Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:38

Citaat:
Wat ik trouwens zag bij de Lidl en wel heel goed vond; ' 1 nu en 1 later' .

Heel leuk , behalve als je het bonnetje kwijt raakt.

Citaat:
Zelf kippen houden en slachten. Weet je iig wat erin gaat.
Hebben we ooit gedaan, die waren niet te eten.
En ze hadden toch een heel goed leven gehad!

Na een paar jaartjes eierproductie kun je er alleen nog ragout of soep van maken
en flink laten stoven ;)

Verleden week heb ik bij de Lidl 65 euro boodschappen gehaalt ,daar doe ik 2 weken mee
maar haal eens wat verse groente bij hier op t durp.
Heb wel een enorme basisvoorraad waar ik alle kanten mee opkan.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:39

NatasjavE schreef:
Ik niet. Ik wil graag bezuinigen op de boodschappen maar ik vindt echt dat wij het niet meer kunnen maken voor ons en onze kinderen om dat soort "rommel" te kopen.

Het gaat uiteraard om dierenwelzijn. Maar denk ook eens aan je eigen gezondheid. Resistentie voor bacterien wordt een steeds groter probleem. Daar moet je beslist niet op besparen.

Gelijk heb je, maar als alleenstaande moeder van twee met een minimuminkomen kies ik nu toch écht voor het goedkopere vlees. Eet liever helemaal geen vlees, maar vind het bij veel gerechten toch te lekker om weg te laten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:40

opisop_shop schreef:
Wat ik trouwens zag bij de Lidl en wel heel goed vond; ' 1 nu en 1 later' .
Er waren bijvoorbeeld maaltijdsalades in de aanbieding (koelingsproduct), 2 voor E3,50.
Als je er twee kocht, kon je bij de kassa een bonnetje krijgen waarmee je bij de volgende aankoop je 2e product mee mocht nemen. Je hoeft ze dus niet in 1x mee te nemen maar krijgt ze wel voor de aanbiedingsprijs. Hartstikke handig, want dan heb je geen kans dat het over datum gaat.
Kende dit niet, zag het op een kaartje staan bij het schap, vind het een erg goede zaak +:)+

Dit klonk interessant, dus heb het even opgezocht. Maar begrijp dat het alleen geldig is in de week erna. En dan moet je het dus écht niet vergeten anders is het weggegooid geld in plaats van weggegooid eten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:40

Je hoeft ze ook geen jaren te laten lopen. Als ze na een halfjaar het lekkerst zijn gewoon opeten hihi. Zie het al helemaal voor me. Tuin vol kippen en iedere zaterdag slachtdag ;)

opisop_shop

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:43

ja maar bonnetjes bewaren enzo is een kleine moeite toch, stop hem meteen in je portemonnee en klaar ben je, zet hem gelijk voor de week erop op je boodschappenlijstje en je weet ook meteen dat je het niet vergeet?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:45

vonneke schreef:
Je hoeft ze ook geen jaren te laten lopen. Als ze na een halfjaar het lekkerst zijn gewoon opeten hihi. Zie het al helemaal voor me. Tuin vol kippen en iedere zaterdag slachtdag ;)

Respect voor degene die het kunnen, maar ik zou het écht niet over mijn hart kunnen verkrijgen Von..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:48

opisop_shop schreef:
ja maar bonnetjes bewaren enzo is een kleine moeite toch, stop hem meteen in je portemonnee en klaar ben je, zet hem gelijk voor de week erop op je boodschappenlijstje en je weet ook meteen dat je het niet vergeet?

Hmm, daarvoor kom ik dan weer niet regelmatig genoeg bij de Lidl, doe de boodschappen ook maar net waar en wanneer het uitkomt. Dus dat zou bij mij vrijwel zeker mis gaan := Maar voor wie heel gestructureerd is werkt het vast prima :))

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:49

Ik ga dit topic ook eens even opnieuw lezen! Er komen ontzettend goede tips in voor.
Ikzelf heb absoluut niet veel te besteden en als ik soms bedragen zie wat gebruikt kan worden per week denk ik echt: wooooow wil ik ook.
Maar ik heb helaas niet meer als 50 euro in de maand, daarvan moet ik alles doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:52

Op welke pagina staat het pasta witlof recept?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:53

Atalja schreef:
Ik ga dit topic ook eens even opnieuw lezen! Er komen ontzettend goede tips in voor.
Ikzelf heb absoluut niet veel te besteden en als ik soms bedragen zie wat gebruikt kan worden per week denk ik echt: wooooow wil ik ook.
Maar ik heb helaas niet meer als 50 euro in de maand, daarvan moet ik alles doen.

50 euro per maand? Is dat voor jou alleen? Dat is wel heel erg weinig! Geef je zoveel uit aan andere dingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:55

Dat is wel knap met 50 euro pm. Das een goede 1.60 per dag!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:56

dat is wel erg karig boodschappen doen in ieder geval!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:57

DebGizmo schreef:
Atalja schreef:

50 euro per maand? Is dat voor jou alleen? Dat is wel heel erg weinig! Geef je zoveel uit aan andere dingen?

Het is mogelijk van 50euro per maand, maar dan moet je heel veel dingen laten staan. Wij zaten toen in de schuldsanering (wij = mijn vader waar ik bij woonde), dan heb je dat bedrag alleen over.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:59

Douraque dat is toch vaak zo rond de 30 euro per week in de schuldsarnering?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:04

DebGizmo schreef:
Douraque dat is toch vaak zo rond de 30 euro per week in de schuldsarnering?

Helaas niet, bij mijn vader was het echt 50euro per maand. Nou, dan ga je echt zuinig eten en niet vaak warm eten.

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:05

vonneke schreef:

Pagina 83 onderaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:06

Puck79 schreef:
[naam] schreef:

Pagina 83 onderaan

Thanks!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:13

NatasjavE schreef:
Die vegarommel vindt ik echt wel heel lekker. Toscaanse carres en falafel.

Verder hebben ze ook biologische kip bij de AH. Rete duur...maar ja...daar hebben we het dan maar niet over.

Rete-duur en het ziet er nog steeds niet uit, vol met van die witte randjes... Dat valt me altijd tegen. Maar toch koop ik het ;).

Zag die vleesbox inderdaad in de folder, werd spontaan misselijk.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:19

DebGizmo schreef:
Atalja schreef:

Tja niet vrijwillig helaas, gaat alleen maar op aan rekeningen, de grootste zijn toch mijn huur en zorgpremie :(
En dan is het nog heel vaak minder als die 50 euro |(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:24

Tiggs schreef:
NatasjavE schreef:
Die vegarommel vindt ik echt wel heel lekker. Toscaanse carres en falafel.

Verder hebben ze ook biologische kip bij de AH. Rete duur...maar ja...daar hebben we het dan maar niet over.

Rete-duur en het ziet er nog steeds niet uit, vol met van die witte randjes... Dat valt me altijd tegen. Maar toch koop ik het ;).

Zag die vleesbox inderdaad in de folder, werd spontaan misselijk.

Die witte randjes zijn juist goed. Dat is vet en zorgt dat het lekker mals is en niet te snel uitdroogt.

Voor bijstandsmoeders en andere mensen met een zeer laag salaris kan ik me voorstellen dat je makkelijker voor de goedkope variant gaat.

Verder gebruik ik heel vaak ipv kip de cornstukjes, of de grilstukjes van de AH in de kiptandoori of roerbak schotels. Bijna net zo lekker.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:29

Relaxed schreef:
C1000 heeft maandag en dinsdag weer de bekende vleesdoos in de aanbieding.. Voor 10 euro 5 porties vlees voor 4 personen (4 kipkrokant schnitsels, 4 slavinken, 4 cordon bleus, shoarma en beenham) Ga ik maandag na het werk even halen, heb ik de diepvries voorlopig weer vol vlees :D

Thnx voor tip! Ookal is het volgens sommigen slecht vlees maar ik vind het ideaal zulke aanbiedingen! Dus maar naar c1000 maandag!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:32

En oja eigen kipjes hebben wij ook, Jumjum lekker :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:47

Ik wissel goedkoper vlees af met scharrelvlees of geen vlees :)
helemaal over op scharrelvlees vind ik nog lastig, het is zo'n verschil :o
als ik alleen was zou ik overigens wel alleen nog scharrelvlees of geen vlees eten, maar dat krijg ik er hier niet in met een vleesetend vriendje die opgevoed is met het idee dat een maaltijd zonder vlees geen maaltijd is.....
het wordt al ietsjes beter, hij accepteert nu ook wel vegetarische dingen en vis :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:56

zo'n vleesdoos da's niets voor ons; wij eten heel weinig vlees. Er gaat gemiddeld denk ik 400 gr vlees doorheen per week met ons tweeen. (inclusief vleesbeleg)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:51

Natasja, die witte dingen van de kip zijn pezen naar mijn weten...
Marley, volgens mij zijn heleboel mensen zo opgevoed :j mijn vader eet altijd eerst zijn vlees op, want hij is opgevoed dat het duurste als eerst op moet voor het geval dat er brand uitbreekt... Kwam uit een arbeidersgezin. Nu doet hij dat nogsteeds :)