Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:26

Hey, dat is een geweldige tip :)* het lunchpakket op voorhand klaarmaken en dan invriezen. Dat ga ik zeker proberen. Zo zit je ook nooit met oud brood.

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:32

Son, Wordt dat lekker met hele melige appels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:36

En misschien als applecrumble? Maak ik vaak van appels die al wat langer liggen of niet zo lekker zijn. Flinke hoeveelheid kaneel erover :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:38

Dan ga ik voor appelmoes, want daar hoeft geen suiker in en crumble is toch boter, suiker en bloem :D

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:55

*krijgt honger van apple crumble idee :') * oei en ik ben op dieet haha.. stomme goede voornemens ook..

hier wordt ook brood gesmeerd en al ingevroren, zo handig als je haast hebt met naar het werk gaan :j

Ik heb gister zelf groente soep gemaakt van wat ik nog had liggen en op moest.
Straks ga ik ook even hamsteren hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:52

Er zit appel in... dat is gezond... dat denk ik altijd maar. En vooral alle boter niet afwegen om geen idee te hebben hoeveel daar ervan in zit. Verder bloem is toch niet zo heel slecht? Of wel? Want suiker doe ik er nooit zo heel erg veel bij in. Dat compenseer ik gewoon door thee zonder suiker te drinken :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:10

Als ik zo zou redeneren zou ik binnen no-time zwaar obese zijn :+
Weet iemand waar je zwarte bonen gedroogd kunt kopen? In de supermarkt of 1 van de groenteboeren hier heb ik ze nog nooit zien liggen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:12

op de haagse markt :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:12

Bij een Turk Moo? Die hebben vaak wel gedroogd spul.

Ik moet ook weer oppassen... Wil nu eigenlijk die 10kilo weleens kwijt maar ja....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:17

Wij hebben een hele kleine turk, maar het is de moeite waard om daar weer even binnen te lopen... Ik kom altijd met veels te veel exotisch thuis :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:24

Bij de groenteboer even vragen of ze ze voor je kunnen bestellen. :)
Veel dingen die niet veel verkocht worden liggen niet standaard in de winkel maar kunnen wel gewoon besteld worden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:26

Ik hou altijd een half blik over en om nou 2 dagen achter elkaar zwarte bonen te eten...
Alle andere variaties aan bonen heb ik wel gedroogd. Zaterdag maar even naar de luxe groenteboer hier in het winkelgebied!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:32

Biologische winkel heeft ze vaak ook.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:37

heb een tijdje geleden dit topic gevolgd.en wil graag mee doen in dit topic.
gisteren lekker makkelijk gegeten gekeken wat ik in de kasten had dus soep met afbak broodjes.
wij hebben ook een hele mooie vleesschaal gekregen met de feestdagen en hier zit voor meer dan 10 x vlees in heel gelukkig mee en scheeld veel geld,.
en vandaan voor het eerst een magnetron maaltijd gehad nou dit voor ons nooit meer hebben het weggegooid dit is echt niet te eten.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:19

@mri: kan je ook pasta en pindakaas invriezen op je boterham? lijkt me eigenlijk wel zo handig! Alhoewel vers brood misschien net wat lastiger smeren is? Lekker, vijf minuten langer blijven liggen in de ochtend :D.

Ralphtdw, wwat hadden jullie voor een magnetronmaaltijd? jammer dat het zo tegenviel, had je m niet alsnog even in de koekepan kunnen gooien en wat kruiden erbij kunnen doen?

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:48

Ik hoef deze week alleen maar sla, yoghurt en iets van rundereepjes te halen. De rest nog allemaal op voorraad. Lekker budget dus.

Bij de Etos was alles van Dove 2de gratis. Dus heb nu 4 deoderants voor 4,40. Dus kan ik weer ff mee vooruit.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:54

Magnetronmaaltijden koop ik al niet meer. De meeste zijn echt niet te eten en ongeloofelijk duur. Ik zorg dat ik altijd wat zelfgemaakt eten in de diepvries heb en iets van pizza ofzo en een blik soep. Zodat ik altijd wat makkelijks te eten heb.
Deze week begint goed met bezuinigen. Heb vandaag bij mijn ouders gegeten en daar wat fruit meegekregen. Verder heb ik voor 9.30 boodschappen gedaan. Daarbij zaten ook alvast 4 flessen sinas voor mijn verjaardag. Was in de aanbieding :) Morgen nog even naar de aldi, daar zal ik nog ongeveer 10 euro kwijt zijn denk ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:58

Ik heb wederom enorm veel uitgegeven bij de AH :') Dat hamsteren is dure hobby :D :))

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:00

Ik heb net voor 39 euro de weekboodschappen gedaan bij AH en ook wat gehamsterd :D ( voor 2 personen )

Had nog wel vlees enzo in de vriezer dus groente fruit brood zuivel drinken etc.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:02

Mootje schreef:
Son, Wordt dat lekker met hele melige appels?

jawel hoor, gewoon ietsje meer water erbij doen als het hele droge appels zijn, maar lukt hier toch over het algemeen met alle (niet lekkere) hand appels
schep suiker en een flinke snuf kaneel doen ook wonderen voor de smaak :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:04

Mootje schreef:
Wij hebben een hele kleine turk, maar het is de moeite waard om daar weer even binnen te lopen... Ik kom altijd met veels te veel exotisch thuis :D

ik heb pas een zak meegenomen bij de lidl vandaan
ik vind de blikversie altijd zo papperig..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:35

Vanavond geprobeerd te bedenken hoe ik beter kan budgetteren... vind het maar lastig... maar misschien moet ik ook niet zo moeilijk doen. Heb vandaag een weekmenu gemaakt en met boodschappenlijstje door de supermarkt gehuppeld (en toch nog dingen vergeten ;) en me laten verleiden door de chocolade in de hamsterbonus ) Heb ongeveer € 50,- besteed. Moet van de week waarschijnlijk nog even melk, yoghurt en ovenfriet halen.

Weekmenu (niet op volgorde)
- Pasta met rode saus, spekjes & broccoli
- Tartaartjes met ovenfriet & geroerbakte spruiten en broccoli
- Tortilla's uit de oven met kaas en bosui (op yoga dag)
- Wraps met kidneybonen, paprika en mais (met overige tortilla's)
- Nasi met vega blokjes, paprika en kool
- Roerbak rode kool met gehakt en rijst
- Vissticks met ei, spinazie en puree
- Spruitjes met appeltjes, spek en mosterd.
( ja... 8 dingen dus zo t/m volgende week maandag genoeg eten in huis moeten hebben)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:37

En met hoeveel personen eet je hiervan Evelijn?
Blijft idd wel lastig hoor, maar een weekmenu maken vind ik al heel veel schelen! Plus ik hoef er de hele week niet meer over na te denken, ook wel handig!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:50

We zijn met z'n tweeën... en gebruik ook wel dingen van de voorraad.. maar zaten ook dingen tussen voor bij de voorraad... zoals sap, chocomel en waspoeder.

Weekmenu vind ik ook schelen... doe het wel vaker... soms vind ik het moeilijk om te verzinnen wat we gaan eten... en andere keren verzin ik zo een lijst van 10 dingen. Wil ook graag dat dingen weer terugkomen zodat het op gaat... maar ook niet twee dagen achterelkaar rijst eten ofzo.
Wat ik graag dit jaar wel beter wil doen is de vriezer gebruiken. Ik ben daar echt een oen in.... dan vries ik restje pasta in... maar puntje bij paaltje gooi ik dat dan half jaar later weer weg omdat ik het niet meer heb gebruikt.. dat vind ik zonde. Daar moet ik nog een oplossing op verzinnen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:20

manzano schreef:
Ik heb wederom enorm veel uitgegeven bij de AH :') Dat hamsteren is dure hobby :D :))

Babsiej schreef:
Ik heb net voor 39 euro de weekboodschappen gedaan bij AH en ook wat gehamsterd :D ( voor 2 personen )

Had nog wel vlees enzo in de vriezer dus groente fruit brood zuivel drinken etc.

Hamsteren geeft zo'n goed gevoel bij mij :')
het idee dat ik de helft betaal voor spul, nom nom nom :')

Lekkere gerechten op je lijstje Evelijn!

Ik heb geen weekmenu, ik ben zo'n muts die me er dan niet aan houd als ik er geen trek in heb die dag