Ethelate schreef:Wordt dat de les ruimte waar je het eerder over had?
Mooi uitzicht over het land!
Ja klopt! Inmiddels omgedoopt naar "gebruiksruimte"

De muur hebben we er helemaal uit laten halen boven omdat we (wij en de aannemer) toch al vanaf het begin twijfels hebben bij die muur. Ze hebben met het bouwen geen lateien boven de ramen gedaan, waardoor hier en daar flinke scheuren waren ontstaan. En dan met die extra doorgangen er in, paarden die via daar in en uit gaan... Dat voelde niet fijn. Plus dat het idee al vanaf het begin was dat we de schuur eigenlijk graag met hout zouden willen bekleden.
Dus knoop doorgehakt en bovenkant wordt nu met een houten frame opnieuw opgebouwd (veel minder gewicht op de muur er onder), mét groot raam er in

Opbouw gaat beduidend langzamer dan slopen

marije1109 schreef:Twijfel of vochtdoorlatende tegels geen smeekbende wordt?
In de stal zelf wordt het viezer dan in een stalgang.
Vocht doorlatend zou ik inderdaad ook niet willen. Volgens mij gaat dat echt flink stinken op termijn. De matten die ik nu heb nemen ook geen vocht op.
xXutopiaXx schreef:Ohhhh wat een uitzicht!!!![]()
Wauw
![]()
En heerlijk die inloopstalWat een mooie ruimte!!
Ja hè! Wij waren ook al aan het grappen of we het niet gewoon zo konden laten

pmarena schreef:Met puzzelstuktegels heb ik geen ervaring, wij hebben hier die 5 of 6 cm dikke staltegels liggen van een meter bij een meter, met een soort noppen onderkant. Hele mooie matten
Er ligt geen strooisel op, die stal is om in en uit te lopen en droog hun hooi te kunnen eten, zadelkamertje zit er ook aan vast
Die tegels zie je ook heel mooi inveren als ze er overheen lopen, werken goed schokdempend.
Maar dat inveren is tegelijkertijd ook het nadeel...want daardoor komen de hoekjes en randjes steeds heel even minimaal omhoog.....en komt er gaandeweg steeds meer zand onder waardoor al die hoeken omhoog gaan staan en het dus een heel ongelijk vloertje wordt
Ahja ik snap wel dat dat dan net niet handig is... Die puzzelmatten zijn een stuk minder dik (geloof iets van 2,5cm ofzo?) en veren niet zo door. En door het puzzelsysteem liggen ze natuurlijk ook wat meer "interlocked". Ik zou ze nooit gebruiken zonder strooisel als je wil dat ze er ook kunnen liggen. Daar zijn ze niet zacht/verend genoeg voor. Maar als gewoon (stroeve) ondervloer, al dan niet 'strooiselbesparend' zijn ze ideaal! Maar voor zo'n ruimte als dit wel weer een flinke uitgave (€800~€900).