E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:46

Ik heb mijn ereader nu een paar maanden, had hem nog niet geconfigureerd met een account. Heb dat afgelopen zaterdag gedaan maar nu heeft hij ineens een paar vervelende trekjes. Soms als ik in een nieuw hoofdstuk bij een boek kom dan maakt hij ineens de lettertype groter (ik heb ze bijna op het kleinst staan, vind ik fijn). Ook moet ik nu, als ik hem uit slaapstand haal, de bladzijde gelijk omslaan en dan weer terug anders valt hij weer terug in slaapstand. Verder kan ik wel normaal lezen. Ook de paginanummers aan de zijkant krijg ik maar niet weg, of ik deze nou wel of niet aangevinkt heb.

Op zich allemaal niet zo erg maar vind het toch vervelend :+ Kan er verder vrij weinig mee want de Kobo is tweedehands. Ik zit er aan te denken om hem weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dan verlies ik een paar fijne functies die je wel hebt als de ereader geconfigureerd is.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:17

Hoi bokkers,

Ik ben op zoek naar een goede e-reader.
Nu is mijn oog gevallen op de
Sony reader PRS T2 of T3
Maar ik zie het verschil niet goed tussen beiden? Op Bol verkopen ze ook de Icarus en heeft 4Gb. Kent iemand dit merk?

Het is voornamelijk alleen om boeken te lezen, hoef er niet zozeer mee op internet.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:23

@amaris: ik ken de Sony niet, maar hij komt goed uit alle tests.
Heeft ie inmiddels al een lichtje? Dat is wel erg prettig. Veel geheugen boeit mij niet zo, een boek neemt niet veel ruimte in en al zet je er 200 boeken op heb je voorlopig genoeg te lezen! Erg veel overzicht heb je niet op de ereader.
Waar je ook op moet letten is hoe je boeken op je ereader kan zetten, dat gaat niet altijd even handig. Het kopen van een boek word je niet makkelijk gemaakt..

Ik heb inmiddels een nieuwe kobo aura! De glo was niet meer te repareren en ik heb mijn geld terug gehad.
Mooi apparaatje hoor! Licht is veel mooier, scherm is een geheel, hij hoeft niet meer elke paar pagina's te verversen, reageert snel. Ik ben blij!
Ook een erg mooi hoesje besteld, ik wist nu waar ik op moest letten

pmarena

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:35

Gefeliciteerd met je Aura *\o/*

Ik blijf mijn Aura HD ook erg mooi vinden, maar heb gisteren een Glo gehaald voor mijn moeder en dat is ook een heel prima dingetje, niks mis mee :)

Ik vind de Aura wel net wat fijner omdat die groter is, leest meer als een echt boek vind ik en het licht kan dus nog iets zachter, erg fijn :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:39

vikki schreef:
Hallo dames, weet iemand van jullie toevallig ook een goede app voor iPhone 4 zodat ik een paar van mijn epubs ook op mijn mobiel kan zetten... ?

Ik heb er nog wel één voor je, volgende keer dat je bij me bent zet ik hem erop voor je :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:00

Weet iemand of je een Nederlandse woordenboek op een Kobo Aura HD kan plaatsen? De Engelse woordenboek is perfect maar niet te gebruiken bij Nederlandse boeken en soms zit daar een woord tussen waarbij vertaling handig is.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:33

Bij mij stond er al een Nederlands woordenboek op bij aankoop, dat vond ik meteen al zo handig in vergelijking met de Sony (T1).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:04

Hier jammer genoeg niet, tenminste ik heb Nederlandse woorden geprobeerd op te zoeken die het niet pakte dus ik ga automatisch uit dat het er niet op staat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:24

Humm.... ik meende dat je kon kiezen welke woordenboeken (talen) je activeerde?

Zou even alles doorlopen in de instellingen als ik jou was, om te kijken of je het kunt vinden :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:47

Ga ik dat straks doen, bedankt :)

Edith; staat gewoon aangevinkt..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:56

Voor mijn moeder heb ik laatst de kobo aura HD aangeschaft, maar wat een mooi apparaatje is dat zeg! Je kunt wel zien dat de ontwikkeling van e-readers sinds ik de mijne heb aangeschaft bepaald niet heeft stilgestaan :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:58

Als ik ooit weer een nieuwe koop wil ik er ook zeker een met licht. Het is nu aardig grauw buiten en als ik op de bank zit thuis waar wat meer schaduw is kan ik het al bijna niet lezen. Al moet ik wel zeggen dat ik de letters altijd redelijk klein heb :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:05

Ik denk dat ik binnenkort over ga op een Aura HD :) mijn moeder is er enorm blij mee :D
Eerst even de verhuizing en aankoop nieuwe pony regelen en dan ga ik kijken voor een nieuwe Ereader. Denk dat ik mijn T2 te koop ga zetten :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:56

Het is een aanrader!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:08

Ik heb mijn T1 als reserve-reader bewaard, en soms leen ik hem uit aan vrienden om te laten zien dat het écht heel fijn is :)) .

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:39

Hoi, ik heb nu mijn iPad mini(ben er helemaal verliefd op en echt heel handig!) en vroeg me af of jullie goede paardeboeken kenden in e-versie? Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niet echt iets vinden. Ben wel het longeren met lammert Haanstra tegengekomen, leek me ook wel iets.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:01

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:11

Oké is goed, bedankt!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:36

Aria_zz schreef:
Hoi, ik heb nu mijn iPad mini(ben er helemaal verliefd op en echt heel handig!) en vroeg me af of jullie goede paardeboeken kenden in e-versie? Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niet echt iets vinden. Ben wel het longeren met lammert Haanstra tegengekomen, leek me ook wel iets.

Hier was eerder ook nog een topic over geopend, misschien even via de zoekfunctie gaan zoeken :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:49

C_arola schreef:
Aria_zz schreef:

Hier was eerder ook nog een topic over geopend, misschien even via de zoekfunctie gaan zoeken :)

Oh echt, ik ben niets tegengekomen. Weet je toevallig nog een woord uit de titel?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:16

Ik heb je een pb gestuurd om het hier ontopic te houden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:17

Mijn Sony e-reader is vastgegaan bij het openen van een boek. Met geen mogelijkheid meer los te krijgen. :\ Reset werkt niet, op de laptop aansluiten niet.

;(

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:57

Balen Mandyy! Heb je nog garantie? Mijn Kobo glo is ook overleden op die manier.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:03

Ik lees ook erg veel, maar dat doe ik nu op m'n iPhone 5. Ik wil binnenkort ook iets groters aanschaffen, maar ik zit te twijfelen tussen een iPad of een ereader :\ wat raden jullie aan?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:06

Als je veel gaat lezen raad ik toch een ereader aan, die vind ik veel prettiger om op te lezen dan een iPad. Ik weet niet of je lid bent van de bibliotheek? Zo ja dan kun je daar ereaders lenen om te kijken hoe je het lezen vind.

Ik ben nog steeds erg blij dat ik voor de Kobo Aura HD heb gekozen, vind 'm heerlijk in gebruik :)