Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Het is wel 1 of 2 keer bad ipv douche en soms 1 keer douche. Dus zo laag als sommige anderen kom ik nooit, want ook onder de douche red ik het niet in 5 minutenEn alleen douchen gaat weer ten koste van lijf. Voor gezondheid moet ik ook stoken en daar bezuinig ik al op, maar helemaal van bad af stappen is te grote aanslag.
Maar soms wisselt het erg, september maar 11m3. Ik vind dat dus geen gek verbruik. Alleen die 21 ineens wel.
Cer schreef:Bij mij verbruikt de ketel ook omdezoveeltijd gas.. maar dat is 0.004m3 per keer..
en op een 'drukke' dag is het verbruik dan 0.474m3
op een rustige dag is het 0.075.. Ik maak me er verder maar niet zo druk om.. Gelukkig zijn de toeslagen en het prijsplafond voor mij nog te doen .. maar dat heeft ook niet iedereen..
MyWishMax schreef:Ik verbruik in mijn eentje zonder verwarming al tussen de 13m3 en 21m3 per maand. Zonder elke dag douchen en weinig warm water pakken. Maar zelfs dagen dat ik helemaal geen warm water gebruik staat het verbruik niet op 0. Heb alle standen al geprobeerd, maar blijft elke dag iets verbruiken.
MyWishMax schreef:Of of he? Niet en en. Mijn bad verbruikt geen 1m3 per keer, zit op hetzelfde als 10 minuten tot 15 minuten douchen. 2 keer per week. Dus als een meerpersoonshuishouden die wel elke dag douchen minder verbruikt is het toch raar.
En is het alsnog vreemd dat het wisselt tussen de 11 en 21 m3. Zoals ik al zei, die 11 of 15 vind ik normaal, maar wil nog steeds kijken waar die kleine beetjes vandaan komen als ik verder helemaal niks aan heb gehad. Want ook die blijven optellen en zijn bij elkaar wel een paar m3 per maand
verootjoo schreef:Nou ja… pieken… het ziet eruit als een piek maar het komt in totaal niet eens uit op een halve kuub en maar op 6cent.
Het water moet wel op temperatuur blijven anders krijg je legionella en als ie dat zo zuinig doet zou ik me daar niet druk om maken.
verootjoo schreef:Nou ja… pieken… het ziet eruit als een piek maar het komt in totaal niet eens uit op een halve kuub en maar op 6cent.
Het water moet wel op temperatuur blijven anders krijg je legionella en als ie dat zo zuinig doet zou ik me daar niet druk om maken.
magda_90 schreef:Ik kom even onder de meeleessteen vandaan. Na aanleiding van jullie tips heb ik sinds gisteren de P1 meter in gebruik. Super leerzaam!
Nu zag ik vanochtend dit, terwijl wij de kachel nog steeds uit hebben, piekt de cv wel. Ik neem aan dat dit het warm houden van het water betreft? En dat dit op te lossen kan zijn met de eco stand?
Ik heb een tijdje in de gebruiksaanwijzing lopen turen van mijn cv maar schijnbaar moet ik voor mijn cv software recom hebben ofwel dat ik even moet bellen met de energiewacht omdat ik dat zelf niet aanpassen.
Of kunnen die pieken wat anders zijn? Het zijn geen noemenswaardige verbruiken overigens maar het valt wel op nu ik het zo monitor.
[ [url=m/PcZ821.png]Afbeelding[/url] ]
karrij schreef:De P1 meter werkt wel een beetje verslavend hahaha, kijk wel een paar keer per dag.
magda_90 schreef:karrij schreef:De P1 meter werkt wel een beetje verslavend hahaha, kijk wel een paar keer per dag.
Precies dat. Ik heb bijvoorbeeld veel groeilampen voor mijn planten en die vallen mij alles bij elkaar toch wel mee. Net als de luchtbevochtiger. Sowieso zet ik ze alleen nog maar overdag aan, niet dat we deze dagen zon hebben overigens.