Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:32

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:36

Amethyst_

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:30

Wij gaan maandag een huis bezichtigen :+: was eigenlijk totaal nog niet het plan omdat we financieel nog niet ideaal zitten, maar deze kans kunnen we niet zomaar laten gaan.

Ik deel een linkje als het niets wordt of juist wel. Tot die tijd hou ik m lekker voor mezelf :=

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:14

Hier gaat de huizenjacht ook nog even verder.De laatste 2 huizen die mijn man bezichtigd heeft, zijn het helaas weer niet geworden. De ene (oranjeweg)moet eigenlijk compleet verbouwt worden en voor het andere huis was enorm veel belangstelling. Zodanig veel, dat we ver boven ons budget zouden moeten gaan bieden.
Maar maandag gaan we weer twee huizen bekijken, waarvan er 1 in de stille verkoop is. En dus niet op Funda e.d. staat. Maar waar de bewoners wel bereid zijn binnen 3 tot 6 maanden te willen verhuizen.
Beide huizen staan wederom in Appingedam.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:40

Brainless schreef:
Happinez schreef:
Op isolatie zit nu nog subsidie, dus dat kan interessant zijn.

Alleen als je het laat doen door een erkend bedrijf; je kan geen subsidie krijgen op werk wat je zelf doet.

Dat weet ik, maar vaak is het bijna voordeliger het te laten doen dan zelf te doen met de subsidie erop :+
Ik zit zelf in de isolatiebranche

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 07:57

Sanora schreef:
Stille meelezer komt binnenvallen. Ik heb een jaren 30 boerderij op het oog, vrijstaand met genoeg grond voor paarden aan huis. Echter moet er aan het huis nog heel veel gebeuren. Energielabel G, geen centrale verwarming, nog bijna nergens dubbel glas en dakisolatie.

Nu ben ik mij aan het oriënteren wat de kosten zullen zijn voor de verbouwing. Het is heel hokkerig, dus er zullen wanden gesloopt moeten worden, er moet verwarming komen en natuurlijk de isolatie. Daarnaast een nieuwe badkamer en keuken.

Wat kan ik verwachten aan kosten? Natuurlijk is het geheel afhankelijk van smaak hoe duur bijvoorbeeld de keuken of badkamer wordt. Maar kan je de woning voor bijvoorbeeld grofweg een ton al renoveren of moet ik eerder denken aan 2 ton? Ik heb geen flauw idee. Iemand ervaring?

Ps. De afwerking zoals het schilderen zouden we zelf kunnen, maar voor de rest moet er rekening gehouden worden met kosten van vakmannen.

Wij zitten nu middenin een dergelijke verbouwing en hebben een verbouwingsbudget van 300k, maar dat is nog niet voldoende. Dan zitten we echt nog veel consessies te doen. Dit is wat er echt minimaal nodig is om er in te kunnen wonen. Maar goed, daarna hebben we nog minimaal 25 jaar om het verder naar onze wensen te maken .

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:20

https://www.funda.nl/koop/oostwold-gem- ... omgaard-2/

In het dorp is deze te koop gekomen en ik snap niet waarom.. Er zit nu een leuk jong stel in. Misschien toch uit elkaar? Al kan het natuurlijk ook zijn dat het dorp hen toch niet bevalt. Maar wat een prijs ook joh. := En dan is de tuin nog niet eens klaar.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:24

Lekker neutrale keuken en badkamer ook.... Ik denk ook uit elkaar ofzo ja. Want als het doel was, snel verkopen.... dan is zo'n smaakgevoelige keuken en badkamer niet handig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:27

Heeft iemand gisteren Mr. Frank Visser gezien?
Je zult maar naast zulke buren komen wonen! := Wat een gigantische horror!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:29

Merexa schreef:
https://www.funda.nl/koop/oostwold-gem- ... omgaard-2/

In het dorp is deze te koop gekomen en ik snap niet waarom.. Er zit nu een leuk jong stel in. Misschien toch uit elkaar? Al kan het natuurlijk ook zijn dat het dorp hen toch niet bevalt. Maar wat een prijs ook joh. := En dan is de tuin nog niet eens klaar.

Wat een leuk huis! Wou dat dat hier in het dorp stond! Alleen die glimmende tegels aan de wanden vind ik niet zo maar verder kan ik er mee leven. Wel jammer dat de tuin niet af is. Kost je ook zo nog 10 K.
Wat voor gebouw ligt er tegenover?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:30

Zwart is helemaal in en op zich veel neutraler dan een heftige kleur. Zo heel spannend vind ik dat niet. Het is geen wansmaak en alles is nog heel nieuw.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:30

Sure_lee schreef:
Lekker neutrale keuken en badkamer ook.... Ik denk ook uit elkaar ofzo ja. Want als het doel was, snel verkopen.... dan is zo'n smaakgevoelige keuken en badkamer niet handig.

Wat een optimistische kijk op het leven :=
Kan toch ook zijn dat één van de twee een wereldbaan in het westen of in het buitenland heeft gekregen? :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:33

Mooi huis :)
Snap alleen die rekstok bij het bed niet.
Maar wellicht is het wat anders dan een rekstok ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:35

Tuurlijk kan dat ook.... ik geef toch alleen aan wat ik denk.
Wat dat te maken heeft met mijn kijk op het leven... :7

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:35

Haha, mijn smaak is het ook niet. Die glimmende muurtegels, brrr.. Maar ik ben benieuwd. Er wonen wel meer jonge stellen in de nieuwbouwwoningen. Ik wil in ieder geval nooit meer uit het dorp.
Maar de huizenmarkt ligt ook wel over de kop hoor. Die woning is duurder dan de woning waar ik nu in zit (in 2018 gekocht) uit 2003 mét ruim een hectare land en ook vrijstaand en ook gewoon goed onderhouden.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/oost ... ekveld-20/
Deze is vorige jaar voor anderhalve ton minder verkocht en is net zo'n huis (foto's hebben ze helaas verwijderd) en ligt ook wat gunstiger. Ik vind de huizen wel heel 'hokkerig' bij elkaar staan.

Het gebouw er tegenover is een multifunctioneel centrum. Er zit een (sport)café, een dorpswinkel, gymzalen, een basisschool (dus ook veel spelende kinderen voor je huis) en een bibliotheekje. Er zitten ook voetbalvelden achter en een korfbalveld naast. Het terrein staat dus ook regelmatig vol voor wedstrijden en trainingen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:36

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:36

Je kan er mooi je kleren overheen flikkeren 's avonds, maar daar zal het ook niet voor bedoeld zijn :))

Ik denk dat het een soort 'fourposter bed' voor moet stellen, maar dan met twee 'posts' ipv vier. Design, weet je wel, dat hoeft geen functie te hebben :+
Maar ik kan me ook voorstellen dat je een klamboe aan de muur bij het hoofdeinde bevestigt en die dan over 'de rekstok' heen hangt.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:38

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:44

Rekstok :') De bedombouw, bedoel je? Volgens mij wordt die vaak gebruikt om kleding aan op te hangen of om als soortement van roomdivider je bed af te schermen met een gordijntje (in studio). Hij leek mij handig ook om een klamboe omheen te draperen, omdat ik panisch ben voor muggen en je zo meer een tent-idee krijgt. :+ Ik vind het alleen niet mooi. Maar in dit geval nemen ze het bed toch niet mee, dus daar heb je als koper geen last van.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:46

hobbelheks schreef:
hobbelheks schreef:
Projectje vlak bij het Drents Friese wold https://www.funda.nl/koop/elsloo-fr/hui ... straat-13/

Waarom quote je jezelf? :+

Ibbel schreef:
Je kan er mooi je kleren overheen flikkeren 's avonds, maar daar zal het ook niet voor bedoeld zijn :))

Ik denk dat het een soort 'fourposter bed' voor moet stellen, maar dan met twee 'posts' ipv vier. Design, weet je wel, dat hoeft geen functie te hebben :+
Maar ik kan me ook voorstellen dat je een klamboe aan de muur bij het hoofdeinde bevestigt en die dan over 'de rekstok' heen hangt.

Scheelt wel ruimte, want dan hoef je "de stoel" niet in je slaapkamer te hebben staan. :')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:52

Ja joh, even slingeren voor het slapen gaan en met een salto op het bed. :+

@Cayenne: Die aflevering van Meester Visser heb ik nog niet gezien nee, maar word nu wel nieuwsgierig.

Edit: Was het deze? : http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... ocid=ientp

Dit kwam ik net tegen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:54

Denk dat Cayenne deze bedoeld
https://tvblik.nl/mr-frank-visser-doet- ... evering-27

zit hem nu net te kijken, maar........hij heeft toch gewoon uitkijk op de vliegtuigen? Er is vanuit het voorraam vrij uitzicht.
En al was het niet zo; niet dat een verbouwing jaren duurt....tenminste; er van uit gaande dat je buren niet thuis horen in 'help, mijn man is klusser' :+
Ga hem nu verder kijken...ben nu net dat Viktor net aankomt en het me opviel dat die ouwe man gewoon vrij zicht heeft op de vliegtuigen.

edit; overigens zou ik echt niet zo dicht op die baan willen wonen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:06

Ja, ik bedoel de aflevering die Cynn hierboven heeft geplaatst!
Nee, ik zou daar ook niet willen wonen. Lekker tussen het asbest, de kerosine dampen en de uitlaatgassen van de snelweg :=

Cynn, het gaat nog veel erger worden, trust me :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:41

Ja ondertussen hele aflevering gezien en OMG wat een vreselijke man.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:10

Oh jemig, alleen als ik het al lees.. Ik ben nu aan het werk en kan het niet kijken, maar als het kan ga ik dat thuis even doen.