[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:28

Relaxed schreef:
MISTRAL94 schreef:
Welk dorp gaat dat om? De huizenmarkt is gestagneerd dus de huizenprijzen zakken. Ik heb al heel wat vrijstaande woningen gezien (misschien moet daar wel het nodige aan gebeuren) Maar een paar jaar geleden zag ik geen vrijstaande woningen onder de 200.000 nu staan er behoorlijk wat te koop her en der.

Vries is wel 1 van de duurdere dorpen hoor :j Meer richting oost drenthe, richting stadskanaal en achter borger, daar kost het allemaal geen drol :n

Ja in Vries kun je geen vrijstaande woning voor 2 ton kopen. De goedkoopste vrijstaande huizen zijn vanaf 2,5 ton, maar dat is voor echt een klein vrijstaand huisje.

Hoe verder we naar het oosten gaan, hoe goedkoper het wordt... Hoogezand, Stadskanaal etc zijn goed betaalbaar en daar kun je voor 2 ton wel een vrijstaand huisje kopen. Echter is dat met een straal van 15 km vanaf Vries niet haalbaar.. (en in Vries zelf helemaal niet)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:33

Vries is wel 1 van de duurdere dorpen hoor :j Meer richting oost drenthe, richting stadskanaal en achter borger, daar kost het allemaal geen drol :n[/quote]

Ja in Vries kun je geen vrijstaande woning voor 2 ton kopen. De goedkoopste vrijstaande huizen zijn vanaf 2,5 ton, maar dat is voor echt een klein vrijstaand huisje.

Hoe verder we naar het oosten gaan, hoe goedkoper het wordt... Hoogezand, Stadskanaal etc zijn goed betaalbaar en daar kun je voor 2 ton wel een vrijstaand huisje kopen. Echter is dat met een straal van 15 km vanaf Vries niet haalbaar.. (en in Vries zelf helemaal niet)[/quote]

Jeetje.... spotgoedkoop! Hier gaan de vrijstaande woningen (met bijv. 600kuub inhoud) weg voor 1,3 miljoen....

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:24

Met een klein vrijstaand huisje voor 2,5 ton bedoel ik een huisje met 110 m2 (wij hebben zelf 95 m2 in onze tussenwoning)..
'normale' vrijstaande huizen kosten bij ons 4, 5, 6 of ton (zonder land).
Das nog niet veel in vergelijking met de randstad, maar toch te duur voor mijn portemonnee :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:35

Gesprek met de makelaar was heel positief! Nu kijken wat de verkopers hiermee gaan doen *\o/* :):)

_Pilipa_

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:29

Goed nieuws dus!!!! hopen dat er wat goeds mee gaan doen!!! :d ik duim alvast

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:28

Dank je wel, zal nu helemaal spannend worden de komende week :j Maar ik heb goede hoop.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:31

avond!

Heb nog niet alles bijgelezen maar bij ons nog niks geen enige interesse maar nu staat het huis ook maar een week op internet (en nog niet eens een week op funda) maar het schiet niet op in ieder geval :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:35

Hihi Pashon, niet zo ongeduldig :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:03

Olaaa... geen internet tot 27 aug -O-

Leuk hoor verhuizen :=

Morgenavond slaapdienst, dan zal ik jullie ff updaten :P
Nu avonddienst en heel druk met rapportage :o

:wave:

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:19

Een week is ook wel heel kort ;-) De gemiddelde huizen staan tegenwoordig wel heel wat langer te koop ...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 02:56

Gister werd ik gebeld door ene makelaar of we nog interesse hebben in de woning die we hebben gekeken via hun. Nou op zich wel, maar laat maar zweten, dat doe ik ook nog even zolang ik wacht op contract onderhandelingen, haha

Dat huis staat al ene tijd te koop, maar nu bij een andere makelaar. Echt een verkoop mannetje. Hij bewerrde dat ie pas in de verkoop was, maar dat is bij hun ja. Hij staat al veel alnger te koop, dus laat me niet opjagen en we drukken straks de prijs mooi.

pashon, rustig aan. Het is natuurlijk wel zo dat mensen ook ontzettend veel keus hebben op het moment en rustig aan doen. Er komt vast wel iemand. beter 1 koper, dan 10 kijkers, toch?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:29

monique is dat jullie huis die je in je onderschrift hebt staan? :wow:

superpony dat is ook zo, maar we zijn 3 a 4 mnd ook al bezig geweest en toen hadden we hem in de stille verkoop en toen hadden we een koper helaas heeft vriendlief zich toen terug getrokken, dat bod was aanzienlijk hoger als waar die nu voor te koop staat |( maarja weet alles eens van te voren.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:19

Waar ik moeilijk kan achterkomen is het percentage dat een verkoopmakelaar krijgt bij verkoop huis.

Mijn moeder heeft ooit toen hun huis in de verkoop ging een rondje gebeld, maar ze wilden het niet aan de telefoon vertellen.

Misschien kunnen jullie mij een idee geven hoeveel jullie makelaar vraagt?

Dat zou ik erg fijn vinden.

Van internet wordt ik ook niet veel wijzer.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:20

Wij betalen een vaste prijs van bijna 1.000 euro, was de courtage niet ergens tussen 1 en 2% van de verkoopprijs over het algemeen?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:22

ja zoiets dacht ik ook, tussen 1 en 2%

hebben jullie wel een 'gewone' makelaar veerledec? maar dan eentje die met vaste courtage werkt? of hebben jullie bijv alleen maar een 'internetmakelaar'?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:23

Abeltje77 schreef:
Waar ik moeilijk kan achterkomen is het percentage dat een verkoopmakelaar krijgt bij verkoop huis.

Mijn moeder heeft ooit toen hun huis in de verkoop ging een rondje gebeld, maar ze wilden het niet aan de telefoon vertellen.

Misschien kunnen jullie mij een idee geven hoeveel jullie makelaar vraagt?

Dat zou ik erg fijn vinden.

Van internet wordt ik ook niet veel wijzer.

Mijn aankoopmakelaar krijgt 1,25% als hij ons aan een woning helpt. Hij krijgt 1% als wij zelf een woning vinden, en hij alleen de papieren etc regelt. Maaaar dit is nog wel excl 19% btw. Hij werkt op no cure no pay basis.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:23

Makelaarsland, dus dat is inderdaad via internet. Je doet dan zelf de bezichtigingen, dat is wel het belangrijkste verschil.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:38

veerledec hoe werkt zoiets dan?
vind het zelf nogal onproffesioneel als ik eerlijk ben :o

bij ons is het inderdaad 1% van de uiteindelijk koopsom.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:42

Ik zou dat niet willen, zelf de bezichtigingen. Ik zou het lekker anoniem willen houden, zou de op/aanmerkingen ook niet graag horen.

respect dat jij dat kan veerledec!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:42

Precies hetzelfde als een gewone makelaar volgens mij? Er is iemand langsgekomen voor een taxatie etc, we konden zelf de inhoud van de brochure samenstellen en de foto's maken. Maar als je dat wilde kon er ook een fotograaf langskomen, dat moest je dan apart betalen (120 euro geloof ik). Je krijgt een bord, posters, kaartjes etc. Brochure krijg je vervolgens aangeleverd en moet je zelf printen. Mapjes om ze in te doen krijg je. Vervolgens kom je op Funda. Zij geven door als iemand is geïnteresseerd in een bezichtiging. Zij doen ook een follow up als er een bezichtiging is geweest. Onderhandelingen + contracten gaat ook via hun. Je betaalt minder dan bij een 'gewone' makelaar maar je betaalt wel vooraf, dus niet pas bij verkoop.

Edit: Mijn vriend heeft een eigen zaak en kan dus in principe 'altijd' als mensen een bezichtiging willen. Als we allebei fulltime zouden werken zou ik het ook niet doen, dan kost het je al snel iedere keer een vrije (mid)dag. En het is in principe mijn huis, maar mijn vriend doet dus de bezichtigingen. Hij laat ze ook een rondje alleen doen, kunnen ze dan tegen elkaar zeggen wat ze allemaal niet mooi vinden, mochten ze zich bezwaar vinden om dat te doen bij de 'eigenaar' :P.

Ik heb zelf ook een rondleiding gehad van de eigenaren bij het huis waarin we nu zijn geïnteresseerd, omdat dat een open huizen route was. En ik moet zeggen, dat was echt 100% beter dan het rondje van de makelaar dat we daarna ook nog hebben gehad. Ik wist meer dan de makelaar van het huis....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:45

Pashon schreef:
veerledec hoe werkt zoiets dan?
vind het zelf nogal onproffesioneel als ik eerlijk ben :o

bij ons is het inderdaad 1% van de uiteindelijk koopsom.

Waarom vind je dat onproffesioneel? Ik vind dat het je vrijheid geeft. Ik maak ook liever zelf de bezichtigings afspraken (en ik heb er al heel wat gemaakt ). De aankoopmakelaar schakel ik pas in als ik de woning interessant vind en voor een tweede bezichtiging wil. Hij hoeft echt niet elke keer mee, sfeer proeven doe je zelf, de nuchtere kijk heeft de aankoopmakelaar. Overigens wil de aankoopmakelaar liever wel dat alles via hem loopt, maar helaas ik ben de baas }>

edit; sorry ik begrijp het verkeerd. Veerledec verkoopt zelf haar huis. Ik dacht andersom

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:46

Citaat:
monique is dat jullie huis die je in je onderschrift hebt staan?

Ja :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:48

kijk veerledec dat hebben wij dus niet. wij hebben een fotograaf gehad die juist verstand heeft van het fotograveren van huizen in de verkoop, tevens is ze ook binnenhuis architect en geeft de nodige "verkooptips" qua inrichting.
Zij doen alles voor ons, wij geven enkel onze goedkeuring.

Sorry wil je niet aanvallen, maar zou hier zelf nooit voor kiezen.
Klinkt in mijn ogen onproffesioneel en geloof niet dat als ik bij iemand een huis kom kijken ik het zo zou warderen als de verkopende partij het allemaal zelf doet. Tuurlijk het gaat om het huis zelf maar het bewerkt wel je eerste indruk.

Hoe bedoel je bezichtigings afspraken? bedoel je voor het verkoop van je huis of voor het kijken van een huis?
Voor de verkoop van ons huis word eerst met ons overlegd wat ons past qua kijkers en voor het kijken van een ander huis bepalen we ook alles zelf, hij helpt ons wel met de nodige zaken gezien wij naar Duitsland gaan maar de afspraken maken we zelf en het kijken doen we de eerste keer ook zelf pas als we verder willen met een huis schakelen we hem in.
Wij zijn ook gewoon eigen baas en we bepalen alles.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:49

MoniqueT schreef:
Citaat:
monique is dat jullie huis die je in je onderschrift hebt staan?

Ja :D

KANONNE!!!! ikke willen hebben!!! :wow: jeetje mineetje dat is toch niet normaal meer.
Dat zwembad is die voor paarden of voor jullie zelf? *hele grote jaloers!!!!
Vind het echt een super huis nouja vooral de stallen enzo, al geloof ik wel dat ik het wat anders ingericht had maar dat is uiteraard smaak gebonden.
Wat doen jullie precies als ik vragen mag?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:51

Eh, wat we doen? Eigenlijk niet zo veel meer, maar we hebben in het verleden wel een paar bedrijven goed kunnen beëindigen. We vertrekken hier trouwens om gezondheidsredenen, zo'n groot huis met zwembad en stallen is heel mooi, maar als je het niet meer kan onderhouden vanwege je gezondheid moet je keuzes maken.

We gaan naar Spanje :-)

Trouwens, hoop niet dat iemand paarden in het zwembad wil doen, zo sterk is het trapje nou ook weer niet :P