[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:18

Relaxed schreef:
Margriet, ik krijg ze van de makelaar :j

Mistral.. In Schoonloo staan 2 huizen in dezelfde straat voor iets meer dan 2 ton en daar zit volgens mij 1,5 ha bij :j Edit: Nog geen ha perceelopp..

Ja precies dus als je goed rondkijkt kom je overal wel leuke woningen tegen. Een paar jaar geleden was dat absoluut niet zo, dus het is ergens ook wel positief dat die huizenprijzen gezakt zijn.

Calice

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:20

Ik duim echt voor jullie dat jullie huizen snel worden verkocht :j .

wat zijn woningen bij jullie in de buurt trouwens goedkoop :oo .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:21

Toch maar hier rond gaan kijken Calice :D

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:21

Ik duim dan ook mee, eens zal het toch gebeuren zou je zeggen

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:22

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:23

Ok ik was al op zoek geweest op funda, maar kon ze ook al niet vinden! :) Die van ons staat nu 2 maanden te koop.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:24

Ik heb maar weer een link op hyves en hier gezet, Wie weet helpt het....

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:25

_Pilipa_ schreef:
Ja de komkommer tijd indd, maar denk voor de koper die echt wil een slimme tijd! Als je weet dat je safe zit met je werk enz.. bedoel ik

Jess , nou ideaal toch mooi zo een Chalet , maar mag je het hele jaar daar wonen? Mijn ouders hebben dat ook namelijk , maar eigenlijk moeten ze 2-3 maanden ergens anders zijn, klein dorp dus de eigenaar van de camping is best oke ;)

Balen als je je huis te koop hebt en het duurt zo lang… blehhh hoop dat de eigenaren van het huis ook denken, we moeten er nu maar vanaf… En Dees heeft mooi huisje

Nay, mag eigenlijk niet. Maar hier is de regel dat je er 6 weken in het winter seizoen niet in zit.... nou... das niet zo heel lang :D dus dat lukt prima hoor :o

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:26

waar ga je dan heen :P

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:28

2 weken vakantie en dan naar de andere kant van het park. kan je een huisje huren for the time beeing!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:29

Nadeel van een chalet is dat de bank vaak maar voor 70% wil financieren max. Vorig jaar ook bezig geweest om een chalet te kopen (hier mag je wel permanent wonen op dat park) Maar de bank wil het maar voor 70% financieren omdat het hout is. Banken hebben het ondanks de kredietcrisis nog steeds te goed.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:30

@mistral... het was voor mij mijn 'eerste' (in de vorm van woning, dat je er niet al 1 hebt) huis. Dus het is 100 % gefinancieerd en in box 1 geplaats, dus ook nog een volop belastingvoordeel.
Kijk, koop je het als 2de huis/vakantiewoning erbij, dan lukt dat niet

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:33

Toen ik erachteraan geweest ben ging dat ook om 1 huis ;) Er stond toen een chalet op dat park te koop en op dat bord stond ook financiering tot 70% mogelijk. Maar wat ik al zei de banken hebben het te goed. Als het slecht gaat met ze, zullen ze ook makkelijker zijn.

Wanneer heb jij die chalet gekocht? Was dat nog voor de kredietcrisis?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:35

Hmmm bij jaap kun je wel de views zien en dat is volgens mij niet zo slecht! 3235 keer bekeken en gister 86 keer bekeken. En niet eens door mij, want ik wist eigenlijk niet dat hij daar ook op stond. :+

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:37

Nouja, niet echt ervoor, meer in het begin. Is ong. 1,5/2 jaar geleden. Was dus 18 en de bank wist dat ik in een rechtzaak verbonden zat met mijn werk omdat die me onterecht op staande voet ontslagen hadden, dus had ook geen inkomen op dat moment. Waarop de bank doodleuk zei: dit is zo'n laag bedrag, dat kan je zelfs met een uitkering ophoesten.
Dus al met al zit ik met zéér lage woonlasten! (ik bedoel, 17 euro aan verzekeringen???? :D)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:40

Van Jaap krijg ik apart een mail met de views, wist niet dat je die op de site kon zien? Van Funda krijg ik inderdaad via Makelaarsland een overzicht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:43

Citaat:
Ik heb nooit meegedaan aan de openhuizenroute. Mensen die serieus belang hebben bij de woning komen toch wel voor een bezichtiging. Tijdens de openhuizenroute heb je altijd van die mensen die niets te doen hebben (of het is slecht weer noem maar op) en die gaan dan lekker huizen kijken. Kost jou handen vol geld, geeft je valse hoop en die serieuze koper komt toch wel buiten de openhuizenroute langs.

Precies, ik ga daar ook écht niet aan mee doen. Gelukkig zitten we op die dag in het buitenland ;-) We zitten de komende twee maanden zes weken in het buitenland, eigenlijk wil ik wel bezichtigingen, maar anderzijds: als mijn kinderen de boel tip top in orde moeten maken ... zucht!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:52

MISTRAL94 schreef:
Nadeel van een chalet is dat de bank vaak maar voor 70% wil financieren max. Vorig jaar ook bezig geweest om een chalet te kopen (hier mag je wel permanent wonen op dat park) Maar de bank wil het maar voor 70% financieren omdat het hout is. Banken hebben het ondanks de kredietcrisis nog steeds te goed.

Het is volgens mij wettelijk geregeld dat je maar maximaal 70% hypotheek mag hebben/krijgen op een recreatie woning.
De rest schuld wordt dan gefinancierd door een gewone lening. (helaas met het gevolg dat je daar een hogere rente voor betaald).

Ook is de (persoonlijke lening/hypotheek)rente over een recreatiewoning maar 20jaar aftrekbaar en niet 30jaar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:56

Brainless schreef:
Ook is de (persoonlijke lening/hypotheek)rente over een recreatiewoning maar 20jaar aftrekbaar en niet 30jaar.

Echt waar? Waar staat dat?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:57

pfffff mijn vriend snapt niet dat ik van een woonhuis naar een appartement wil gaan... ik krijg het hem niet aan zijn verstand.

Hij ziet alleen maar 'appartement is financieel veel onvoordeliger' en verder kijkt ie niet.
Hoe vermoeiend.

Toch wel belangrijk dat hij er ook achter staat (ook al woont ie er dan niet)

Gelukkig staan mijn ouders dan wel weer heel positief -niet verwacht- en kijk ik vol spanning uit naar as dinsdag als ik het hypothekergesprek heb.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:58

Abeltje77 schreef:
Hij ziet alleen maar 'appartement is financieel veel onvoordeliger' en verder kijkt ie niet.
Hoe vermoeiend.

Volgens de TV-Makelaar gisteravond maakte dat weinig tot niks uit :D.

Abeltje77

ja! haha! Dat is ook PRECIES het argument dat ik hem vanavond ga vertellen!

moest gisteren wel lachen omdat ze nou net dat 'item' bespraken.

Brainless

veerledec schreef:
Brainless schreef:

Echt waar? Waar staat dat?

Citaat:
De recreatiewoning hypotheek

Het kopen van een recreatiewoning in Nederland kan een belegging zijn (als tweede woning) of uw recreatiewoning kan dienen als buitenhuis. Tegenwoordig komt het echter steeds vaker voor dat mensen een recreatiewoning als hoofdverblijf willen aanhouden. Voor het verkrijgen van een hypotheek voor uw recreatiewoning gelden echter een aantal voorwaarden:

* De woning moet op eigen grond staan, danwel op erfpacht met het recht van opstal.
* Het maximale hypotheekbedrag bedraagt 125% van de executiewaarde.
* De minimale hypotheeksom is EUR 23.500,-.
* De looptijd heeft een maximum van 20 jaar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:01

Ah, dat is de looptijd, dus niet van invloed op de aftrekbaarheid ;). Ik zit hier serieus met het wetboek voor m'n neus om op te zoeken waar dat dan zou staan :P.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:27

Brainless schreef:
MISTRAL94 schreef:

Het is volgens mij wettelijk geregeld dat je maar maximaal 70% hypotheek mag hebben/krijgen op een recreatie woning.
De rest schuld wordt dan gefinancierd door een gewone lening. (helaas met het gevolg dat je daar een hogere rente voor betaald).

Ik woon in zo'n recreatiewoning, maar heb gewoon 100% gefinancieerd, voor 30 jaar en volledige aftrek bij de belasting.
Tis maar net voor welk doel je het gebruikt.
Gebruik je het inderdaad als vakantiewoning, dan klopt het wat je zegt, maar is het je woonhuis (dus je eerste woning) dan kan je hem gewoon 100% laten financieren.