Spannend collendoorn! Eigen huis is inderdaad heel fijn om erbij te hebben.
Wij probeerden gisteren de keuken te plaatsen. Ging erg langzaam vanwege foute locatie van leidingwerk, daarvoor spullen kopen, weer proberen en blabla. Alle kasten staan, maar we moeten nog bovenkastjes, apparatuur en het blad. Dat gaat nog wel een paar uur kosten denk ik. Ik heb de zolder afgeschilderd (wit is zo'n verschil met die bruine platen! ) en de zoldertrap in de grondverf gezet.
Wowwwww!!! Mooie keuken zeg! Hopelijk valt het in jullie budget, dat zou geweldig zijn! Toch deze indeling aangehouden? Manlief heeft zich erbij neergelegd dat de spoelbak niet recht voor het raam komt?
Wauw Natasja! Zo iets wil ik ook.. Nog niet helemaal gevonden. Binnen budget dan
Ekelhoff beviel trouwens wel goed kwa hulp, maar de deurtjes+blad die ik mooi vond vielen niet binnen ons budget (10.000). Ze deden daar wel alsof het een erg klein budget was. Daarom kwamen we uit op een keuken die ik eigenlijk niet mooi vond. We gaan nu eerst verder kijken.
Over een paar weken gaat het dak erop.. Spannend!!
Noviceh ja hij heeft eindelijk ingezien dat dit het handigst is
Hoop het echt want de andere keukens zijn ook wel mooi maar niet zo mooi als deze .
Vanmiddag te horen gekregen dat woensdag het dak erop gaat
noviceh
Geplaatst: 20-06-16 22:42
Bij ons gaat het dak er helaas pas na de bouwvak op... Maandag starten ze met de kozijnen, de week daarna met het metselwerk! We hebben vandaag een ruwe schatting gedaan voor de kosten van de tuin, pffff....!!!
collendoorn
Geplaatst: 20-06-16 22:48
Gaaf Natasja !!
Ooeepps noviceh tuinen kosten veel geld helaas
De maandag is ook bijna voorbij!! Vrijdag komt erg dichtbij zo!
Wij zijn nu hard aan het bedenken wat we dan nog meer voor licht kunnen maken in de keuken. hebben bij de spoelbak een raam, dus daar kan niks gemaakt worden, de andere kant hebben we de afzuigkap, maar daar moet nog wel wat meer licht komen dus...
Wil eigenlijk geen hanglampen in de keuken, vind ik niet zo mooi...
Wij hebben het dus precies hetzelfde als tobbes, alleen hebben we daar dus geen lichtpunt zitten, die zit meer in het midden van de keuken op het plafond. Willen daar wel een richel hangen met draaibare spotjes, maar volgens iedereen is dat dus niet genoeg licht. Maar zou niet weten waar en hoe ik ergens anders nog licht moet creeeren voor op het aanrecht.
Had je nog veel punten collendoorn bij de voor oplevering of viel het erg mee? Spannend hoor, bijna je huis klaaaaar!!!
leuk, foto's miriam! Jullie plaatsen de keuken zelf dus? Wij laten het doen, krijgen de montage gratis (was een actie toendertijd). Leek ons ook erg moeilijk, zelf plaatsen. Zijn beide geen handige harry's
Ja, ook foto's van Malih , altijd leuk om het bij andere te zien!
Natasja, mooie keuken! Hopelijk kan die in jullie opstelling en toch maar de waterleiding verplaatsen dus, denk wel verstandig. Mooie opstelling zo
Woensdag het dak erop, leuk moment ! Krijg je dan ook nog een hoogste-punt-feestje? Wij hebben dat soort feestjes allemaal niet, omdat het huis in 1 dag geplaatst word. Ergens wel jammer.
Ik steek mijn kop nog even in het zand, wat betreft de kosten van de tuin , ik weet het wel, maar komt volgend jaar op zijn vroegst denk ik. Wil misschien wel de voortuin alvast bestraten, lijkt mij anders zo modderig en vies in de winter, met al dat zand.
Zijn even aan het puzzelen geweest per kamer, maar denk dat wij nog ongeveer 10 lampen voor in het gehele huis moeten kopen. Waaronder een stel plafonierres voor o.a. wc/overloop etc, maar ook nog een aantal mooie lampen. Dat word nog een flinke kostenpost.
Judith Kan je niet gewoon een extra lichtpunt boven je aanrecht aan laten brengen dan of is de termijn al verstreken?
ja we gaan ook foto's maken. Geen feestje zijn maar 4 huizen waarvan 2 morgen een dak krijgen. Wel pannenbier en cadeautje voor de werklui .
Miriam91
Geplaatst: 21-06-16 14:09
Wij hebben nooit feestjes gehad, ook niet voor eerste paal oid. Foto's volgen binnenkort! Gisteren verder geklungeld met de vaatwasser, die was te hoog, maar nu staat het! Draaiing van de koelkast deur omgedraaid en de elektra aangesloten. Zaterdag gaan we het afmaken! Wij hebben trouwens gratis tegels van marktplaats (kleine roze en gele), straatje gelegd door mijn oom. Nou heeft de buurvrouw afgelopen week precies dezelfde tegels laten leggen door 2 mannen. Ben stiekem heel benieuwd wat zij aan geld kwijt was
Judith: als je op zo'n richel de spots alle kanten op kan bewegen en er veel aanhangt waarom zou dat dan niet voldoende zijn? Mijn ouders hebben in de hal een soort kabel gespannen met spots erop, ziet er best mooi uit!
Zonde ! Hier altijd feestjes haha, nee hoor valt mee alleen met de eerste funderingsbalk
We hadden wel wat puntjes maar dat zijn dan meer beschadigingen enz. En ons raam van de schuur was stuk! Dat soort dingen, gat in de muur bij de toilet. En wat beschadigingen aan kozijnen. Ben benieuwd wat eigen buis gaat vinden, of we nog waar voor ons geld krijgen haha
Judith_H
Geplaatst: 21-06-16 16:48
De termijn is al een paar maanden verstreken, de blokken zijn al volop in productie in de fabriek, dus verwacht niet dat we daar nog wat aan kunnen veranderen. We kijken wel even of alleen zo'n richel met lampjes genoeg is en anders verzinnen we tegen die tijd wel wat anders.
Hahah miriam, dan zou ik inderdaad ook nieuwsgierig zijn wat zij hebben betaald, als het van jou gratis was!
Oh, collendoorn dat valt inderdaad hartstikke mee qua puntjes. Hopelijk komen ze dat dan ook snel aanpassen, is het echt klaar! Eigen huis, wij denken daar ook over, maar aan de andere kant, mijn schoonvader heeft vroeger zelf in de bouw gezeten en heeft net zijn 4e nieuwbouwwoning op laten leveren, dus die heeft er ook wel goed zicht op. Hij vond zelf 46 punten van verbetering, terwijl eigen huis er 22 had gevonden. Dus hij kijkt wel lekker kritisch...
noviceh
Geplaatst: 21-06-16 20:18
Hahaha, gaaf dat hij zo kritisch is! En 46 punten?!? Om een richel met draaibare pootjes aan het plafond te hangen lijkt mij helemaal niet handig. Dan sta je toch in je eigen schaduw? Wij hebben ook het probleem met verlichting en de vaste aansluitpunten op het plafond. Termijn was al verstreken voor wij eenmaal een indeling definitief hadden.
Manlief wilt graag zelf de keuken plaatsen, vind hij leuk! Wij zitten nog steeds in twijfel over de verlichting boven het keukenblad. Toch een koof? Of anders een mooie rail met spotjes/hanglamp? Of een plank met spotjes? We kunnen er gelukkig nog even over nadenken!
Natasja, dit is voor het eerst dat ik van pannenbier hoor haha
Helaas niet de keuken geworden die we gepland hadden, maar wel zelfde type dus met kader en in het kader streepjes. Andere viel toch niet in ons budget helaas
Wij hebben net het feestje gehad en onze buren ontmoet. Lijken erg leuke mensen dus dat is heel fijn. Was ook erg gezellig. Er Was nog een officieel moment waarbij twee mensen mochten helpen met een of ander betonnen ding neerleggen (zo ver gaat mijn kennis haha). Dat was bij het laatste huis. Het huis van de buren. Maar de buurman Was alleen dus mocht mijn vriend helpen. Was erg leuk!
Verder willen zal, als het allemaal meezit, voor de bouwvak het dak er al op hebben en is de oplevering nog voor de kerst duimen voor goed weer
noviceh
Geplaatst: 22-06-16 19:32
Gefeliciteerd met jullie hoogste punt Natasja! Mooi huis! Jammer dat de keuken te duur werd. Zoals collendoorn al zegt, als het maar jullie smaak is Komt er ook zo een grappig vitrinekastje in jullie andere keuken?
Sjeempie, wat gaat dat snel!! Fijn dat jullie een goeie eerste indruk hebben van de buren.
Hier wordt het in de buurt met de dag gezelliger, veel beter contact met de buren! Toch maar hier blijven wonen Ik denk dat dat voornamelijk door het mooie weer komt en iedereen meer buiten is. Heerlijk die zon!!