Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:09

Staan normaal niet allemaal zo... maar deze hebben wel allemaal graag vochtige lucht.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:37

Wij hadden die vetplantjes gekregen, en wilde daar iets mee doen dat ze samen in een bak konden omdat het anders zo rommelig wordt (allemaal kleine losse plantjes).

Toen ik mijn vriend meenam naar de eurofleur werd hij helemaal enthousiast en heeft nog 2 cactussen en een ander ding gekocht. Ik mocht het wel zelf in elkaar zetten, dit is het eindresultaat geworden:

Afbeelding

En vandaag of morgen wordt er een Plantsome bestelling afgeleverd, met oa nieuwe potten voor onze huidige pannenkoekjes. Die zijn hun potjes ontgroeid. En een bamboo orchidee! <3 Vind het echt een enorm mooie plant. Zal jullie een foto sturen wanneer we hem hebben..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:09

Oeh Magda heel mooi!

Verdorie, mijn orbifolia heeft ook trips -O- Geen idee hoe, Monstera staat nogsteeds op een aparte kamer. Direct maar behandeld dus, hij geeft wel de hele tijd nieuw blad dus zonde als die allemaal aangetast worden.
De monsters is er ook nog niet vanaf, al grotendeels gesnoeid. Nou heb ik wel tijdje het even verwaardloosd maar het geeft niet veel hoop voor de Orbi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:56

Ik heb mijn Calathea gestekt, eerste keer voor mij dus ben benieuwd hoe die 't gaat doen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:24

Spannend! Succes.

Bovenstaande Thea hebben zie hier bij de Jumbo staan, maar ze zagen er niet zo goed uit, dus ik durfde het niet aan :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:49

_San87_ schreef:
Spannend! Succes.

Bovenstaande Thea hebben zie hier bij de Jumbo staan, maar ze zagen er niet zo goed uit, dus ik durfde het niet aan :P.

Heb de mijne nu 'n ruime 5 maanden en groeit als kool! Niet normaal! Ben heeeel benieuwd wat ie gaat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:39

Calathea's hoor ik echt 50/50 verhalen over. De ene zegt makkelijkste plant ever, de ander vervloekt ze. :Y) Ik neem sowieso de Orbifolia als ik een nieuw huisje heb, vind die echt prachtig. <3

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:28

Wow wat een grote stek! En een mooie plant met die streepjes.

Vandaag kwam mijn plantsome bestelling binnen, helaas zag ik dat mijn bamboe orchidee maar 45 dagen bloeit.. dacht dat het een vaste kamerplant was. Weet iemand of die dingen na een seizoen nog een keer gaan of zijn het dan gewoon bamboe stengels zonder bloemen?
Zo ziet hij er nu uit, komt op onze eettafel maar die is nu non existent dus daar mag ie morgen op gaan pronken.
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:43

Voor de liefhebbers die niet in de buurt van de Tuinland wonen maar wel wat willen bestellen; deze week vanaf 10 euro geen verzendkosten :D . Geldig tot 13-10 en met actiecode FOLDER19.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:43

Plantje.nl voordeeldoos lijkt mij ook wel leuk en niet duur. Iemand ervaring mee?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:08

liekec schreef:
Wow wat een grote stek! En een mooie plant met die streepjes.

Vandaag kwam mijn plantsome bestelling binnen, helaas zag ik dat mijn bamboe orchidee maar 45 dagen bloeit.. dacht dat het een vaste kamerplant was. Weet iemand of die dingen na een seizoen nog een keer gaan of zijn het dan gewoon bamboe stengels zonder bloemen?
Zo ziet hij er nu uit, komt op onze eettafel maar die is nu non existent dus daar mag ie morgen op gaan pronken.
[ [url=m/LzJLT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hoor die bloeit na een periode rust gewoon weer, maakt aan de stengel ook baby’s

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:13

Mossel, dat is leuk! Op internet staat dat het 8-12 maanden duurt voordat dat weer gebeurt :o

Ik ben nu een beetje door mijn inspiratie voor mijn verlanglijstje heen (binnenkort jarig), dus ik ben wel benieuwd naar het volgende: als jullie de rest van je leven nog maar 1 soort plant mogen kopen, welke zou dat dan zijn? Wat is je all-time favorite?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:19

Ja geduld moet je wel hebben met orchideeën, gelukkig wordt die bamboe orchidee niet zo saai als de phalaenopsis

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:32

liekec schreef:
Ik ben nu een beetje door mijn inspiratie voor mijn verlanglijstje heen (binnenkort jarig), dus ik ben wel benieuwd naar het volgende: als jullie de rest van je leven nog maar 1 soort plant mogen kopen, welke zou dat dan zijn? Wat is je all-time favorite?

Philodendrons of Hoya's. Lastige vraag wel :D Echt een all time favoriete plant heb ik eigenlijk niet.

Mijn orchideeën gaan naar de slaapkamer als ze uitgebloeid zijn. Heb ik ruimte voor wat anders tot ze weer mooi zijn O:)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:07

Ik ga dan toch echt voor de calathea's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 05:09

Als ik op mijn wish list kijk staat het vol met peperomia's, aglaonema's, philodendron's, calathea's, alocasia's en scindapsus. :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 06:59

Mijn favoriet is m'n triostar, vind dat zo'n gave plant <3.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:08

Mijn planten zaten voor een deel onder de witte insecten. Ik heb er 12 weggegooid. Daar gingen de aparte Alocasia s. Ik had geen puf en tijd om ze te redden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:56

Wat jammer Wesco! Weet je wat voor insecten het waren?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:03

Ik denk dat het wolluis was. Ik ben net naar het tuincentrum gegaan en planten gekeken zit daar de helft van de planten ook onder beestjes. Ik heb dus maar 2 inimini planten gekocht en zet deze eerst apart.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:38

ohnee wolluis was waarschijnlijk makkelijk te behandelen geweest... Had je ze niet naar een plantenasiel kunnen brengen?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:17

Zonde! Wolluis was relatief makkelijk te behandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:36

Ik ben mijn huis ook langzaam aan aan het vergroenen! Ik zal morgen eens fotos maken, weet ook niet van alles de naam helaas

Maar heb
2x zamioculcas (ze groeien enorm hard)
een grote pannekoek en heel veel stekjes :=
een chinees lantaarnplantje
2 die op zeekraal lijken (ik denk dat het rhipsalis is)
Een hoop sanseviera's in verschillende maten (door stekken gekomen)
Een aloë humilis
Philodendron waarvan ik het subtype even niet weet, is ook een stekje dus die moet nog even flink groeien :D
Monstera obliqua

Een paar miniplantjes:
Peperomia Nevada
Peperomia Piccolo Banda
Peperomia Rotundufolia
Aralia Balfouriana - maar die heeft het een beetje zwaar op ht moment
En een klein bolcactusje

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:49

Ik weet het maar ik ben er maar 3 keer in de week dus kreeg het maar niet onder controle.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:11

Afbeelding

Afbeelding

Ik werk sinds maandag bij een bedrijf dat planten kweekt en importeert en exporteert. Vandaag ons einde van de maand presentje.

Vind die vetplantjes in de dop zo leuk, kijken of ik die in een leuk potje kan doen.