Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:47

Rienn schreef:
sharoontje schreef:
Ik lees mee voor inspiratie.
Wij willen graag een ruime kledingkast voor 2 personen laten maken op zolder (schuine wand). Iemand die dit ook heeft? En belangrijker, door wie hebben jullie dit laten maken?

Dit heeft mijn vriend laten maken in zijn oude huis. Helaas geen foto van. Hij heeft een timmerman alles laten doen.

Weet niet of deze link werkt? Heeft het Belgische neefje van mijn vriend gemaakt :D https://www.facebook.com/arjopartners/p ... =3&theater

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:00

Heel netjes gedaan !!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:32

Hallo, ik Kom ook weer binnenvallen ik heb de eerste paar topics meegelezen en toen ontstipt, maar wij hebben een nieuw huis gekocht waar heel veel kluswerk in zit en ik kan los op het interieur. Ik hou van retro/vintage/Scandinavisch/en wat antroposofische elementen. Dus veel hout riet rotan en schapenvachtjes en ben verliefd op spiced honey. Verder proberen wij duurzaam te leven wat betekent dat bijna alles uit de kringloopwinkel komt en als we iets nieuws kopen het van natuurlijke materialen zonder giftige stoffen moet zijn. Ik lees graag mee om inspiratie op te doen en zal hier veel gaan posten, we krijgen de sleutel uiterlijk 1 juli misschien al wat eerder. En owhja ik heb een dochtertje en ga een gastouderopvang in huis beginnen dus dat betekent veeeeeel speelgoed in het interieur.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:38

sharoontje schreef:
Ik lees mee voor inspiratie.
Wij willen graag een ruime kledingkast voor 2 personen laten maken op zolder (schuine wand). Iemand die dit ook heeft? En belangrijker, door wie hebben jullie dit laten maken?

Ik ben er in ons nieuwe huis mee bezig, de metselaar heeft gipsplaten gezet, de indeling ga ik met de Ikea Algot serie doen.
Geen hele duidelijke foto:

Afbeelding

Dana wanneer komt je buurvrouw thuis? Ik kan niet wachten :=

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:12

Woensdag haal ik haar op , ik kan ook niet wachten *\%/* _O-

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:49

Heeyhoi! Ik kom mij weer eventjes melden, misschien mensen met tips! :D Ik woon ondertussen alweer bijna 2 jaar op mezelf en ik wou graag toch voor andere meubels gaan. Nu heb ik bij de leenbakker leuke meubels zien staan alleen wil ik een enkel salontafeltje in dezelfde kleur alleen die hebben ze niet ook niet in dezelfde serie.. :( Hebben mensen misschien tips welke bij deze kleur zou passen, of is een lichter tafeltje iets om die kleur te verven? := Wel het liefst een vierkant tafeltje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 11-03-19 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:55

Ik verwacht dat het folie is en dus niet echt hout, en dan is het erg lastig exact deze kleur te vinden of maken bij een ander tafeltje.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:11

Shanna schreef:
Ik verwacht dat het folie is en dus niet echt hout, en dan is het erg lastig exact deze kleur te vinden of maken bij een ander tafeltje.

Oh en wat bedoel je precies met folie? Want ik ben in de winkel zelf gaan kijken en hier stond het volgende bij: Houtpatroon - Eikenpatroon kleur Bruin. De lange variant salontafel van deze is helaas te groot vandaar dat ik een kleiner formaat zocht of een klein vierkant tafeltje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:15

xPareltje schreef:
Shanna schreef:

Oh en wat bedoel je precies met folie? Want ik ben in de winkel zelf gaan kijken en hier stond het volgende bij: Houtpatroon - Eikenpatroon kleur Bruin. De lange variant salontafel van deze is helaas te groot vandaar dat ik een kleiner formaat zocht of een klein vierkant tafeltje.

Dat het gelamineerd is... Vaak MDF of in lichtere varianten is het geperst hout.

Plat gezegd zit er een soort hele dikke sticker op.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:15

Aaaah dat hebben wij ook, maar was van plan om hem wit te verven. Kan dat niet?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:33

Kan wel
Maar dan eerst een primer er op

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:03

@xPareltje: zoek op google eens op Sonoma eiken, dan zie je ook wel salontafels in die kleur.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:04

xPareltje schreef:
Heeyhoi! Ik kom mij weer eventjes melden, misschien mensen met tips! :D Ik woon ondertussen alweer bijna 2 jaar op mezelf en ik wou graag toch voor andere meubels gaan. Nu heb ik bij de leenbakker leuke meubels zien staan alleen wil ik een enkel salontafeltje in dezelfde kleur alleen die hebben ze niet ook niet in dezelfde serie.. :( Hebben mensen misschien tips welke bij deze kleur zou passen, of is een lichter tafeltje iets om die kleur te verven? := Wel het liefst een vierkant tafeltje.

[ [url=m/nxFrM5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die lijn had ik ook in mijn vorige huis. heb er 3 maanden plezier van gehad en toen ging ik samen wonen. :')

Ik had er een totaal ander tafeltje bij gezet, al was het volgens mij niet eens bedoelt als tafel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:05

Ik zou bij een dergelijke meubelserie ook gewoon een ander soort salontafel zetten of een paar kleinere tafeltjes (rond). Je vindt niet precies hetzelfde meestal en dan is het veel speelser om juist voor iets anders te gaan. Zwart zou een optie zijn met de donkere grepen op de kast.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:26

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van deze kamer vinden.... het krukje wordt nog verruilt voor een bankje, deze moet nog worden geleverd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:31

Is het een loop-in kast met aan de andere kant je bed ?

Om kleding te pakken ruim genoeg, maar ivm de openslaande deuren om je aan te kleden misschien iets aan de smalle kant.
Een breder bankje zal dat effect alleen maar verergeren.
Is de verlichting ook wel adequaat of staat dat nog op de planning :)
Persoonlijk zou ik ook eerder een grote passpiegel aan een deur willen hebben, al is de spiegel aan de muur wel een mooie.

De kleuren zijn mooi rustig.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:44

Oh dit is een aparte kamer, alleen voor de kleding. Ik denk dat het beeld vertekent qua grootte, want wanneer de deuren opstaan is er nog wel genoeg ruimte. Wat de spiegel betreft heb je wel een punt, maar we hebben beneden in de hal een hele grote spiegel. De verlichting is nog wel een punt van aandacht, ik vind het heel erg lastig, omdat het dak schuinloopt en een hele grote kast. De kast is echt heel groot. :=

Tips voor verlichting zijn zeker welkom! Dat geldt ook voor iets voor de ramen.

Dit is nog maar de enige kamer die nu pas af is, op wat kleine dingetjes na. Oh en de badkamer, daar zal ik ook foto's van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:49

Ik persoonlijk zou een lichtere kast nemen of hem lichter maken. Maar ik ben sowieso niet zo van de donker.

Ik ging van het weekend even vragen of mijn vloer bij te bestellen is, zegt de winkelier: oooooh die beruchte vloer _O-

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:55

De kast is echt super mooi! En totaal niet zo donker als op de foto, jammer dat het er wel zo uit ziet op de foto.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:01

Ik vind het stijlvol.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:06

Prachtig stijlvol Rienn!! <3

Hoop voor je dat het niet te stoffig is daar, anders ben je wekelijk die reliefjes aan het afnemen. :o

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:14

Dank jullie beide. En ik kan vertellen, het is nog super stoffig en vrijdag komen ze de muur in onze slaapkamer opnieuw doen en heb al 10000x alles schoongemaakt. ;( _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:26

@rien: als je je aankleed is het niet handig om beneden een grote spiegel te hebben al is het wel goed voor de beweging natuurlijk :) Een grote plakspiegel is ook niet zo duur.

Qua verlichting zou ik iets nemen wat op draden gespannen zit en je kunt richten op de kasten iets hoger als dat de deuren open gaan en in het midden van de open ruimte.
Dan heb je over de hele breedte licht in je kast zonder dat je schaduw van jezelf hebt.
Zoiets bijv. http://www.trendsverlichting.eu/WebRoot ... IEUW_m.jpg

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:17

Ik moet nu dus écht op zoek naar een nieuw lampje (of twee!) voor in de vensterbank.
Mijn kat heeft mijn beide stolpen kapot gemaakt :')

Afbeelding

Zo eentje als hier links van de tv. Iemand nog een idee voor wat ik met de rest kan doen? :')

Stonden intussen in de vensterbank... Nouja... er stond één in de vensterbank, en de eerste stolp is er afgekeild, en nu de tweede stolp (ik had er twee) ook... :+
Redelijk droevig natuurlijk :')

Maar ik zoek iets tofs voor in de vensterbank... Mag best ook wat hoger, is erg groot raam.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:07

Je wilt echt iets met glas ?? Ik heb nog leuke houten staan (zonder de bollen).

Afbeelding