Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:59

Vandaag weer weekboodschappen gedaan. We waren 46 euro kwijt bij Lidl.
1 kilo tomaten
1.5 kg bananen
courgette
komkommer
2 rode paprika's
zak aardappelen
ijsbergsla
kilo peren
kilo kiwi's
kilo uien
2 bakjes champignons
2.5 kilo appels
komkommer
2 pakjes diepvriesspinazie
stuk belegen kaas
2 zakjes gemalen kaas
5x halve liter yoghurt
5x halve liter karnemelk
3 pak melk
6 eieren
2 ons ham
kilo rijst
bouillonpoeder
pakje slagroom
2 pakjes thee
koffiepadjes
volkorenmeel
witte bloem
broodmix
2 blikjes tonijn
turks brood
2 zakken chips
stroopwafels
pakje chocolade
5 blikken kattenvoer
1 kilo kattenbrokjes

Weekmenu wordt:
Zelfgemaakte pizza met spinazie - tomaat en gerookte zalm
Turks brood belegd met sla - tomaat - paprika - en gebakken champignons
Sperciebonen met uien en champignons in pittige saus met rijst
Gegratineerde ovenschotel bloemkool - aardappelen en zalm
Aardappelkoekjes met sla en tonijn
Fusili met spinazie - zalmsaus met komkommer
Kaasballetjes met chinese kool en gebakken aardappelen

Boontjes - bloemkool - chinese kool en vis uit de diepvries

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:13

firefly ze zijn nu in de aanbieding bij Dirk, Bas en Digros. 2 pakken voor 5 euro

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:46

DebGizmo schreef:
firefly ze zijn nu in de aanbieding bij Dirk, Bas en Digros. 2 pakken voor 5 euro

Hebben we die winkels hier dus niet in de buurt...... had het gezien in foldertje (nouja, de reclameapp haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:34

De stokbrood wordt bij mij nooit heel hard, onderkant sowieso vocht van de tomaten en ik smeer ze wel echt heel erg in met de kruidenboter. Die gaat altijd helemaal op. Dus dan blijven ze bovenop ook nog wat zachter. Wel beetje knapperig, maar dan precies goed zeg maar. En als ze iets te zijn snij ik ze kleiner en schep ze door de rest heen. Worden ze door het vocht ook weer zachter :j Maar je kan het ook gewoon apart erbij doen idd.

Uhm zal ik maar niet zeggen dat ik nog €7 heb voor heel de maand. Al eet ik weekenden thuis.
Heb begin deze maand nogal enthousiast ingeslagen bij de appie (oa wokgroenten). Vriezer puilt echt uit en m'n keukenkastje ook. Dus heb wel ook echt veel in huis al.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:40

ik heb voor deze week nog 3 euro 40.
Heel goed gehaald dus. Moet nog een doos diepvries spinazie kopen voor vanavond en misschien wat groente voor morgen, dan krijgen we eters (weet alleen nog niet wat... champignons, paprika, tomaat, sla heb ik in huis)
Als toetje aardbeien met slagroom (400 gram mooie lekker ruikende aardbeien voor 1 euro )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:10

Ik begin door mijn voorraad heen te raken. Koelkast bijna leeg en zet nu een heerlijk maaltijd in elkaar met allerlei restjes uit de koelkast.
Enige wat ik gekocht heb is de vis (uit de vriezer)

Zo naar de kapper, haren verven....... *\o/*
Wel erg duur -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:55

Paardenbiefstuk is besteld :P De kiloprijs is €17,50 Dat is echt cheap! Is €2,60 per biefstuk van 150 gram :P

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:46

Joolien schreef:
Paardenbiefstuk is besteld :P De kiloprijs is €17,50 Dat is echt cheap! Is €2,60 per biefstuk van 150 gram :P

Oooh lekker :) Besteld en thuisgestuurd????
(zo ja, waar besteld ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:51

Besteld en ga t morgen halen. Ik woon in Almelo maar ben geboren en getogen in Heemskerk en in Beverwijk zit een heule goede paardenslager :D En ik ga morgen bij mn ouders op bezoek dus vandaar :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:52

Citaat:
Paardenbiefstuk is besteld :P De kiloprijs is €17,50 Dat is echt cheap!

Hier in Belgenland betaal ik rond de 10 à 11 euro de kg .

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:40

Joolien schreef:
Besteld en ga t morgen halen. Ik woon in Almelo maar ben geboren en getogen in Heemskerk en in Beverwijk zit een heule goede paardenslager :D En ik ga morgen bij mn ouders op bezoek dus vandaar :)

pfff jammer... haha. Ik woon iets verder naar het oosten, net achter oldenzaal. Maar kan gewoon nergens paardenslager vinden. Ik vind het ook lekker. Was hier eerder wel slager in dorp, maar die doet niet meer met paardenvlees helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:43

In Almelo zit er eentje maar die haalt zijn vlees uit Zuid-amerika, schandalig :n Ik wil wel wat voor je meenemen, kun je zo bij me komen halen :D

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:44

denk je dat hij nog wat meer heeft? want vind het geen gek idee eigenlijk :)
Wat heb jij er besteld? puur wat biefstukjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:06

Ik heb biefstuk besteld, je mag er wel 4 komen halen. Ik denk dat als ik morgen kom dat hij niks meer heeft, is altijd snel op :P Ik haal ook paardenrookvlees en misschien nog een stooflap voor oma :)

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:09

Dat zou lekker zijn :)
Laat me maar weten wanneer het zou kunnen (dus wanneer je weer thuis bent). En hoeveel je van me krijgt!

Stuur me maar PMetje :)

Dank je he!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:16

Over welk wasmiddel zijn jullie eigenlijk heel tevreden? In tegenstelling tot mijn 'normale' overtuigingen is nu mijn belangrijkste criterium dat hij goed reinigt en een hemels geurtje verspreidt!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:22

ik haal 1x in het half jaar ofzo een groot pak bij de sligro (ff naam kwijt).
Maar doe daar dus ook heel lang mee. voor 23 euro half jaartje :) haha

volgens mij heb ik Dash 2 in 1

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:29

idinn schreef:
De stokbrood wordt bij mij nooit heel hard, onderkant sowieso vocht van de tomaten en ik smeer ze wel echt heel erg in met de kruidenboter. Die gaat altijd helemaal op. Dus dan blijven ze bovenop ook nog wat zachter. Wel beetje knapperig, maar dan precies goed zeg maar. En als ze iets te zijn snij ik ze kleiner en schep ze door de rest heen. Worden ze door het vocht ook weer zachter :j Maar je kan het ook gewoon apart erbij doen idd.

Uhm zal ik maar niet zeggen dat ik nog €7 heb voor heel de maand. Al eet ik weekenden thuis.
Heb begin deze maand nogal enthousiast ingeslagen bij de appie (oa wokgroenten). Vriezer puilt echt uit en m'n keukenkastje ook. Dus heb wel ook echt veel in huis al.

Is bij jou dan ook echt het geld op of je geplande boodschappengeld. Zelfde als mij dus. Veel voorraad/diepvries restjes. Ga je t redden nog met wat je hebt?t

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:31

Wat ik me trouwens afvraag. Hoe bewust gaan jullie met andere uitgaven en wat willen/kunnen jullie elke maand sparen? Ik ben nog aan t zoeken wat ik kan missen met alle(ook vaak onverwachte) uitgaven nog.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:37

Ik ga sinds kort veel bewuster met mijn andere uitgaven om en koop geen dingen meer impulsief. Ook koop ik geen goedkope prullen meer. Ook al lijken ze nog zo leuk, ik hou me altijd voor dat een net huis nog veel mooier is. Ik koop dus heeeeel af en toe een paar echt mooie dingen, die vaak ook behoorlijk duur zijn. Daar zou ik dus wel op kunnen besparen, maar dat wil ik niet.
Op uitgaan bespaar ik wel: ik drink maar 1 drankje en doe daar heel lang mee. Op muzieklessen bespaar ik soms ook een beetje door ze eens in de 2 weken de plannen in plaats van elke week. Pianolessen soms zelfs maar 1x in de maand.
En ik pak toch altijd de fiets, al lijkt de bus nog zo aantrekkelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:46

@Chantal dan is m'n geplande budget op (€40), opzich heb ik wel meer... maar dat is m'n lening van ibgroep. Hoe minder daar vanaf gaat hoe beter natuurlijk. Ik moet namelijk ook nog flink wat jaren studeren, dus moet beetje zuinig doen met dat spaarpotje.

Verder ben ik meestal qua andere uitgaven niet heel impulsief. Al zit ik momenteel even in een "who cares" bui. Geld moet rollen, koop wat je wilt, voor je het weet kan het niet meer. Maar dat komt doordat m'n tante op sterven ligt. Normaal ben ik heel bewust van m'n uitgave. Momenteel is een dagje shoppen een moment zonder zorgen. En dat geld, wat heb je eraan als je er niet meer bent? Ik werk elke zaterdag hard genoeg om zo min mogelijk lening nu al te gebruiken. En op dit moment wil ik dat geld gewoon uitgeven aan kleding en leuke hebbedingen.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:10

Firefly4 schreef:
Weet iemand waar je eventueel goedkoper blikjes Gourmet kun kopen? AH heeft van die makkelijke 8 pak dingen.
De kat verdraagt ander eten erg slecht (overgeven). Dit gaat wel goed. Soms is het in de aanbieden, 2 halen 1 betalen, dan sla ik weer boel in. Maarja, hop net niet van aanbieding naar aanbieding :)

Kijk voor de kat eens op zooplus, vaak hebben ze daar wel goede aanbiedingen voor voer.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 07:36

Ik let ook wel heel goed op met andere uitgave. Kleding koop ik bijna alleen in de uitverkoop en gisteren gekeken in The Sting outlet en daar wil ik binnenkort nog even heen gaan voor wát kleding :)

Verder gaan we meestal wel een x per maand uit eten en zijn regelmatig in de bioscoop te vinden, maar hebben zon maand abonnement.

Telefoon betaal ik maar 25 euro. Bel onbeperkt met mijn vriend dus díe bespaard weer door te zeggen dat ik hem moet bellen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:05

ChantalSmook schreef:
Wat ik me trouwens afvraag. Hoe bewust gaan jullie met andere uitgaven en wat willen/kunnen jullie elke maand sparen? Ik ben nog aan t zoeken wat ik kan missen met alle(ook vaak onverwachte) uitgaven nog.

Ik heb een excel bestand van 'simpel huishoudboekje' waar ik vooraf in aangeef wat ik per maand overal aan wil besteden. Zo kan ik het mooi bijhouden. Werkt heel behoorlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:08

Zooplus. Daar moet ik zo eens kijken.
De poezen eten hier Iams, best prijzig, 26,95 voor 3 kg