Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:50

Oke dank je wel.

Ja heel stom dat ik dat allemaal niet weet maar ja voor de eerste keer op me zelf wonen. Heb er weinig ervaringen mee gehad tot nu toe. :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:00

Dat leer je allemaal vanzelf wel :)

Voor mij is het ook de eerste keer hoor ;) . Alleen van die verfstaaltjes dat wist ik bijvoorbeeld wel haha.

Nog een paar tips, als het appartement voor jullie is;
- Maak een duidelijke begroting, wat wil je waaraan uitgeven. Maak gebruik van folders, prijzen in winkels en internet en schat liever iets te ruim dan iets te weinig.
- Maakt een planning met wat je allemaal wilt doen en deel die in in weken, wat wil je in de eerste week afhebben etc. Doe het in zo klein mogelijke stapjes.
Voorbeeldje: Wij hebben de trap die geschilderd moet worden, in onze planning stond dan echt: Trap schuren, trap kitten, trap gronden, trap schuren, trap aflakken.
En dan verspreid over verschillende weken, want je doet het natuurlijk niet allemaal in 1 week :+
Door zo'n overzicht te maken ben je je heel bewust van welke kleine dingen er moeten gebeuren en hoelang je ermee bezig denkt te zijn.
- Ga alvast bedenken welke personen je 'nodig' hebt, moet er elektra geregeld worden -> regel een elektricien, wil je leidingen omleggen -> regel een loodgieter etc.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:48

Staat er voor de begroting niet ook al ergens een lijstje in dit topic?
Staat me iets van bij dat we het daar al wel eens over hebben gehad.

Het appartement was toch iets van 90/95 m2? dat is zeker wel groot genoeg, ik heb hiervoor in een appartement van 70 m2 gewoond en nu wonen we in een huis van ca. 50m2 met hond en dat past ook prima, je wordt vanzelf creatief met ruimte.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:56

Geen idee, ik kan het me niet herinneren, misschien in een van de voorgaande delen?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:18

Ja ik heb even gezocht, maar was toch best globaal, iets over begrotingen en het reserveren van een bepaald percentage van je gehele budget voor onvoorziene zaken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:29

Dat is natuurlijk sowieso altijd slim, en zorgen dat je ook nog wat geld overhoudt, aan het eind van de rit :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:54

Goede tip indd. Super.
Hoop echt op een positief bericht maandag of dinsdag en dan gaan we gelijk aan de slag. :)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:06

wat een leuk topic! Ik heb tot nu toe zitten meelezen. Ik ben aan de slag gegaan met m'n keukentje. Het is nog niet helemaal af. Zal eens wat foto's plaatsen van hoe het eruit zag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het paneel dat tussen de kasten zat weg genomen alsook het paneel aan het vuur. Daar gaan we nog tegels plaatsen. De muren zijn geverfd (combi limoen groen - Wit) en ook het plafond en de lijsten zijn opgefrist met een nieuw laagje wit. Omdat ik toch maar alleen ben en m'n vriend af en toe hier is heb ik een kleinere tafel gekocht en de hoek waar de keukentoestellen stonden is leeg gemaakt.
Nu moeten alleen nog de tegels geplaatst worden en de Kastdeurtjes worden voorzien van witte glansfolie om ze een frissere look te geven. de gordijnen heb ik weg genomen (waren van de vorige huurster) en daar komt een wit transparant vouwgordijn.

Dit is het resultaat tot nu toe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:30

Ziet er een stuk frisser en opgeruimder uit Willeke!

De stucadoor is begonnen! Alleen heel raar, ze hebben de muren alleen om en om gedaan en dan dus elke keer een muur overgeslagen, heel apart.. :+ Of is dat normaal?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:33

Willeke, Ik ben benieuwd hoe de keuken eruit ziet als hij helemaal af is. Hij ziet er nu al opgeknapt uit!
Destino, Zo heb ik het nog niet gezien :n Misschien heeft het te maken met het vocht dat in het stucwerk zit?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:08

Willeke dat ziet er al heel anders uit, ben idd ook benieuwd als hij als af is.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:41

Hallo allemaal ...
Ben dit topic ook al vaker tegen gekomen , en heb nu de knoop door gehakt .
Ik ben een enorme fan van voor en na klus foto,s , kijk ook heel graag klus programma,s op tv .
4,5 jaar geleden heb ik in Duitsland in een appartement gekocht , en woon daar met veel plezier .

Hier een paar foto,s :

Het eetgedeelte .

Afbeelding

Woonkamer :

Afbeelding

Afbeelding

De keuken :

Afbeelding

Sinds een paar weken heb ik nieuwe meubels , nu staat het kompleet anders dan voorheen .
Het een en ander moet ook weer opgehangen worden , het is dus nog wat kaal aan de wanden .
Na 4 jaar waxine lichtjes stoken zou er opnieuw geschilderd moeten worden . Maar ik weet niet of ik weer rood op de wanden wil , of een ander kleurtje , of toch behang.
Misschien heeft een van jullie nog goede tips :D

@ Willeke ....een heel verschil *\o/*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:00

leuk huis ditano!

wat een verschil dat groen, heel leuk!

ons huis gaat edd in de verkoop en we gaan woensdag een ander huis bezichtigen.
hopen op een snelle verkoop.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:25

Destino schreef:
Ziet er een stuk frisser en opgeruimder uit Willeke!

De stucadoor is begonnen! Alleen heel raar, ze hebben de muren alleen om en om gedaan en dan dus elke keer een muur overgeslagen, heel apart.. :+ Of is dat normaal?

Dat is normaal :j Schijnt te maken te hebben met het maken van de hoeken en dat ze zichzelf anders in de weg zitten ivm eventueel stoten.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:27

Mootje, heb het nagevraagd, het schijnt te zijn zodat ze de hoeken beter strak op elkaar kunnen maken..

Leuk huis Ditano! Ik heb geen echte tips voor je.. Zou zelf wel voor iets anders dan rood gaan, dat geeft al een compleet andere look :) .

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:27

Oh haha Maud was me voor :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:28

Destino, Maken ze geen gebruik van hoeknaalden, dan?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:11

Bedoel je die stucstrips aan een buitenhoek? Die gebruiken ze :) Maar dit gaat om de binnenhoeken heb ik begrepen..
Of bedoel je dat niet :+ ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:22

Destino, die bedoelde ik inderdaad :j mijn stucadoor had alleen een ienieminie stuk te stuccen, dus die ging in 1 ruk door.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:51

Ik lees al een tijd mee in het topic, en heb eindelijk even de tijd genomen om de foto's van onze verbouwing te verkleinen.

Wij zijn nu een jaar bezig met de volledige renovatie van ons droomhuis. We renoveren eerst het bestaande woonhuis zodat we kunnen verhuizen, en gaan over een paar jaar een aanbouw realiseren en de huidige garage afbreken en op een andere plek een nieuwe (grotere) garage bouwen. Daarna is pas de tuin aan de beurt.
Het huisje is van 1928 en er hebben tot nu toe pas 2 generaties in gewoond.

Zoals het was vorig jaar:
Voorkant (perceel loopt rechts tot aan de schutting en links inclusief de grote struiken)
Afbeelding

Achterkant met kippenstalletje aan de linkerkant. (op de originele bouwtekeningen uit 1928 staat dit ook benoemd als kippenhok :D )
Afbeelding

Woonkamer (dit is nu de keuken)
Afbeelding

Nog een stuk woonkamer
Afbeelding

Hal met trap
Afbeelding

De oude voordeur (dit was zo'n deur met losse bovenkant, er zat niet eens een slot in :+ )
Afbeelding

1 van de oude slaapkamers
Afbeelding

De oude keuken
Afbeelding

Woonkamer nu (met keuken aan de voorkant)
Afbeelding

Woonkamer van de andere kant genomen, met uitzicht door de openslaande tuindeuren op de wei. Hier ligt net onze nieuwe tegelvloer, met vloerverwarming eronder.
Afbeelding

De punt in het plafond van de woonkamer - dit blijft ook open en het is de bedoeling om er 2 opvallende lampen in te gaan hangen :)
Afbeelding

Trap 1e keer gespoten
Afbeelding

Stukje badkamer (uiteindelijk wordt dit 2e badkamer, omdat er in de geplande aanbouw een grotere badkamer komt). Leuke is dat als we straks rond half 11 staan te douchen, we in de volle zon staan doordat we er een groter veluxraam geplaatst hebben *\o/*
Afbeelding

Nog een stukje badkamer
Afbeelding

En ons uitzicht vanaf de overloop boven, door het nieuwe velux-dakraam :D. In de wei staan onze pony's. De stal is inmiddels ook verplaatst naar de tegels rechts achterin de wei - waardoor ze een inloopstal hebben.
Afbeelding

We hebben nog een maandje te gaan voor we kunnen verhuizen. Het is nu wachten op de stukadoor en daarna kunnen we in redelijk rap tempo alles afronden. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:56

Wauw, dat is een heel ander huis geworden!!

De auto keuken is sprekend onze oude keuken thuis. :LD
Zelfde kastjes en tegeltjes enzo.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:01

hoi dames

ben er even tussen uitgeweest
vakantie, hoop moeten regelen met werk enzo

ik ga eerst maar de hele boel even bijlezen, heb in iedergeval al een hele hoop mooie foto;s vootbij zien komrn

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:02

Leuk topic .... :D

Thanks allemaal , ben ook erg blij met mijn appartement .

@ Destino , na 4,5 jaar wil ik ook wel wat anders . iig een zachtere kleur .
Als ik vakantie heb zal ik eens rond gaan snuffelen .

Wat een leuk huisje Maud_82 ...en wat hebben jullie al veel gedaan +:)+
De woonkamer is mooi ruim zo .Ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat .

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:12

Thanks voor de leuke reacties! We hebben er ook ontzettend veel aan gedaan. Er zijn een paar oude elementen gebleven: de oude deuren van boven hangen nu beneden - maar dan wel helemaal opgeknapt, de oorspronkelijke bogen in de woonkamer, de originele trap helemaal opgeknapt en we hebben overal nieuwe kozijnen geplaatst maar dan wel in de oorspronkelijke stijl.
De vorige bewoner was timmerman van beroep, dus alle hout wat in het huis zat was erg degelijk, vandaar dat we dus oa de deuren en de trap wilden laten zitten.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:04

Mooi opgeknapt Maud! :)
Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het klaar is!