Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:09

Nou me motor is niet zo motorig als dat ik zou willen.
Is ook gewoon eigenlijk niet echt leuk om mee rond te rijden, aangezien ik ingehaald wordt door (buitenlandse) vrachtwagens op de snelweg.

Heb er 2 jaar mee gereden omdat het handig was voor me ervaring zodat ik nu maar weinig hoef te lessen. Ook waren me benzinekosten naar stage een jaar lang zo een stuk lager als dat ik altijd met de auto moest.
Maar voor me lol een rondje rijden heb ik er nooit mee gedaan :n

(Heb een 125cc motor die niet boven de 90 uitkomt gemiddeld. Alleen met meewind trekt hij het tot de 105 max)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:16

Ah dan snap ik het :D Voor welk rijbewijs ga je nu dan? Met al die nieuwe regels ben ik de weg een beetje kwijt hahaha. Was blij dat ik 25 was toen ik ging lessen :D

Enne, je begrijpt wel dat "me" geen juist bezittelijk voornaamwoord is? O:) :P

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:21

moet ook m'n of mijn wezen, maar op bokt let ik niet zo goed op :')\

Ben nu bezig met A2, wat betekent dat ik straks tot 35 kw mag |o
Had helaas pech toen het examen werd afgelast toen ik al in Utrecht stond vanwege "sneeuw" :brr: (die er nauwelijks was) Dus toen viel ik in de nieuwe regeling :x

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:23

Zoiets had ik wat pagina's terug gelezen idd. Vind het in het topic lastig om bij te houden wie wat nou ook alweer gezegd heeft, mijn geheugen laat me soms in de steek :')

35kw is wel wat leuks in te vinden toch? Volgens mij heeft mijn motor niet heel veel meer dan dat

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:29

Ja klopt. O geeft niet hoor!
Er is inderdaad genoeg leuks. Maar m'n broertje en ik zijn samen begonnen en we zouden samen een motor kopen, omdat het ook goed uitkwam met waarvoor we hem beiden wilden gaan gebruiken.

Dat feest ging dus niet door, en hij heeft nu een motor gekocht die niet terug gezet kan worden naar 35 kw en dat wilt hij ook niet. Hij is hem vol vermogen gewend en zijn vrienden rijden ook allemaal zwaardere motoren. Hij moet flink wat kw/pk in gaan leveren voor mij als wij samen zouden gaan doen.

Dus daar baal ik gewoon van.
Het kost me ook gewoon weer veel te veel geld. Voor dat geld kan ik alweer een andere motor kopen, voor wat me rijbewijs gaat kosten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:33

Kan me goed voorstellen dat je daar van baalt, helemaal omdat het overmacht was ivm het weer. Vind dat ze daar wel wat coulanter mee om hadden mogen gaan.

Heb het ff opgezocht en mijn motor heeft 37kw, nauwelijks meer dus. Maar kom prima mee met de grote jongens hoor :D Alleen topsnelheid lever ik flink op in (hij loopt 170), maar veel harder dan 130/140 rij ik op de snelweg toch niet.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:43

Zijn zat leuke motoren inderdaad! Motorzaak in het dorp heeft een hornet staan die hij wel eerst terug moet schroeven, maar die lijkt me wel geschikt. de Kawasaki z800e is voor als ik de loterij win ;) :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:46

Ik heb een gele kawasaki er6n op het oog :+: nu maar duimen duimen duimen dat hij nog even te koop staat.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:48

Geel :+:

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:49

Geel is altijd goed :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:54

Hij is echt gaaf idd, ik duim met je mee :D

Ik baal echt dat ik een week niet kan lessen. Hopelijk kan ik het nog na 2 weken straks, we gingen echt onwijs goed.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:09

Tuurlijk kan je het dan nog, je zal als je rijbewijs hebt wel eens langer niet rijden :+

Haha meer mensen die gek zijn op geel dus :Y) Ik ben er echt verliefd op aan het worden, nu hopelijk snel een datum voor het avb := Maar verwacht dat hij tegen die tijd wel verkocht zal zijn... Dan staat er wel weer wat anders, maar toch -O-

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:20

Geel is gaaf :#
Gewoon hopen! Er staan er zo ontzettend veel te koop op dit moment, dat moet vast goed komen als je straks je rijbewijs hebt!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:24

Goldie schreef:
Tuurlijk kan je het dan nog, je zal als je rijbewijs hebt wel eens langer niet rijden :+

Haha meer mensen die gek zijn op geel dus :Y) Ik ben er echt verliefd op aan het worden, nu hopelijk snel een datum voor het avb := Maar verwacht dat hij tegen die tijd wel verkocht zal zijn... Dan staat er wel weer wat anders, maar toch -O-

een ER6n is een hele leuke motor, ken iemand die die ook heeft :)
(alleen die heeft wel problemen met de ABS geloof ik...)

ik ben niet zo van het geel. meer van zwart of rood :+ maar ik ga wel vaker tegen de tendens in hier :D (met mijn prachtige hannibal lectar helm)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:26

Goldie schreef:

Kan je hem niet al vast kopen dan? Ik had mijn eerste motor ook al gekocht voordat ik mijn rijbewijs had.
De verkoper had een groot eigen terrein, dus daar zelf ook een stukje gereden om te zien hoe het voelde. Misschien is dat voor jou ook wel mogelijk?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:44

Geel is stoer, maar gaat wel een beetje vloeken met m'n nieuwe jas. Dus gezien de kleur van de kleding wil ik een zwarte motor, het moet wel allemaal een beetje bij elkaar passen :')

Leo, je kan het vast nog. Ik rij nu bijna 3 weken niet ivm vakantie, volgende week vrijdag mag ik weer en ik kan niet wachten.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:51

Jullie allemaal aan het praten over het aankomende weekend met dat mooie weer en ik zit hier in de regen ;( Voor de mensen die gaan rijden, drive safe en veel plezier!

Ik ben van het rood en blauw, mijn cbrtje is ook bloedrood, vind m helemaal top :+: Mn beste vriend heeft nu examen voor 35kw, en mijn duimen draaien echt overuren !

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:59

Spannend!!
Heb nu ook een rode motor en een rood/zwart/wit motorpak. Heb op marktplaats een zwart/blauw motorpak gekocht die als het goed is morgen binnenkomt en dat staat snel goed! Kan op elke kleur motor wel :j

Spannend!!!!
Zat hij ook eerst op A1 of is hij gelijk voor A2 gegaan? (anders kan ik ff uithoren hoe dat examen eruit ziet :') )

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:09

Ik heb een zwart/geel pak dus dat komt goed uit :+

Liselot mijn vriend vind dat ik gewoon geduldig moet wachten en misschien moet ik ook maar weer eens naar hem luisteren voor de verandering :+

Rood en blauw vind ik ook mooi, zwart is ook altijd wel mooi. Maar wil altijd iets aparts :+ :Y)

Zo vond ik het erg leuk om een cross-set helemaal in kleur te hebben :D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 00245e8abb
Maar een gekleurd hoofdstel vinden we ook leuk, word buiten nu vaak wel aangevallen door penny's :')
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=55777AFE

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:11

Hij heeft ook a1 gehad en is zielsgelukkig dat hij nu voor a2 op kan :') A1 vond ie 10x niks en bovendien onveilig, hij is blijer met wat meer vermogen. Hij heeft trouwens de motor ook al staan. Een suzuki v-strom black rhino :D Ik geloof dat die al 35kw had origineel, dus das handig :) Ik zal hem vanavond voor je uithoren Lepry, dan zie ik hem :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:14

O super dankje!
Hij is de eerste die ik "ken" / van hoor die in hetzelfde schuitje zit. Ben erg benieuwd.
Nu eerst maar hopen dat hij slaagt!!! :D +:)+

Gaaf cross setje Goldie!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:28

Dat crossetje is inderdaad erg leuk Goldie! Ik ben ook van de setjes. Zo is mijn motor rood/zwart/grijs maar mijn pak ook, en vond ik laatst een helm met precies dezelfde kleuren. Na de helm vond ik nog een setje handschoenen met die kleuren en nu is het f(b)eest compleet :D Alleen mn laarzen zijn zwartwit, maar dat vind ik dan wel weer leuk :p Nadeel is wel dat ik, als ik een andere motor koop, ook andere zooi wil halen. Anders ben ik powerranger-af en dat kan natuurlijk niet :')

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:36

Anneert schreef:
Westbest, Motor komt uit Belgie, moest nog worden ingevoerd :)

Vandaar :j

Jullie gaan hard :+

Geel <3 O:)

Cross-setje is leuk :) Ik ben niet heel erg van de setjes, maar vind het bij anderen wel leuk om te zien.

nog even een foto van het kinder-motor-pak:

Afbeelding

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:20

Geel is heel gaaf! Vind een nieuwe met gele veer ook zo cool. Mijn vriend heeft hem dus in het oranje (komt wss ook binnenkort te koop) maar helaas geen oranje veer.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:54

Hee ook een micklem Goldie!