Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjeee

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:40

Yes, als het zondag beetje lekker weer is en ze niet meer gaan strooien deze dagen gaan pap en ik een 'rondje' rijden van zo'n 100 km :D

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:06

Lekker melisjeee, ik denk dat ze niet meer gaan strooien hoor.. Wij hebben vorige week ook gewoon kunnen rijden! Zondag word het heerlijk weer! *\o/*

Voor de mensen die nog een motor zoeken, via facebook heb je de groep; Motoren te koop. Daar komen onwijs veel leuke motoren voorbij!

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:08

Van de week hebben ze hier nog gestrooid helaas en dat was echt een flinke laag, en dat terwijl het niet eens echt meer gaat vriezen. Maar we zullen zien! Ik ga er ook vanuit hoor dat dat strooien nu wel afgelopen is! :j

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:13

De X is ook paar cm hoger nog dan de S. Wij noemen de X de mannen motor en de S de vrouwen motor. ;-)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:55

@Angelkiss, ik krijg altijd een beetje de kriebels als mensen zeggen mannending of vrouwending :') K ken wel een paar dames die op een BMW 1200GS rondrijden of op een busa.

Hier wordt het deze week ook echt heerlijk weer en ik hoor nu al regelmatig weer motoren over de snelweg komen. Kan niet wachten tot ik weer eens thuis ben en ik lekker kan rondrijden :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:02

Ik heb ook zoooooo'n zin om lekker zelf te gaan rijden. Groepsritten lijken me nog wel heel spannend als beginner

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:55

@damwolf: het is meer dat de s net ff kleiner is en veel vrouwen er voor zullen kiezen dus. De vrouwen die ik ken die een grotere motor hebben zijn zelf ook groot, geen kleine schattige meisjes zeg maar ;-). Vandaar die vrouwen/mannen verdeling, met een knipoog dus.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:46

Ik heb langere benen dan mijn vriend, pas eigenlijk beter op zijn ktm (990 smt) dan hijzelf hihi :')
Toch is hij er handiger mee dan mij, stukje ervaring en vertrouwen denk ik. Ik verplaats mijn motor het liefst als ik erop zit ipv aan dr hand

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:12

Mij lijkt het ook dat ze tot zondag niet meer gaan strooien. Nachtvorst is weg en het heeft gister en eergister flink geregend, dus de pekel zal wel aardig van de weg af zijn.
Als het zondag echt zo mooi wordt als ze zeggen ga ik ook een lekker stuk rijden. Spuit de motor desnoods na de tijd even af om eventuele pekel er toch af te krijgen :)

PluchePluus: Ik ga er ook liever op zitten om het te verplaatsen hoor. Vind het altijd zo eng als hij toch iets te vel over helt naar rechts. Als hij over een bepaald punt heen is hou je er niets meer aan. Met mijn vorige motor een keer gehad en wil dat met deze echt niet

Snoevie: Dat valt erg mee in een groep hoor! Je moet gewoon altijd voor jezelf rijden en de mensen waar mee je gaat houden echt wel rekening met je :j

Weet iemand of ze op facebook ook een motorspullen te koop pagina hebben? Heb mijn oude pakken wel op marktplaats gezet, maar dat loopt nog niet echt storm. Mijn "oude" helm is ook te koop btw :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:17

Op wie rijdt zetten? Zal vast wel iets zijn :j

Ik ga zo de SV starten voor het eerst dit jaar!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:22

Ik mocht van de week helpen duwen :') hielp niet, toen maar even de auto ernaast met startkabels :+

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:04

Ja Liselot;
Motorkleding te koop/gezocht heet die groep op facebook.

Jammer dat je te ver weg woont, anders had ik je pak willen passen :(

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:31

Vanmorgen reed er hier weer fijn een pekelwagen door de straat |o

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:35

Hier ook nog enkele keren :j

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:04

Blinnii schreef:
:wave:!

Gecondoleerd Rejo, wat een klote bericht!! Is er een idee hoe hij precies is verongelukt?

Nina, hoop voor je dat de afspraak morgen wel doorgaat!

---
Whiehoe! :D Ik ben vandaag geslaagd voor m'n theorie! *\o/*
Mijn ouders zijn vandaag 25 jaar getrouwd.. en mijn reserveringsnummer bestond uit hun geboortejaren. Zo bizar! Was dus een teken van boven dat ik het wel moést halen hihi :)

Das wel erg bijzonder ja, tof! Stond unne sterren geschreven ;)

@Nina: gefeliciteerd met je nieuwe motor!

Ik ben voor werk een paar dagen in Duitsland geweest (Stuttgart-München). Volgende keer vraag ik om het in het voorjaar of de zomer te plannen, neem ik een paar dagen vrij van tevoren en ga ik op de motor :+ :oo :9.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:37

Dat zou wel lekker zijn Sorriso!

Mijn kenteken bewijs is eindelijk binnen! Morgen kentekenplaat laten maken en verzekering regelen. Wordt nog lastig denk ik, en heel duur. Had eerst de ANWB gebeld en de beste man aan de telefoon gaf aan dat ik de motor gewoon bij hun kon verzekeren als zijnde lesmotor. Bel ik vanmiddag op, kan het weer niet.. raar volk daar. Ga morgen nog eens bellen.

Zaterdag afspraak gemaakt om lessen te gaan plannen :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:20

wat een gedoe annert. Hopelijk kan je snel aan de bak.

Hier nog geen pekelwagens gezien. Hopelijk is t ook niet meer nodig. De 24e moet t gewoon perfect weer zijn, haha

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:04

Zondag inderdaad maar een rondje rijden. Vandaag de Tiger weer eens gestart en dat was meteen snorren 8-)

Ik heb nog een kinder-motor-pak te koop; mijn zoon is eruit gegroeid. Dus mocht iemand interesse hebben, stuur maar pm. Mijn zoon heeft er van zijn zevende (toen was het te groot) t/m tiende gebruikt. Niet intensief trouwens, want zoonlief is natuurlijk alleen kortere ritjes mee geweest.

Sorriso: gelijk heb je: iets meer tijd nemen voor de heen- en terugweg; leuke routes maken en rijden maar :))

Kinkt als heel gedoe, Anneert. Misschien heb ik het verhaal erachter gemist :o maar waarom zat er nog geen kentekenplaat op?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:30

Westbest, Motor komt uit Belgie, moest nog worden ingevoerd :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:29

Jammer Westbest ik zoek nog een motorbroek voor mijn stiefzoon, maar die is inmiddels al bijna 14 dus die gaat hem ook niet passen.

Succes Anneert, tis wel een gedoe met alles regelen, maar komt vast goed.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:58

8-) nou gisteren voor het eerst een heel klein stukje op mijn motor gereden :D
was leuk!! ga hier denk met veel plezier op rond toeren

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:55

Leuk Nina!

Goh, ben ik blij dat ik terug heb gebeld naar de ANWB. Kreeg een motorrijder aan de lijn en die heeft me prima kunnen helpen met de verzekering! Helemaal top. Jammer genoeg de naam vergeten van degene die ik aan de lijn had gisteren, hij vond het ook een kwalijke zaak dat zij vertelde dat het absoluut niet kan.
Motortje is verzekerd, dus vanmiddag kentekenplaat laten maken.. nu komt het toch wel heel dichtbij..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:56

wat fijn Anne! Nog even en dan lekker lessen met je eigen fietsje :D

Las net dat het zondag zelfs boven de 16 graden kan worden hier in het oosten. Ik ga absoluut rijden *\o/*

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:57

Oeh mooi weer! :D

Ik rij niet meer op me mijne. Moet er gewoon van huilen als ik nu van me lesmotor afkom en ik stap op me eigen minimotor.
Moet toch werken 's middags en zaterdagavond tot laat ook dus kan ik er toch niet echt van genieten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:05

Whoehoe, net mijn tanktas eindelijk binnengekregen :) Heb uiteraard meteen de bevestigingsdingen gemonteerd en hij zit echt perfect!
Kan ik eindelijk woon-werk met deze motor gaan doen, je lunchje meenemen zonder tanktas is best een opgave :')

Leprycorn: Hoe bedoel je dat met je minimotor?