Die van mij heeft alleen een onboard toetsenbord trouwens, geen externe. Typen gaat dus niet zo handig Ik heb hem nog niet met wi-fi gebruikt.
Boras
Geplaatst: 30-12-11 21:49
Ik kan me dan ook melden als e-reader reader In eerste instantie wilde ik de papieren boeken niet opgeven, maar ik ben blij dat ik de stap heb gezet Ik zocht een betaalbare e-reader puur voor het lezen van boeken en het is de iriver story hd geworden. Ik ben er erg tevreden mee.
Alleen de originele hoes die ik had besteld, stonk zo doordringend en chemisch dat ik er hoofdpijn van kreeg. Die is dus helaas retour gestuurd.
Siamsmeesje
Geplaatst: 30-12-11 21:51
Die van mij ook, een android-toetsenbord. En met een stylus (over van m'n Nintendo DS) werkt het een stuk lekkerder dan met m'n blote vingers
Margee
Geplaatst: 31-12-11 10:19
Ik ga het eens uitproberen. De weinige keren dat ik het probeerde, was een slak een raceauto.....
Ik lees ook gewoon in bad met mijn ereader Ik ben uiteraard wel voorzichtig ermee, zodat hij geen duik maakt onder water.... maar verder zie ik niet zoveel problemen eigenlijk Wifi heb ik er ook op, maar dat is niet heel gebruiksvriendelijk bij mij. Heb er wel eens op geinternet, maar sinds ik een smartphone heb, gebruik ik mijn ereader daar nauwelijks meer voor
Siamsmeesje
Geplaatst: 31-12-11 15:03
Ik heb een kleuren-ereader, en dat is zeker met internet wel lekker. En zonder smartphone, is m'n readertje voor mij echt een oplossing :J
MonaLieske
Geplaatst: 31-12-11 16:47
Ik heb een ereader voor Kerst gehad. Grote verrassing, haha. Ik was er eigenlijk altijd op tegen en ik moet zeggen dat ik het gevoel van een boek wel mis, net als de geur en mooie kaften die zo leuk in je boekenkast staan. Maar goed, ik zie ook wel steeds meer voordelen. Ik heb hem gehad omdat ik een paar maanden naar het buitenland ga en niet bepaald ruimte voor boeken in mijn koffer heb, dit ding is wel ideaal om mee te nemen! Het is ook wel handig dat je gewoon een hele bibliotheek mee kunt nemen zonder al dat extra gewicht. Je bibliotheek gratis uit kunnen breiden door bijvoorbeeld Project Gutenberg vind ik ook wel leuk. Ik moet voor mijn studie ook veel artikelen lezen. Meestal print ik ze uit, lees ik ze een keertje door en gooi ik ze dan weg. Zo zonde van het papier, maar ik kan echt geen hele lappen tekst op mijn laptop lezen. Dus ik ga proberen of het beter werkt als ik dit voortaan ook op mijn ereader zet.
Ik heb trouwens de BeBook Club S, van de Bruna actie met 11 gratis boeken. Geen wifi, geen touch screen, geen poespas. Dat mis ik tot nu toe ook niet hoor. Ik vind het een prima ding, hij leest lekker. Ik vind het eigenlijk nog rustiger voor je ogen dat gewoon papier. Ik had hem van de week mee in de trein en ik werd meteen aangesproken door een nieuwsgierige mevrouw die in een bibliotheek werkt.
Ik ben ook wel zo iemand die graag in bad leest, maar ik durf hem niet zo goed mee te nemen. Ik ben toch bang dat de stoom niet zo goed is voor dat apparaatje... Ik heb nog nooit een boek in bad laten vallen, maar ik zou er toch bang voor zijn.
Ereader mee in bad heb ik nooit aan gedacht haha..
Ga straks eens kijken of koorts van Saskia Noort al als ebook is.. Heb ik vanavond mooi wat te lezen..
Gwen
Geplaatst: 31-12-11 17:13
Ik heb de nieuwe e-reader van Sony (e-ink dus), met een cover (+ lampje) die de reader op een echt boek doet lijken, zodat ik het gevoel van een echt boek toch niet zo mis als ik verwacht had. En dat zegt toch wat voor iemand die opgegroeid is tussen de boeken, omdat mijn vader in de winkel werkte waar we boven woonden . (Hoe luxe was dat...!!)
Daarnaast ben ik ook nog gewoon lid van de bieb met papieren boeken, ik wissel gewoon af. Niet alles hoef ik per se zelf te hebben en het blijft gewoon lekker in in een echte boekenkast te snuffelen, vind ik.
Zat laatst een papieren boek te lezen nadat ik een e-book uit had. Zat ik met mijn vinger over de pagina te aaien en me af te vragen waarom er niks gebeurde...
Ben niet zo technisch, This-is-me . Herinner mij alleen enge scenes op tv waar mensen een föhn in bad gooiden om iemand te vermoorden. Vandaar mijn vraag.
mythbusters hebben dat al eens getest met de fohn. Pas als het water heel zout is kan het voldoende stroom geleiden om de dood te veroorzaken. Meeste apparatuur zit nu wel beveiliging op dat ie uislaat.
Ik zit eraan te denken om een e-reader aan te schaffen want ik kan de boeken gewoon niet meer zo goed kwijt.... maar ik denk dat ik het zou missen om een boek in me handen te hebben... maar met een e-reader is het ook nog een stuk goedkoper....op lange termijn. Welke e-reader zouden jullie aanraden?