Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:02

Hahaha goed na denken om iets te kopen doe ik zeker wel:)
Maar ik heb een huis wat door een dronken aannemer denk ik gebouwd is.
Ik heb zelfs mijn magnetron op moeten hangen met kuilbouten (buitenmuur) en mijn keukenkasten moet ik op een redelijk dunne wand ophangen want anders is er geen ruimte voor (lees zat al in de wc met mijn gat)
De douche muren zijn zo vochtig dat ik daar ook niks mee kan :(
En normaal jaloezienen ophangen met een accu boormachine lukt hier ook al niet want kom niet verder het hout in(de kop van de boormachine blijft staan de rest draaid)
Maar zelfs de jongens die bij de woningbouw werken vinden het al allemaal raar,dat het zo moet haha dus zegt denk ik al genoeg over het huis.

Maar woon er nog wel fijn in en een mooi uitzicht dus nog geen reden om weg te gaan hier :) :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:13

Poeh, jullie gaan snel!
Wij logeren deze week even bij mijn ouders, vandaag is de sleuteloverdracht van het appartement. Dat hebben we gisteren helemaal leeg gemaakt. Komende zaterdag krijgen we de sleutel van ons huis, jeej!
Tot die tijd lees ik bij vanaf m'n telefoon (of op het werk), maar dat schiet niet zo op als jullie zoveel kletsen :P

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:10

Heb trouwens een vraagje voor jullie; we waren gisteravond voor het laatst bij ons nieuwe huis om wat spullen te brengen en toen zag ik dat de verkopers het huisnummer-bordje en de deurklopper hadden verwijderd.
Toevallig gaan zij straks ook weer op nummer 23 wonen en kunnen ze het bordje dus gebruiken, maar toch vond ik het raar... Was verder geen heel bijzonder bordje (ze hadden bijv. een apart naambordje, wat ze uiteraard ook hebben weggehaald, maar dat vind ik ook logisch), dus waarom zou je dat van de muur schroeven?! Mag dat überhaupt wel?

Daarnaast hebben ze ook de deurklopper verwijderd, op de deur zitten nu twee lelijke witte vlekken (waar ze de schroefgaten hebben dichtgemaakt) -O-
Beide zaken werden niet op de lijst van roerende zaken genoemd.
Bovendien zit zo'n deurklopper toch nagelvast en mag je 'm volgens mij niet zomaar verwijderen?

M'n vriend heeft iig al een mail gestuurd. Wij gebruiken het tuinhuis nu als opslag (heel fijn voor ons natuurlijk), en zij mogen na overdracht bij de notaris nog 2 dagen in het huis wonen (fijn voor hen dus). Dus er is best wel veel vertrouwen van beide kanten gemoeid in dit geval, maar ik moet zeggen dat dit soort acties dat vertrouwen wel een beetje beschamen... dan ben ik erg benieuwd wat we aantreffen bij de oplevering, als ze nu opeens dingen gaan verwijderen die niet op de lijst staan...
Zo zouden ze ook drie radiatoren vervangen, ze hadden van die hele oude barokke radiatoren staan die blijkbaar heel duur waren geweest. Maar wij vonden ze niet heel mooi, toen zijn we overeengekomen dat we die zouden "ruilen" voor aantal zaken die wij wel wilden hebben en met de voorwaarde dat ze andere werkende radiatoren zouden terughangen. Ben erg benieuwd of dat dan wel gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:12

Vankje, geloof niet dat je deurbeslag zomaar mag verwijderen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:13

Als je het eraf kan schroeven is het niet nagelvast ;)

Deurklopper vind ik niet meer dan normaal dat je dat mee neemt eigenlijk. Mijn ouders hebben er ook een. Is een heel oud erfstuk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:17

Je moet even in de lijst van zaken kijken Vankje. Ondanks dat het nogal ongebruikelijk is, mogen de mensen het wel meenemen :j Maar dat hadden ze dat wel in de lijst van zaken aan moeten geven, zodat jullie er van op de hoogte waren.
Ik zou er sowieso ff een telefoontje/mailtje aan wagen!

Ik ga ff bezig met mijn spullen via MP verkopen. Ben hopelijk alles kwijt.... scheelt weer gesleep richting Haaksbergen. Krijg er dan niet voor wat we wouden hebben, maar ja weg is weg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:21

Lastig dat ze niet op de lijst staan, maar kan me wel voorstellen dat die snel vergeten worden. Er staat dan dus ook niet op de lijst dat ze achter blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:27

À ik las het niet goed. Gaat om een klopper, niet om normaal beslag

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:30

Ja dat vind ik ook niet onder normaal beslag vallen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:31

Dat zijn idd wel snel dingen die vergeten worden. Lastige situatie Vankje... wellicht gewoon ff overleggen rechtstreeks met de verkopers. Dat werkt meestal makkelijker als met een makelaar tussenbeide. Wel zou ik ff je makelaar op de hoogte brengen :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:39

Sowieso hoort het huisnummer bij het huis! Als zij het nummer mee nemen, moeten ze in het ieder geval voor een ander zorgen! (wij hebben nu 'luxere' nummers, maar hebben het oude nummerbordje nog liggen)
En als ze de klopper eraf halen, is het net zo netjes om de gaatjes dicht te maken en het even over te lakken!
Wel spannend dat het nu bijna zover is! Voordat jullie tekenen, lopen jullie nog een keer door het huis. Dat moet in de staat zijn zoals dat jullie het kochten (of in dit geval met vervangen radiatoren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:52

Klopt. Huisnummers moeten er hangen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:11

Shantal, ik denk dat je meer hebt aan een klopboor machine om je jaloezieën op te hangen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:48

Saffier schreef:
Shantal, ik denk dat je meer hebt aan een klopboor machine om je jaloezieën op te hangen.

:j Bij mijn ouders in huis moet je ook voor alles een klopboor gebruiken, zelfs in de binnenmuren :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:56

Hier ook een binnenmuur die met een klopboor gedaan moest worden.
Boven echter weer muurtjes die op karton lijken :+

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:07

Op zich vind ik het nog niet zo'n punt dat ze de klopper meenemen; maar vind het wel heel vreemd dat het niet op de lijst staat, ze hebben verder nl. wel een heleboel op de lijst gezet (zoals een oud lampje bij de schuur, twee stenen/tegels met emotionele waarde die meegaan & de toiletrolhouder (die blijft :+ ) ).
En als ze het vergeten waren hadden ze toch even kunnen overleggen, dan had ik echt niet moeilijk gedaan. Maar het geeft me een raar gevoel; dat ze nu gewoon dingen beginnen los te schroeven :+

En plekjes even netjes bijwerken had ik ook wel fijn gevonden, maar misschien gebeurt dat nog (al denk ik van niet, denk dat het al een hele klus wordt om het op tijd leeg op te leveren := Ze hebben echt alles op hun ooie dooie gemak gedaan.)

Maar wel heel spannend allemaal ja, nog een paar dagen :):)
Laatste rondje gaan we idd nog doen :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:12

Tja je kan het ook gewoon vragen....... misschien zijn ze het gewoon vergeten. Dat je een rondje loopt met je lijstje door de tuin en schuur kan ik me goed voorstellen en dat je de voordeur daarbij vergeet ook ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:13

Ik heb in mijn oude (huur)huis ook de koperen bel meegenomen :o
En in het nieuwe (ex huur)huis hing ook geen nummerbordje kwamen we later achter.
Had ik misschien achteraf wel bij de woningbouw kunnen vragen, maar we kwamen er pas achter toen bezorgers vertwijfeld voor het huis rondliepen, zo van eh? :?

Ik denk dat de vorige bewoners dezelfde eikel hebben gehad als ik; ik moest meer weghalen dan normaal hoort en ik zie hem nog zo staan "Mevrouw, wij verhuren geen traptreden, zonneschermen of gaskachels, wij verhuren woningen! Weg ermee!"

Wat een zak was dat! ( :o )

Citaat:
Roerende zaken zijn al díe zaken, die niet nagelvast - ofwel, niet aan de woning verlijmd of gespijkerd - zijn.

http://www.welke.nl/lookbook/Welke-Reda ... nde-zaken-

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:42

Ik moet idd alles hier met een klopboor doen hihi, maar het komt wel goed.
Heeft even zijn tijd nodig.

Wat lastig zeg dat ze opeens het bordje en de klopper mee hebben genomen.
En volgens mij hoort een (orgineel) huisnummer bij de woning,als dit voorheen een andere is geweest (dus zelf opgehangen) dan mogen ze dit meenemen, maar moeten ze wel het orginele bordje weer terug hangen.
Maar weet dit niet zeker.
En volgens mij hoort een klopper niet standaard bij een woning.
Maar het was wel zo netjes dat hier nader overleg over geweest zou zijn, het zij met jullie of via de makelaar.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:36

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het kiezen van een kleur Ik ben echt een beetje kleurdoof en wederhelft heeft niet echt kleurgevoel :+ . Ik heb een (donker)bruine, beetje jute achtige, bank een creme kleurig kleed, witte tafeltjes en kastje met (waarschijnlijk) een grijs-achtige vloer; nu doen we alle muren gewoon wit maar willen één muur een kleurtje geven; heeft iemand suggesties?!

@Nicolletje ik moest even grinniken om het "Mevrouw, wij verhuren geen traptreden, zonneschermen of gaskachels, wij verhuren woningen! Weg ermee!" :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:50

Kristie, wil je een pastelletje of echt een knalkleur?
Het eerste wat in mij opkomt is lavendel :)

Nicolle, Wat ik hoor is dat er vaak overlegd word met de nieuwe huurder. Mijn oma (of mijn vader) mocht ook van alles laten staan (gasfornuis, koelkast, vloer), want de volgende huurder vond dat wel handig. Anders had het met 't Goed meegegaan en de had de nieuwe huurder alles zelf moeten aanschaffen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:09

Hihi ja het is wel grappig als je het zo leest maar eigenlijk belachelijk.
Omdat ik een woning had van vóór 2003 (wetswijziging) zonder opnamestaat, moest ik officieel het huis in normale goede staat achterlaten in plaats van in originele staat o.i.d. (want dat viel niet meer te bewijzen).

Volgens het juridisch loket kan de woningbouw het dus niet máken eigenlijk, om dan te eisen dat er dingen die normalerwijze bij een woning horen, eruit moeten en als die er niet uit zijn (boiler, gaskachel, halvemaantjes op de trap, zonnescherm) mij 2000,- euro in rekening te brengen.

Het is goed afgelopen, ik heb wel een paar dagen extra vrij moeten nemen om ALLE zooi eruit te halen, ik was goed pis want ik heb het huis in zeer slechte staat opgeleverd gekregen toen.

Het huis werd na mij gerenoveerd en cv aangelegd dus er kwamen niet meteen nieue huurders, en ook vandaar dat de kachels en boilers eruit moesten, dat wilden ze dus in mijn schoenen schuiven dus, maar de cv installateur zei tegen mij "welnee die oude kachel afvoeren doen wij"
dus die heb ik laten staan.
Wel zonde, was een mooie gaskachel, maar ik heb er bij het betrekken van de woning zelfs overnamekosten voor moeten betalen...

Maargoed diezelfde eikel waarschijnlijk, heeft tegen de oude bewoners van ons huis gezegd dat 'dat lelijke schuurtje' eruit moest (hoorden we later van de buren) en wij baalden als een stekker zonder schuurtje, ze hebben nu expres ook alle elektradraden doorgeknipt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:13

Nicolle, Is dit dan weer een huurhuis? Dacht dat dit koop was, of heb je het van de woningbouw gekocht? :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:23

Taadaaa:
Afbeelding

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:26

Mootje schreef:
Kristie, wil je een pastelletje of echt een knalkleur?
Het eerste wat in mij opkomt is lavendel :).

Ik denk toch het liefst een patelletje... Maar bij de Praxis hadden ze 100.000 soorten pastelletjes :+