Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:07

Zijn er hier mensen die met een kleine keuken een soort eiland/bar hebben?
Iets voorbij een muur?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:58

MyWishMax schreef:
Heel mooi zeg! Die eettafel, daar heb ik vorige week naar staan kijken of iig bijna dezelfde. Zo gaaf! Ik heb ook zon soort bank, maar dan 1 slagje kleiner, niet dat lounge stuk eraan, alleen de hoek met stukje zonder leuning.

Vind het tafeltje er tussen zo leuk. Kan er ook tussenuit als je dat zou willen, maar dit wel lekker. Kun je voor de kachel zitten met een drankje haha

noviceh schreef:
Wat een mooi ontwerp! De bank ziet er heerlijk comfortabel uit <3

Bank zat echt heeeeeerlijk

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:44

Hele mooie sfeer!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:59

Bedankt voor alle tips! :) Ik ga eens kijken naar skylt.

Heel erg mooi PSvanLot, gave bank!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:48

Janinevv schreef:
Iets voorbij een muur?

Ik zelf heb dat niet. Maar zou een sidetable, een oude werktafel of een (oud ) slagersblok wat zijn ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 07:50

Janinevv schreef:
Iets voorbij een muur?

Bar aan het einde van het keukenblad bedoel je dat?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:44

PSvanLot schreef:
Janinevv schreef:
Iets voorbij een muur?

Bar aan het einde van het keukenblad bedoel je dat?

Ja,

Nou we hebben nu een oude keuken erin in een U formaat. Nu dachten we als we deze kunnen verlengen en dan een klein hoekje waar eventueel twee man aan kan zitten. Maar dan ga je klein stukje de kamer in voor je idee.

Ik ga even een voorbeeld zoeken.

Afbeelding

Foto van pienterst. We zouden zo’n hoekje willen met de spoelbak. IVM dat we dan de koelkast in de kleine keuken kwijt willen.

Ik heb even foto’s van ander huis die op onze lijkt die stond ook te koop.

Dan hebben jullie het beeld erbij.

Afbeelding

Zo kom je de kamer in vanuit de hal
Hier zie je tegen de wand de koelkast staan en links zit een muur
Afbeelding

Muur zichtbaar
Afbeelding

Afbeelding

Okee zoals op de laatste foto zie je dus dat daar een deur zit. Dit is ook bij ons huis.

We dachten als we nu de achterkant laten staan waar de kook plaat komt en dan de koelkast in de hoek.

Dan het stuk aan de zijkant of verwijderen of door trekken. Dus dan het muurtje eruit en de kamer iets in met een hoek.

Dan zou de eet kamer tafel meer naar achteren komen.

Benieuwd of jullie zo iets voor je zien. We vinden zo’n los staande koelkast dus niks.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:56

Eigenlijk zo iets.

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:43

Ja dat vind ik heel erg tof! Als je er de ruimte voor hebt zou ik het zeker doen.

Wij hebben nu een wand met koken/wassen en een eiland met lage kasten, daar hebben we ook een bar aan. Zitten we regelmatig en die gaan we straks wel missen denk ik.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:01

Ik lees mee (of kijk vooral graag naar de foto's die voorbij komen :=) en ben benieuwd of jullie ook boekenkasten of wanden hebben die je wilt delen? Wij willen, zodra het laatste project is afgerond, eigenlijk de boekenkast eens aanpakken. We hebben nu 5 Billy's naast elkaar, maar die stonden er al toen we het huis over namen en raken we langzaam wat op uit gekeken. Ik vind zelf boeken in het zicht wel mooi, maar ook rommelig, dus kijk rustig om me heen voor mooie oplossingen :D

Zal even een foto zoeken van de huidige situatie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:08

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:11

Ik heb ook deurtjes voor de Billy 's, bevalt goed!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:28

Ik lees ook al een hele tijd mee, maar nu met de aanschaf van ons eerste koophuis(je.. :D) kunnen we eindelijk ook dingen naar ons eigen smaak aanpakken. Dus wellicht kom ik hierna nog eens om raad vragen. Voor nu hoop ik dat iemand het leuk vindt om mee te denken over mijn twee dilemma's omtrent de slaapkamer.

Hij ziet er nu zo uit (meubels van verkoper), de vloer blijft (voorlopig, want we zullen hier geen jaaaaren wonen) liggen:
Afbeelding
Afbeelding
Ons witte bed zal ongeveer op dezelfde plek blijven staan, waar nu de garderobekast staat komt ook onze (witte) gaderobekast. Tegenover het bed (dus waar je tegenaan kijkt vanuit bed) zullen 2 brede witte ladekasten komen waar evt nog een TV'tje op kan of een plant o.i.d.

Nou mijn dilemma's:
1. Welke kleur? -> ik snap dat dit kwestie van smaak is :+ Maar wellicht hebben jullie vernieuwende ideeen of thuis een kleur die goed uitgepakt heeft? Ik twijfel zelf of ik voor iets braafs wil gaan als Early Dew, of dat ik voor iets gedurfder, en dan bedoel ik met name iets donkerders, zal gaan. Mijn vriend en ik zijn niet zo van de heftige kleuren. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik me uitmuntend kan vinden in de categorie Urban Taupe/Early Dew/Denim Drift :+
2. Welke muren? -> hier kunnen jullie wellicht wel goed advies geven. Ik denk nu zelf eraan om de schuine muur + gedeelte eronder (die 'radiatormuur') en de muur tegenover het bed te schilderen (zodat de witte ladekasten niet ook tegen een witte muur staan). Maar misschien juist ook weer leuk om de muur achter het hoofdeind vh bed een kleur te geven.. lastig.
Verder wordt alles wit (dus ook dat rode dakraam wordt wit, of wellicht meeschilderen in de kleur van de schuine muur..), de plinten wil ik witten, de radiator weer vers wit, en de stopcontacten weer lekker wit evenals de deur en deurkozijn.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Vithou op 15-02-22 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:48

DubbelFun schreef:
Billy's worden vaak gehacked en bijv. 'samengevoegd' tot één kast

https://remingtonavenue.com/wp-content/ ... ary-30.jpg

of kombineren met dichte deuren

https://www.mydomaine.com/ikea-billy-bo ... ck-5197596

Oh top, in die laatste staan erg mooie voorbeelden!

Hij is al iets uitgebreider dan de simpele versie door de deurtjes, maar zou toch iets anders willen, of deze billy updaten inderdaad :D
Afbeelding

@ Vithou, wij hebben de volgende kleuren in de slaapkamer, en kamer ernaast:

Afbeelding
Deze blauw hebben we ook op de wand waar ons hoofdbord tegenaan staat, maar daar kan ik niet echt een foto van vinden. Verder vanwege de hoogte hebben we het verder wit gelaten.

En in de kleine ruimte naast onze slaapkamer deze kleur, vind ikzelf erg mooi en warm, had ik achteraf ook wel op de rest van de slaapkamer willen hebben.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:56

Misschien investeren in een paar anders gekleurde vitrinedeurtjes (Oxberg) of die vitrinedeur die je kunt personaliseren (Morliden) of een paar mooie bakken/manden ??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:57

RianneH schreef:
En in de kleine ruimte naast onze slaapkamer deze kleur, vind ikzelf erg mooi en warm, had ik achteraf ook wel op de rest van de slaapkamer willen hebben.
[ [url=m/JizxAk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, welke kleur is dat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:58

@rianne: of 1 a 2 lage delen er tussen en dan een mooi schilderij (of TV) er tussen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:03

RianneH schreef:
Ik lees mee (of kijk vooral graag naar de foto's die voorbij komen :=) en ben benieuwd of jullie ook boekenkasten of wanden hebben die je wilt delen? Wij willen, zodra het laatste project is afgerond, eigenlijk de boekenkast eens aanpakken. We hebben nu 5 Billy's naast elkaar, maar die stonden er al toen we het huis over namen en raken we langzaam wat op uit gekeken. Ik vind zelf boeken in het zicht wel mooi, maar ook rommelig, dus kijk rustig om me heen voor mooie oplossingen :D

Zal even een foto zoeken van de huidige situatie.

Hier een kleine Billy in de woonkamer met boeken. Dit is de huidige situatie.

Afbeelding
_O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:24

Die kleine is al bezig om het anders in te richten :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:27

Haha, precies, die situatie hebben wij op het moment ook... Daarom is, hoe mooi ik de glazen deurtjes ook vind, momenteel dat niet handig. Helaas..

@Cer, de kleur is dacht ik net niet de kleur van het jaar 2021, dus niet Brave Ground, maar ik heb nog niet terug gevonden welke het wel is. Ik ben aan het zoeken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:29

RianneH schreef:
Haha, precies, die situatie hebben wij op het moment ook... Daarom is, hoe mooi ik de glazen deurtjes ook vind, momenteel dat niet handig. Helaas..

@Cer, de kleur is dacht ik net niet de kleur van het jaar 2021, dus niet Brave Ground, maar ik heb nog niet terug gevonden welke het wel is. Ik ben aan het zoeken!

Ohhh niet te veel moeite doen, maar wel graag !! :j
Ik zoek een warme kleur in die tint :D
(mijn testvakjesvlak op mn woonkamermuur wordt steeds ..euh.. gevarieerder zeg maar.. heel veel valt tegen als het eenmaal op de muur zit... :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:34

Haha dat Billy boekenkastje word even opnieuw ingericht. :')

Heel mooi die interieur tekening. Eettafel lijkt wel een beetje op mijn tafel.
Die deuren zijn prachtig!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:47

Cer schreef:
RianneH schreef:

Ohhh niet te veel moeite doen, maar wel graag !! :j
Ik zoek een warme kleur in die tint :D
(mijn testvakjesvlak op mn woonkamermuur wordt steeds ..euh.. gevarieerder zeg maar.. heel veel valt tegen als het eenmaal op de muur zit... :')

Lastig is dat hé! Ik zou de woonkamer ook wel weer willen verven maar vindt dat de uitkomst toch vaak anders is dan op zo'n kaartje.

Het is denk ik Solid Rock of Spiced Honey. We waren destijds van plan Brave Ground te doen, maar zijn toen toch voor een warmere tint gegaan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:59

Afbeelding
Ik heb een heel licht tintje op de muur. Weet zo even niet hoe die heet.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:32

Wij hebben een antieke laboratoriumkast gekocht en zelf zwart geverfd. Wij zijn er heel blij mee! De deuren housen het stof buiten. Dat vond ik wel echt een must. Ik vind dat een woonkamer pas compleet is met een mooie boekenkast erin.
Afbeelding