We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

Prairy schreef:
In de app is er nu een nieuwe functie dat je kunt zien wat er met korting te krijgen is (en nu ook welke prijs). Soms zijn dingen wel al weg als je komt, bijv omdat iemand ze in hun mandje hebben liggen.

Of het in elke AH is weet ik niet maar zou zeggen van wel. Misschien alleen niet bij franchise? Als het winkel nummer begint met 8 dan is het (20 jaar geleden iig :+) een franchise winkel.
Hier heeft de franchisewinkel die kortingen wel, maar eigenlijk nooit 70%. Dus als ik ´s avonds toch in de buurt van een andere appie moet zijn check ik even in de app en haal daar met veel hogere kortingen. Rij er nooit speciaal naartoe, dan is de winst alweer weg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

Franchise winkels hebben het ook allemaal in principe- alleen doen sommige de 70% wel minimaal/minder. Maar in de app staan ze nu ook gewoon erbij sinds dat is. In principe werken zij gewoon volgens dezelfde regels allemaal als niet-franchise. Ik haal(de) juist bij de franchise winkels de kortingen altijd, ook de 70%

Ik vind het alleen jammer dat die grote kortingen pas aan het eind van de dag zijn. Volkomen begrijpelijk natuurlijk, maar tegen dan is het voor mij echt heel lastig nog om naar de winkel te gaan dus ik maak jammer genoeg niet zoveel gebruik ervan als zou kunnen. Neem wel als ik overdag eens in de winkel ben, 40% korting regelmatig mee. Dat vind ik ook al fijn. In het begin ben ik wel meerdere keren er extra voor gegaan, maar momenteel is aan het einde van de dag bij mij echt m'n energie emmertje leeg dus dat lukt niet meer.

Speciaal er naartoe rijden loont voor ons dan wel echt, zeker nu je kunt zien wat er afgeprijsd is (al kan er dan wel al iets weg zijn voor je er bent, maar dat vond ik tot nu toe wel meevallen) want we hebben meerdere AH filialen binnen 5km zitten dus zoveel benzine rijden kost dat dan niet voor ons. De dichtsbijzijnde zit op 1,2km bv. Maar als je er verder vanaf zit kan ik me indenken dat dat niet loont perse nee.

8nnemiek

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:25

De dichtstbijzijnde zit bij ons op 7 km, en dan zitten er nog een stuk of vier op 10 tot 15km. Ik kijk daarom wel altijd eerst in de app of het de moeite waard is. Maar meestal kom ik met een volle boodschappenmand en heel veel korting thuis :D
Maar onze auto kost geen drol om te rijden, dat scheelt ook :Y)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:02

Bij mij is het 3km en dan een stuk verder voor de volgende.

Ik kijk op vrijdag altijd even wat er de week erna in de bonus is. En dan als ik zin/tijd/energie heb om te gaan.

Wat ik wel irritant vind is dat ze rond 19-1930 vaak al dingen uit de schappen gaan halen. Ik vraag dan meestal wel even of ze dat gedaan hebben en dat er nog X in de app staan en of ik die dan alsnog mag hebben. En soms heb ik daar ook geen zin in :')

Zuivel en andere dingen staan vaak wel al eerder op de dag op 70%.

Je kunt ook kijken wat er bij 25% staat en hoeveel het er zijn, dat zijn meestal de dingen met datum goed tot morgen. Dan kun je een beetje een inschatting maken of het morgen de moeite waard zou kunnen zijn om nog eens te checken/gaan.

Gisteren heb ik een kilo pak jong belegen kaas door mijn keukenmachine geraspt, scheelt zo 3-4€ per kilo tov geraspt in de winkel halen. Los invriezen en daarna in zakjes, klaar. Altijd geraspte kaas in huis en alleen pakken wat ik nodig heb.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

Ik koop geraspt tegenwoordig in Duitsland. De prijs bij kaufland bv... daar hoef ik niet zelf voor te gaan raspen. Dat scheelt ook al behoorlijk - maar dan moet je wel in de gelegenheid zijn kortbij DL te zitten natuurlijk haha. Voor mij is de Kaufland een kleine 20min rijden dus ik doe dat nu 1x per maand en dan loont het zich wel voor de specifieke dingen welke echt goedkoper zijn daar of wat ik hier niet krijg en graag van daar heb.

Maar hier in NL is het idd wel slim om zo met blokken te raspen en in te vriezen ja :j Deed ik eerst ook vaker. Sowieso maak ik idd veel gebruik van de vriezer, waardoor je goed kunt inslaan met aanbiedingen. Zo doe ik dat ook met groenten welke ik veel gebruik zoals prei, paprika o.a. als die echt goed in de aanbieding zijn; groot inkopen, snijden en portioneren + vriezer in. Dat scheelt echt wel ook al die kleine dingen bij elkaar. En dan kan ik het gebruiken waarvoor en wanneer ik wil; soepen, wok groenten mixen enz.