik idd ook :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:53

Nee vind ik ook :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:01

WillemYntJee schreef:
Maar t toestel is wel van jou, helemaal een iPhone gaat zeker langer dan 2 jaar mee als je er normaal mee omgaat. Wil je perse bij Vodafone blijven? Tele2 heeft bijv sim onlys van iets meer dan een tientje.

Ik hoor in mijn omgeving / buurt qua bereikbaarheid eigenlijk alleen maar klachten over bereikbaarheid van dat soort providers (ja ze werken met dezelfde netwerken enzo dat weet ik).. dus ja ik zou het liefst bij VF blijven :j

Overigens, het toestel bij VF is dan ook van mij, toch?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:09

Volgens mij doet vf alleen nog maar toestellease.
M'n vriend heeft Tele2 en die heeft nog nooit gezeik gehad.

Prijzen worden inderdaad alleen maar hoger, echt idioot!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:11

Ik dacht dat KPN van de toestellease was..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:22

KPN en HI hebben sowieso ook toestellease :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:24

Hoe kom je erbij dat VF toestellease doet? Zie ik nergens staan..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:30

Ik zei ook volgens mij, dat betekent dat ik t niet zeker weet. Heb zelf een gewoon abo nog bij vf maar zodra dat is afgelopen ben ik d'r zsm weg! Veel te duur.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:32

Ik vraag me af of dat toestellease nou echt goedkoper is. Als je een iphone nieuw koopt kun je er na 2 jaar nog makkelijk iets van 200 euro voor terug krijgen!

Vraag me af of iemand dat al eens heeft uitgerekend.
Prijs van iphone abbo met toestellease - simonly kosten voor hetzelfde aantal minuten/smsjes/mb internet voor de duur van het abbonnement. Ben ik benieuwd wat je nou daadwerkelijk voor het toestel betaald en hoeveel meer of minder dat is dan de waarde van de telefoon zelf.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:35

Shiloh schreef:
Ik vraag me af of dat toestellease nou echt goedkoper is. Als je een iphone nieuw koopt kun je er na 2 jaar nog makkelijk iets van 200 euro voor terug krijgen!

Vraag me af of iemand dat al eens heeft uitgerekend.
Prijs van iphone abbo met toestellease - simonly kosten voor hetzelfde aantal minuten/smsjes/mb internet voor de duur van het abbonnement. Ben ik benieuwd wat je nou daadwerkelijk voor het toestel betaald en hoeveel meer of minder dat is dan de waarde van de telefoon zelf.

Toestellease is zeker niet goedkopen, ik heb het eens uitgerekend. Wanneer je de iPhone 5 los koopt ben je ongeveer 650 euro kwijt, hier neem je een sim only bij met de belminuten die ik heb, dan ben je intotaal ongeveer 900/1000 euro kwijt in 2 jaar tijd. Daarna kan je natuurlijk de iPhone nog voor een flink bedrag verkopen, als je dat er weer afhaalt heb je je sim only abbonement er zo weer uit. Met toestellease ben ik ongeveer 1100 euro kwijt in 2 jaar en is de telefoon niet jou eigendom. Toestellease is alleen makkelijker omdat je niet in één keer een groot bedrag hoeft neer te leggen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:09

Maar dat hoef je toch ook niet als je gewoon een abbonnement neemt met toestel (dus gewoon zonder lease), in 1 keer een groot bedrag neerleggen bedoel ik dan. volgens mij is toestel lease dan ook niet veel goedkoper als gewoon die constructie.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:13

weet iemand waar ik het beste een witte iphone 5 kan kopen + een goedkoop abonnement(ik heb liefst onbeperkt sms'en en internet bellen hoeft echt niet veel zijn)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:15

Uiteindelijk willen alle providers over op toestellease, niet zo gek.. Nóg meer winst maken op zo'n ding wat de hele dag maar een beetje in je broekzak zit of in je hand ligt.. Soms moet je wanneer je een gewoon abbonement neemt ook nog wat geld bijleggen, maar dat is dan wel een stuk minder als bij een los toestel.. De providers die toestellease in hebben gezet hebben geen gewone abbonementen meer.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:16

Gistria schreef:
weet iemand waar ik het beste een witte iphone 5 kan kopen + een goedkoop abonnement(ik heb liefst onbeperkt sms'en en internet bellen hoeft echt niet veel zijn)

Los kopen, met een sim only die je zelf in kan stellen is denk ik het verstandigst :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:25

xStephanie schreef:
Uiteindelijk willen alle providers over op toestellease, niet zo gek.. Nóg meer winst maken op zo'n ding wat de hele dag maar een beetje in je broekzak zit of in je hand ligt.. Soms moet je wanneer je een gewoon abbonement neemt ook nog wat geld bijleggen, maar dat is dan wel een stuk minder als bij een los toestel.. De providers die toestellease in hebben gezet hebben geen gewone abbonementen meer.

Maar een los toestel met sim only is wel altijd nog goedkoper over het geheel genomen. Als je alle kosten op een rijtje legt bedoel ik. Het scheelt niet veel (ongeveer 30-50 euro duurder in abbo met toestel), maar toch, het is duurder.

Nou, als alle providers overgaan op toestel lease dan ga ik ZEKER over op sim only met los toestel. Vind het echt helemaal niks.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:27

Shiloh schreef:
xStephanie schreef:

Maar een los toestel met sim only is wel altijd nog goedkoper over het geheel genomen. Als je alle kosten op een rijtje legt bedoel ik. Het scheelt niet veel (ongeveer 30-50 euro duurder in abbo met toestel), maar toch, het is duurder.

Nou, als alle providers overgaan op toestel lease dan ga ik ZEKER over op sim only met los toestel. Vind het echt helemaal niks.

Ik heb achteraf ook niks met dat toestellease, het is puur omdat ik t geld toen niet had voor een los toestel anders had ik dat zeker gedaan