Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:07

Er is een huis online gekomen, dat al voor de derde keer op Funda staat. Steeds verkocht en dan na een maand of drie is hij er weer. Ik wil zo graag weten wat er mee is, het ziet er namelijk best leuk uit

Vandaag is ons taxatierapport binnengekomen. Het komt steeds dichterbij *\o/*

Dan alleen nog even tot eind juni geduld hebben :Y)

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:14

SaskiaB schreef:
Er is een huis online gekomen, dat al voor de derde keer op Funda staat. Steeds verkocht en dan na een maand of drie is hij er weer. Ik wil zo graag weten wat er mee is, het ziet er namelijk best leuk uit

Vervelende buren?:p

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:24

SaskiaB schreef:
Hier worden ook echt wel huizen verkocht voor er aan Funda wordt gedacht, hoor het regelmatig!

Ik hoorde dat soort dingen ook, maar de twee makelaars die ik gesproken heb zeiden dat zij hier niet aan mee deden. Dus toen heb ik het maar gelaten. Maar ben nu toch blij dat in nog een derde kantoor heb gebeld.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:32

SaskiaB schreef:

Vandaag is ons taxatierapport binnengekomen. Het komt steeds dichterbij *\o/*

Dan alleen nog even tot eind juni geduld hebben :Y)

Waar?? Welke??

Sterkte met wachten. Ik heb ook nog een paar weken te gaan :=

Nadir dat gebeurd heel veel hoor. Hoe vaak zie je niet een huis op Funda verschijnen wat al onder voorbehoud verkocht is.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:34

Wij hebben als alles mee zit volgende week de taxatie van ons nieuwe huis hoop dat die goed uitpakt spannend
Dan eind juni verhuizen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:34

Saskia gefeliciteerd. Huis misschien financiering niet rond? Is mij al eens overkomen, na vier maanden daardoor weer te koop gekomen. Kan best dat er niks mis is met huis zelf.

Kosje snel gegaan dan

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:30

Iemand nog nieuwtjes? Wij gaan donderdag bij een huis kijken, er is weer wat nieuw aanbod in het dorp.

Kosje4

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:56

Wij net te horen gekregen dat we al 1 juni de sleutel krijgen

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:59

Lekker snel Kosje! Wanneer willen jullie over?

Wij zijn praktische dingen aan het regelen. En knepen 'm even door het coronavirus, maar alles lijkt nog door te gaan. Deze week is de bouwkundige keuring.

Kregen wel vragen van vrienden of we de koop wel door willen laten gaan, met het oog op mogelijke recessie door corona. Maar wij gaan gewoon door :) Recessie hadden we ergens de komende 15 jaar toch wel verwacht, en zo lang we onze banen houden en niet moeten verkopen is er niet zoveel risico.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:01

Laten we idd met zn allen nu gewoon door gaan met de plannen. Het zou fijn zijn als de huizenmarkt gewoon in beweging blijft. Niet gelijk krampachtig alle plannen afzeggen, er is nu nog niks aan de hand.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:10

Wij zijn bezig met iets... Hoop echt dat alles doorgang kan vinden! Woensdag gesprek met de hypotheekadviseur via beeldbellen. Ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk met de huizenmarkt zal vergaan.

De rente is iig nog verder gezakt begreep ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:14

Hier is het ook gewoon afwachten, nu voor twee dingen. Ivm de hypotheek en ivm sleuteloverdracht die dan zou volgen. Maar de tweede geplande datum komt wel heel dichtbij en gaat vrees ik ook niet lukken ivm virus.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:20

Wij hebben dus net begin maart de sleutel gehad, en omdat het restaurant van vriend dicht is kan hij nu lekker doorslopen. Een geluk bij een ongeluk.

Afbeelding
:= := :D

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:26

Wij willen die week van 1juni erin het is helemaal instapklaar hoeven niks te doen

Op die vocht in de muur na maar dat kan later ook heeft geen haast

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:46

Ik vind het wel grappig dat jullie de plantjes nog in de vensterbank hebben staan terwijl de rest van het huis gestript is :P

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:54

Haha ja die hadden ze laten staan!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:03

Oh wat fijn Swah!! Lekker aan het werk nu.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:50

Zo dan Swah, lekker bezig :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:48

Toch denk ik dat deze situatie wel degelijk verschil gaat maken op de huizenmarkt, tenzij de overheid met een heel goed plan komt om de bedrijven die nu heel hard getroffen worden overeind te houden anders gaat het echt een flink aantal bedrijven de kop kosten en dus ook veel banen kosten. Dat heeft dan echt wel zijn weerslag op de huizenmarkt. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat mensen nu voorzichtig zijn. De makelaar die wij spraken gisteren meldde ook al dat hij het echt wel merkte.
Laatst bijgewerkt door Esplendido op 17-03-20 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:52

Ik zou ook niet staan te springen nu vreemden in mijn huis te laten voor bezichtiging. Nu ga ik ook nergens heen en zit binnen met klachten. Maar ik denk dat dit hele grote gevolgen heeft, zoveel onzekerheid over werk inkomen enz. "Even" een huis kopen zal teruglopen vermoed ik.

Dan vraag ik me af voor diegenen die al gekocht hebben maar nog niet over zijn. Als er ergens in die keten door wat ook overdracht of inkomen wegvalt, moet je dan wel verplicht door? Of is blijven waar je bent ook toegestaan?

Enige voordeel de rente daalt. -O- maar ja dat weegt niet op tegen de rest van de sjit.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:02

Wij twijfelen nog regelmatig maar zetten het koopproces nog steeds gewoon door.

Morgen bouwkundige keuring: zonder onze onze makelaar, verkopers zijn weg en alleen mijn partner gaat namens ons twee. Zodat er zo weinig mogelijk mensen bij zijn en iedereen afstand kan houden. Hypotheekgesprek gaan we via Skype doen. Het is een beetje puzzelen, maar lukt voorlopig nog wel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:43

Wij zetten ook door nu. Voordeel is dat er nu wellicht minder concurrentie is omdat andere kopers gaan wachten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:18

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:21

Ja dat dit een tik gaat geven is wel duidelijk. Maar wij gaan gewoon door met het huis waar we mee bezig zijn. Ook omdat er toch niks anders meer te koop staat voor onze wensen. Wederhelft melde net aan de foon dat de bank deze week met een aanbod voor de hypotheek komt. Zou dus betekenen dat wij, nog steeds, de 15e zouden tekenen en de sleutel krijgen. Maar het hoe en wat met de notaris heb ik nog geen idee van. We hebben wel het voordeel dat we alleen met de notaris te maken gaan krijgen. Zij is gemachtigd op te treden voor de verkopers. Maar andere dingen, ik wilde bv graag de keuken vervangen, de vloer laten schuren en lakken, ja dat is even afwachten. Vrees dat de keuken moet gaan wachten en de vloer doe het zelf wordt :=
Ik ga dus maar verder spullen inpakken. Als in weidemateriaal, bakken en bakken vol met isolatoren, lint, draad en ga nog maar even door. Ben ook al paardespul aan het uitzoeken. Heb al het een en ander weggegeven in een weggeefgroep op FB. De nieuwe lading moet nu alleen even wachten vanwege het Corona virus. Deel van de postkantoortjes hier in Dld is dicht. Maar ik verveel me nog niet :D

karuna schreef:
Dan vraag ik me af voor diegenen die al gekocht hebben maar nog niet over zijn. Als er ergens in die keten door wat ook overdracht of inkomen wegvalt, moet je dan wel verplicht door? Of is blijven waar je bent ook toegestaan?

Ik heb geen idee. Maar ik vermoed dat je er niet zomaar vanwege het virus onderuit komt.

@Swah lekker bezig. Je hebt nog wel wat te doen zo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:54

Ik heb met de woningbouw geregeld dat ik evt langer in mijn huis kan blijven wonen, maar zoals het er nu uitziet kan mijn verhuizing gewoon doorgaan