E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:07

Ik ben nog steeds helemaal happy met m'n Pocketbook IQ 701. Veel mensen zullen het je afraden, want het heeft een kleurenscherm ipv een eInk scherm.
Maar dat kleurenscherm is juist heel handig als je internet (het ding heeft wifi, dus bokken waar je wilt :D ) en met het lezen van pdf-artikelen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:56

Ik lees nu heel regelmatig op mijn Playbook maar ik vind het ook erg meevallen. Krijg helemaal geen last van mijn ogen en het is handig in het donker. Hoe lang lezen jullie achter elkaar? Ik hoogstens een uur.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:03

Ik krijg ook geen last van mijn ogen (Amazon Kindle).
Ik vind het heerlijk lezen.
Hoe lang gaat die van jullie mee op een batterij?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:43

Nee, ik heb ook geen problemen. En ik lees/internet gerust een paar uur achter elkaar (zoals nu bij de koffie :) ).
De batterij gaat wel minder lang mee als je internet, en na een middag en avond lezen is hij ook wel bijna leeg. Maar vooral 's avonds is het wel lekker dat het apparaat zelf lekker licht geeft.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:48

Ik heb hem nog niet voor internet gebruikt, maar ik gebruik hem wel iedere een uur of 2 om te lezen en hij gaat nu alweer bijna 2 weken mee.

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:11

Ik ben van de week eindelijk begonnen met lezen op m'n e-reader! Moest eerst m'n papieren boek nog uitlezen, hihi.
Vind het tot nu toe prettig lezen, ook 's avonds in bed gaat het me prima af terwijl ik er geen speciaal lampje bij heb ofzo.

Hebben jullie nog tips om boeken te kopen? Of grrratizzz te downloaden? :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:04

Ik sta op het punt een kindle aan te schaffen en twijfel tussen degene zonder wifi, met wifi of wifi met 3g.
Voor internet heb ik mijn telefoon wel (haast onbeperkt). En mijn vriend idem, dus als we op vakantie gaan zullen we eerst internetten op de telefoon.
Transfer van boeken gebruik ik de pc wel voor. Is het nu echt zonde niet degene met wifi te nemen?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:11

Ik heb er geen met wifi en mis het echt niet. Waarom? Je hebt het ding toch om mee te lezen?

Ik heb de Icarus reader GO en zou echt geen andere meer willen. Perfect ding!
Ik lees als ik lees vaak uren achter elkaar. hij gaat nu zeker 2 weken mee, maar als ik elke dag lang lees (zeg zo'n 5 uur achter elkaar) komt hij ongeveer een kleine week mee. :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:06

Argh... sinds gisteren heeft mijn reader behoorlijke kuren. Hij was volledig gecrashed en na veel wanhoopspogingen heb ik hem met de reset knop toch weer aan de praat kunnen krijgen. Hij valt nu alleen zo nu en dan uit. Grmbl. Heel irritant, ik ben echt zo voorzichtig met mijn apparaten, en nu lijkt mijn ereader ook al in de "voetsporen" van mijn laptop (die nu uit logeren is bij de BCC / Toshiba :D ) te treden... |o Gelukkig beiden wel binnen de garantie periode, maar het blijft vervelend.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:18

Even een vraagje aan de e- reader gebruikers

Ik lees graag in bad maar heb dit met mijn nieuwe e- reader nog niet gedaan, lijkt me niet echt goed voor het apparaat en ik ben bang dat ie stuk gaat.
Een kennis doet dit wel, hij zet het bad niet te warm zodat het niet zo stoomt en gaat dan lekker in bad lezen zonder problemen...

Ik twijfel hier aan dus mijn vraag aan jullie doen jullie het wel of niet?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:32

F_Orumster schreef:
Ik sta op het punt een kindle aan te schaffen en twijfel tussen degene zonder wifi, met wifi of wifi met 3g.
Voor internet heb ik mijn telefoon wel (haast onbeperkt). En mijn vriend idem, dus als we op vakantie gaan zullen we eerst internetten op de telefoon.
Transfer van boeken gebruik ik de pc wel voor. Is het nu echt zonde niet degene met wifi te nemen?

Ik heb het wel maar gebruik het nooit....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:35

Iris1702 schreef:
Even een vraagje aan de e- reader gebruikers

Ik lees graag in bad maar heb dit met mijn nieuwe e- reader nog niet gedaan, lijkt me niet echt goed voor het apparaat en ik ben bang dat ie stuk gaat.
Een kennis doet dit wel, hij zet het bad niet te warm zodat het niet zo stoomt en gaat dan lekker in bad lezen zonder problemen...

Ik twijfel hier aan dus mijn vraag aan jullie doen jullie het wel of niet?

Ik ga er altijd mee in bad. Ook niet minder heet o.i.d. Heb er wel altijd een hoesje om, die er altijd om zit.
Heb er eigenlijk nog niet eens bij nagedacht _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:44

Bedankt voor de antwoorden, nu ben ik eruit!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:49

Nee, ik ga niet met mijn ereader in bad. In eerste instatie omdat een vochtige omgeving me niet al te best lijkt voor een ereader, en in de 2e plaats omdat ik als de dood ben dat ik hem zou laten vallen := .

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:14

Wifi was voor mij een bonus, ik had het niet als een eis genomen toen ik zocht naar een reader. Maar achteraf moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel lekker vind, ik heb uiteindelijk geen smartphone en dan is interessante artikelen op internet in je bed kunnen lezen wel lekker met m'n reader :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:23

Jeetje dat jullie hem durven meenemen in Bad! Ik zou doodsbang zijn dat ie valt en het vocht is sowieso niet goed.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:28

Zoiets gebruik ik altijd:

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:29

Dat is wel heel luxe Slim :D
Maar nog zou ik het niet durven :o Nou heb ik sowieso geen bad dus dat scheelt :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:35

Nouja, ik las ook altijd boeken in bad. Heb in al die jaren één keer een boek laten vallen. M'n biologie boek volgens mij _O-

En als ik moe word dan leg ik 'm direct weg. :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:38

Oh die standaard ziet er wel gezellig uit zo hahaha
Maar merk dat de meningen nogal verdeeld zijn, twijfel dus niet voor niets

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:40

Het is hetzelfde als een telefoon of laptop. Die kunnen ook niet tegen vocht.
Zelfs wanneer je hem niet laat vallen komt er door het stoom etc toch vocht in.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:41

Siamsmeesje schreef:
Wifi was voor mij een bonus, ik had het niet als een eis genomen toen ik zocht naar een reader. Maar achteraf moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel lekker vind, ik heb uiteindelijk geen smartphone en dan is interessante artikelen op internet in je bed kunnen lezen wel lekker met m'n reader :D

Daar heb ik nog niet aan gedacht.... waar haal die dan op???

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:42

Geloof niet dat ik het zou durven :n
Dat rekje scheelt weliswaar in het risico van in het water vallen, maar inderdaad de stoom... Ik hou van een heet bad/douche dus ben bang dat die van mij het niet zou overleven op de lange termijn :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:45

Margee schreef:
Siamsmeesje schreef:

Daar heb ik nog niet aan gedacht.... waar haal die dan op???

Hoe bedoel je? Op welke sites? Gewoon op dezelfde sites als via je pc. Ik kan zelfs bokken vanuit m'n bed met dat ding, heb ik geen laptop meer voor nodig :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:45

Ah joh, zo snel gaat dat niet.

Ik heb ook heel vaak met mijn laptop films gekeken, terwijl die naast het bad stond op de wasmand. :')
Heb ik echt maanden gedaan, wekelijks. Is nooit wat mee mis gegaan.. :D kan niet zeggen of hijj het nu nog doet, is namelijk gejat. :') En mijn telefoon ligt ook altijd bij me naast het bad.