Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:56

annika_s schreef:
Hallo allemaal,

Ik meld mij ook :evaw:
Mijn vriend en ik hebben eind december ons eerste huis gekocht, we hebben het hele huis van onder naar boven gestript en inmiddels wordt het weer flink opgebouwd. Nu wordt het toch wel tijd om een beetje kleuren te bepalen maar ow wat vind ik dit moeilijk.. De meubels zijn inmiddels aangeschaft en ik heb beneden wel redelijk het idee wat ik wil. Ik ga dit topic is helemaal doorspitten voor leuke ideeën. Hoe hebben jullie je kleuren bepaald?

Wat leuk Annika! Veel werk dus de verbouwing?
Per 1 mei krijgen wij de sleutel van het huis en we hebben voor vrijwel elke ruimte al kleuren bedacht. Was wel even moeilijk, maar wel ontzettend leuk om te doen. Maar... Hebben du nog wel even en veranderen kan ook nog altijd.

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:01

Leuk Annika, succes met kiezen, ik heb spijt van mijn witte muren :oo :') :+

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:02

Jaa heel leuk Cardy en inderdaad veel werk, alles is tot op de stenen kaal geweest, plafonds en vloeren eruit, eigenlijk alles haha :+ Maar inmiddels is alles weer gestuukt en bijna grondverf klaar :)

1 mei schiet ook al op ! Leuk :D Hoe hebben jullie de kleuren bepaald?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:11

Ik heb gekeken naar de kleuren van mijn meubels (neutraal qua kleur, wit, sand, beige, lichtgrijs, landelijk) en ben toen met moodboards aan de gang gegaan en kwam al snel op Verde en Aged Cotton van Mia Colore.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:39

Ik heb gekeken naar sfeer en welke stijl ik mooi vond. Beneden willen we meer industrieel, landelijk. Heb altijd geleerd dat je eerst de bank hoort uit te kiezen en daarna de rest haha. Ik heb aan de hand van de bank en de houten vloer de rest van de meubels uitgezocht. En als laatste de muurkleuren. Blijft allemaal erg warm: taupe/leem, loom (heel licht, bijna creme) en donker grijs. Op de boven verdiepingen gaan we met meer kleur werken.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:46

Ik heb gekeken naar welke kleur ik mooi vond. Had nog geen meubels dus daar kon ik niet naar kijken :))

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:25

Wij hebben inderdaad ook de meubels al uitgezocht, vloer ook bekend, en nu kleurstaal van de meubels en bank opgevraagd. Dus gaan daar maar mee spelen dan :p

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:29

Cardy schreef:
Ik heb gekeken naar sfeer en welke stijl ik mooi vond. Beneden willen we meer industrieel, landelijk. Heb altijd geleerd dat je eerst de bank hoort uit te kiezen en daarna de rest haha. Ik heb aan de hand van de bank en de houten vloer de rest van de meubels uitgezocht. En als laatste de muurkleuren. Blijft allemaal erg warm: taupe/leem, loom (heel licht, bijna creme) en donker grijs. Op de boven verdiepingen gaan we met meer kleur werken.

Dit dus :D maar dan hebben wij deze kleuren:

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:19

Toen wij 11 jaar geleden ons huidige huis kochten, besloten we, omdat we maar een maand hadden om een paar ruimtes bewoonbaar te maken, de muren maar wit te schilderen. Met in het achterhoofd het idee om misschien een muur een andere kleur te geven. We hebben inderdaad 1 muur in de woonkamer een soort van mocca gegeven maar die is uiteindelijk ook weer wit geworden. De muren zijn nog steeds wit en blijven wit. Te meer ook omdat het in de eethoek best donker is.
Van de zomer fris ik de boel wel weer op. Gewoon wit.
In de slaapkamers heb ik wel kleuren gebruikt. Zo is 1 muur in de kamer van de jongste donkerblauw. De kamer van de oudste heeft 1 oranje muur. Onze slaapkamer heeft 1 muur met rood met zilvergrijze rozen. De tegenoverliggende muur is voor de helft grijs. De rest van de kamer is wit.
De badkamer is wit/grijs/bruin.
Eigenlijk best een ratjetoe...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:59

Kijk in huizenjacht en willen de mensen hun gang opgeknapt hebben voor 500 euro. Nu hebben ze een traprenovatie gekregen maar dat is toch sowieso duurder dan 500 of heb ik dat verkeerd?

Edit zeggen ze aan het einde van het item dat de trap gesponserd is :')

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:27

haha geeft niet moonsparkle, het is vrijdag :P :Y)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:00

Mijn kamer knapt al behoorlijk wat op van de verf <3

Afbeelding

Het lijkt hier trouwens wel erg oranje maar dat valt in het echt behoorlijk mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:16

Mooi ! Heeft wel wat dat oranje :j

Ik zit weer te schuiven := ,salontafel gaat eruit deze week :P

Eerste knelpunt de krabpaal , deze stond eerst op deze plek :

Afbeelding

Maar daar staat een kast met mijn prullen lekker licht ipv de donkere krabpaal

Afbeelding

De hoek naast de tv past de krabpaal niet

Afbeelding

Nu staat hij hier (in de weg)

Afbeelding

Afbeelding

Andere kant staat de tafel en hamster verblijven (ook niet echt verplaatsbaar ) (ben druk bezig daarom de tafel vol met spul)

Ben even het inzicht kwijt := , het is even helemaal niet goed . En ja ik ben druk met opruimen maar overal komt zooi weg :=

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:59

eerst de zooi opruimen en dan gaan schuiven..less is more.
als ik overal wat heb liggen blijf ik zelf ook onrustig.. ( en nee ik ben geen poetser of ideale huisvrouw )..Hier het ergste van de verbouwing van de keuken weer gehad :)
gisteren de muren laten doen, vandaag de vloer geegaliseerd. zelf heb ik een wandpaneel geverfd en morgen en zondag nog even de houten achterwand verven.. maandqg de nieuwe vloer er in..en dinsdag de keuken..ben zoooo benieuwd
Afbeelding
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 01:04

Waar is je vloer mee geegaliseerd? Ziet er goed uit! Dat klusje staat bij mij nog op de planning.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:22

Citaat:

Dit vindt ik wel een goede tip voor Rebecca, er staat hangt / ligt zo veel!
Even flink opruimen eerst dan krijg je vanzelf ruimte :)

Ga je die snoer nog weg werken die achter dat vierkante kastje staat? Dat maakt het nu wel rommelig.

Ik zou voor die kooien ook iets anders maken, zodat je alle spullen die erop liggen eronder kan doen, zoiets als dit: https://www.google.nl/search?q=kast+ham ... dz4ztkU37M:

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:19

Zou inderdaad eerst gewoon opruimen Rebecca :j
Kun je niet iets van een toren voor die kooien maken? Staat erg onrustig en rommelig zo en neemt veel ruimte in, als ze boven elkaar komen scheelt dat al een stuk
*Edit: Post van Kaaaren gemist, wat zij als voorbeeld plaatst dacht ik aan, staan leuke dingen tussen

robbie88 schreef:
als ik overal wat heb liggen blijf ik zelf ook onrustig.. ( en nee ik ben geen poetser of ideale huisvrouw )..Hier het ergste van de verbouwing van de keuken weer gehad :)
gisteren de muren laten doen, vandaag de vloer geegaliseerd. zelf heb ik een wandpaneel geverfd en morgen en zondag nog even de houten achterwand verven.. maandqg de nieuwe vloer er in..en dinsdag de keuken..ben zoooo benieuwd
[img]m/8pEXry.jpg[img]
[img]m/bG9nyW.jpg[img]

Wat zie ik precies op die 1e foto? Dat is de muur voordat hij aangepakt is? (sorry heb even moeite met hem ergens in een context zetten hihi)
De vloer is echt heel mooi strak geworden zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:52

Is wat net wat jullie troep vinden , op de hamster bakken staat met opzet 'troep' ivm de katten , op tafel ligt een puzzel met troep erboven ook ja die katten weer. De doos is ook voor hun , de mand bij de bank ook en laptop ligt altijd op de grond . Poef gebruikt oudere kat om op tafel te komen en de vensterbank in en ligt ze op , ding ernaast moet naar de kattenkamer boven :)

Verder wel troep := , de kabel achter de kast is van mijn modem. Die kan achter de tv kast langs en dan de gang in eventueel .

Kooien vind ik lastig , aquarium bij het raam is niet te huffen . De ander is tijdelijk leeg (hamster zit in de bak erboven ivm zijn oog die behandeld moet worden) , de lege even leegscheppen en wie weet is die te huffen om naar boven te verhuizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:07

Wat betekend 'te huffen'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:09

Niet te tillen , leeg zit hij al rond de 20 a 30 kilo . Geen houvast om die te trap op te krijgen (zoals wel de bedoeling was )

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:34

de vloer is met egaline gedaan door het bedrijf wat maandag de vloer komt leggen. Heb een oud huis en zowel de muren als de vloer in de keuken zijn ruk.. zit ook nog met een luik naar de kelder. Vandaag weer veel geschilderd..de lambrisering achter de trap kon wel een opfrisbeurt gebruiken en de deur van de meterkast die ook in de keuken zit in een opwelling met schoolbordverf geverfd. Past denk ik wel in het uiteindelijke plaatje wat ik voor ogen heb.Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:43

Goed bezig robbie88!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:34

Vandaag gaan we met het exterieur even verder...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:21

Hoi dames! Even een vraagje.. ik ga bij mijn vriend intrekken binnenkort en wil de muren verven. De lange muur achter de bank wil ik graag in de kleur Denim Drift van Flexa hebben, maar de woonkamer ligt op het oosten en wordt snel donker. Woonkamer is wat langer en smal, en heeft alleen aan de voorkant ramen. Zou dit niet erg donker/kil worden? De andere muren zullen dan ral 9010 worden denk ik.
De deuren zijn 9001.

Dit is het huis. Niet volledig. Aan de linkerkant zit nog de slaapkamer/badkamer en de binnenkomst hal. De deur die je nu naar buiten ziet naast het raam gaat naar de tuin. De tuin zit aan de voorzijde van het huis. Is afgesloten dmv een schutting.
Boven de deur naar de tuin (deur is van glas) zit een balkon wat ook wat licht weg neemt.
De ruimte ín de woonkamer is een half open keuken.
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:55

Met zo weinig ramen zou ik persoonlijk geen donkere kleur op de muur nemen. Maar om toch wat kleur te hebben, zou ik ervoor kiezen om een behang met een print op de muur te nemen.