Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:08

Ik zou ook droger en wasmachiene naast elkaar zetten met daarboven een werkblad en dan kastjes ophangen. Als je hoge muren hebt kan je nog altijd daarboven kastjes bijhangen zodat je toch opbergruimte creëert.

Is hier iemand die een retro interieur heeft? Ik zie ongelooflijk graag retro en zou graag eens zien hoe anderen dit interieur verwerkt hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:14

Als ik het goed zeg, was er afgelopen weekend een huiskamer en slaapkamer gedaan bij Eigen Huis en tuin en is dat terug te zien op de site!?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:14

zo ik kom ook weer even kijken :) heb de muur helaas bij lange na nog niet af, even geen zin gehad en moest ook nog veel andere dingen doen!
wbt drempels, ik heb die van de woonkamer er wel uitgehaald, het laminaat loopt daar in de lengte dus dat maakt het gewoon groter. in de slaapkamer ligt ie er wel nog in.
ik heb wel weer het een en het ander toegevoegd aan mijn interieur. ben nu even aan het opruimen en poetsen (nu heel ff rookpauze ;-)) dus zal zo eens even nieuwe foto's maken en hier posten! hebben jullie weer wat te kijken.

Retro in het interieur vind ik ook heel erg leuk. maar dan meer van, gewoon hier en daar een retro elementje!

wasmachine en droger zou ik ook naast elkaar zetten. ik denk dat dat ook rustiger oogt. werkblad erop en kastjes erboven. kun je evt ook nog je was opvouwen daar!
vriezer heb ik ook in de schuur staan. was al een tweedehansje en doet het nu al ruim vier jaar prima!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:31

Ik heb ook alle drempels eruit gehaald, waren van die hele oude lelijke dingen.
Op de plaats van de drempels liggen er nu alluminium strips onder de deuren, volgens ons pap moest dat?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:44

ik heb er geen idee van of dat moet of niet??? waarom? ik heb dat niet hoor...

nu hier wat kiekjes. op een eerdere pagina staan foto's van hoe het eerst was. zijn maar kleine aanpassingen maar vind het meteen een stuk leuker kijken :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:49

Ik heb ook geen idee waarom, maar ben die dingen maar gaan kopen toen ik die opdracht kreeg. :+

Ziet er idd gezellig uit!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:57

Misschien vanwege eventuele tocht?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:03

nou, als je de drempels eruit haalt en laminaat door legt ligt het door de ondervloer bijna even hoog als de drempels toch? en dan zou ik eerder denken aan een tochtstrip aan de deur dan aan een strip op de vloer. dat lijkt me toch weer minder mooi. of ziet het er wel mooi uit alsjemenou?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:05

Dan kun je er beter tochtstrips onder plakken.
Zal het eens vragen waar ze eigenlijk voor zijn.

Edit: Ik vind het wel mooi ja! Breekt het een beetje. Maar zonder was ook mooi geweest.
Zit te bedenken of de overgangen wel mooi doorgelegd zijn, misschien was het om die te camoufleren? :=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:42

Wasmachine zou ik sowieso iets van de grond zetten. Ik merk nu vaak dat het behoorlijk lastig is met het leeghalen van de filter en de wasmand past er niet onder wanneer ik de deur open doe haha. Droger staat erop, is wel heel fijn. Hier kan hij er ook niet naast ivm buizen die de vloer ingaan voor de vloerverwarming.

Wij hebben ook een 300 liter vriezer in ons losstaande, houten, niet geisoleerde schuurtje :') staat er al 3 jaar, gaat prima!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:15

Leuk, al die verschillende stoelen! En je koeienvacht is helemaal geweldig :D
Ik heb zeker 2 cm aan de onderkant van mijn deuren tot de vloer. Ik heb nooit een deur dicht (alles staat wijd open) dus tochtstrips zijn overbodig :)

Ik heb nog nooit een filter schoongemaakt van de wasmachine :')
Ik heb de droger op de wasmachine staan in een apart hokje. Daarboven nog 3 planken met wasmiddelen, strijkbout en een giga hoeveelheid wcpapier en keukenrol! Ik moet alleen wel altijd een krukje pakken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:55

Zit die aluminium strip óp je vloer, of tussen je laminaat..... je hebt nl. dat soort strips (maar dan vaak in de kleur van je laminaat) als breker.... dan lijkt het doorgelegd, maar is het niet zo. Vervangt dan je drempel als het om grote oppervlaktes gaat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:59

Dit is onze wasmachinekamer in aanbouw ;)

Afbeelding

Afbeelding

Links een hoge keukenkast en rechts 2 kleintjes. In het gat ertussen staan nu de wasmachine en droger naast elkaar.
Komt nog blad overheen en misschien nog plankje aan de muur ofzo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:59

Filter schoonmaken........ uhhhhhh := := Misschien moet ik dat na 6, misschien 7 jaar ook eens doen ja :=

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 06:16

wauw wat een ontzettend mega mooie ruimte voor je was spullen!!!dat is zo ongeveer mijn slaapkamer...haha!!

filter is bij alle machines verschillend, bij mij is het gewoon een dop die ik laatst ook na een aantal jaar pas openmaakte...kwam enkel een klein beetje troebel water uit! wel heb ik vaak viezigheid in die rubbberen "band" zitten in de opening van de machine.....die maak ik eens in de maand ofzo ff schoon!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:00

Manzano, wat een schitterende waskamer!
Vind je laminaat ook erg mooi!
De pluizenfilters van de droger haal ik na iedere droogbeurt leeg. Het filter van de wasmachine ongeveer 1x per jaar.

Kreeg gister een mail van onze makelaar. Of we over een paar weken mee willen doen met de openhuizenroute. Zit er echt zo over te twijfelen. Zou zoiets nu wel of niet iets opleveren?!?
(en kunnen de honden dan die dag wel of niet thuis blijven?!)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:37

manzano schreef:
Zit die aluminium strip óp je vloer, of tussen je laminaat..... je hebt nl. dat soort strips (maar dan vaak in de kleur van je laminaat) als breker.... dan lijkt het doorgelegd, maar is het niet zo. Vervangt dan je drempel als het om grote oppervlaktes gaat.

Denk dat dat het zijn!
Ze hadden ze alleen niet in een kleur die op mijn laminaat leek, dus heb maar zilveren meegenomen. Past weer bij de rest van de in inrichting.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:44

Dank je voor jullie tips :)
Manzano, wat een grote wasmachinekamer zeg! Heerlijk!
De buren hebben hem ook naast elkaar staan, werkblad er boven en kastjes erboven. Zag er erg handg uit! Behalve dan dat ik niet zo groot ben en telkens een trapje moet pakken om in de kastjes te komen, haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:44

Tnx!! Het is ook gewoon een slaapkamer die we hebben opgeofferd hoor :=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:15

Wij hebben 2 duitse doggen en als wij hun kleedjes wassen, dan moet ik direct het filter leeghalen, anders doet 'ie het niet meer :\ :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:50

*gaat filter wasmachine vanmiddag doen*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:50

:D

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:51

Ik kom even binnen vallen.

Wbt de strip onder je deur in het laminaat. Laminaat kan je doorleggen tot ongeveer 7m, zonder problemen.
Om te voorkomen dat laminaat bol gaat staan of teveel gaat werken plaats je een delitatie strip onder de deur. Hiermee verbind je de 2 delen laminaat weer met elkaar.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:32

waar zit dat filter van de wasmachine dan? :o?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:34

Als het goed is zit er een klepje aan de voorzijde onderin je wasmachine :)