Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:48

Wij hebben nu doorgelegd maar had liever drempels gehad. Vind dat veel mooier. Vind het nu net een bejaardenwoning :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:50

Dat weet ook wat, die garanties........
Wanneer een voordeur problemen vertoont zoals kromtrekken, valt dat volgens de regels niet onder garantie omdat er binnen zoveel meter een verwarmingselement hangt................ Alle woningen met c.v. hebben een radiator in het halletje............... (of vloerverwarming :P ) }:0

Manzano, meen je dat?? Vind doorleggen echt veel mooier! Een drempel geeft alleen wel voordelen wanneer je met een kabel van de ene kant naar de andere kant van je kamer moet... :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:51

Ja dat meen ik. Komt misschien omdat ik vroeger als bijbaantje in de thuiszorg zat en daar al die bejaarden een drempelloze woning hadden. Het is ook echt iets van deze tijd om dat opeens in je huis te doen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:53

heb hier tegenover de voordeur een verwarming hangen (die nooit aanstaat) maar zou toch echt eisen dat als de voordeur wat heeft dat er iets aan gedaan wordt.... ik heb het huis niet bedacht/gebouwd hoor :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:53

:D Manzano, Is dat echt zo, van deze tijd??? Wij hebben het al 16 jaar (plavuizen) en ik wist echt niet beter dat iedereen het mooier vond... :P

Dat heeft te maken met de warmteberekening voor een woning, dus het 'hoort'. Dan is het lekker makkelijk voor een deurenfabrikant om zoiets in de voorwaardes te zetten 8-)
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 02-02-12 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:54

Ja met plavuizen is anders. Ik heb het over laminaat ;)
Plavuizen ga je niet leggen met drempels.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:56

Dacht echt dat het voor laminaat hetzelfde was! :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:58

Volgens mij is het met name in opkomst gekomen met de nieuwe nieuwbouwregels ed. Oudere huizen hebben niet voor niets allemaal drempels die er nu massaal uit worden gesloopt ;)
Ouderen mensen moesten eerder echt bewust op zoek naar drempelloze huizen :j Dat was verre van standaard.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:00

Ik heb eventjes jullie mening nodig, dames!
Wij zijn flink aan het klussen in ons huisje en het schiet echt op.
We hebben een 'washok'. Ofwel een hok waar de wasmachine en droger in kunnen.
Nu heb ik 2 opties:
Wasmachine en droger naast elkaar, een werkblad van 1,20 (die muur is 1,20 lang) en daarboven 2 van die keukenkastjes.
Of de wasmachine en droger op elkaar zetten en daarnaast een kast zetten.

Ik zit erg te twijfelen, onze keuken is niet zo heel groot, dus extra opslagruimte is erg fijn. Maar werkruimte is ook fijn natuurlijk.
Wat zouden jullie doen?

En dan nog een vraag, waar staat jullie vriezer? Gewoon in jullie huis of in de schuur? Ik heb gehoord dat in de schuur erg slecht is, maar bij mijn ouders staat ie al jarenlang in de schuur en dat ding doet het na 10 jaar nog steeds goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:04

ik kwam dit topic tegen :P heb tegen 15 februari een kamertje op een woongroep , helaas heb ik nog geen bed := laat staan geld op de bank , mijn moeder wil tot 150 euro wel helpen. iemand een idee om een bed met matras vandaan te vissen? wil geen 2de hands matras :P , een 2de hands bed is prima. ook zoek ik nog een tafel met stoel om met lappie aan te zitten , maar dat kan later wel :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:06

Naast elkaar, werkblad en bovenkasten zou ik doen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:08

Gratisaftehalen.nl of marktplaats kun je goedkope meubels vinden. En een matras nieuw begrijp ik wel, kan je het matras dat je nu hebt niet mee nemen??

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:08

wij hebben de vriezer in het washok erbij staan :)
de wasmachine en droger komen straks op elkaar en daarnaast staat de wasmand met daarboven planken voor opslag
het is maar net waar je eigen voorkeur naar uitgaat natuurlijk

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:13

Saffier schreef:
Gratisaftehalen.nl of marktplaats kun je goedkope meubels vinden. En een matras nieuw begrijp ik wel, kan je het matras dat je nu hebt niet mee nemen??

matras is 20 jaar ongeveer en echt af :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:14

Marley schreef:
wij hebben de vriezer in het washok erbij staan :)
de wasmachine en droger komen straks op elkaar en daarnaast staat de wasmand met daarboven planken voor opslag
het is maar net waar je eigen voorkeur naar uitgaat natuurlijk

De vriezer in het washok erbij heb ik ook aan gedacht, het enige probleem is dat ie dan voor de aansluiting van de vloerverwarming moet komen te staan. Dus moet eventjes navragen of dat goed is.
Waar m'n eigen voorkeur naar uit ga weet ik nog niet precies, weet niet goed wat het praktische werken is enzo, omdat ik nu nog thuis woon. Dus eventjes goed nadenken. Vriendje vindt het allemaal toch best 'Jij moet toch de was doen' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:19

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:23

Dan heb je bij Ikea dus een zeer goed betaalbaar bed en houd je nog geld over voor andere dingen
het bedframe zou je denk ik nog kunnen verven?

ze hebben ook wel tafeltjes bij Ikea
ook een opklaptafeltje voor aan de muur, weet niet hoe groot/klein je kamer wordt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:24

niet hele groot , er staan gelukkig 2 kasten in 1 past mijn tv wel. en de ander voor mijn kleren :) maar groot genoeg voor mij , zal volgende week even meten alles

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:53

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:32

Ik vond het doorgelegde laminaat bij mijn vriend boven wel leuker dan al die stomme drempels.
Beneden gaat het om 1 drempel, we gaan wel zien wat we mooier vinden.

Ik vind 2 was/droogmachines naast elkaar mooier dan op elkaar gestapeld.

Wij hebben de vriezer op zolder staan.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:48

Hier ook wasmachine en droger naast elkaar. Ik wil binnen nu en een jaar toch nog wel een blad erop maken, maar voor nu is het prima te doen :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:49

Wij hebben de droger op de wasmachine staan. Vind het voordeel daarvan dat de droger op een fijne werkhoogte zit!
Ertussen hebben we zo'n uitschuifbare plaat, waar je prima bijvoorbeeld je handdoeken op kunt opvouwen.
Wij hebben in de keuken tweeenhalve vrieslade en een vriezer op zolder. Een schuur aan huis en dan de vriezer erin is geen probleem. In een losstaande schuur is minder aan te raden, maar het zegt natuurlijk niet dat je vriezer na een jaar kapot is o.i.d.

takkie_muis, gefeliciteerd met je huisje!!
Eens kijken bij een kringloopwinkel is zeker een aanrader! Daar kun je voor bijna niets hele leuke dingen vinden (en wat er nu niet staat, zou er de week erop wel kunnen staan ;) )

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:19

Inderdaad, de kringloop en desnoods een blik verf en je hebt een leuk bed! Kastjes en dergelijke kun je er ook voor een prikkie bemachtigen :)