Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:21

We hebben natuurlijk wel al een paar best koude nachten gehad, goed mogelijk dat je cv dan toch aanspringt om de ruimte op temperatuur te houden.

Als er een gaslek zou zijn, dan lijkt me het verbruik eerder constant hoger dan gemiddeld.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:22

MyWishMax schreef:
Het is wel 1 of 2 keer bad ipv douche en soms 1 keer douche. Dus zo laag als sommige anderen kom ik nooit, want ook onder de douche red ik het niet in 5 minuten :+ En alleen douchen gaat weer ten koste van lijf. Voor gezondheid moet ik ook stoken en daar bezuinig ik al op, maar helemaal van bad af stappen is te grote aanslag.

Maar soms wisselt het erg, september maar 11m3. Ik vind dat dus geen gek verbruik. Alleen die 21 ineens wel.

Maar welke maand was die 21 dan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:37

Juli :+

In de app lijkt het dat hij juist niet 's nachts aanschiet, maar overdag af en toe. Hij is met de koude nachten nog niet aangeschoten, nog net niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:38

Cer schreef:
Bij mij verbruikt de ketel ook omdezoveeltijd gas.. maar dat is 0.004m3 per keer..
en op een 'drukke' dag is het verbruik dan 0.474m3
op een rustige dag is het 0.075.. Ik maak me er verder maar niet zo druk om.. Gelukkig zijn de toeslagen en het prijsplafond voor mij nog te doen .. maar dat heeft ook niet iedereen.. -O-

Dat denk ik ook iedere keer, dat is gelukkig onder het plafond blijf. Ik vergeet daarbij alleen iedere keer dat november en december ook dure maanden zijn qua verwarming/gasverbruik en dat het plafond voor die maanden nog niet geld. Hopelijk compenseert die 190 daar voldoende voor. Gelukkig is oktober vooralsnog vrij warm en hebben we de kachel nog niet aan gehad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:37

MyWishMax schreef:
Ik verbruik in mijn eentje zonder verwarming al tussen de 13m3 en 21m3 per maand. Zonder elke dag douchen en weinig warm water pakken. Maar zelfs dagen dat ik helemaal geen warm water gebruik staat het verbruik niet op 0. Heb alle standen al geprobeerd, maar blijft elke dag iets verbruiken.

Hoe dan?
Mijn grootste verbruik was in de zomermaanden iets van 4 m3.
Ik zou het eens bij de woningcoörperatie aankaarten waar het probleem aan kan liggen

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:42

ik zit zonder stoken of 5 a 6 m3 per maand

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:26

Ik vind het ook weer niet zo idioot veel als je bedenkt dat er regelmatig in bad wordt gegaan en er langer dan 5 minuten gedoucht wordt. Je zou het eens moeten gaan bijhouden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:06

Of of he? Niet en en. Mijn bad verbruikt geen 1m3 per keer, zit op hetzelfde als 10 minuten tot 15 minuten douchen. 2 keer per week. Dus als een meerpersoonshuishouden die wel elke dag douchen minder verbruikt is het toch raar.
En is het alsnog vreemd dat het wisselt tussen de 11 en 21 m3. Zoals ik al zei, die 11 of 15 vind ik normaal, maar wil nog steeds kijken waar die kleine beetjes vandaan komen als ik verder helemaal niks aan heb gehad. Want ook die blijven optellen en zijn bij elkaar wel een paar m3 per maand

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:32

MyWishMax schreef:
Of of he? Niet en en. Mijn bad verbruikt geen 1m3 per keer, zit op hetzelfde als 10 minuten tot 15 minuten douchen. 2 keer per week. Dus als een meerpersoonshuishouden die wel elke dag douchen minder verbruikt is het toch raar.
En is het alsnog vreemd dat het wisselt tussen de 11 en 21 m3. Zoals ik al zei, die 11 of 15 vind ik normaal, maar wil nog steeds kijken waar die kleine beetjes vandaan komen als ik verder helemaal niks aan heb gehad. Want ook die blijven optellen en zijn bij elkaar wel een paar m3 per maand

Zit er niet ergens een heel klein lekje?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:24

Een gemiddeld bad verbruikt toch meer water dan een gemiddelde douchebeurt? Dan klopt het toch ook dat wanneer je in bad gaat ipv onder de douche dat je ook meer gas verbruikt?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:29

Ik verbruik met die 2 keer bad net zoveel als wanneer ik ongeveer 15 tot 20 minuten zou douchen 2 keer per week. Of elke dag van de week tussen de 5 en 6 minuten. Dat schreef ik dus, het verschil van totale verbruik is groter als een gezin dat elke dag onder de douche staat en dat klopt niet. Dus ergens zit er naast het bad hoger verbruik. Want met dat verbruik van alleen bad zou ik onder / rond de 10m3 per maand zitten.

Dus nee, het klopte pas als ik ook elke dag in bad zou gaan ipv douchen. Er zit dus nog verbruik naast wat ik niet kan plaatsen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:11

Weer verhogingen. Over een maand van 0,53 en 0,45 stroom naar 0,87 en 0,70 en has van 2,25 naar 3,17. Grmbl.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:04

Ik kom even onder de meeleessteen vandaan. Na aanleiding van jullie tips heb ik sinds gisteren de P1 meter in gebruik. Super leerzaam!

Nu zag ik vanochtend dit, terwijl wij de kachel nog steeds uit hebben, piekt de cv wel. Ik neem aan dat dit het warm houden van het water betreft? En dat dit op te lossen kan zijn met de eco stand?

Ik heb een tijdje in de gebruiksaanwijzing lopen turen van mijn cv maar schijnbaar moet ik voor mijn cv software recom hebben ofwel dat ik even moet bellen met de energiewacht omdat ik dat zelf niet aanpassen.

Of kunnen die pieken wat anders zijn? Het zijn geen noemenswaardige verbruiken overigens maar het valt wel op nu ik het zo monitor.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-10-22 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:15

Nou ja… pieken… het ziet eruit als een piek maar het komt in totaal niet eens uit op een halve kuub en maar op 6cent.

Het water moet wel op temperatuur blijven anders krijg je legionella en als ie dat zo zuinig doet zou ik me daar niet druk om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:23

verootjoo schreef:
Nou ja… pieken… het ziet eruit als een piek maar het komt in totaal niet eens uit op een halve kuub en maar op 6cent.

Het water moet wel op temperatuur blijven anders krijg je legionella en als ie dat zo zuinig doet zou ik me daar niet druk om maken.

Dit ja.

En die eco stand is ook lang niet overal geschikt dan kost het juist meer energie. Dat is hier ook zo. Omdat het langer duurt voor alles opgewarmt is dat kost ons meer gas dan op een andere stand.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:26

verootjoo schreef:

Dankjewel! Ik vind dit erg leerzaam. Ook qua elektriciteit opent het toch wel je ogen. We dachten altijd best zuinig te zijn, maar gistermiddag waren de feiten al duidelijk. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:29

Wij hebben vorige maand totaal 20,98 verbruikt en deze maand tot nu toe 13,16 aan gas en elektra, vind ik best netjes :j
Alleen nog geen tussenstand te zien en eind volgende maand komt de jaarafrekening :x

Edit, ik merk wel dat we sinds de verhuizing overal ledlampen hebben, scheelt echt aannemelijk.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:15

magda_90 schreef:
Ik kom even onder de meeleessteen vandaan. Na aanleiding van jullie tips heb ik sinds gisteren de P1 meter in gebruik. Super leerzaam!

Nu zag ik vanochtend dit, terwijl wij de kachel nog steeds uit hebben, piekt de cv wel. Ik neem aan dat dit het warm houden van het water betreft? En dat dit op te lossen kan zijn met de eco stand?

Ik heb een tijdje in de gebruiksaanwijzing lopen turen van mijn cv maar schijnbaar moet ik voor mijn cv software recom hebben ofwel dat ik even moet bellen met de energiewacht omdat ik dat zelf niet aanpassen.

Of kunnen die pieken wat anders zijn? Het zijn geen noemenswaardige verbruiken overigens maar het valt wel op nu ik het zo monitor.

[ [url=m/PcZ821.png]Afbeelding[/url] ]

Ja hoor heel normale pieken! Niet van schrikken ,heeft inderdaad met het verwarmen van de cv te maken! Je zult merken dat je je er bewust van wordt wat stroomslurpers zijn ,maar ook dat het meeste/ergste verbruik het niet zit in het koken en douchen! Wij vinden de P1 meter fantastisch!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:17

De P1 meter werkt wel een beetje verslavend hahaha, kijk wel een paar keer per dag.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:34

karrij schreef:
De P1 meter werkt wel een beetje verslavend hahaha, kijk wel een paar keer per dag.

Precies dat. Ik heb bijvoorbeeld veel groeilampen voor mijn planten en die vallen mij alles bij elkaar toch wel mee. Net als de luchtbevochtiger. Sowieso zet ik ze alleen nog maar overdag aan, niet dat we deze dagen zon hebben overigens. :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:11

magda_90 schreef:
karrij schreef:

Precies dat. Ik heb bijvoorbeeld veel groeilampen voor mijn planten en die vallen mij alles bij elkaar toch wel mee. Net als de luchtbevochtiger. Sowieso zet ik ze alleen nog maar overdag aan, niet dat we deze dagen zon hebben overigens. :=

Zolang er gesaldeerd wordt maakt dat sowieso niet uit. Dan hoef je niet "je eigen stroom" te gebruiken.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:41

Tancreda4 schreef:
Weer verhogingen. Over een maand van 0,53 en 0,45 stroom naar 0,87 en 0,70 en has van 2,25 naar 3,17. Grmbl.

Ja ik exact hetzelfde. Eneco heb ik.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:27

Afbeelding
Voor het stoven gebruik ik nu deze. Scheelt echt enorm in gasverbruik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:37

Hooi dames zijn de laatste ook populair voor langzaam bereide gerechten.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:44

Ik heb sinds kort een crocpot,Google maar eens!
Afgelopen week erwtensoep gemaakt,binnen het uur klaar op elektriciteit en echt heel lekker. Pulled chicken in een half uur,ook zo lekker.
Stampot boerenkool en hutspot met 15 minuten klaar