E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:48

Die van mij heeft alleen een onboard toetsenbord trouwens, geen externe.
Typen gaat dus niet zo handig :+ Ik heb hem nog niet met wi-fi gebruikt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:49

Ik kan me dan ook melden als e-reader reader :)
In eerste instantie wilde ik de papieren boeken niet opgeven, maar ik ben blij dat ik de stap heb gezet :)
Ik zocht een betaalbare e-reader puur voor het lezen van boeken en het is de iriver story hd geworden.
Ik ben er erg tevreden mee.

Alleen de originele hoes die ik had besteld, stonk zo doordringend en chemisch dat ik er hoofdpijn van kreeg. Die is dus helaas retour gestuurd.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:51

Die van mij ook, een android-toetsenbord. En met een stylus (over van m'n Nintendo DS) werkt het een stuk lekkerder dan met m'n blote vingers :j

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:19

Ik ga het eens uitproberen. De weinige keren dat ik het probeerde, was een slak een raceauto.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:19

Ik lees ook gewoon in bad met mijn ereader :j
Ik ben uiteraard wel voorzichtig ermee, zodat hij geen duik maakt onder water.... maar verder zie ik niet zoveel problemen eigenlijk :n
Wifi heb ik er ook op, maar dat is niet heel gebruiksvriendelijk bij mij. Heb er wel eens op geinternet, maar sinds ik een smartphone heb, gebruik ik mijn ereader daar nauwelijks meer voor :n

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:03

Ik heb een kleuren-ereader, en dat is zeker met internet wel lekker.
En zonder smartphone, is m'n readertje voor mij echt een oplossing :J

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:47

Ik heb een ereader voor Kerst gehad. Grote verrassing, haha. :)) Ik was er eigenlijk altijd op tegen en ik moet zeggen dat ik het gevoel van een boek wel mis, net als de geur en mooie kaften die zo leuk in je boekenkast staan. :') Maar goed, ik zie ook wel steeds meer voordelen. Ik heb hem gehad omdat ik een paar maanden naar het buitenland ga en niet bepaald ruimte voor boeken in mijn koffer heb, dit ding is wel ideaal om mee te nemen! Het is ook wel handig dat je gewoon een hele bibliotheek mee kunt nemen zonder al dat extra gewicht. Je bibliotheek gratis uit kunnen breiden door bijvoorbeeld Project Gutenberg vind ik ook wel leuk.
Ik moet voor mijn studie ook veel artikelen lezen. Meestal print ik ze uit, lees ik ze een keertje door en gooi ik ze dan weg. Zo zonde van het papier, maar ik kan echt geen hele lappen tekst op mijn laptop lezen. Dus ik ga proberen of het beter werkt als ik dit voortaan ook op mijn ereader zet.

Ik heb trouwens de BeBook Club S, van de Bruna actie met 11 gratis boeken. :) Geen wifi, geen touch screen, geen poespas. Dat mis ik tot nu toe ook niet hoor. Ik vind het een prima ding, hij leest lekker. Ik vind het eigenlijk nog rustiger voor je ogen dat gewoon papier. Ik had hem van de week mee in de trein en ik werd meteen aangesproken door een nieuwsgierige mevrouw die in een bibliotheek werkt. :))

Ik ben ook wel zo iemand die graag in bad leest, maar ik durf hem niet zo goed mee te nemen. Ik ben toch bang dat de stoom niet zo goed is voor dat apparaatje... Ik heb nog nooit een boek in bad laten vallen, maar ik zou er toch bang voor zijn. :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:52

Ereader mee in bad heb ik nooit aan gedacht haha..

Ga straks eens kijken of koorts van Saskia Noort al als ebook is.. Heb ik vanavond mooi wat te lezen..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:13

Ik heb de nieuwe e-reader van Sony (e-ink dus), met een cover (+ lampje) die de reader op een echt boek doet lijken, zodat ik het gevoel van een echt boek toch niet zo mis als ik verwacht had. En dat zegt toch wat voor iemand die opgegroeid is tussen de boeken, omdat mijn vader in de winkel werkte waar we boven woonden :D . (Hoe luxe was dat...!!)

Daarnaast ben ik ook nog gewoon lid van de bieb met papieren boeken, ik wissel gewoon af. Niet alles hoef ik per se zelf te hebben en het blijft gewoon lekker in in een echte boekenkast te snuffelen, vind ik.

Zat laatst een papieren boek te lezen nadat ik een e-book uit had. Zat ik met mijn vinger over de pagina te aaien en me af te vragen waarom er niks gebeurde... :')

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:15

Ik heb dezelfde e reader en hoesje en hij bevalt hier ook goed!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:17

Voor de badderaars met e-reader: zijn jullie niet bang om onder stroom te komen te staan als het ding in het water valt?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:54

Ik lees wel graag in bad. Maar toch echt niet met mijn reader. Ik lees mijn hardloop en paardenbladen wel :)

@dammie: Zoveel stroom staat er nou ook weer niet op een reader... tenzij je hem natuurlijk inplugd in het stopcontact :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:51

Ben niet zo technisch, This-is-me . Herinner mij alleen enge scenes op tv waar mensen een föhn in bad gooiden om iemand te vermoorden. Vandaar mijn vraag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:53

mythbusters hebben dat al eens getest met de fohn. Pas als het water heel zout is kan het voldoende stroom geleiden om de dood te veroorzaken.
Meeste apparatuur zit nu wel beveiliging op dat ie uislaat.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:22

Goed om te weten. Denk toch dat ik niet in bad ga douchen, gewoon voor de veiligheid.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:31

Ik neem m'n e-reader zelfs mee onder de zonnebank. :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:44

Iemand ervaring met de kobo touch reader? Ik zit nog steeds erg te twijfelen welke ik moet nemen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:09

Mandyy schreef:
Ik neem m'n e-reader zelfs mee onder de zonnebank. :')

Durf je dat? Dat licht is toch ongezond aan de ogen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:10

Ik kijk niet de lampen in als ik op m'n buik lig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:11

Oh sorry denk alleen aan tosti ijzers :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:12

Die van ons kun je los van elkaar aanzetten en dat doe ik dan ook omdat ik dan kan lezen. :))

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:23

Ik durf hem ook echt niet mee in bad te nemen, veel te bang dat ik hem laat vallen! Geen zonnebank aanwezig, dus dat maakt het weer makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Suprice op 02-01-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:25

Met zo'n brilletje zou het wel weer kunnen denk ik?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:37

zitake schreef:
Iemand ervaring met de kobo touch reader? Ik zit nog steeds erg te twijfelen welke ik moet nemen

Staat ook hoog op mijn lijstje :D Maar dus nee, geen ervaring hiermee. Ben ook benieuwd of er iemand hier wel ervaring mee heeft

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:48

Ik zit eraan te denken om een e-reader aan te schaffen want ik kan de boeken gewoon niet meer zo goed kwijt.... maar ik denk dat ik het zou missen om een boek in me handen te hebben... maar met een e-reader is het ook nog een stuk goedkoper....op lange termijn. Welke e-reader zouden jullie aanraden?