E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:07

Er zijn wel boeken die ik er graag op laat om tussendoor te lezen. Heb het even geprobeerd met een boekenkast, maar zoeken gaat eigenlijk net zo makkelijk.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:57

Maar zo'n boekenkast kun je dus aanmaken via calibre? Kan iemand mij misschien uitleggen hoe? Het is mij nog niet echt gelukt en op de kobo kan ik het ook niet vinden :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:19

Ik kan dat echt niet boeken door elkaar heen lezen, raak ik helemaal in de war := Kan enkel een boek gewoon tijdje niet aanraken en dan andere uitlezen en dan weer verder gaan in het andere boek... wat ik gedaan heb met Het lied van ijs en Vuur omdat dat zulke zware boeken zijn.
Maar hoeveel boeken hebben jullie erop? 100?? Die krijg je toch de komende 8 weken niet uit gelezen :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:39

87, de rest staat op de computer. Zoveel krijg ik inderdaad niet uitgelezen maar omdat ik verschillende boeken lees vind ik het fijn om zoveel bij me te hebben.
Ieder zijn manier.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:47

Ik vind het vervelend om elke keer mijn reader aan mijn PC te moeten aansluiten. Staan daarom een stuk of 200 boeken op :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:50

Word die dan niet super sloom?

Tuurlijk ieder z'n manier ben gewoon nieuwsgierig erna :D
Boeken door elkaar heen lezen, is dat niet verwarrend?? :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:54

Sloom? Hij hoeft toch alleen maar de bladzijde van dat ene boek om te slaan wat ik aan het lezen ben?
Snap niet waarom ie sloom zou worden :n

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:55

Ik vergelijk het een beetje met mn telefoon, als ik daar heel veel foto's en muziek op heb staan dan wordt die ook sloom :+

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:24

Ik vergelijk het met mijn hoofd, als ik daar te veel informatie in stop wordt die ook sloom :+ .

Ik heb mijn boeken op de PC staan, heb via Calibre boekenkasten aangemaakt en zet steeds een aantal boeken op de reader. Af en toe sluit ik de Aura aan op Calibre, gooi de gelezen boeken eraf, geef ze het label 'gelezen' en zet er een nieuwe lading op terwijl de reader van stroom voorzien wordt. Niet te veel boeken ineens, want inderdaad, want de sortering en het zoeken naar een bepaald boek midden in een kast vind ik wat ongemakkelijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:43

De mijne is niet sloom en door elkaar lezen vind ik niet verwarrend :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:35

Mijn Aura is ook niet sloom, mijn PRS-T1 en hoofd wel.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:05

Mijn Sony PRS-650 vond ik erg traag worden, maar vergeleken met de Kobo Aura HD valt het met bepaalde dingen wel mee hoe traag die is geworden.
Ik heb ook altijd zo rond de 200-300 boeken op mijn ereader staan. Regelmatig herlees ik boeken, en dan is het zo onhandig om ze iedere keer weer opnieuw op de ereader te zetten. Daarnaast vind ik het ook een stuk fijner als de boeken goed georganiseerd er op staan, ongeacht de hoeveelheid boeken.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:35

Ik heb een vraagje, altijd riep ik dat ik een geen ereader nodig had omdat ik toch of papieren boeken las of op mijn iphone/tablet. Nu lees ik dus vooral 's avonds in bed voor het slapen gaan, en is een papieren boek vast houden toch wel erg vervelend en moet er elke keer een lampje aan waar mijn vriendin niet zo blij mee is.

Op de iPad kan ik in bed niet lezen omdat die totaal niet handzaam is, en op mijn iPhone heb ik het idee dat het allemaal net wat te klein is en ik hoofdpijn krijg. Dus nu toch maar voor een ereader aan het kijken, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. De keuze is reuze zeg maar :)) En nu vroeg ik me af kun je met een ereader wel lekker makkelijk lezen in bed? En hoe zit dat met de verlichting?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:37

Ik vind een ereader heerlijk lezen in bed! ik heb een Kobo Glo, dus die heeft heel mooie achtergrondverlichting, doet geen pijn aan je ogen. 8-)
Alleen durf ik hem niet aan te raden... bladzijden omslaan gaat best sloom om en hapert soms en hij is nu in een eeuwige slaapstand :z . Dus hij moet terug naar de winkel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:38

Kobo glo of aura / aura HD nemen (hebben ingebouwde verlichting.) of misschien een kindle met ingebouwde verlichting. Leest heerlijk :j
Met mijn aura HD nog geen gekke effecten, werkt gewoon prima.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:43

Micha, neem de kindle! Ik heb vergeleken met de kobo's en de Kindle is zo veel fijner! Mijn vader heeft hem ook. Heb je een creditcard?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:45

Bedankt voor de tips, ik zal eens rond kijken!
Yes lee ik heb een creditcard :j hoezo?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:52

Kindle is een beetje lastig te krijgen, want dan wordt je (dacht ik?) nog steeds gedwongen via amazon.com te bestellen, ook als je via amazon.co.uk of amazon.de probeert te bestellen... tenzij je een Brits of Duits bezorgadres hebt.
Met het gevolg dat je een enorm bedrag extra moet betalen aan inklaringskosten e.d.
Ik los het zelf altijd op door een adres net over de grens in Duitsland te nemen (een tankstation dat ook als Hermes Paketshop fungeert), en dan heb je dus gratis shipping binnen Duitsland. :)

Zijn er uberhaupt 'gewone' winkels in NL die de Kindle verkopen? Misschien de Waterstones in A'dam?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:52

Ik heb de Aura gekozen omdat het licht daarop het zachtste kan, ik heb hem op zijn zachtst staan en dat is goed te doen in een donkere slaapkamer. Soms zou ik hem nog wel iets zachter willen zette zelfs dus ik ben blij dat ik deze gekozen heb :j

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:59

Ik, meelezer, was ongeveer 30 euro kwijt aan bezorg en inklaringskosten toen ik mijn Kindle kocht een paar jaar gelezen. Viel mij reuze mee. Mijn volgende ereader wordt zeker weer een Kindle, super tevreden met deze hij doet het gewoon altijd, is makkelijk in gebruik, ook collecties maken en beheren is enorm simpel.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:08

_Micha_ schreef:
Ik heb een vraagje, altijd riep ik dat ik een geen ereader nodig had omdat ik toch of papieren boeken las of op mijn iphone/tablet. Nu lees ik dus vooral 's avonds in bed voor het slapen gaan, en is een papieren boek vast houden toch wel erg vervelend en moet er elke keer een lampje aan waar mijn vriendin niet zo blij mee is.

Op de iPad kan ik in bed niet lezen omdat die totaal niet handzaam is, en op mijn iPhone heb ik het idee dat het allemaal net wat te klein is en ik hoofdpijn krijg. Dus nu toch maar voor een ereader aan het kijken, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. De keuze is reuze zeg maar :)) En nu vroeg ik me af kun je met een ereader wel lekker makkelijk lezen in bed? En hoe zit dat met de verlichting?

Op Youtube kan je veel video-reviews vinden, bijvoorbeeld deze vergelijking Amazon Kindle Paperwhite 2 vs Kobo Aura HD

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:19

Wij hebben de Kindle gewoon via de Amerikaanse Amazon besteld, mijn vader is van nature een gierige man dus er zullen weinig tot geen extra kosten aan verbonden zijn geweest. Vandaar mijn vraag of Micha een creditcard heeft, want ik kan hem ook voor haar kopen en dan maakt ze het geld gewoon over.

Edit: Oh je hebt een CC! Nice! Dan zou ik hem gewoon via Amazon bestellen. De kobo's zijn fijn maar tegen een Kindle kan niets op.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:50

Nou, mijn overleden Kobo Glo is terug naar de webwinkel. Ik kreeg een mailtje dat ik mijn geld terug krijg, behalve als hij het niet meer doet door mijn schuld.

Als ik mijn geld terug krijg dan wil ik een Kobo Aura terugkopen, weet iemand wat het verschil met een Kobo Aura HD is? Van die laatste is het scherm groter en betere resolutie?

Beetje jammer alleen van mijn kobo glo hoesje dan... ik heb een gecko slimfit, iemand belangstelling? :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:03

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:07

Shadow0 schreef:
HD is groter, de Aura niet-hd heeft een gladder scherm (meer als een tablet) en kan bv pinch-zoom aan.
http://goodereader.com/blog/good-e-read ... comparison

O top, dank je wel! Ik had al wat zitten zoeken, maar deze nog niet gevonden.

Edit: Nuttig fimpje! Ze schelen veel meer dan ik dacht. Ik denk dat het de Aura wordt!