Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:04

Leuk topic! Ik volg mee. Wij moeten ook dit jaar een nieuw toilet en nieuwe badkamer. Er is zoveel keus. Doe graag inspiratie op. Wij nemen zoiezo een bad ook.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:20

arabella2000 schreef:
De huidige slaapkamer 3 is 2 bij 2.8meter. Het plaatje hierboven is veranderd naar de mogelijke optie 2. [ [url=m/OzQnOS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de orginele plattegrond.
En dan heb je aan de rechterkant ook nog het schuine dak en een stukje schoorsteen. Het lijkt genoeg ruimte, maar er blijft niet veel werkbare ruimte over. Ook heb ik graag genoeg ruimte om te draaien. 1 tegel breed is erg weinig dan.

In de berging heb je het probleem van het dak nog erger. De wasmachine en droger kunnen er precies onder staan. Maar veel meer ook niet. Dat is echt het nadeel va deze woning.

Maar we laten binnenkort mensen lamgskomen om te kijken welke optie haalbaar is.
Mijn vriend heeft helaas nu corona, dus alles gaat 2 weken ofzo langer duren.

Wil je je hal zo ruim houden?
Anders zou je ook nog een stukje van de hal bij de slaapkamers kunnen betrekken.

Slaapkamer 3 wordt dan badkamer. Door de verbreding heb je links meer werkbare ruimte voor een wastafel oid.
En daarnaast nog 2 mooie slaapkamers

Afbeelding
Edit: de deuren vd overloop naar slaapkamers moet wel naar binnen draaien :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:01

Verdorie, ik wil zo graag een sunshower, maar ze zijn zo duuur ahhhhhh :')
Ik wil met UV ivm mijn vermoeidheid, maar dan zit je voor de kleinste al bijna al 2000 2525 euro -O-

Urona447

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:28

@eaerth veilingen zoals BVA en online veilingmeester in de gaten houden, daar komen ze nog wel regelmatig voorbij!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:50

Earth schreef:
Ik wil met UV ivm mijn vermoeidheid, maar dan zit je voor de kleinste al bijna al 2000 2525 euro -O-

Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het echt iedere cent waard is!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:36

Plukje schreef:
Earth schreef:

Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het echt iedere cent waard is!

Ik heb een opbouw sinds een maand. En m'n eczeem is drastisch verminderd en ik ben veel meer energie door het UV (ondanks dat ik corona naweeën heb)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:48

Ik laat dit even aan mijn man lezen. Ik kan er trouwens eentje voor 1000 van marktplaats afhalen. Is misschien nog wel een goede optie. Is 3 jaar oud

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:14

Kun je niet eentje van een ander merk kiezen? Sunshower zelf is duurder.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:19

Scum schreef:
Kun je niet eentje van een ander merk kiezen? Sunshower zelf is duurder.

Ja ik zoek al op andere merken, maar dat maakt niet heel veel uit. Of ik zoek verkeerd :P

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:55

Wij hebben voor de tweede keer een echte sunshower en ik ben echt heel blij met de service. De vorige is één keer stuk gegaan en snel en netjes gerepareerd. Degene die we nu hebben is nu voor de tweede keer stuk en gelukkig komt deze week de monteur weer. Die monteurs zijn ook super representatief en je krijgt altijd een fles doucheschuim van rituals als goedmakertje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:04

Ik heb vanwege de kosten gekozen voor alleen infrarood.. dus wel lekker voor de spieren / warmte. Wellicht als het bevalt dat ik die ooit vervang voor een uv..
Gister nog even wezen kijken.. ik ben benieuwd of ze over 2 weken echt klaar zijn.. Ze waren nu begonnen met tegelen.. :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:17

Plukje schreef:
Wij hebben voor de tweede keer een echte sunshower en ik ben echt heel blij met de service. De vorige is één keer stuk gegaan en snel en netjes gerepareerd. Degene die we nu hebben is nu voor de tweede keer stuk en gelukkig komt deze week de monteur weer. Die monteurs zijn ook super representatief en je krijgt altijd een fles doucheschuim van rituals als goedmakertje.

Ik krijg er juist geen goed gevoel bij in de zin van gaan ze zo snel stuk of is het toeval?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:17

Na een x-aantal branduren moet je nu eenmaal een lamp vervangen. Dat kun je niet zelf.
Ik ben al jaaaren een fervent gebruiker (minimaal eens per dag) en ik heb geen klachten over de kwaliteit.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:56

Ik ben nog even gaan neuzen in de sunshower, en buiten dat ik er geen onderzoek over kan vinden (tenzij door Sunshower zelf gedaan, dus wij van Wc-eend...) en daarbij is radar erop gedoken en hebben zij onderzoek laten doen... Not good....
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -ongezond/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:58

T is wel een beetje de reden waarom ik UV heb weggelaten, en wel infra rood heb gekozen.. dat is alleen warmte (als ik alles goed begrepen heb)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:02

Cer schreef:
T is wel een beetje de reden waarom ik UV heb weggelaten, en wel infra rood heb gekozen.. dat is alleen warmte (als ik alles goed begrepen heb)

Ah ok. Ja ik wilde juist de Uv versie vanwege aanmaak van Vit D :P Kleurtje kan me trouwens gestolen worden. Gaat mij puur om de energie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:45

Ik heb ook alleen de infrarood versie maar dat was puur een kostending. Ook omdat ik al een zonnehemel heb. Dus daar ga ik nog wel apart onder. Dat vind ik ook fijn, even relaxen onder de zonnehemel op bed.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:49

Alle lampen die bij mij vervangen moesten worden waren juist de infrarood lampen. Maar goed, ik vind het echt geen issues. Lampje stuk, je belt de servicedesk, er komt een vriendelijke monteur (gratis) langs, hij doet er een nieuw lampje in en maakt de binnenkant nog even mooi en schoon en we kunnen weer genieten. Je laat toch ook een monteur komen voor cv onderhoud, nou ook voor sunshower onderhoud.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:42

veerledec schreef:
Kan de wc wel voor het raam dan? Daar wil je dan toch ook iets voor denk ik? Op zich is het een mooie ruimte voor een badkamer, maar zoveel glas is dan eigenlijk net niet praktisch :P.

Hier is de stand na vier weken verbouwing (eigenlijk einddatum) als volgt:
[ [url=m/2HWfgN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2YwOod.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g2a62f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog lang niet af dus. Goede nieuws is wel dat er volgende week toch wel verder wordt gewerkt, maar ik denk dat zelfs de vijf weken krap wordt.

Wat mooi!! Heel sfeervol.

Dank voor jullie meedenken! Inderdaad is zoveel glas eigenlijk niet handig, maar van buiten is het erg mooi en het is natuurlijk ook wel heel gaaf, zoveel licht. We wonen wel heel vrij dus in principe is er weinig inkijk, tenzij mensen bij ons over het zandpad wandelen.
Ik denk dat het ongeveer de indeling wordt die Marjan tekende. Die inbouwkast is ook een leuk idee voor de handdoeken en dergelijke.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:47

Wat hebben jullie met het plafond gedaan? Ik twijfel tussen laten stucen maar dan moeten we het zelf sauzen of mdf verlaagd plafond met spotjes. We hebben nu stuc met verf maar steeds komt er weer schimmel terug -O- ben bang als ze het oude afschuren en erover heen stucen dat het weer snel komt. Maar het scheelt wel bijna 1000 euro

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:56

Wij hebben er een plafond in laten zetten, is van kunststof dus goed vochtwerend. Zoiets zat er ook al in. Je kunt het op deze foto's wel zien.

Van dit
Afbeelding

Naar dit
Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:13

om die reden heb ik verlaagde plafonds inderdaad, voor 1000 euro ongeveer...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:18

moonsparkle schreef:
Wat hebben jullie met het plafond gedaan? Ik twijfel tussen laten stucen maar dan moeten we het zelf sauzen of mdf verlaagd plafond met spotjes. We hebben nu stuc met verf maar steeds komt er weer schimmel terug -O- ben bang als ze het oude afschuren en erover heen stucen dat het weer snel komt. Maar het scheelt wel bijna 1000 euro

Wij hadden precies hetzelfde. En dat was eigenlijk de reden om de badkamer aan te gaan pakken. Schimmel in de verf in het plafond getrokken wegens te slechte ventilatie. Nu is ons huis uit 1958 dus het plafond is gemaakt van kippengaas met stucwerk er tegen aan. We hebben dus echt alles eruit moeten halen (dat je dus tegen het dak aan kijkt). Daarna van die groene vochtwerende gipsplaten erin. En dat met vochtwerende verf bestrijken. Tevens hele goede ventilatie aangebracht. Dat je spiegel niet meer kan beslaan als je in de warme douche staat zeg maar.

Afschuren waren we ooit mee begonnen. Echt weekenden met een plamuurmesje boven je hoofd en die rommel komt allemaal naar beneden en valt op je. En daarna urenlang de badkamer poetsen. Uiteindelijk dus maar mee opgehouden en besloten om de hele boel eruit te halen.
Ja, dat kost wat. Maar gewoon er overheen verven is niet de oplossing. Je moet het zoeken in een betere ventilatie.

Verlaagd plafond hebben wij niet gedaan. Aangezien er toch nieuwe platen in kwamen hebben we daar meteen de ventilatie in gezet en ook de spotjes.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:24

Oja zo'n plafond is het micca, is dat makkelijk schoon te maken? Ik twijfelde ook omdat je meer kieren/naden hebt?

Bedankt voor jullie feedback

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:29

Ik vind het prima, maar moet zeggen dat ik t plafond zelden poets :+